۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 124697

یکی از پیشتازان عرصه اینترنت، قصد دارد «تامبلر»، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها در دنیای وب، را به قیمت ۱/۱میلیارد دلار بخرد.

و یاهو جوان می‌شود!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، یکی از پیشتازان عرصه اینترنت، قصد دارد «تامبلر»، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها در دنیای وب، را به قیمت 1/1میلیارد دلار بخرد. تحلیل‌گران می‌گویند یاهوی از نفس‌افتاده به جوان‌پسندی تامبلر نیازمند است.

 

مدیران یاهو، آن‌گونه که نشریه وال‌استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد، بر سر خرید سرویس‌دهنده محبوب «تامبلر» به توافق رسیده‌اند. انجام این معامله 1/1 میلیارد دلاری هنوز از سوی یاهو تایید نشده است.

 

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ماریسا مایر٬ مدیرعامل یاهو٬ اعلام کرده است امروز دوشنبه در کنفرانسی خبری در نیویورک موضوعی ویژه را به اطلاع عموم خواهد رساند. برآوردها حاکی از آن هستند که خبر خرید تامبلر همان موضوع ویژه کنفرانس خبری امروز دوشنبه خواهد بود.

 

تامبلر یک پلتفرم میکروبلاگینگ و یک ارائه‌کننده خدمات شبکه اجتماعی است؛ در سال 2007بنیان گذاشته شده است و دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد.

 

بنا بر آمار منتشرشده از سوی تامبلر، این سرویس‌دهنده تا 20 می 2013 بیش از 108 میلیون بلاگ، نزدیک به 51 میلیارد پست منتشر شده به 12 زبان و 175 کارمند دارد.

 

در فهرست «الکسا» (درجه‌بندی محبوبیت وب‌سایت‌ها) تامبلر مقام سی‌ودوم را به خود اختصاص داده است. این پلتفرم تنها در ماه آوریل سال جاری 184 میلیون بازدیدکننده داشته است. بر اساس نتایج یک نظرسنجی در سال 2013، تامبلر در میان افراد 13 تا 25 سال جهان محبوب‌تر از فیسبوک است.

 

یاهو هفته گذشته اعلام کرده بود که در پی جذب بیشتر کاربران گروه سنی 18تا 24 است. خرید تامبلر می‌تواند نخستین گام یاهو به سمت هدف خود باشد.

 

تحلیلگران دنیای وب می‌گویند یاهو برای بقا به جوانان، ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی، رهبری دنیای تکنولوژی و شور تولید محتوا نیاز دارد؛ خصوصیاتی که همه‌ی آن در تامبلر وجود دارند.

 

خرید تامبلر (در صورت تحقق) مهم‌ترین اتفاق در یاهوی تحت مدیریت ماریسا مایر خواهد بود. این موضوع را می‌توان با معامله‌ی یک میلیارد دلاری مقایسه کرد که در جریان آن سرویس به اشتراک‌گذاری عکس «اینستاگرام» به فیسبوک واگذار شد.

 

 یاهو از سال 2012 که مایر به مدیریت آن رسید در جست‌وجوی بازیابی موقعیت افسانه‌ای خود بوده است؛ موقعیتی که در سایه موفقیت روزافزون غولی به نام گوگل، به حاشیه رانده شده است.

 

ماریسا مایر سال‌ها با لقب «دختر طلایی» گوگل شناخته می‌شد و مدت‌ها در این کمپانی در کنار روسای اصلی کار کرده بود. آخرین سمت او پیش از ریاست یاهو، مدیریت پژوهش‌های گوگل بود.

 

مایر در مدت کوتاهی که کار خود را در یاهو آغاز کرده، نشان داده که مدیر توانایی است و می‌تواند یاهو را از پسرفت بازدارد. کمپانی یاهو در زمان او سرویس آپلود عکس «فلیکر» را سروسامان داد و موفق به جذب کاربران بیشتری برای این سرویس شد.

 

مایر همچنین موفق شد شریکان تجاری تازه‌ای برای کمپانی یاهو بیابد یا پروژه‌های کوچکی مثل اپلیکیشن «استمپد» را به همراه تیم فنی به مجموعه‌ی یاهو اضافه کند. «استمپد» سرویسی ویژه‌ی تلفن‌های هوشمند و برای به اشتراک‌گذاری علایق فرهنگی و غذایی است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.