پروین محمدی : قدس ویژه خراسان - سه ایالت آمریکا به دنبال نسخه‌برداری از الگوی بهورز کشور هستند تا کار «بهورزان» و شیوه مدیریت حوزه پیشگیری و درمان ما را با راه اندازی خانه بهداشت در ایالات خود الگو قرار دهند.<BR>

الگوبرداری 3 ایالت آمریکا از طرح بهورز ایران

این مطلب را رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قائم مقام وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران اعلام کرد و افزود: «بهورزان» آخرین حلقه‌های نظام پزشکی در سراسر نقاط استان هستند که در محرومترین مناطق خدمات لازم را به بیماران ارایه می‌دهند.
دکتر محمود شبستری با تبریک «روز بهورز» و بیان این مطلب که دوازدهم شهریور ماه به منظور قدردانی از زحمات «بهورزان» در حوزه سلامت به نام روز بهورز نامگذاری شده، اظهار داشت: نزدیک به 30هزار بهورز در روستاهای بالای 100خانوار در خانه های بهداشت خدمات بهداشتی درمانی را به روستاییان ارایه می‌کنند و با موفقیتی که در ارتقای شاخصهای سلامت کسب کردند امروز چند ایالت از آمریکا در حال الگوبرداری از شیوه کار بهورزان هستند تا در ایالات خود این سیستم مراقبتهای بهداشتی را پیاده کنند.
دکتر شبستری با اعلام این خبر که در دهه کرامت بیش از 50 پروژه بهداشتی درمانی، پژوهشی و آموزشی در سراسر استان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و رتبه سوم در بین دانشگاهها تازه‌ترین رخداد خوبی است که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده و ما خوشحالیم که همکاران ما توانستند با ارائه خدمات مطلوب در حوزه سلامت اعم از آموزش، پژوهش، فناوری، بهداشت و درمان این رتبه را کسب کنند. وی یادآور شد: از این رو با بهره‌برداری از 51 پروژه در سراسر استان تلاش خواهیم کرد خدمات بیشتری به مردم شریف استان ارایه دهیم.


مهرماه؛ آغاز به کار دانشگاه بین‌المللی در مشهد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز خرسندی از آغاز به کار دانشگاه بین‌المللی مشهد در مهر ماه سال جاری اظهار امیدواری کرد با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی برای توسعه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تحول بزرگی در دانشگاه مشهد ایجاد شود، زیرا در حال حاضر 130 دانشجو از کشورهای عراق، بحرین، سوریه، عمان، کویت، تاجیکستان و افغانستان در این دانشگاه مشغول تحصیلند و با افتتاح دانشگاه بین‌الملل نه تنها دانشجویان ایرانی بلکه دانشجویان خارجی می‌توانند از فضاهای آموزشی پژوهشی این دانشگاه استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه 185 آمبولانس در سطح استان نیاز مردم را برآورده می‌کند، یادآور شد: 80درصد آمبولانسهای موجود طبق استانداردهای جهانی مجهز به نمایشگر، الکتروشوک، ونتیلاتور، دستگاه جی پی اس و ... می باشند و 20درصد نیز در حال تکمیل شدن است که امیدواریم با ورود دستگاه‌هایی که سفارش دادیم بقیه آمبولانسها نیز به طور کامل مجهز شوند و در آینده نزدیک نیز از حضور یک پزشک در آمبولانس برخوردار باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی 4سال گذشته در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری، تولید دارو، بهداشت و ... ارتقای خوبی داشته تصریح کرد: وظیفه ما خدمت رسانی به مردم است و تلاش ما نیز برای برطرف کردن مشکلات موجود در سیستم سلامت می باشد. از این رو از خیرین می‌خواهیم در حوزه سلامت ما را تنها نگذارند همچنان که تاکنون کمکهای زیادی به دانشگاه کرده اند.
وی به برخی از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه کرامت اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح اورژانس جامع عدالتیان، دانشگاه بین ‌الملل، 12 پروژه بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی، آی سی یو بیمارستان امدادی، آی سی یو بیمارستان کاشمر، آی سی یو بیمارستان خواف، دستگاه سی تی اسکن بیمارستان طالقانی، آنژیوگرافی بیمارستان قائم و ... از جمله پروژه‌هایی است که برای رفاه مردم عزیز در ایام دهه کرامت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.