قدس آنلاین:گویا ماجرای کیهان و ظریف قرار نیست به سرانجامی برسد چرا که پس واکنش ها دو سه روز اخیر درباره تیتر جنجالی کیهان امروز حسین شریعتمداری پاسخی به اقای ظریف و بازتاب تیتر روز سه شنبه این روزنامه ارایه کرده است

پاسخ کیهان به ظریف و واکنش ها به تیتر جنجالی این روزنامه

این روزنامه می نویسد:

تیتر و خبر کیهان سه‌شنبه 16 مهرماه جاری که به اظهارات آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اختصاص داشت در فاصله کوتاهی پس از انتشار با تهاجم سازمان‌یافته و گسترده‌ای در داخل و خارج کشور روبرو شد. حجم انبوه این تهاجم با توجه به ظاهر ماجرا عجیب و غیرمنتظره به نظر می‌رسید و از پشت صحنه دیگری حکایت می‌کرد که به آن خواهیم پرداخت. در این هجوم کم سابقه که هنوز هم ادامه دارد، تمامی روزنامه‌های زنجیره‌ای، سایت‌های وابسته به فتنه 88، بسیاری از خبرگزاری‌های خارجی و شماری از مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی و اروپایی به میدان آمده بودند... و در این باره گفتنی‌هایی هست؛
1- یکی از نکات درخور توجه آن که رسانه‌های یاد شده به اصل ماجرا و متن خبر کیهان کمترین اشاره‌ای نمی‌کردند به گونه‌ای که انگار فقط برای دیکته‌نویسی علیه کیهان مأموریت یافته‌اند و گرنه، نقل بی‌کم و کاست اظهارات ظریف نمی‌توانست توجیه قابل قبولی برای آنهمه عصبانیت و آشفتگی باشد.
آقای ظریف نیز بدون هیچ توضیحی درباره این که کدام بخش از خبر کیهان را نفی می‌کند، با کلی‌گویی به تکذیب آن پرداخته و در صفحه فیس‌بوک خود آورده بود، با دیدن تیتر و خبر کیهان به اندازه‌ای تحت‌فشار عصبی قرار گرفته که راهی بیمارستان شده است! رسانه‌های داخلی و خارجی نیز همین بخش از اظهارات آقای ظریف را نقل کرده و با استناد به آن انبوهی از ناسزا و تهمت‌های ناروا را روانه کیهان کرده بودند.
و اما، به وضوح قابل درک بود که اینهمه واکنش داخلی و خارجی در مقابل تیتر و خبر کیهان نمی‌توانست منطقی و قابل توجیه باشد و همه شواهد حاکی از آن بود که این سکه روی دیگری نیز داشته است و دشمنان بیرونی و دنباله‌های فتنه‌گر داخلی آنها در پوشش حمایت از دولت محترم و دلسوزی برای وزیر محترم امور خارجه کشورمان، پروژه دیگری را دنبال می‌کرده‌اند و تیتر و خبر کیهان این پروژه- و یا دستکم مقدمات آن- را درهم ریخته است. این پروژه چه بود که دشمن به آن دل بسته و تیتر و خبر کیهان تیرک آن را کشیده بود؟!
2- در میان رسانه‌های یاد شده صرفنظر از برخی سایت‌های اجاره‌ای و تعدادی از روزنامه‌های زنجیره‌ای که بارها نشان داده‌اند، چشم و گوش بسته و برده‌وار در خدمت اصحاب فتنه 88 هستند، شمار دیگری از این رسانه‌ها با تلویحی نزدیک به تصریح از پروژه مورد نظر یاد کرده و به آن اشاره داشته‌اند پروژه‌ای که می‌دانیم روح جناب آقای ظریف هم از آن خبر ندارد و اگر داشت با آن لحن دور از انتظار به کیهان نمی‌تاخت و از تأکید کیهان بر صداقت ایشان تقدیر هم می‌کرد که جا داشت و نکرد! و اما صریح‌ترین اشاره به پروژه مزبور در یکی از سایت‌های چند زبانه- و از جمله فارسی زبان- وابسته به مراکز اطلاعاتی آمریکا آمده است. سایت «گویانیوز» که از آمریکا به روز می‌شود و نه فقط ارتباط خود با سازمان سیا را انکار نمی‌کند بلکه در پاسخ به اعتراض برخی از گروه‌های اپوزیسیون که چرا برای استخدام ایرانیان در سازمان «سیا» آگهی منتشر می‌کند؟ ابتدا سکوت کرده و سرانجام بهانه آورده بود که سازمان سیا یک سازمان اطلاعاتی برای گسترش دموکراسی است! و از این روی در میان اپوزیسیون به سایت «سیانیوز» شهرت دارد.
