در حالی که نزدیک به دو هفته تا آغاز به کار شورای چهارم شهر تهران باقی مانده اما همچنان گمانه زنی‌ها روی گزینه‌های مختلف برای تصدی شهرداری تهران ادامه دارد، در این میان اما خبرهایی از دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا به گوش می‌رسد که روی کاندیدای نهایی خود به اجماع رسیده‌اند.<BR> <BR>

آخرین گمانه زنی‌ها درباره شهردار تهران/ قالیباف و هاشمی درصدر

بعد از پایان انتخابات شورای شهر چهارم همزمان با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و مشخص شدن ترکیب 31 نفره شورای شهر تهران، بلافاصله گمانه‌‌زنی درباره گزینه‌ای که قرار است مدیریت شهر تهران را برای 4 سال آینده برعهده بگیرد آغاز شد، اگرچه تا این زمان گزینه‌های متعددی برای سمت شهرداری تهران معرفی شده اما هنوز جناح‌های مختلف به نتیجه قطعی برای معرفی کاندیدای مورد نظر خود نرسیده اند. در این میان اما اسامی افرادی همچون محسن هاشمی در جناح اصلاح طلب و قالیباف در جناح اصولگرا بیش از دیگران به گوش می‌رسد، افرادی که به نظر می‌رسد شانس بیشتری برای تصدی پست شهرداری تهران دارند.

 

مختاباد: گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای شهرداری آخر هفته آینده معرفی می‌شود

ابوالحسین مختاباد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره گزینه‌های مطرح شده بین اصلاح طلبان و گزینه نهایی این جناح، گفت: تاکنون بین اصلاح‌طلبان گزینه‌های مختلفی مانند محسن هاشمی، محمدرضا عارف، محسن مهرعلیزاده، احمد خرم و چند نفر دیگر مطرح شده اما این به معنای آن نیست که گزینه دیگری معرفی نخواهد شد بلکه هنوز در حال دریافت رزومه از اشخاص مختلفی هستیم و حتی ممکن است در آخرین لحظات گزینه‌ها تغییر کنند.

این عضو شورای چهارم شهر تهران، از زمان نهایی اعلام گزینه اصلی اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران خبرداد وافزود: در هفته جاری اصلاح‌طلبان آخرین جلسه را برای معرفی گزینه اصلی خود برگزار کرده و در نهایت آخر هفته آینده به یک اجماع در این زمینه‌ خواهند رسید و شخص مورد نظر را معرفی خواهند کرد لذا در حال حاضر هیچکدام از اعضا، نمی‌توانند گزینه نهایی را معرفی کنند.

مختاباد گفت: امیدواریم هرچه زودتر رایزنی‌ها تمام شده و گزینه‌نهایی را معرفی کنیم اما آنچه که مسلم است گزینه نهایی آخر هفته آینده معرفی خواهد شد.

 

سالاری: محسن هاشمی گزینه اصلی اصلاح‌طلبان است

محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر چهارم در این باره، توضیح داد: در جلسات که با حضور 31 عضو شورای شهر داشتیم آیین‌نامه داخلی و موضوعات دیگر شورای شهر را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا معیارهایی برای تعیین هیأت رئیسه و شهردار نیز درنظر گرفته شود، همچنین کارگروه‌هایی تشکیل شد که بحث افزایش تعداد کمیسیون‌ها، تدوین معیارها و شاخص‌ها و در نهایت بحث اصلاحات آیین‌نامه داخلی به اعضای این کمیسیون‌ها سپرده شود.

وی افزود: شورای چهارم با یک نگاه تعاملی بین تمام جناح‌ها سعی کرده معیارهای لازم را برای انتخاب شهردار و هیأت رئیسه شورای شهر را مشخص کند تا پس از استقرار اعضای چهارم شورا اتلاف وقت برای تعیین هیات رئیس شورا و شهردار تهران نداشته‌ باشند.

سالاری همچنین در رابطه با گزینه‌های مطرح برای شهرداری تهران توضیح داد: مهمترین گزینه‌های ما در حال حاضر محسن هاشمی و محمدرضا عارف است که البته خود آقای عارف تمایلی به این کار نداشتند و با پیشنهاد دوستان این گزینه مطرح شده، البته بحث‌هایی در رابطه با حضور معصومه ابتکار، صفدر حسینی، محسن مهرعلیزاده و چند دیگر نیز وجود دارد.

وی در خصوص ریاست شورای شهر نیز تصریح کرد: آقای مسجد جامعی گزینه اصلی اصلاح‌طلبان است، البته زحمات آقای چمران را نیز نمی‌توان نادیده گرفت اما نتیجه‌گیری نهایی چه در رابطه با ریاست شورا و چه در رابطه با شهرداری تهران تنها با یک تعامل بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اتفاق خواهد افتاد تا گزینه نهایی برای هر کدام از پست‌های مربوطه گزینه مورد قبول هر دو جناح باشند.

این عضو شورای چهارم شهر تهران، گفت: امیدواریم گزینه‌ای معرفی شود تا بیشترین میزان تعامل با دولت یازدهم را داشته باشد و نقش نظارتی شورای شهر نیز با این گزینه پررنگتر نمود پیدا کند.

 

شاکری: قالیباف گزینه اصلی اصولگرایان برای شهرداری تهران است

مجتبی شاکری عضو اصولگرای شورای چهارم شهر تهران نیز با تاکید بر عدم وجود منع قانونی برای حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، گفت: قانونی که عنوان شده حضور یک شخص برای بیش از دو دوره در سمت شهرداری منع قانونی دارد چند سال پیش و در سال 76 لغو شده است.

وی ادامه داد: در جلسه اخیری که با حضور آقای چمران داشتیم موضوع این منع قانونی مطرح شد که ایشان از لغو چنین قانونی سخن گفتند و این شبهه برای سایرین برطرف شد.

شاکری گفت: مدتی پیش یک جلسه با حضور تمام 31 عضو منتخب چهارمین دوره شورای شهر تهران برگزار شد و کارگرو‌هایی برای تعیین شاخص و معیار انتخاب رئیس شورا و شهردار تهران تشکیل شد که با ارزیابی این کارگروه‌ها و مقایسه این شاخص‌ها با مصادیق موجود گزینه شهرداری و ریاست شورای شهر انتخاب خواهند شد.

وی افزود: تاکنون اصلاح‌طلبان 8 کاندیدا و اصولگرایان 15 کاندیدا را برای ارزیابی این شاخص‌ها معرفی کرده‌اند تا از بین این کاندید‌ها هرکدام بیشترین امتیاز را کسب کرد انتخاب شود.

شاکری با اشاره به گزینه‌های در حال بررسی شورا، گفت: گزینه‌های در حال بررسی شامل آقایان فتاح، زاکانی، بذرپاش، قاسمی، هاشمی، قالیباف و چند کاندیدای دیگر هستند که از این بین آقای قالیباف گزینه اصلی اصولگرایان به شمار می‌رود.

این عضو شورای چهارم شهر تهران، تصریح کرد: اصولگرایان چندان علاقه‌مند به تفکیک کاندیداها به دو گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب نبودند اما دوستان دوم خردادی این تفکیک را انجام دادند و تأکید بیشتری روی آقای هاشمی داشتند، منتهی با رد صلاحیت آقای هاشمی در انتخابات شورای شهر کمی در امتیاز ایشان تردید وجود دارد و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند./
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سماوات IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    به نظربنده هاشمي ميتواند بهترين گزينه باشد
  • بزرگترين آرزوي کارکنان مترو IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    هاشمي شهردار تهران شود .