گروه اقتصادی- امیر روحپرور: سرانجام پس از ماه‌ها انتظار خبرگزاری ها از آزاد سازی خرید و فروش قسمتی از سهام عدالت برای انجام معاملات خبر دادند .<BR>

آغاز آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت

این در حالی است که گفته می‌شود این اقدام پس از طی مراحل پایلوت یا نمونه در چند استان در استانهای دیگر نیز به مورد اجرا گذاشته می‌شود .
دست اندرکاران نیز از چند برابر شدن ارزش سهام عدالت خبر داده‌اند و به مردم توصیه کردند سهام خود را به دلالان نفروشند.
در این باره رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور دیروز از معاملاتی شدن سهام عدالت خبر داد و بر ضرورت رعایت قواعد خرید و فروش سهام عدالت از سوی مدیران سرمایه‌گذاری تأکید کرد.
داریوش پاک‌بین با اشاره به آزادسازی خرید و فروش 13 درصد سهام عدالت برای معامله در آینده نزدیک خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح به شکل نمونه در دو استان کشور آغاز شده بتدریج همه شرکتهای سرمایه‌گذاری را در برگرفته و وارد بورس کند.
همچنین مدیرعامل فرابورس ایران با تشریح آخرین وضعیت ورود شرکتهای سرمایه گذاری استانی به بازار سرمایه و خرید و فروش سهام عدالت گفت: مشمولان سهام عدالت، کد سهامداری در قبال سهام عدالت یا ETF دریافت می‌کنند تا از طریق آن اقدام به انجام معامله در بازار سهام کنند.
از سوی دیگر برخی صاحب نظران، ورود سهام عدالت به بورس را نیازمند برنامه‌ریزی منطقی دانسته‌اند.
حامد سلطانی‌نژاد در این باره گفت: باید برای ورود سهام عدالت به بورس همه جوانب را در نظر بگیریم، زیرا با 45 میلیون نفر تقاضا برای دریافت سرویس مواجه خواهیم شد و مواجه شدن با چنین حجم تقاضا باید با ملاحظات و تدابیر خاص صورت گیرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگ IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    1 0
    بايد بيشتر تبليغات کردتامردم با ترديدوازروي فرصت عمل کنند
  • حميد سليمي IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    2 0
    ميخواستم بدانم ارزش هر سهم چقدر است