رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در قضیه کرم حلزون برای این‌که موازی‌کاری بین ما و وزارت بهداشت ایجاد نشود این وزارت بهداشت بود که نظر خود را اعلام کرد و ما خود را کنار کشیدیم.

واکنش استاندارد به ‌توقف تولید کرم حلزون‌

به گزارش قدس آنلاین نظام‌الدین برزگری در گفت‌و‌گوی کوتاه با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: آنچه که در مورد کرم حلزون اظهار نظر شده مربوط به وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با استانداردسازی کرم‌ حلزون ما هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده‌ایم، تصریح کرد: طبق قانون سال 89 و همچنین قانون رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری در سال 85، نظارت بر اجرای استانداردها بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: هر چند طبق قانون ما می‌توانیم کل محصولات صنعتی را مورد نظارت قرار دهیم اما برای جلوگیری از موازی‌کاری که در دستور رئیس‌جمهور برای رفع آن تأکید شده وظیفه را به وزارت بهداشت محول کردیم.

برزگری در پاسخ به این سؤال فارس که طبق گفته شما استاندارد تنها بر تولید دارو و انرژی هسته‌ای نظارتی ندارد و کرم حلزون شامل این دو دسته نمی‌شود و شما باید در ارتباط با کیفیت آن اظهار نظر می‌کردید و نه وزارت بهداشت،تصریح کرد: در برخی از موارد اگر دستگاه‌ها آزمایشگاه‌های مجهزی داشته باشند بحث نظارت بر کیفیت‌ها برای جلوگیری از موازی‌کاری که اکنون بین ما و زارت بهداشت وجود دارد به آن‌ها واگذار می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.