حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: طرح جامع مدیریتی برای مسجد در سطح کلان کشور نداریم و مساجد به صورت ذوقی و سلیقه ای اداره می شوند که آسیبهایی را متوجه مسجد می کند.<BR>

مساجد ذوقی و سلیقه ای اداره می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد انسجام بسیج و مساجد، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به جایگاه مساجد خاطرنشان کرد: همگان اذعان دارند که مسجد پایگاه سیاسی و مذهبی انقلاب اسلامی است اما اهتمام لازم را در ارتباط با توجه به مباحث مربوط به مساجدکمتر می بینیم.
وی امام جماعت را محور اصلی مساجد عنوان کرد و افزود: تشکلهای مختلفی در مسجد فعالیت می کنند، یکی از مشکلات عمده مسجد این است که یک طرح جامع مدیریتی برای مسجد در سطح کلان کشور نداریم و مساجد به صورت ذوقی و سلیقه ای اداره می شوند که آسیبهایی را متوجه مسجد می کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، ادامه داد: طرح جامعی برای مدیریت مسجد تنظیم شود که هر کدام از دستگاهها و نهادها وظیفه خود را در مسجد بدانند و به آن عمل کنند و پاسخگوی نواقص باشند.
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، با بیان اینکه به نیازهای ائمه جماعات توجهی نمی شود، خاطرنشان کرد: همه نیازهای ائمه جماعات مادی نیست، با توجه به مباحث فرهنگی در جامعه لازمه اش این است که نیازهای فکری ائمه جماعات تامین شود تا بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه باشند.
وی با اشاره به اینکه امام جماعت محصول حوزه است، ابراز داشت: سازمان تبلیغات دوره های آموزشی را انجام می دهد اما به نظر می رسد که در این بخش حوزه علمیه فوق العاده می تواند کمک کند که تربیت ائمه جماعات در خود حوزه اتفاق می افتد.
دشمنان از مساجد در هراس هستند
مسئول بسیج مسجد و محلات استان قم نیز در این دیدار تصریح کرد: مسجد تنها پایگاهی برای فضای معنویت و وحدت گروههای مبارز و مومن و شجاع است، به همین دلیل دشمنان از مساجد در هراس هستند.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دور کردن جوانان از مسجد خاطرنشان کرد: بنای این ستاد این است که ابتدا در مساجد حضور پیدا می کنند و برای وحدت بیشتر هر سه ماه یکبار جلسه مشترک با ائمه جماعات برگزار می شود.
مسئول بسیج مسجد و محلات استان قم، با بیان اینکه تعداد 30 هزار نفر از ائمه جماعات درخواست راه اندازی پایگاه بسیج کرده اند، ابراز داشت: چهره های شاخص شناسایی می شوند و در هر همایش تعداد 5 نفر مورد تشویق قرار می گیرند.
سردار هاشمی، تاکید کرد: صندوق قرض الحسنه ای نیز برای جذب بیشتر جوانان به مسجد تشکیل شده است تا جوانان را برای فردای بهتر هدایت کند.
مسئول بسیج مسجد و محلات استان قم، پرداختن به بحثهای ملی گرایی، مکتب ایرانی، امر به معروف و نهی از منکر، ارتباط عاطفی با قشر جوان و رفع مشکلات آنان را از دیگر کارهای ستاد انسجام بسیج و مساجد برشمرد.
انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.