۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 129000

عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه روحانی نماد اصلاح‌طلبی نیست، گفت: در حال حاضر میان این دو نفر رای‌آوری بیشتر در انتخابات اهمیت دارد و ما بین عارف و روحانی در چند گزاره درگیر هستیم.

عبدی: اکنون رای‌آوری بیشتر اهمیت دارد

فارس، عباس عبدی عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت و عضو شورای سردبیری روزنامه‌های سلام و صبح امروز بوده است؛ وی که از تئورسین‌های جبهه اصلاحات محسوب می‌شود در گفت‌و‌گویی به اظهار نظر در خصوص نامزدهای دوگانه عارف و روحانی در انتخابات 92 پرداخت.

عبدی در خصوص کنار کشیدن عارف به عنوان نماد اصلاح‌طلبی اظهار داشت: بحث فعلی بود و نبود نماد اصلی نیست بلکه باید سعی کرد در انتخابات بیشترین بهره‌برداری را داشت و قاعدتا باید به توافق برسند.

عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در خصوص اینکه روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز محسوب می‌شود و نماد اصلاح‌طلبی نیست، تصریح کرد: این یک بحث فرعی است و در حال حاضر میان این دو نفر رای‌آوری بیشتر در انتخابات اهمیت دارد.

وی بر همین اساس افزود: ممکن است یقین داشته باشیم که عارف رای می‌آورد؛ آن زمان این استدلال هم مکمل رای‌آوری خواهد بود اما ممکن است این احتمال به هر دلیلی وجود نداشته باشد و از گزینه دیگری حمایت شود؛ ‌از این رو بین مطلوبیت و امکان انتخاب باید توازن برقرا باشد.

عبدی در باره اینکه آیا اصلاح‌طلبان بر روی روحانی اجماع می‌کنند یا به عارف گرایش دارند،‌ خاطرنشان کرد: بنده با اینکه در این باره نظر خاص خود دارم اما تا فردا هم اعلام نظر علنی نمی‌کنم تا تاثیری روی تصمیم‌گیری‌ها نداشته باشم تا دوستانی که پیگیر ائتلاف هستند بتوانند تصمیم مناسب را انجام دهند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص اینکه عارف عضو کابینه خاتمی بوده در حالی که روحانی اینگونه نیست، اظهار داشت: ‌اینجا فقط اصلاح‌طلبی مطرح نیست بلکه امکان انتخاب هم است، لذا با یک گزاره درگیر نیستیم و با انواع گزاره‌ها رو‌به رو هستیم.

وی در خصوص رای این دو نامزد گفت: نظر سنجی‌های معتبر را ندیدم و اطلاعی ندارم.

عبدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر عارف کناره‌گیری کند اصلاحات دیگر در انتخابات کاندیدا نخواهد داشت،‌ تصریح کرد: مشکلی نیست، نگذاشتند نامزدهای اصلی بیاییند، در شرایط فعلی باید دید چه کمکی می‌توان به نتیجه انتخابات کرد.

عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در باره اینکه حتی اگر پرچمدار اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور نداشته باشد شما ناراحت نخواهید بود؟ به طنز پاسخ داد: گریه می‌کنم؛‌ ما سیاست را نگاه می‌کنیم و در سیاست دست همه به اندازه کافی باز نیست؛ لذا اگر اینطور تصمیم بگیرند، مشکل خاصی نیست.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.