هشام قندیل نخست وزیر مصر استعفای خود را به محمد مرسی رئیس جمهور این کشور تقدیم کرد.

نخست وزیر و چند وزیر مصر استعفا کردند

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، پیش از این یازده وزیر کابینه مصر، دو سخنگوی ریاست جمهوری، مشاور نظامی رئیس جمهور، شماری از استانداران و اعضای مجلس مشورتی این کشور و نیز علاء الحدیدی سخنگوی نخست وزیری مصر استعفای خود را اعلام کرده بودند.این شبکه در گزارش دیگری افزود، وزرای نفت، دارایی و برنامه ریزی مصر هم استعفا کردند.

العربیه گزارش داد: در این حال محمد مرسی رئیس جمهور مصر با هشام قندیل نخست وزیر و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع این کشور تشکیل جلسه داد.

شبکه تلویزیونی المیادین، گزارش داد: منابع نزدیک به جنبش اخوان المسلمین مصر اعلام کردند این جنبش در حال مذاکره با مخالفان محمد مرسی زیر نظر ارتش درباره سرنوشت مرسی است.

بر اساس طرح پیشنهادی ارتش مصر که جنبش اخوان المسلمین و مخالفان مصری درباره آن با یکدیگر گفتگو می کنند، محمد مرسی تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در این سمت به صورت تشریفاتی باقی می ماند اما اختیارات خود را به صورت کامل به دولت نجات ملی واگذار می کند.

با آغاز تجمع مجدد مخالفان و طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور مصر در قاهره و اسکندریه جنبش اخوان المسلمین با صدور بیانیه ای در مورد وجود توطئه ای برای حمله به تظاهرکنندگان در میدان التحریر و کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه به منظور متهم کردن این جنبش هشدار داد.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، این جنبش تاکید کرد هر گونه تعرضی به تظاهرکنندگان مخالف محمد مرسی را رد می کند.

این شبکه افزود،: وزارت بهداشت مصر اعلام کرد در درگیریهای دیروز در این کشور صد و پنجاه و دو نفر در هشت استان مختلف زخمی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار؛ مخالفان مرسی از بیانیه نیروهای مسلح مصر استقبال و از نیروهای مسلح خواستند سریعا به این اوضاع پایان دهند و وقت کشی نکنند.

مخالفان از نیروهای مسلح خواستند فشار بیشتری به مرسی بیاورند تا وی را مجبور به کناره گیری کنند.

در بیانیه نیروهای مسلح 48 ساعت به مرسی مهلت داده شد تا به خواسته های مردم پاسخ دهد و در صورتیکه خواسته های مردم محقق نشود نیروهای مسلح راهکار آینده کشور را با مشارکت تمامی طرفها مشخص خواهند کرد .

 

خبر دیگر اینکه مخالفان مصری محمد البرادعی از مخالفان دولت مصر را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.