این سایت روز چهارشنبه 17 مهرماه با نقل-البته ناقص- ماجرا، طی تحلیلی که عصبانیت در آن موج می‌زد، ضمن فحاشی به کیهان آورده بود؛ کیهان با تیتر و خبر روز سه‌شنبه خود، به جام زهری که برای رهبری تدارک دیده شده بود لگد زد و محتویات آن را به زمین ریخت! سایت مورد اشاره از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با رئیس جمهور آمریکا به عنوان تغییر جدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یاد کرده و به همین علت از خبر کیهان به نقل از ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی، که گفته بود «مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود» به شدت برآشفته و از این اقدام کیهان با عنوان پنبه کردن همه رشته‌ها یاد کرده بود! و در همان حال بی‌آن که به دولت محترم و وزیر امور خارجه کشورمان کمترین ارادتی داشته باشد به حمایت موذیانه از دکتر ظریف پرداخته و با استناد به تکذیب خبر کیهان از سوی ایشان، دو حرکت نابجای مکالمه روحانی با اوباما و ملاقات طولانی ظریف با جان‌کری را ستوده بود! حرکت موذیانه‌ای که تمامی رسانه‌های مورد اشاره در صدر این یادداشت به گونه‌ای مشترک و هماهنگ تکرار کرده بودند.
3- اکنون سخنی با آقای ظریف در میان است و آن انتظار پیشگیری ایشان از سوء استفاده دشمنان بیرونی است. وزیر محترم امور خارجه به‌خوبی می‌دانند در صحت آنچه کیهان به نقل از ایشان آورده و به تیتر اول خود تبدیل کرده بود کمترین تردیدی نیست و تکذیب آن به گونه‌ای که اشاره شد فقط به نفع دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنهاست که متأسفانه برخی از آنان در حلقه‌های نزدیک به مرکزیت دولت محترم حضور دارند و برخی نیز در تغییر و تحولات پیش ‌روی برای نفوذ در این مجموعه خیز برداشته‌اند. تیتر و خبر کیهان پروژه دشمنان بیرونی را که برای اجرای آن به همکاری حلقه‌های نفوذی دل بسته بودند، درهم ریخته است و از این روی شایسته تقدیر است- که انتظاری نداشته و نداریم- و نه درخور تکذیب که شایسته نبوده و نیست...
4- و اما درباره تکذیب تیتر و خبر کیهان از سوی ظریف و رسانه‌های زنجیره‌ای اشاره به نکاتی ضروری است.
الف: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی از اعضای کمیسیون‌های دیگر که در نشست روز یکشنبه حضور داشته‌اند، تیتر و خبر کیهان را تأیید کرده و تأکید می‌کنند که آقای ظریف در جلسه مزبور با صراحت گفته بود؛ گفت‌وگوی روحانی با اوباما و ملاقات طولانی من با جان‌کری از اقدامات نابجایی بود که در سفر نیویورک اتفاق افتاد و بعد از انتشار این خبر در کیهان، گلایه کرده بود که قرار نبود این خبر منتشر شود. بنابراین در صحت خبر کیهان تردیدی نیست و آقای ظریف هم خبر کیهان را با کلی‌گویی و تأکید به آن که نباید منتشر شود به اصطلاح تکذیب کرده بود.
