۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۲
کد خبر: 150615

مردم سوریه با شنیدن خبر شلیک و سقوط دو موشک بالستیک در دریای مدیترانه، اقدام به انتشار پیامک ها و لطیفه های بامزه در این باره کرده اند.

لطیفه‌های سوری برای موشک‌های آمریکایی!

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، شهروندان سوریه با انتشار لطیفه هایی درباره خبر شلیک دو موشک بالستیک در دریای مدیترانه - که در راستای تهدید و فشار علیه آن کشور انجام شد- و در آب های شرق مدیترانه سقوط کرد، با جنگ روانی غرب به مقابله برخاسته اند.

این در حالی است که برخی منابع خبری، از هدف قرار گرفتن این موشک ها توسط پدافند ضدهوایی سوریه خبر می دهند.

در همین حال، پنتاگون (وزارت جنگ آمریکا) با صدور بیانیه ای، هرگونه ارتباط میان شلیک این موشک ها و حمله به سوریه را منتفی دانست.

اما ساعتی پس از انتشار این خبر، سوری های خوش ذوق، سیلی از "کامنت" ها و نظرات مطایبه آمیز را در ذیل آن درج کرده اند. شماری از لطیفه ها و نظرات جالبی که شهروندان با انتشار و درج آنها ذیل اخبار مربوط به شلیک این دو موشک، آنها را به تمسخر گرفته اند، به شرح زیر است:

- خبر فوری: دو موشک در حالی که لباس شنا بر تن داشتند در ساحل لاذقیه رؤیت شدند!

- خبر فوری: موشک های آمریکایی برای شنا در سواحل نیلگون سوریه آمده بودند!

- خبر فوری: مشاهده دو موشک که شناکنان به سوی منطقه "جبله" در حال حرکت بودند.

- خبر فوری: بلندگوهای مساجد شهرهای ساحلی سوریه، خبری مبنی بر گم شدن یک موشک پخش کرده اند.

- در نظر دیگری با اشاره به استفاده از "موج انفجار" که از روش های ماهیگیری است، آمده است: جوانان مناطق ساحلی سوریه، پس از سقوط دو موشک در دریا، برای جمع آوری ماهی ها در طول ساحل مستقر شده اند!

- یک منبع آگاه اعلام کرد که این دو موشک با اعلام جدایی از کشتی جنگی امریکا، به نیروی دریایی سوریه در دریای مدیترانه پیوستند!

- در یک پیامک دیگر با به سخره گرفتن شلیک این موشک ها و ارتباط دادن آن به کمبود سوخت در سوریه آمده است: یک منبع، علت تأخیر دو موشک در رسیدن به اهدافی در خاک سوریه را تمام شدن سوخت آنها اعلام کردند. خدا ازتو نگذرد معاون نخست وزیر (قدری جمیل)! وضعیت کمبود سوخت تا این حد وخیم شده است؟!

- منابع سوری اعلام کردند: ترافیک شدید کشی های روسیه و امریکا در دریای مدیترانه باعث تأخیر در رسیدن این دو موشک به خاک سوریه شده است!

- خبر فوری: مردم طرطوس پلاکاردهایی را در دست دارند که روی آن نوشته شده است: خیلی خوش آمدید! چقدر دیر کردید!

***

این پیامک ها همچنین به تأثیر دو موشک مذکور بر سیاستمداران لبنان نیز پرداخته اند، به طوری که یکی از پیامک ها با اشاره به توقع مردم سوریه برای انجام اقدامی غیر از محکومیت تجاوز به سوریه از سوی میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان نوشته است: میشل سلیمان در بالکن در انتظار رسیدن موشک هاست تا هر چه سریع تر بیانیه محکومیت را تدوین و صادر نماید!

فایز غصن (وزیر دفاع لبنان) رادارهایش را به کار انداخته و با پیژامه، در بالکن ایستاده است تا موشک ها را رصد کند.

احمد فتفت، [از سران گروههای لبنانی مخالف دولت سوریه]، خود را آماده کرده است تا در صورت رسیدن موشک های مذکور از آنها با چایی پذیرایی کند.

و در یکی از متفاوت ترین این لطیفه ها آمده است: "یک گشت دریایی طایفه آل جعفر، دو موشک مذکور را ربوده و در ازای آزادی آنها، خواستار دریافت یک کشتی جنگی شده اند"!
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آزاد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    5 1
    ههههههههههههه....چقد بامزه ولي مردم از خنده آخه کيه که از جنگ خوشش بياد وبشينه براش جک بساز جز آدماي مريض
  • مهدي IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 1
    مردم سوريه واقعه خوش قريحه اند.
  • ناشناس IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    3 1
    مردم سوريه خيلي خوشبين نباشند . جنگ شوخي بردار نيست . به سرنوشت مردم عراق و افغانستان فکر کنند وبه حال خودشان گريه کنند . تازه فعلا هم اوضاع خوبي ندارند .