۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 136015

معاون امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: به علت ضعف نظارت در تولید کرم حلزون و ادعاهای اثبات‌نشده در تبلیغات این کرم، تولید این محصول آرایشی در کشور متوقف شد.<BR>

تولید کرم حلزون متوقف شد

محمدرضا فاضلی در گفت‌و‌گو با فارس افزود:‌ کرم حلزون در گذشته از سازمان غذا و دارو مجوز داشته است اما به علت ضعف نظارت دانشگاه علوم پزشکی البرز کمیته فنی قانونی سازمان غذا و دارو هفته گذشته رأی به توقف تولید این محصول داد.

معاون سازمان غذا و دارو گفت: هنوز مجوز تولید این محصول باطل نشده اما باید بررسی‌های کاملی در مورد تولید این محصول و ادعاهای آن که در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود، انجام شود.

وی افزود: اشکالی که اکنون وجود دارد قصوری است که در نظارت بر تولید این محصول وجود داشته است و مجوزها در گذشته بدون بررسی دقیق صادر شده است.

فاضلی ادامه داد: از طرف سازمان غذا و دارو نیز نامه‌ای هم به سازمان صدا و سیما زده‌ایم که تبلیغات این محصول فعلاً متوقف شود.

معاون امور غذایی و آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: تبلیغات این محصول در صدا و سیما در مورد اثرات کرم حلزون کاذب و نادرست است و ادعاهایی که در این تبلیغات می‌شود، اثبات نشده است ضمن اینکه مستندات لازم برای تولید این محصول و اثرات آ‌ن به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی البرز ارائه نشده است.

وی گفت: البته توزیع این محصول آرایشی در شبکه رسمی توزیع و داروخانه‌ها وجود نداشته است و فقط از طریق تبلیغات تلویزیونی و به صورت تلفنی این محصول فروش داشته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الميرا IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    12 1
    يعني ميشه از شر تبليغاتش راحت شيم؟
  • ايراني اصل IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    4 1
    امروز چندبار که تبليغ شد از شبکه هاي متفاوت پس کجا ممنوعه؟
  • ن.ب IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    6 1
    پس تکليف انهايي که سفارش داده اند چه مي شود
  • مردم IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    5 0
    منافع سيمادر اين بين چيست که برغم توقف توليد هنوز هم آنرا تبليغ ميکند آيا اين رسانه مردمي است يا مال کرم حلزون
  • محمد IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    21 5
    بهتر.چي بود؟مسخره ي خودشون ميکردن با اين ادعاهاشون
  • پرويز IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    5 1
    بعد از چند ماه تبليغات دروغ تازه ميگين....
  • محمد IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    7 1
    با توقف آن موافق بودم اما چرا حال مگر توليد آن مجوز نداشت . مگر مدارک و تحقيقات و نتايج آنرا وزارت بهداشت کنترل نکرده بود و... و ميدانيد انها تا کنون چند ميليارد تومان جيب مشتريان را خالي کرده اند مسئول کيست البته خيلي از مجوزات ديگر هم ايچنين است
  • حسن IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    8 0
    واقعا مسخره است اول بدون نظارت به يک محصول مجوز مي دهند و روز ديگر مجوز را لغو مي کنند حالا اگر اين کرم مزخرف به پوست مردن آسيب بزند معاون امور غذايي، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو جواب گو هست . من که از روز اول مي دانستم که اين کرم تقلبي و صرفا براي خالي کردن جيب مردم تو ليد وعرضه مي شد البته صدا و سيماي ... کشور فقط پول خود را ميشناسدو.....
  • elisaba IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    2 0
    taklife ma chi mishe pas k kharidimesh . vaghean k
  • تبليغات دروغين خسته کننده IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    همين الان شبکه خبر داشت تبليغ همين کرم رو ميکرد اين تناقض گويي هاي رسانه ايي يعني چه؟ اگر در کشور فاجعه بهداشتي پيش بيايد عده ايي بدبخت شوند انوقت مسئولين به فکر سلامتي مردم و نظارت رو کار اين واردکننده ها و توليد کنندهها و فروشنده هاي مواد ارايشي مي افتند نوش دارو بعد مرگ سهراب؟ ما ميدونيم که خيلي از اين کرمها و عطرهاخطرناک هستند معلوم نيست تحت چه شرايطي تولد ميشوند با تبليغ هم ولع مصرف کننده ساده دل را زياد ميکنند فردا هزارتا مراجعه داريم به پزشک که فلان بيماري رو گرفتند خوب پزشک هم ميگه خيلي از اين موادي که مصرف کرديد شيميايي و غير استاندارد بوده به بدن شما اسيب زده ايا پژوهشگران ما و مسئولين نخبه ما نبايد نظارت کنند؟
  • منفعت طلبان IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    وقتي پاي سود هاي انچناني باشه همه چشماشونو ميبندند خوب مردم ساده نباشند گول نخورند حالا زودي با يک کرم شق القمر ميشه ميشن جوان چهارده ساله يا معجزه ميشه ميشن ملکه زيبايي بجاي اين ميوه اش رو بخورند و از سلامت خود مراقبت کنند بلاخره صدا سيما و رسانه ها فکر درامد زايي هستند نه سلامت مردم.