۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۰
کد خبر: 113505

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: اعتماد به نفس یکی از لازمه های رشد آدمی است که از زمان طفولیت در وجود او شکل می گیرد.

5 راهکار ساده برای ایجاد اعتماد به نفس بیشتر

به گزارش سرویس بهداشت وسلامت قدس آنلاین،عوامل متعددی بر سطح این ویژگی تاثیر می گذارند که از جمله می توان به تایید نیازها و نظرات، مورد توجه و شناخت قرار گرفتن از طرف دیگران، احساس امنیت و فراگیری کفایت و لیاقت از آن جمله اند. اعتماد به نفس ممکن است درطول زندگی تغییر کند. درادامه به چند راهکار برای افزایش آن اشاره می شود.
1- یاد بگیرید که خود را بشناسید.
شناخت نقاط قوت و ضعف،‌ خصوصیات و ایرادات به شما امکان می دهد تا بهترین ها را بشناسید و بهتر بر خود اعتماد کنید. این اولین گام به سمت افزایش اعتماد به نفس است. همچنین،‌ این شانس را خواهید داشت که در تمام شرایط روزمره مثل محل کار،‌جمع دوستان و خانواده ، اوضاع را پیش بینی کنید. با تشخیص نقاط ضعف می توانید برای بهبود آنها تلاش کنید. تهیه بیلانی از شخصیت و خصوصیات به شما کمک می کند تا خود را بی نظیر و با اعتماد کامل احساس کنید. به علاوه، شناخت بهترشما این موقعیت را برای دیگران نیز به وجود می آورد که شما را بشناسند و قبول داشته باشند.
2- تعریف و تمجیدها را بپذیرید.
در محل کار،‌ در جمع دوستان و خانواده انبوهی از مسئولیت های روزمره به شما محول شده که می تواند تحسین اطرافیان را برانگیزد. یاد بگیرید که این تعریف های مثبت را قبول کرده و بپذیرید. شما می توانید آنها را به منزله تشویق هایی تصور کنید که می توانید توانایی های خود را بر مبنای آنها بشناسید. همچنین می توانید از این جملات برای افزایش اعتماد به نفس نیز به نفع خود بهره ببرید.
3- حالت و رفتاری سرشار از اعتماد داشته باشید.
اعتماد به نفس از حالات و نگاه فرد به خوبی نمایان می شود. پشت را صاف نگه دارید،‌ شانه ها را بالا بگیرید،‌ سر را راست نگه دارید و با گام های مطمئن و استوارراه بروید. با لبخند زدن مردم بیشتر مجذوب شما خواهند شد. افرادی که دارای اعتماد به نفس بالایی هستند این رفتارهای غیر کلامی را به کار می برند. از آنها یاد بگیرید و الگوی خود سازید. برای درک بهتر این موقعیت،‌ خود را در آیینه نگاه کنید و تفاوت شرایط اعتماد داشتن و ضعف را بشناسید.
4- خود را تایید کنید.
اعتماد به نفس به نگرش هر فرد نسبت به خودش و همچنین تصور برداشت دیگران نسبت به او ، برمی گردد. بسیار مهم است که در حضور دیگران راجع به انتخاب ها،‌ ارزش ها و عقاید خود مطمئن باشید. نباید انتقادات غیر سازنده، تحقیرها و زخم زبان ها را قبول کرد. اگر کسی شما را با رفتار یا سخنانش ناراحت کرد،‌ در کمال ادب این مسئله را به او بگویید.
5- محکم باشید و موقعیت فعلی را رها کنید.
برای اینکه اعتماد بیشتری به خود داشته باشید،‌ از قلمرو راحتی و آسایش بیرون بیایید. این قلمرو ممکن است مکان یا موقعیتی است که شما کاملا در آن احساس راحتی می کنید و یا اینکه همه چیز در اختیار دارید. آنچه بیرون از این شرایط است مانند هر چیز جدید دیگری ممکن است هول انگیز جلوه کند. با افراد جدید ارتباط برقرار کنید، فعالیت متفاوتی انجام دهید و مسائلی از این قبیل تا از شرایط قبلی خارج شوید. سازگاری با موقعیت ناشناس می تواند به رشد ابعاد دیگر شخصیت شما کمک کند و آنها را بهتر بشناسید.
منبع:‌ www.Passportsante.fr

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرنگ IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    عالي بود خيلي کمکم کرد....
  • negar IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    very good