جلوگیری از یک حمله تروریستی در شهر کابل، آغاز به کار شورای بازرگانی افغانستان و استرالیا و تقدیر حامد کرزی از نیروهای امنیتی افغانستان به خاطر مهار حملات تروریستی، بخشی از اخبار کوتاه افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

طرح حمله به مناطقی از پایتخت افغانستان خنثی شد

 


به گزارش فارس، اداره امنیت ملی افغانستان از خنثی شدن طرح حمله تروریستی به مناطقی از شهر کابل خبر داد.

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان شب گذشته پنج عامل انتحاری را همراه با جلیقه‌های انتحاری از حوزه هفدهم شهر کابل بازداشت کردند.

صلیب سرخ حمله به دفتر این نهاد در افغانستان را محکوم کرد

در پی حمله انتحاری به دفتر کمیته صلیب سرخ در ولایت «ننگرهار» افغانستان، این کمیته ضمن محکوم کردن این حادثه اعلام کرد که حمله به نهادهای امدادرسان در افغانستان قابل قبول نیست.

سخنگوی کمیته صلیب در افغانستان سرخ اعلام کرد که بررسی در خصوص حادثه عصر روز چهارشنبه آغاز شده است.

عصر روز گذشته یک عامل انتحاری مواد منفجره همراه خود را در داخل دفتر کمیته صلیب سرخ در شهر «جلال‌آباد» مرکز ولایت ننگرهار منفجر کرد.

در این حادثه یک محافظ این دفتر کشته و رئیس آن نیز زخمی شد.

شورای بازرگانی افغانستان و استرالیا آغاز به کار کرد

مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان و سفیر استرالیا در کابل از آغاز به کار شورای بازرگانی استرالیا و افغانستان خبر دادند.

رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان و سفیر استرالیا در کابل روز گذشته طی مراسمی اعلام کردند که فعالیت این شورا نقش بارزی در نزدیکی روابط اقتصادی بین افغانستان و استرالیا خواهد داشت.

بر اساس برنامه‌های شورای بازرگانی افغانستان و استرالیا، سرمایه‌گذاران استرالیایی در افغانستان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

«جان فلیپ» سفیر استرالیا در کابل بیان داشت که کشورش پس از سال 2014 میلادی نیز به کمک‌های خود به افغانستان ادامه خواهد داد.

سازمان توسعه استرالیا تاکنون 190 میلیون دلار به افغانستان کمک کرده و قرار است این رقم تا سال 2015 به 250 میلیون دلار برسد.

تقدیر کرزی از نیروهای افغان به خاطر مهار حادثه ولایت «پنجشیر»

حامدکرزی حمله تروریستی در ولایت پنجشیر را محکوم و از سرعت عمل نیروی های امنیتی افغان در از بین بردن تروریست‌ها، تقدیر کرد.

رئیس جمهور افغانستان گفت که تروریست‌ها باید بدانند که با انجام چنین حملات تروریستی نمی‌توانند مردم افغانستان را در جنگ روانی قرار دهند.

بر اساس گزارش وزارت کشور افغانستان، صبح روز چهارشنبه هفت تروریست ملبس به یونیفرم پلیس که در آن اتباع پاکستانی و ازبکستانی نیز حضور داشتند با انجام یک حمله تروریستی به ساختمان ولایت پنجشیر، با نیروهای امینتی افغان درگیر شدند.

در نتیجه این درگیر یک پلیس کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند و تمامی تروریست‌ها نیز در مدت 20 دقیقه از پا درآمدند.

58 شبه نظامی در افغانستان کشته شدند

وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن 58 شبه‌نظامی طالبان در چندین عملیات نیروهای افغان و ائتلاف خبر داد.

در بیانیه تصریح شده است: این عملیات‌ها در 24 ساعت گذشته در ولایت‌های «هلمند»، «پکتیا»، «غزنی»، «ارزگان»، «زابل»، «قندهار» و «ننگرهار» انجام شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.