نیروهای الشباب با اعلام اینکه همچنان در یک مرکز خرید نایروبی حضور دارند، گزارش‌ها را مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی کنیا کنترل این مرکز خرید را به دست گرفته‌اند، تکذیب کردند.

الشباب: در مرکر خرید کنیا همچنان گروگان در اختیار دارند

 گروه الشباب سومالی گفت، نیروهای این گروه همچنان در داخل این مرکز خرید گروگان‌ها را در اختیار داشته و افزود، اجساد زیادی در داخل مجموعه وجود دارد.

الشباب اعلام کرد: «گروگان‌هایی که در مرکز خرید وستگیت توسط مجاهدین گرفته شده‌اند، هنوز زنده هستند؛ با اینکه کاملا مشوش و مبهوت به نظر می‌رسند، اما زنده هستند.»

الشباب همچنین اظهارات امینه محمود، وزیر خارجه کنیا را مبنی بر اینکه اتباع امریکایی و انگلیسی در بین حمله کنندگان بودند، تکذیب کرد.

در عین حال، ارتش کنیا اعلام کرد نیروهای این کشور در حال انجام عملیات پاکسازی در ساختمان هستند.

وزارت کشور کنیا پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی کنترل این مرکز خرید را بدست گرفته و تمام گروگان‌ها آزاد شده‌اند.

شبه نظامیان مسلح گروه الشباب، وابسته به القاعده 21 سپتامبر (30 شهریور) به مرکز خرید وستگیت (Westgate) حمله کرده و حاضرین در این مرکز را گروگان گرفتند.

مقامات تایید کرده‌اند که بیش از 62 نفر تاکنون کشته شده و حدود 200 نفر هم زخمی شده‌اند.

نیکلاس کی، نماینده ویژه سازمان ملل برای سومالی خواستار افزایش تلاش و مبارزه در برابر نیروهای الشباب شد؛ نیروهاییی که مسئولیت این حمله مرگبار در کشور کنیا را بر عهده گرفته‌اند.

وی گفت: «موضع سازمان ملل و همچنین موضع من در قبال الشباب در سومالی این است که ما باید تلاش و مبارزه خود را شدت بخشیم. این مبارزه باید نظامی و همچنین سیاسی و عملی باشد...در هر سه زمینه ما باید تلاش‌های خود را چند برابر کنیم.»

شبه نظامیان، که طبق گزارش‌ها اکثریت آنها اهل سومالی هستند، گفته‌اند که این حمله در اقدامی تلافی جویانه بابت حضور نیروهای کنیایی در سومالی انجام شده است.

پرس تی وی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.