۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 113787

گربه‌های دستکش پوش که با مهارت خاصی اقدام به سرقت سیم‌های برق فشار قوی می‌کردند، بازداشت شدند.<BR> <BR>

 دستگیری گربه‌های دستکش‌ پوش در نیمه شب بهاری

 این دو دزد در مدت زمانی کمتر از 8 ماه در 47 نوبت 3 هزار و 800 متر سیم برق سرقت کردند.
بنابراین گزارش، عملیات پلیس برای ردیابی این دزدان با افزایش سرقت‌های زنجیره‌ای سیم‌های برق فشار قوی در حاشیه بزرگراه‌های شهرهای سیمرغ، قائمشهر و جویبار در استان مازندران در دستور کار ماموران قرار گرفت.

در حالی‌که تلاش پلیس برای به دست آوردن ردی از دزدان با بن‌بست روبه‌رو شده بود، اکیپ گشت موتوری ماموران آگاهی قائمشهر نیمه شب یازدهمین روز عید هنگام عبور از خیابانی در شرق این شهر متوجه حضور مرد جوانی در بالای تیر چراغ برق شدند.
با وجود این‌که وی ادعا می‌کرد از پیمانکاران اداره برق است و به‌دلیل دوری از ایجاد مزاحمت برای ساکنان منطقه این ساعت از شب را برای تعمیرات انتخاب کرده است، با دستور پلیس از تیر برق پایین آمد.
مرد جوان که نتوانسته بود هیچ مدرک شناسایی به ماموران ارائه دهد سعی کرد با اظهارات ضد و نقیض خود آنان را گمراه کند که ماموران پلیس وی را بازداشت کردند.
در جریان بررسی از اداره برق مشخص شد که این اداره در آن ساعت هیچ ماموریتی به کارکنان و پیمانکارانش نداده است، ماموران با احتمال این‌که جوان بازداشت شده عضوی از شبکه دزدان سیم‌های برق باشد وی را تحت بازجویی‌های فنی پلیسی قرار دادند.


مرد جوان که دریافته بود رازش فاش شده و پلیس وی را دزد شناخته است لب به اعتراف باز کرد و پرده از راز اعضای گروهشان برداشت.
وی با اعلام این‌که با همدستی یکی از دوستانش دست به این کار می‌زد ادامه داد: از کودکی علاقه زیادی به بالا رفتن از درخت داشتم به همین دلیل بالا رفتن از تیر‌های چراغ برق برایم آسان بود به همین دلیل به همراه دوستم تصمیم گرفتیم به دزدی سیم برق بپردازیم.
آنقدر در این کار مهارت داشتم که از طرف دوستانم به گربه معروف شده بودم. در فرصت زمانی بسیار کوتاه قادر بودم از تیر برق بالا رفته و با قطع سیم برق پایین بیایم.
وی ادامه داد: پس از قطع سیم‌های برق اگر فرصت کافی داشتیم با کمک دوستم سیم را جمع می‌کردیم، اما با احساس این‌که ممکن است کسی متوجه حضور ما شود سیم‌های سرقتی را به قطعات کوتاه‌تر تقسیم و در صندوق عقب خودرو قرار می‌دادیم.
بنا بر اعترافات این دزد آنان به دو علت نیمه شب را برای اقدام‌های تبهکارانه خود انتخاب می‌کردند. ابتدا این‌که در صورت حضور ماموران در تاریکی شب بالای تیر برق پنهان می‌شدند و دیگر این‌که با قطع برق چون ساکنان منطقه خواب بودند اداره برق را در جریان قرار نمی‌دادند.
با توجه به نشانی‌هایی که دزد 28 ساله از مشخصات ظاهری همدستش در اختیار پلیس قرار داده بود، ماموران با حضور در مخفیگاهش وی را بازداشت کردند.
در ادامه تحقیقات از دو دزد سیم‌های برق، ماموران اطلاعاتی بدست آوردند مبنی بر این که یکی از همدستان این دو دزد مدتی پیش در هنگام سرقت سیم برق دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داده بود.
اعضای این گروه با مرگ یکی از همدستانشان، در جریان سرقت‌های خود از دستکش‌های مخصوصی استفاده می‌کردند که مانع از
برق​گرفتگی آنان می‌شد.
صمدی، مدیر دفتر حراست شرکت توزیع برق مازندران درباره اقدام‌های این شرکت به منظور مقابله با سرقت سیم‌های برق به خبرنگار شوک گفت: روش‌های عمومی پیشگیری از سرقت مانند جوشکاری ترانس‌ها و گشت‌های مشترک با ماموران پلیس از جمله این اقدام‌ها است اما به منظور طرح تعویض سیم‌های مسی با کابل‌های خود نگهدار، باید مناطق آسیب پذیر شناسایی شود.
وی همچنین تشکیل بانک اطلاعات دزدان به همراه اطلاعات پیمانکاران در امور و ستاد را ضروری دانست و افزود: باید از حضور پیمانکاران دسته دوم و افراد بدون گواهی عدم سوء پیشینه از مجموعه پیمانکاران جلوگیری کرد.
براساس اعلام شرکت توزیع برق مازندران در سال 90 بیش از 51 تن سیم برق و در 8 ماه نخست سال 91نیز 50 تن سیم برق در سطح استان مازندران به سرقت رفته که ارزش ریالی آن حدود 19 میلیارد ریال برآورد شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.