قدس آنلاین – محبو به بوری :ویروس عامل بیماری ایدز در بدن در طی مدت زمان 10الی 20دقیقه بو سیله آزمایش "Rapid test "تشخیص داده می شود .

تست رایگان ایدز و اعلام نتیجه در کمتر از 20 دقیقه

طرح "Rapid test "که از 2 سال پیش در دانشگاههای علوم پز شکی سراسر کشور اجرا شددر استان خرا سان رضوی به صورت جدی تری انجام می شود .
دکتر "علی محمد حسین پور"، مسول پیشگیری از بیماری ایدز دانشگاه علو م پز شکی مشهد، در این باره به خبر نگار سر ویس سلامت و بهداشت قد س آنلاین گفت :امکان انجام آزمایش سر یع تشخیص ویروس ایدز ،در 50 پا یگاه مشاوره مرا کز بهداشتی و در مانی تحت پو شش دانشگاه علو م پز شکی استان خرا سان رضوی فرا هم شده است . وی با اشاره به اینکه از طریق انجام آزمایش "Rapid test "در مدت زمان 10الی 20 دقیقه احتمال آلو دگی به ویروس عامل ایدز در فرد مشخص می شود ،افزود: انجام این تست برای او لین بار در استان خرا سان رضوی در 2 سال پیش همزمان با سایر استانهای کشور انجام شد .

دکتر حسین پور در ادامه خا طر نشان کرد، افراد با شک به وجود این بیماری ،می توانند با مر اجعه حضوری به این پا یگاهها و انجام "Rapid test "،به صورت محر مانه و رایگان، از سلامت خود مطلع شو ند .
دکتر حسین پور ضمن اشاره به آغاز طرح "Rapid test "از ششم تیر ماه امسال همزمان با روز مشاوره و آزمایش را یگان بیماری ایدز "روز هشیاری ایدز "اعلام کرد، اجرای این طرح از این روز بدون وقفه در استان خراسان رضوی ادامه خواهد یا فت .

دکتر حسین پور در ادامه گفت شماره تلفن09686 در این استان پاسخگوی همه متقا ضیان انجام این آزمایش می با شد .او در ادامه ضمن اشاره به این مو ضوع که طرح "Rapid test "در استان خرا سان گسترده تر از سایر استانها ی کشور اجرا می شود از اجرای این طر ح طی چند روز آینده در مر اکز خصو صی خبر داد و افزود افرادی که به بخش های خصو صی مرا جعه می کنند فقط هز ینه نا چیزی را در قبال انجام مشاوره به پز شکان پر داخت خواهند کرد.
او متخصصان عفونی ،زنان ،ارو لو ژی و پو ست را از جمله پز شکانی عنوان کرد که در آینده طر ح مشاوره ایدز و انجام "Rapid test "رامی توانند در مطبهای خود انجام دهند .
این فرد مسول ضمن اشاره به اینکه اگر بیماری ایدز در زمان بار داری تشخیص و در مان شود انتقال بیماری از مادر به نو زاد به 2 در صد کا هش خواهد یا فت اظهار امید واری کرد طرح تشخیص بیماری ایدز در بیمارستانها بخصو ص بیمارستانهایی که به صورت مستقیم با مادران بار دار سر و کار دارند به زودی در استان خرا سان رضوی اجرا شود .
دکتر حسین پور هم چنین گفت: طی هماهنگی با شهر داری منطقه 1 شهر ستان مشهد ،غر فه های مشاوره در پارک مینای بلوار سجاد دایر شده است ،که از سا عت 18- 22، هشت تیر ماه به مدت 10شب ،مشاوره های ایدز ،هپا تیت ،دیا بت ،تغذ یه و پا یش کودک را به صورت را یگان برای عموم افراد جا معه به خصو ص جوانان انجام خواهند داد. دکتر حسین پور هم چنین افزود : "Rapid test "نیز در این غر فه ها علاوه بر ارائه مشاوره انجام خواهد شد .
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amin IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    21 2
    salam age bekhaye test bedi to ostanay dige bayad koja moraje kard
  • ایلین IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    24 2
    سلام میخواستم بدونم اگه که جواب ازمایش HIV=0-1 باشد جواب چیست؟
  • محمد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    من تو زندگيم يه اشتباهي كردم اميدوارم الوده نشده باشم. از دوستاني كه در گرد اوري اين مطالب همكاري كرده اند كمال تشكر دارم.