۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 159284

کمتر گمانی وجود داشت که دیپلماسی حسن روحانی در کمتر از ۴۵ روز از زمان برعهده گرفتن مسئولیت تا سخنرانی در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل براساس دیدگاه نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری، موجب سردرگمی رژِیم صهیونیستی شود تا حدی که مقامات این رژیم را به بیان جملاتی وادار کند که همچنان دستمایه استهزای جهانی است. <BR>

شلوار جین نتانیاهو

حضور قدرتمند و سخنرانی محکم رییس جمهوری ایران افزون بر استقبال هیات های خارجی حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برنامه های طولانی درخواست دیدار با مقامات جمهوری اسلامی و توجه بی سابقه رسانه های مختلف، مقامات رژیم صهیونیستی را چنان نگران کرد که نخست وزیر این رژیم مجبور شد شتابان راهی سازمان ملل شود تا به عنوان آخرین سخنران در آخرین روز نشست حضور یابد.
اما، برخلاف برداشت های سیاسی بنیامین نتانیاهو از واقعیت های بین المللی، وی مجبور شد در سالن خالی محل اجلاس سخنرانی کند و نخستین واکنش رسانه ای و سیاسی بازتاب یافته جهانی نیز این بود که در سخنرانی اش بدون اینکه حتی حداقل های ادب و نزاکت معمول سیاسی را رعایت کند، برای طرح ادعا علیه ایران دروغ های بسیاری را مطرح و ناآگاهی های سیاسی خود را نمایان کرد که موجی از تمسخرهای رسانه ای و اینترنتی را در پی داشت.
بررسی ها نشان می دهد که رویکرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نتوانست نگاه جهان به دیپلماسی جدید جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد و ظاهرا ملاقات خصوصی نتانیاهو با رییس جمهوری آمریکا و برخی اظهارات باراک اوباما هم نتوانست پایان بخش بیتابی و نگرانی اسراییل باشد.
در چارچوب این ناکامی نتانیاهو در سازمان ملل که حتی رسانه های رژیم صهیونیستی نیز به آن اعتراف کرده اند، می توان گفت که تصمیم گرفت با انجام مصاحبه با شبکه بی بی سی به اصطلاح بخشی از جامعه ایرانی را با خود همراه نشان دهد.
اما بازهم اشتباه بزرگ نتانیاهو در سازمان ملل تکرار شد که با بیان اظهارات دور از ذهن و به اصطلاح فوتبالی ها گل به خود زد و موجب تمسخر و استهزای همگان از جمله در سرزمین های اشغالی شد.
نخست وزیر اسراییل سال گذشته هم با نشان دادن نقاشی در جمع دیپلمات های جهان در سازمان ملل متحد، مدت ها میهمان وِیژه صفحات طنز در فضای سایبری بود.
اما اظهارات نتانیاهو در گفت وگو با بی بی سی، جدیدترین و در عین حال داغ ترین موضوع را برای کاربران فضای مجازی روزنامه های آمریکایی و حتی رسانه های صهیونیستی فراهم آورد.
کاربر یکی از شبکه های اجتماعی خطاب به نتانیاهو می نویسد: اگر اطلاعات شما در مورد فضای اجتماعی ایران تا این حد با واقعیت فاصله دارد چگونه می توان به پیش بینی هایتان در مورد برنامه هسته ای ایران اعتماد کرد؟!!!
یک ایرانی دیگر با انتشار عکسی از یک فروشگاه لباس در ایران که تعداد زیادی شلوارجین برای فروش داشت در جمله ای کنایه آمیز به نخست وزیر رژیم اسراییل نوشت: آقای نتانیاهو این هم یک مغازه پر از سلاح های کشتار جمعی.
اظهارات نخست وزیر اسراییل از چشم روزنامه های آمریکایی هم پنهان نماند و روزنامه نیویورک تایمز نوشت: نتانیاهو با هدف تحریک جوانان ایرانی علیه جمهوری اسلامی با ارائه اطلاعات نادرست درباره وضعیت کنونی این کشور، اشتباهی فاحش مرتکب شد.
در این گزارش به قلم توماس اردبرینک آمده است: نتانیاهو هفته گذشته در تلاش برای انضمام جمعیت جوانان ایران به کمپین خود گفت، اگر آنان (جوانان ایرانی) واقعا آزاد بودند، می توانستند جین بپوشند، موسیقی غربی گوش دهند و در انتخابات آزاد شرکت کنند.
این روزنامه افزود: اما مشکل این است که ایرانی ها درست مانند مردم دیگر نقاط جهان، هم جین می پوشند و هم موسیقی دلخواه گوش می دهند و نشان می دهد که تلاش های نتانیاهو برای برقراری ارتباط با جوانان ایرانی نتیجه عکس داد.
خبرگزاری رویترز نیز در مطلبی با عنوان: استهزای نتانیاهو به خاطر اظهارنظر در مورد شلوار جین نوشت: تلاش نخست وزیر اسراییل برای مخاطب قراردادن ایرانیان از طریق گفت وگو با بی‌بی‌سی به خاطر اظهارنظر در مورد شلور جین در ایران، برعکس به تمسخر نتانیاهو انجامید.
روزنامه آمریکایی کریستین ساینش مانیتور هم نوشت: به نظر می آید، پیام واحد ایرانیانی که این عکس ها را منتشر کرده اند، به نتانیاهو این است که نیازی نداریم به جای ما از آزادی های مان دفاع کنی.
دو روزنامه اصلی در فلسطین اشغالی هم در گزارش هایی از بازتاب این ادعای نتانیاهو در ایران، از مقام های اسراییلی پرسیدند: آیا معلوم هست چه کسی به نتانیاهو در مورد ایران اطلاعات می دهد؟
روزنامه هاآرتص هم آدرس سایتی ایرانی با عکس هایی از آخرین مدهای لباس در تهران را منتشر کرد و از نتانیاهو خواست در آینده پیش از اظهار نظر در این موارد، نگاهی به آن عکس ها بیاندازد.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز با چاپ چندین عکس از کاربران ایرانی که در اعتراض به نتانیاهو منتشر شده، متن توئیت چند نفر از آنان را چاپ کرد که در یکی از آنها در کنار عکسی از یک پسر خردسال نوشته شده است: آقای نتانیاهو با علیرضا احمدی روشن فرزند یکی از منخصصان فناوری هسته ای ایران که تو ترورش کردی آشنا شو . او هم شلوار جین پوشیده است.
یکی از عکاسان خبرگزاری فرانسه هم با انتشار عکس هایی از ایرانیان جین پوش این نکته را نشان داده که گویا نخست وزیر رژِیم صهیونیستی در نبود استدلال علیه ایران مجبور شده است به هر ادعایی متوسل شود تا از تنگنای دیپلماسی جمهوری اسلامی و بی مبنا بودن گفته های خود بگریزد.
*ایرنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.