قدس آنلاین:پژوهشگر و مؤلف طب اسلامی تأثیر استفاده از بعضی مواد غذایی صنعتی بر کبد را عامل تیر‌گی‌های پوستی عنوان کرد.<BR>

درمان تیر‌گی پوست با سرکه طبیعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ضیائی در سلسله نشست‌های طب‌المعصومین که هر هفته شنبه‌ها در رواق دارالهدایه توسط معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، گفت: مصرف موادغذایی چرب با ترانس بالا، سرخ‌کردنی‌ها، شیرینی‌های صنعتی، روغن جامد و مایع تأثیرات منفی بر کبد و پوست دارد.
وی با بیان این که حجم پوست بدن 5/1 متر مربع را تشکیل می‌دهد، گفت: در مراقبت از سطحی‌ترین لایه بدن، باید نکات ظریفی را مدنظر قرار دهیم.

ویتامین ها، عامل شادابی پوست
وی قرار نگرفتن در نور مستقیم آفتاب، پرتو اشعه ماوراء بنفش لامپ‌های مهتابی و استفاده نکردن از حوله، دستمال، لیف و کیسه به روی پوست صورت را از این نکات عنوان کرد و گفت: به پنج ویتامینA، B،C ، D وE برای داشتن پوستی شاداب نیاز داریم.
ضیائی، با وضو بودن، خشک نکردن آب وضو، خواندن نماز شب، استفاده هر روز یک‌قاشق غذاخوری چلغوز خام، مخلوط ماست پرچرب به همراه روغن زیتون و آبلیمو تازه به صورت ماسک بر روی پوست، ماساژ روغن کنجد بر روی پوست، استفاده از ارده مخلوط با عسل گون و شیر تازه گاو به همراه عسل گون در وعده صبحانه، خوردن میوه طالبی، نمک با آویشن، مصرف زود وعده صبحانه و شام، مصرف یک پر سیر در هفته، مصرف کاهو و پرتقال در وعده ناهار و کاهو به همراه لیمو شیرین در وعده شام را از راه‌های تامین این ویتانین‌ها عنوان کرد و افزود: مصرف پرتقال به همراه لیمو شیرین باعث مسمومیت غذایی می‌شود.

موارد استفاده از گل نسترن
این استاد حوزه، استفاده از ماسک گل نسترن را راهی در لطیف‌کردن پوست عنوان کرد و گفت: استفاده از گل نسترن با نیشکر برای جلوگیری از سفیدی مو و پودر گل نسترن به همراه حنا در جهت تقویت مو و استفاده از عصاره گل نسترن بر پوست، بعد از حمام، برای خوشبو شدن بدن بسیار مفید است.

درمان تیر‌گی پوست با سرکه طبیعی
وی ماساژ پوست با سرکه طبیعی و خوردن آن را از راه‌های درمان تیر‌گی عنوان کرد و مصرف میوه انگور، تره فرنگی، جوشانده پنیرک، پیاز، انواع ترب که خاصیت ضدشن و سنگ کلیه نیز دارد را از دیگر راه‌های درمان این عارضه دانست.
ضیائی، ماساژ پوست با سرکه طبیعی دو مرتبه در روز را درمان خارش بدن و تیر‌گی‌های زانو عنوان کرد و افزود: بعد از خشک‌شدن سرکه روی پوست موضع مورد نظر با جوشانده آویشن ماساژ داده شود.
وی همچنین استفاده از سرکه طبیعی به صورت ماساژ پوستی و مصرف ویتامین 6B تا 40 روز را برای برطرف شدن لک‌های بزرگ و سیاه روی پوست و ماه گرفتگی، مناسب عنوان کرد.

 

 


کمبود آب بدن عامل تیر‌گی پوستی
این پژوهشگر طب سنتی، کمبود آب بدن را باعث خشکی و کدری پوست دانست و مصرف آب جوشیده ولرم دو ساعت قبل و بعد از غذا، را برای تامین آن توصیه کرد و گفت: برای درمان خشکی لب، مصرف چهار لیوان آب جوشیده ولرم در روز برای کودکان، 6 لیوان در نوجوانان و هشت لیوان برای سنین بالاتر در روز لازم است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mostafa hasanpour IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    28 7
    oخوب بود ايا سرکه برا جوش هم خوب
  • مهسا IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    23 3
    فكر كنم سركه روش خوبي براي خارش باشه ولي تيركي بدن فكر نكنم جواب بده. ممنون از راهنمايهاي اموزنده
  • عسل IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    50 9
    سلام سرکه رو به پوست صورتم میشه زد ؟؟
  • هدا IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    20 9
    سلام برا پوست خشک چه باید کرد خشکی پوستم شبا و بعد حمام خیلی منو اذیت میکنه
  • المیرا IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    31 6
    پوست پسر 3 ساله ام در بدو تولد بسیار سفید و روشن بودکه بعد از گذشت زمان کم کم تغییر رنگ داد. الان که سه سالشه گاهی اوقات رنگ پوستش تیره میشه، لطفا کمکم کنید.
  • مرتضی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    51 6
    سلام برای تیرگی پوست صورت چه باید کرد از چه دارو هایی میتوان استفاده کرد
  • ليلا IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    24 8
    سلام عالي بود ممنون دوقلوهاي دختر منرنگ پوستشون تا حدود يک و نيم سالگي خيلي روشن بود ولي الان که سه ساله اند کاملا تيره هستندلطفا راهنماييم کنيد
  • آرزو IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    38 7
    سلام .بدن من از زیر سینه تا زانوهام خیلی سبزس.اما قسمت های دیگه بدنم رنگش خوبه.نمیدونم این تفاوت رنگ واسه چیه.صورتم بچگیام سبزه بود اما چند سال لایه بردار زدم الان روشنه.فقط چون لایه بردار گرونه برای بدن نمی تونم استفاده کنم.کسی روشی داره برای مشکلم؟ کسی بوده که از سرکه و... نتیجه گرفته باشه ؟افسرده شدم. :(