یک عضو مجلس خبرگان گفت: یکی از جلوه‌های شاخص فاطمی، جلوه حجاب و عفاف است و ما در قرآن و روایات چیزی به نام بدحجاب نداریم،...<BR>

روایت‌خاتمی از زنان‌بدحجابی که باحجاب‌شدند

یک عضو مجلس خبرگان گفت: یکی از جلوه‌های شاخص فاطمی، جلوه حجاب و عفاف است و ما در قرآن و روایات چیزی به نام بدحجاب نداریم، یا با حجاب است یا بی‌حجاب.

ایسنا نوشت: آیت‌الله سیداحمد خاتمی در جریان سخنرانی خود در جمع عزاداران فاطمی با تاکید بر مقوله حجاب و عفاف در زندگانی حضرت زهرا (س) و الگو بودن آن حضرت در این عرصه، خاطره‌ای از دورانی که به عنوان روحانی کاروان عمره بود، بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 20 سال پیش روحانی کاروان عمره بودم که در یکی از سفرها قرار بود حدود 80 زائر زن و مرد را به سرزمین وحی و مدینه منوره اعزام کنیم روزی که قرار شد در فرودگاه جمع شویم، از 80 زائر، اکثر زائران زن بدحجاب بودند. وقتی این صحنه را مشاهده کردم، با خود گفتم خدایا من چگونه آنها را به این سرزمین ببرم. این مایه تاسف و شرمندگی نیست؟

خاتمی ادامه داد: در همان لحظه با خود فکر کردم و دقایقی توسلی به حضرت زهرا (س) کرده و سخنرانی کوتاهی انجام دادم و گفتم از زمانی که از خانه‌هایتان راه افتادید و می‌خواهید به مدینه منوره مشرف شوید، حضرت زهرا (س) و ائمه بقیع (ع) انتظار شما را می‌کشند، الان که می‌روید، به استقبالتان می‌آیند، حال اگر حضرت زهرا (س) اجازه تشرف دهند، راضی می‌شوید با این قیافه به خدمت ایشان برسید؟

وی افزود: همین که این سخنان را گفتم و به حضرت زهرا (س) متوسل شدم، چادرمشکی‌ها از کیف‌ها و ساک‌ها بیرون آمد و این یک خاطره بسیار خوبی برای من بود.

خاتمی در پایان تاکید کرد: اگر ما بفهمیم و درک کنیم امامانمان ما را می‌بینند، رفتارمان، رفتار درخور شان آنها خواهد بود.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.