۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 117444

در رقابت طراحی شرکت خودروسازی هیوندای، مجموعه‌ای از نسل آینده خودروهای تک سرنشین برای استفاده در کلانشهرهای پر ترافیک رونمایی شده‌اند.

خودروی برقی پرنده + تصاویر

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی هیوندای از سه سال قبل و با هدف افزایش خلاقیت تیم‌های مهندسی مرکز تحقیقاتی و توسعه (R&D)‌ این شرکت، رقابت داخلی IDEA festival را برگزار می کند.


از جمله برترین طرح های مفهومی نسل آینده خودروها که در رقابت 2013IDEA ارائه شده است، می توان به نمونه اولیه‌ای از خودروی برقی پرنده اشاره کرد.


این خودرو تک‌سرنشین شامل چهار موتور برقی و 16 روتر است که برخاستن از روی زمین را امکانپذیر می کند؛‌ بر اساس اعلام تیم طراحی نمونه تکمیل شده این طرح در ماه سپتامبر (شهریور ماه) رونمایی خواهد شد.


علاوه بر خودروی پرنده با روتر چندگانه، کانسپت های دیگری از خودروهای تک سرنشین و قابل حمل در این رقابت معرفی شده اند که از قابلیت تغییر شکل و کاربری برخوردار هستند.


خودروی قابل حمل با قابلیت تبدیل شدن به دوچرخه و خودروی تخم مرغی شکل E4U‌ که قادر به حرکت در مسیرهای بسیار باریک با سرعت پایین است، از جمله طرح های ارائه شده توسط محققان R&D‌ شرکت هیوندای است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.