ب: آقای ظریف مدعی است آنچه درباره دو حرکت نابجا گفته است محرمانه بوده و نباید منتشر می‌شد! و افزوده است؛ اگر رهبری مصلحت می‌دیدند، خودشان مصادیق حرکت‌هایی که «بجا نبوده است» را روشن می‌فرمودند. در این خصوص باید گفت؛ اولاً به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، جلسه آن روز محرمانه نبوده است. ثانیاً؛ رهبر معظم انقلاب طی سخنانی که عموم مردم مخاطب آن بودند از حرکت‌های «نابجا» در سفر نیویورک یاد کرده‌اند، بنابراین به طور طبیعی و منطقی می‌توان نتیجه گرفت که حضرت ایشان ضمن تقدیر از تحرک دیپلماتیک هیئت ایرانی در سفر نیویورک، گوشزد برخی اقدامات نابجا در این سفر را نیز ضروری می‌دانسته‌اند و نه محرمانه و غیر قابل گفتن.
ج: بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب، تلاش افکار عمومی برای یافتن اقدامات نابجای سفر طبیعی و منطقی بود و می‌توان گفت که در پی بیانات حضرت آقا، بازگو کردن این حرکت‌های نابجا برای مردم برعهده مسئولان محترم بوده است. مخصوصاً آن که اگر اقدامات نابجای سفر برای مردم بازگو نشود، این احتمال وجود خواهد داشت که برخی دیگر از اقدامات هیئت کشورمان که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب بوده است با تردید درباره نابجا بودن آن روبرو شود!
د: بدیهی است که تأکید رهبر معظم انقلاب درباره نابجا بودن برخی از اقدامات سفر آنهم برای عموم مردم از اهمیت این اقدامات نابجا حکایت دارد و به آسانی می‌توان حدس زد که حضرت ایشان اولاً؛ اصرار داشته‌اند دولت از تکرار خطاهایی که مرتکب شده است خودداری کند و ثانیاً؛ مردم بدانند که این اقدامات نابجا مورد تأیید نظام نیست و دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها نیز به اینگونه حرکت‌ها دلخوش نبوده و دندان طمع خویش را علیه نظام و دولت محترم تیز نکنند.
5- جناب ظریف و همه مردم شاهد بوده‌اند که مقامات آمریکایی و اروپایی و متحدان منطقه‌ای آنها از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و اوباما، با عنوان تسلیم ایران در برابر فشارها و تن دادن به خواسته‌های آمریکا یاد کرده‌اند و جریانات بدنام و بدسابقه داخلی با استناد به این مکالمه تلفنی نابجا آرزوهای برباد رفته خود در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را نزدیک به تحقق ارزیابی کرده بودند. بنابراین، آیا اعلام صریح این واقعیت که گفت‌وگوی آقای روحانی و اوباما، اقدامی نابجا بوده است، برای تصحیح حرکت دولت و ناامید کردن دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها ضرورت نداشت؟! ماجرا با اهمیت‌تر از آن بود که از دید مردم خون داده و خون‌دل‌خورده این مرز و بوم پنهان بماند و نابجا بودن آن به دشمنان طمع کرده و در توهم افتاده، ‌تفهیم نشود. سخن از نوشیدن قهوه به جای شیرکاکائو نبود که اهمیت بازگویی نداشته باشد! پای عزت و اقتدار یک ملت در میان بود که نباید با اینگونه اقدامات نابجا به بازی گرفته شود.
6- و بالاخره باید گفت؛ اضطراب آمیخته به عصبانیت دشمنان بیرونی و اصحاب فتنه از افشای اقدامات نابجای هیئت کشورمان در سفر نیویورک قابل درک است ولی تکذیب آن از سوی جناب ظریف کمترین توجیهی ندارد. چرا اصرار دارید آنچه برای دشمنان آشکار است از نگاه مردم پنهان بماند؟!...

حسین شریعتمداری

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 100
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    با سلام روزنامه کيهان فقط به نکات منفي دامن مي زند وهيچ نکته مثبتي نمي نويسد دائم از اصحاب فتنه دم ميزند در مجمو منفي نگر است
  • مهدي IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    به نظرم اكثر توجيهات كيهان آبكي است چون اگر يك خبر كوچك از يكي از كميسيونهاي ديگر توسط مخالفين كيهان درز پيدا ميكرد حتما انواع برچسبها مثل جاسوس خود فروخته وطن فروش و. . . را نثار طرف ميكرد.
