تعطیلات نوروز و مهمانی های آن باعث می شود تا برخی از افراد دچار اضافه وزن در این ایام شوند. اینجا چند راهکار برای کنترل کالری دریافتی در این ایام وجود دارد.<BR>

فیتلیه رژیم تعطیله!!!

نوروز که می رسد همه ایرانی ها از کوچک و بزرگ دغدغه های مختلفی پیدا می کنند. از دانش آموزان گرفته و تعطیلی دو هفته ای از یک طرف و تکالیف کم وزیادی که باید در این تعطیلات انجام بدهند تا زنان خانه دار و برنامه ریزی برای خانه تکانی و خریدهای ریز و درشت شب عید.

آقایان و رسیدگی به حساب و کتاب محل کار و منزل، همه و همه درصد زیادی از مغزها را اشغال می کند. در این میان گوشه ای از ذهن افرادی که مراقب وزن خود هستند نیز مشغول برنامه ریزی برای تغذیه مناسب در تعطیلات می شود.

شکلات و شیرینی های رنگارنگی که در میهمانی های عید دیدنی در اکثر خانه ها پیدا می شود وسوسه زیادی را برای افراد ایجاد می کند که اگر در مقابل این وسوسه ها مقاومتی صورت نگیرد متاسفانه بعد از تعطیلات با اضافه وزن و مشکلات ناشی از آن مواجه می شویم.

**رنگین کمانی از شیرینی جات روی میز پذیرایی

سنت خوب عید دیدنی بسیار عادت پسندیده ای است اما متاسفانه در این دید وبازدیدها چیزی که به آن معمولا توجه نمی شود خوراکی هایی است که در این مراسم تدارک دیده می شود. شکلات وشیرینی گرچه لذیذ به نظر می رسند اما تاثیر مخربی بر سلامت افراد در طولانی مدت دارد.


***ترفندهای رژیمی در ایام عید

دانستن این مطالب به ما کمک می کند تا برای حفظ سلامتی خود، در مقابل وسوسه شیرینی ها مقاومت کنیم بعضی از افراد تصور می کنند مصرف خوراکی هایی که به آن ها تعارف می شوند نشانه ای از رعایت ادب و قدر دانی از میزبان است و خود را مجبور به پذیرش تعارف معمول میهمانی ها می نمایند بر این اساس در درجه اول بهتر است "نه " گفتن را بیاموزیم.

همچنین ممکن است در یک روز مجبور باشیم چندین مرحله به دید وبازدید برویم و اگر در هر کدام از این میهمانی ها تنها یک عدد شیرینی مصرف شود مطمئن باشید بعداز تعطیلات با اضافه وزن ناخواسته ای مواجه خواهیم شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.