۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر: 128028

قدس آنلاین – محسن رنگیان: دانشمندان فرمولی را برای تبدیل سیمان مایع به فلز مایع کشف کردند.

فرمولی برای تبدیل سیمان به فلز مایع + عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، این کارباعث تبدیل سیمان به نیمه هادی شده و استفاده از آن در بازار لوازم الکترونیکی، فیلم های تجاری نازک، پوشش‌های محافظ، و تراشه‌های کامپیوتری را ممکن می سازد.

Chris Benmore ، فیزیکدانی از وزارت انرژی آمریکا (DOE) و آزمایشگاه ملی آرگون که با یک تیم از دانشمندان ژاپنی، فنلاندی و آلمانی در زمینه تبدیل سیمان به فلز همکاری می‌کند، می گوید: این ماده جدید دارای کاربردهای بسیار زیادی مانند؛ استفاده در مقاومت‌های فیلمی نازک در صفحه نمایش کریستال مایع دارد.

این تغییر راهی منحصر به فرد برای ساخت مواد فلزی- شیشه ای که دارای ویژگی های مثبت از جمله مقاومت بهتر در برابر خوردگی نسبت به فلزات سنتی، شکنندگی کمتر نسبت به شیشه های سنتی، هدایت، از دست دادن کمترانرژی در میدان های مغناطیسی و سهولت پردازش و قالب ریزی را نشان می دهد.

پیش از این تنها، فلزات می توانستند تبدیل به یک شکل فلزی شیشه ای شوند. سیمان این کار را با فرآیندی به نام به دام انداختن الکترون، انجام می دهد. تحقیق انجام شده توسط وزارتخانه های آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوری ژاپن، آژانس علم و صنعت ژاپن و آکادمی فنلاند مورد حمایت واقع شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.