  • حميد IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    گيهان وشريعتمداري شما سالهاست با توهم وپروژه سازي زنده ايد چون تفكري براي ادامه حيات بر مبناي اسلام واعتدال ومنطق نداريد
  • يک روستايي IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    51 20
    اگر حسين شريعتمداري حرف نمي زد شايد مشکلاتمان برطرف مي شد
  • م IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    15 46
    جالب بود
  • محمد مهدي منتظر IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    68 16
    آقاي شريعتمداري تو را به روح امام و شهدا قسم بزار کشور و ملت اسايش را حس کنند. به خدا خود آقا هم از دست شما عصباني است. چرا اب به اسياب مي ريزيد.
  • اسکويي IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    26 77
    هميشه کيهان جلوتر از برخي آقايان به اصطلاح روشنفکر وسياست زده نقشهاي پليد دشمنان را مي فهمد و نقشه هاي شوم آنها رابه ياس تبديل ميکند . خداوند به اقاي شريتمداري عزت عطا فرمايد وبه ديدبان تيزبين اين ملت سکاندار نظام مقدس اسلامي حضرت امام خامنه اي طول عمر پر برکت همراه با سعادت مرحمت بفرمايد انشا ءالله.
  • : IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    65 13
    بابا ولمون کن آقاي شريعتمداري اين همه خاله زنکي چيه دست از سر ظريف و اين مردم بيچاره بردار آره بابا توراست ميگيييييي
  • محمد IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    47 8
    انشالله با عنايت امام زمان و درايت مقام معظم رهبري اين مسئله نيز به خوبي عاقبت بخير ميشود ودشمنان هرگز نخواهند توانست ملت ايران را به زانو دربياورند
  • سيد IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    19 49
    خوب كه چي؟ به قول رييس جمهور مردمي و محبوب اب بريزين همونجا كه مي سوزه
  • سيد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    65 17
    والله خجالت هم چيز خوبيه خداوكيل ادم نميدونه چكار كنه با اين سرداران قلم و اساتيد كه دايه مهربون تر از مادر هستن حضرت شريعتمداري بسه ديگه ميشه لطفا...
  • محمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    82 19
    جناب آقاي شريعتمداري من يک کارگرهستم که بافقر و بدبختي زندگي مي کنم شما اگر راهکاري داري درجهت بهبود اقتصاد کشور بده شماکه خبرنداري مردم درچه فقري دست وپا ميزنند . به قول مولا مان علي ( ع ) ازهردري که فقربيايد ايمان هم ازهمان در خارج مي شود
  • ميهن پرست IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    70 15
    آقاي کيهان...!اصلا" همه حرفهاي شما درست ،اصلا" شما پاک ترين نشريه.....؟؟ ، سوال من اين است که از بين آنهمه حرفهاي مثبتي که رهبر در مورد هيئت ديپلماتيک فرمودند چرا شما گشتي و اين جمله را تيتراول کردي ؟ اينه که ما رو ناراحت کرده .يه ذره فکر کن خووووب........اگه خيلي بفکر مملکتت هستي پشتيبان دولت هم باش همش منفي نباف
  • منتقد IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    84 16
    چرا در روزنامه کيهان تخته نميکنند گستاخي هم حدي داره
  • محمود IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    76 15
    اين شريعتمداري ديگه شورشو در اورده خودشو کشت با اين فتنه 88 هر کي ندونه فکر ميکنه اين سال 88 او را خيلي سوزونده که همه چي رو به فتنه 88 ربط ميده
  • ناشناس IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    67 14
    به نطر من بعضي ها وجودشون به توجه ديگران بستگي داره.يکي از اون ادم ها همين شريعتمداريه.ايشون حال ميکنه که يه چيز همينجوري بگه و کسي مثل طريف جواب بده و سر زبون ها بيفته.ايشون يکي از مافيهاي رسانه اي است که پشت بعضي ها قايم شده و هرچي دلش مي خواد تهمت ميزنه.براي مثال بايستي اداره اطلاعات بگه که کي جاسوسه آقا هميشه خاتمي رو ستون پنجم دشمن تو روزنامش مينويسه.ولش کنيد بچه ها.
