این روزها از بوتاکس علاوه بر رفع چین وچروک دور چشم برای رفع نقایض لب و چانه هم استفاده می‌شود غافل از اینکه تزریق نامناسب آن چانه افراد را به چانه شبیه جادوگرها با لبی کج و معوج تبدیل می‌کند.<BR>

کج شدن لب و چانه جادوگرانه نتیجه تزریق نامناسب بوتاکس

حامد باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد تزریق بوتاکس در ناحیه تحتانی صورت از جمله گونه و چانه اظهار داشت: از جایی که بوتاکس داروی فلج کننده عضلانی است از مدت‌ها پیش برای رفع خطوط قسمت فوقانی صورت از جمله پیشانی، دور چشم‌ها و خط اخم به کار می‌رفته و سازمان غذا و داروی آمریکا نیز این کاربرد را تأیید کرده است.

وی با اشاره به اینکه به مرور زمان مشخص شد که بوتاکس برای نقاط دیگر صورت و حتی گردن نیز قابل استفاده است افزود: این ماده تزریقی در نواحی گونه و چانه برای کم کردن عمق خط خنده و خط ماریونت (قسمت پایین‌تر از دهان و تقریباً زیر چانه) کاربرد دارد.

به گفته این فوق تخصص جراحی پلاستیک گاهی نقاط فرورفتگی روی چانه برخی افراد هنگام صحبت کردن یا فشار دادن لب ظاهر می‌شود که این خطوط با استفاده از بوتاکس قابل تغییر است.

وی بر این نکته تأکید کرد که بیماران بر اساس نوع خنده و فرم صورت شکل‌های متفاوتی دارند و فقط قشر خاصی از بیماران از این روش زیبایی بهره می‌برند چرا که با فلج کردن عضلات بالا و پایین لب، شکل خنده تغییر کرده و حتی آنهایی که با خندیدن لثه‌شان پدیدار می‌شود می‌توانند از این روش بهره ببرند.

ارتفاع نامتناسب فک بالا و پایین عارضه دیگری است که به گفته این فوق تخصص جراحی پلاستیک می‌توان با انقباض عضلات چانه‌ای لب‌ها را به هم نزدیک کرد تا این عارضه دیده نشود.

وی به عوارض این روش برای زیباتر شدن هم اشاره کرد و گفت: افراد از تزریق بوتاکس نزد افراد غیر متخصص بپرهیزند چرا که ممکن است تزریق نادرست، لبخند افراد را غیر قرینه کرده یا سبب برآمدگی بیش از حد چانه شود.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.