رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه عملکرد هیأت تحقیق از حادثه ۲۲ بهمن قم قابل تقدیر و حمایت بوده است، گفت:‌ اظهارات کریمی قدوسی درباره مسائل مربوط به این حادثه بر خلاف مصوبه کمیسیون امنیت‌ بوده است، از این رو این فرد باید مسئولیت عواقب علنی کردن این گزارش را بپذیرد.

بروجردی با اشاره به اظهارات کریمی قدوسی: علنی کردن گزارش عواقب دارد

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اظهارات یک نماینده مجلس در جمع خبرنگاران درباره حادثه 22 بهمن قم، گفت: به طور حتم این اظهارات خلاف واقع بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات کریمی‌قدوسی مبنی‌بر انتخاب اعضای کمیته تحقیق حادثه 22 بهمن قم، افزود:‌ منصور حقیقت‌پور، سیدحسین نقوی‌حسینی، مهدی دواتگری اعضای هیأت ویژه تحقیق این حادثه بودند، که این افراد در جلسه رسمی کمیسیون امنیت ملی تعیین شدند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر کمیته تحقیق حادثه 22 بهمن قم در یک کار دقیق و کارشناسی و با دیدار با مسئولان رده‌های مختلف به‌ویژه مسئولان اطلاعاتی و امنیتی قم، شورای تأمین، مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولان استانداری و همچنین مراجع گرانقدر تقلید، ریاست قوه قضائیه، معاون اول قوه قضائیه و وزیر اطلاعات به بررسی ابعاد این حادثه پرداختند.

بروجردی با تأکید بر اینکه گزارش نهایی هیأت تحقیق از حادثه 22 بهمن قم قبل از انتخابات‌ آماده شده بود، تصریح کرد:‌ ولی به‌علت اهمیت و حساسیت انتخابات این گزارش در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشد، از این رو در نشست سه ساعته دیروز کمیسیون گزارش مطرح شده و مورد بحث و تجزیه و تحلیل اعضا قرار گفت، از طرف دیگر در این جلسه گزارش نهایی حادثه 22 بهمن قم از سوی اعضا رأی‌گیری شده که این گزارش با اکثریت آرا برای هیأت رئیسه مجلس ارسال شد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در مصوبه کمیسیون مقرر شد که نسخه‌ای از این گزارش به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه مجموعه اقدامات و مراحل تهیه و تدوین گزارش کمیته تحقیق حادثه 22 بهمن قم در یک روند قانون صورت گفته است، یادآور شد: از این رو اظهارات کریمی قدوسی مبنی بر غیرقانونی بودن گزارش خلاف واقع بوده است.

بروجردی با اعلام اینکه در نشست دیروز کمیسیون امنیت ملی مقرر شد که مطالب مربوط به گزارش حادثه 22 بهمن قم رسانه‌ای نشود، گفت: به‌طور حتم مسئولیت علنی کردن مطالب این گزارش از سوی کریمی قدوسی بر عهده خود او است.

وی با بیان اینکه اظهارات کریمی قدوسی درباره حادثه 22 بهمن قم خلاف واقعیت است، افزود:‌ تدوین این گزارش در یک مسیر قانونی انجام شده و هم در کمیسیون رأی‌گیری شده است، از این رو بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس نمی‌توان به‌علت حضور نداشتن افراد در یک نشست، آن جلسه را دوباره را برگزار کرد، لذا برگزاری نشست کمیسیون امنیت برای قرائت دوباره گزارش حادثه 22 بهمن غیرممکن است.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم، با بیان اینکه اظهارات کریمی قدوسی مایه تأسف نمایندگان است، تصریح کرد:‌ همگی اعضای کمیسیون هم در این دوره و دوره‌های قبل از ارگان‌هایی که مرتبط با کمیسیون امنیت ملی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات پیوسته حمایت کردند، از این رو اظهارات کریمی قدوسی درباره متهم کردن نیروی انقلابی در حادثه 22 بهمن قم از پایه اشتباه و غلط است، زیرا اعضای کمیته در جریان بررسی این حادثه رابطه و همکاری نزدیکی با نیروهای امنیتی داشتند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، تصریح کرد: اظهارات کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران درباره مسائل مربوط به گزارش حادثه 22 بهمن قم بر خلاف مصوبه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی بوده است./

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.