  • ابراهيم IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    72 18
    آقاي شريعتمداري همين نظرات پايين رو بخونيد کافي هست لطفا اينقدر منفي گرا نباشيد
  • آرزو IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    87 17
    ديگه دوره تندروي و افراطي گري به سر اومده شريعتمداري با اين حرفاش ميخواد مورد توجه قرار بگيره
  • ناشناس IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    80 15
    کيهان جان انقدر کاغذ باطله نده بيرون. کسي ديگه به چرندياتت توجهي نميکنه
  • مرتض IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    98 14
    من نميدونم که چرا کيهان به دونبال تفرقه بين مسولان و مردم است . آخه شريعتمداري ديگه دستت برا مردم رو شده . دست از سر مردم بر دار .
  • سعيد از باشت IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    87 16
    اين همه انتقاد نه براي اين است که شما راستگو هستيد بلکه به اين خاطر هست که مثل همين الان هر کسي يا رسانه اي بر خلاف ميل شما حرفي زد فتنه گر و مهره انگليس خطاب ميشود شما اگه واقعا راست ميگيد صوت جلسه رو بدون کم و کاست به قول اقاي ظريف پخش کنيد ما مردم جواب اين منش و طرز تفکر را در 24 خرداد داديم شما را به عنوان يک افراط گر ميشناسيم شما در 8 سال گذشته در مجموع به اندازه اين 50 روز اقاي روحاني از دولت گذشته با ان همه بي قانوني چقدر انتقاد کرديد مردان تدبير و اميد در دل ما ملت جاي دارن و با 19 ميليون ايراني طرف هستيد
  • باشت مهد تمدن IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    دوران دروغگويي و افراطي گري تمام شد جوابتان را در 24 خرداد داديم
  • مهدي IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    85 13
    اقاي شريعتمداري اگر در سرمقاله بجاي كلمه (نابجا ) ازكلمه (بجا نبود ) استفاده ميكردين امانت داري را بجا آورده بودين. كلا توجيهتان ابكي بود
  • وحيدي IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    روزنامه کيهان با پول بيت المال معمولاً در خلاف جهت خواست ونظر مردم قلم مي زند واين را همه مي دانند وخريداري ندارد
  • علي IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    89 18
    کيهان؟ چي هست؟ روزنامست؟ نه بابا؟؟؟ عجب!!! شيب!!!؟ جنگل!!؟
  • حسين IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    شريعتمداري، چند روز برو شمال تا غم انتخابات از يادت بره
  • کامران IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    چه اهميتي دارد نظرات افراطي اين فرد . که جز ايجاد التهاب در بين مردم هنري ندارد. رهايش کنيد با ان افکار بچه گانه اش مشغول باشد
  • بينشان IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    46 8
    حتي در حا لت عادي بعضي حرفها قا بل کفتن نيست چه رسد به عا لم سياست هر حرف مخالف که فتنه 88 دست امريکا از استين فلاني که نيست بر کرديد نظر هاي 20/7/92 راجع به کيهان را بخوانيد
  • باور IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    69 15
    من موندم که اخبار محرمانه چطوري به اين شريعت نامداري ميرسه واقعا چي فکر ميکنه که خودش رو از همه حتي رهبري معزز هم بالاتر و آگاهتر ميدونه و پول بيت المال هرچي دلش ميخواد مينويسه
  • من IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    ايول به کيهان و شريعتي...هميشه جواب هاي منطقي و دندان شکني دارن..ايـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول
  • پرويز IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    آقاي شريعتمداري ترا به هرآنچه که به آن اعتقاد داري قسم ميدهم کمتر امنيت رواني جامعه را به هم بريز .اگر واقعا به گفته ها و نوشته هاي خودت اعتقاد داري با روش ديگر و بهتر از رسانه سازي به شکل رسانه هاي غربي و صهيونيستي آنها را مطرح کن چون اگر گوش شنوا براي حرف هاي شما باشد(منطقي يا غير منطقي)فقط با روش بالتي هي احسن اثر گذار خواهد بود نه با ريختن آبروي يک مسلمان که به اصول نظام پايبند است. روشي را که شما سالها است در پيش گرفته ايد نتيجه اش چيزي جز تفرقه اندازي و سلب آسايش روحي و رواني جامعه وتشکيک در مورد خدمت گذاران ملت و ارادتمندان مقام معظم رهبري نخواهد بود. اگر مستندات واقعي از خيانت فردي يا افرادي در دست داريد خودتان بهتر مي دانيد که آنها را به کجا ارجاع دهيد و نياز ي به رسانه اي کردن آن نيست زيرا در اين کشور مقتدر نهادي وجود دارد که به بهترين وجه مي تواند از عهده اين موارد برآيد.
