قدس آنلاین:همزمان با بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مراسمی از اثر جدید به نشر با عنوان «کتابنامه آستان قدس رضوی» رونمایی شد.<BR>

کتابنامه آستان قدس رضوی در نمایشگاه تهران رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی به منظور آشنایی بیشتر پژوهشگران و محققان کشور و معرفی فعالیتهای موسسات آستان قدس رضوی در 3دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کتابنامه آستان قدس رضوی را در3جلد منتشر کرده است.
وی تاکید کرد: این مجموعه آثار منتشره آستان قدس رضوی از سال1305 تا پایان سال 1391 را در اختیار علاقه مندان قرار داده است.
حسینی افزود: این اثر مشتمل بر همه کتب منتشره به علاوه مشخصات کتاب، تصویر کتاب، نوبت چاپ، سال انتشار، قطع کتاب، شمارگان و غیره است.
وی جلد اول را تلاش آستان قدس رضوی در8دهه فعالیت عنوان کرد و گفت: جلد اول کتابهای منتشره از سال 1305 تا سال 1370جلد دوم از سال 1371 تا سال 1380 و جلد سوم از سال 1381 تا سال 1390 می باشد.
دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی تصریح کرد: این کتاب در قطع پالتویی نیز در یک جلد در 247 صفحه منتشر شده است.
حسینی ادامه داد: موضوع دین با 4400عنوان کتاب در 22میلیون نسخه، کودک و نوجوان در 2000عنوان و7میلیون نسخه، علوم کاربردی در 700جلد و ادبیات در 989جلد از مهمترین موضوعات کل کتابهای منتشره آستان قدس رضوی است.

رونمایی کتاب‌شناخت امام رضا (ع)
حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، ادامه داد: کتاب‌شناخت امام رضا(ع) حاوی مجموعه کتاب‌های منتشره مرتبط با امام رضا(ع) در یک جلد است.
وی اظهار داشت: این کتاب 180 صفحه است و در سه بخش بزرگسال، کودک و نوجوان و سایر سنین است.
حسینی افزود: آستان قدس رضوی در چهارکنگره جهانی با دعوت از اندیشمندان جهان اسلام، موضوع امام رضا(ع) را به صورت مبسوط مورد تحقیق و مطالعه قرار داده است که مجموعه مقالات ارائه شده در 36 جلد منتشر شده که یکی از دایره المعارف های بزرگ و معجم در مورد امام رضا(ع) است.
وی سهم آستان قدس رضوی از تمام کتب منتشره در سال 91 با موضوع امام رضا(ع) را یک سوم عنوان کرد و گفت: این 310عنوان کتاب در 40موضوع مهندسی شده اند که مهمترین آنها سرگذشت نامه امام رضا(ع)، شعر معاصر، ادبیات داستانی، حرم شناسی، زیارت و احادیث است.
دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی تصریح کرد: از این کتابها 186 عنوان کتابهای بزرگسال، 40عنوان کتاب کودک و نوجوان و 81عنوان در سایر سنین است.

انتشار مجموعه یکصد جلدی رهنما

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی گفت: حرم مطهر رضوی سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر است که همواره با سوالات و شبهاتی برخورد می‌کنند و حوزه فرهنگی آستان قدس رضوی با پاسخ‌های ساده، روان و مستدل زائران را راهنمایی می‌کند.
وی ادامه داد: همه روزه تمام سوالات زائران رصد شده و مهمترین آنها ثبت می شود و پس از تجزیه و تحلیل، پاسخ های روان، مستدل و منطقی داده می شود.
حسینی افزود: تمامی این سوالات و جواب آنها در کتابی چاپ می شود که یک‌صدمین جلد آن به تازگی منتشر شده است.
دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی این مجموعه یکصد جلدی را در 4موضوع مختلف عنوان کرد و گفت: این موضوعات شامل اعتقادات با 52 جلد کتاب، سبک زندگی اسلامی با 25 جلد، احکام 16جلد و حرم شناسی با 7 جلد کتاب است.ژ
وی 51 نویسنده را در چاپ این کتب دخیل دانست و تصریح کرد: مخاطبین مجموعه رهنما عموم مردم در سطوح مختلف تحصیلی هستند. حسینی از ویژگی های بارز این مجموعه را مخاطب محوری، برخورداری از روش پژوهشی ساختارمند، سندیت مطالب ارائه شده، حجم کم و سادگی دانست.
وی ادامه داد: مخاطب محوری این مجموعه به گونه ای است که این اثر به ذهن پژوهشگر نزدیک است و با دغدغه های امروزی سرو کار دارد و با رویکرد تطبیقی با مسائل روز، پذیرش مخاطب را افزایش میدهد.
حسینی برخورداری از روش پژوهشی ساختارمند این مجموعه را موجب جلوگیری از سرگردانی مخاطب دانست و اظهار داشت: مخاطب مطالب را هدفمند دنبال می کند و تکلیف خود را روشن میداند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.