عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از کاهش ۷ روزه تعطیلات رسمی کشور در صورت نهایی شدن طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور در مجلس خبر داد.

روز‌های تعطیل ۷ روز کاهش پیدا می‌کند

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خانه ملت٬ در مورد اصلاح طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور٬ گفت: این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده و ما همچنان در حال تعامل با حوزه‌های علمیه و بیوت علما و مراجع عظام برای اخذ نظرات این بزرگواران در مورد ساماندهی تعطیلات رسمی کشور هستیم.

نماینده مردم نجف‌آباد٬ تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی٬ در تشریح جزئیات طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور٬ افزود: در این طرح قرار است 7 روز از تعطیلات رسمی کشور کاهش یابد.

وی٬ ادامه داد: در کاهش7 روز از 25 روز تعطیلات رسمی کشور قرار است٬ تعطیلات ملی نظیر 12 فروردین، 29 اسفند، 15خرداد و یکی از روز‌های تعطیلات چهار روزه عید از تقویم حذف و از دیگر سو تعطیلاتی نظیر شهادت امام رضا(ع)٬ امام صادق(ع) و حضرت زهرا(س) نیز تنها در شهر‌های مشهد و قم تعطیل اعلام شوند.

ابوترابی٬ افزود: نکته دیگر که در مورد تعطیلات رسمی حائز اهمیت است بحث تعطیلات روز پنج‌شنبه است که برای برخی افراد تعطیل و برای عده‌ای وجود ندارد که این در عمل رفتاری تبعیض‌آمیز میان مردم را به وجود آورده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ در تشریح بیشتر تبعیض در تعطیلات پنج شنبه٬ گفت: ما تصمیم داریم تعطیلات روز پنج شنبه را یا برای همه به صورت رسمی عمومیت دهیم یا اینکه به ‌صورت رسمی آن را برای همه مردم حذف کنیم و این روز را به عنوان یک روز کاری اتلاق کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر اینکه خسارات ناشی از هر روز تعطیل بیش از 1 میلیارد تومان برآورد می‌شود٬ یادآور شد: افزایش 4 برابری پدیده بین تعطیلی نسبت به دیگر کشور‌های جهان٬ از دیگر مواردی است که موجبات افزایش چندین ‌برابری تعطیلات ایران و ضرر و زیان‌‌ها ناشی از آن را برای کشور فراهم کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.