قدس آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده و سعه صدر مسئولان هیچ پرونده‌ای مبنی بر تخلف در انتخابات در استان قم تشکیل نشد.

هیچ پرونده تخلف انتخاباتی در قم تشکیل نشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، مصطفی برزگر گنجی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و پلیس مواد مخدر با همکاری دادسرای عمومی استان قم اقدامات خوبی در قم صورت گرفته است، تصریح کرد: در یک پرونده که یک ماه کار بازرسی آن طول کشید، مسئولان انتظار محموله‌ای یک تنی را می‌کشیدند که پس از ورود این محموله به قم سه نفر دستگیر شدند و با توجه به اعترافات دستگیرشدگان محموله‌ای به وزن 1300 کیلوگرم هم در یکی از شهرهای جنوبی کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه مجازات‌های درنظر گرفته شده در زمینه حمل و قاچاق مواد مخدر کما فی‌السابق جریان دارند، اظهار داشت: حمل، خرید و فروش بیش از 30 گرم از مواد مخدر صنعتی همچون هروئین مجازات اعدام را در پی دارد؛ هرچند این مجازات امروزه در ملاء عام اجرا نمی‌شود.
گنجی در ادامه با اشاره به سه مورد قتل زنان در استان قم طی سال گذشته عنوان کرد: هر سه قتل توسط دو مجرم اتفاق افتاده بود که در آخرین مورد در اطراف جمکران توسط فردی محلی شناسایی شدند که پس از اعلام گزارش پلیس توانسته بود آنها را دستگیر کند و طلاهای به سرقت رفته از سه زن مقتول را نیز کشف کرد، اما در سال جاری هنوز قتل زنان در قم گزارش نشده است.
سرقت از منازل در مجالس روضه صحت ندارد
دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان پرونده آدم ربایی در قم گفت: امسال گزارشی مبنی بر آدم‌ربایی در قم دریافت شد که با انجام عملیات ویژه پلیسی و اطلاعاتی مشخص شد دختری که در این پرونده بحث او بوده با میل خود به افغانستان منتقل شده است؛ براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سفارت افغانستان این فرد به سفارت ایران تحویل و به ایران بازگردانده شد، هرچند وی با میل خود با فردی افغانی ازدواج کرده بود.
وی ادامه داد: در یکی دیگر از پرونده‌ها زنی با حضور در مجلس روضه‌ای در قم مکان جواهرات صاحب خانه را کشف و با همدستی فردی دیگر اقدام به سرقت آنها کرده بود؛ این باند تنها در دو مورد وارد عمل شده بودند و پس از آن دستگیر شدند، بنابراین برخی شایعات مبنی بر سرقت مکرر اموال صاحبان منازل در صورت برگزاری مجالس روضه صحت ندارد.
گنجی با اشاره به پرونده دیگری مربوط به اتباع کشور افغانستان خاطرنشان کرد: در یک مجلس عروسی برخی افاغنه پس از درگیری داخلی در یکی از خیابان‌های قم اقدام به تخریب اموال عمومی و شخصی مردم کرده بودند که نیروی انتظامی و دادستانی با ورود سریع به موضوع برخی از آنها را دستگیر کردند و بعضی دیگر نیز همراه با خانواده‌هایشان از ایران اخراج شدند.

هیچ پرونده تخلف انتخاباتی در قم تشکیل نشد
گنجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده و سعه صدر مسئولان هیچ پرونده‌ای مبنی بر تخلف در انتخابات در استان قم تشکیل نشد.
وی افزود: در بحث شادی پس از راه‌یابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی هم مشکلی به وجود نیامد؛ هرچند برخی افراد توسط مراجع ذیصلاح دستگیر شدند که البته کار آنها به تشکیل پرونده و صدور حکم نرسید.
دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه نیروی انتظامی در یکی از شب‌ها 30 نفر را هم دستگیر کرده است، گفت: با این حال با صحبت‌های مقدماتی مشکل حل شد و پرونده‌ای تشکیل نشد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه طی سال جاری سه مورد چاقوکشی در قم گزارش شده است خاطرنشان کرد: در یکی از موارد دعوای میان دو کودک موجب درگیری میان برادران 17 و 18 ساله آن‌ها و چاقوکشی میانشان شد؛ این موارد باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد و آن‌ها فرزندان خود را از حمل سلاح سرد باز دارند.
وی با اشاره به پرونده‌های مواد مخدر در قم بیان داشت: هنوز حکم اعدامی در قم در سال‌جاری اجرا نشده است هرچند پرونده‌هایی در این زمینه وجود دارد که آماده اجرای حکم هستند.
انتهای پیام/

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.