  • گرفتار IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    خدايي کسي نيست به اين روزنامه کيهان و شريعتمداري بگه شما چه کاره اين مملکتيد ، مگر اين کشور رهبر و ، رئيس جمهور و قواي ديگر ندارد که شما اينگونه اياد تفرقه و اختلاف در کشور مي کنيد شما که خودتان آخر فتنه ايد و.....
  • رضا IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    78 7
    بچه ها بريد صفحه خبر فارس رو ببينيد نظرايي که دادن چيه
  • ايران IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    ومکرو ومکرالله..وااله خيرالماکرين..........هدف اين شريعتمداري چيه فقط خداميدونه.دعاميکنم هم خودشو گل بگيرن هم روزنامه مزخرفشو...........
  • بينام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    اقاي شريعتمداري ميشه بريد بستري بشيد هم خودت هم ملت 1 نفس بکشن .بابا با پول ما خود مارو فتنه گر جلوه ميدي .بس کن جناب بس کنننننننننننننننننننننننن
  • حسن IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    41 8
    اون پدر مادر امثال من بودن که براي سرفرازي اين مملکت جبهه رفتن اقاي شريعتمداري شما لازم نيست از ما دفاع کني ما عقل و شعور داريم از خواب بيدار شوووووووو...ولي نه نميتوني چون بايد تاريخ براي ايندگان امثال شمارو مثال بزنه
  • amir IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    10 57
    انقد همه چيز واضح است من نميدونم چرا بعضيا به زور ميخوان خورشيد رو تو روز روشن کتمان کنند آقاي شريعتمداري حقايقي رو ميگه که تلخ هستن اما واقعي بجاي توهين به ايشون چشمامون رو باز کنيم خدا خيرتون بده آقاي شريعتمداري که روشنگري ميکنيد و من الله توفيق
  • يک IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    52 9
    مذاکره خيلي هم اقدام خوبي بوده درود بر روحاني شيخ دانا و ديپلمات تا کور شوند جنگ طلبهاي خودخواه و منفعت طلب
  • پوريا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    56 10
    جدول روزنامشم به درد نخوره!!!!!
  • پرويز IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    11 62
    اگر اوضاع کشور هاي همسايه و منطقه را به درستي ببينيد به مو شکافي کيهان در برابر نقشه هاي پيچيده دشمن بايد آفرين گفت .
  • اميد IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    73 9
    درود بر اعتدال درود بر ميانه روي درود بر روحاني درود بر ظريف
  • پرويز IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    13 33
    کيهان فقط صداقت آقاي ظريف را تحسين کرده بود اين همه فشار براي چيست.؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 79
    چرا انهمه دشمني وخباثت آمريکا را فراموش کرده ايد .دست دوستي که امريکا اگر دراز کند دست آهنين با دستکش لطيف است.
  • جانباز IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    روز نامه کيهان تنها روز نامه مقاوم در برابر هجمه هاي دشمنان به ارزشهاي انقلاب وخون پاک شهداست.
  • جانباز IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    11 90
    چي شده روراست شده ايد جانبداري از اجنبي را ديگر کتمان نمي کنيد.حالا به جاي دشمن قسم خورده اسلام .انقلاب وايران به کيهان تاخت وتاز مي کنيد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا نظري IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    66 7
    آقاي شريعتمداري... دشمني با آمريکا به سود کيست؟ سالانه ايالات متحده به بهانه ي قدرت طلبي و توان نظامي و دشمني با ايران چند ميليارد دلار اسلحه به کشور هاي عربي حاشيه ي خليج فارس مي فروشد؟ رابطه با ايران به سود آمريکاست يا دشمني با ما؟ آيا شما هم طرفدار حفظ حقوق آمريکا در منطقه هستيد؟ تاريخ مشخص خواهد کرد که شما در حال خدمت بوده ايد يا خيانت!
  • امير محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    85 9
    فقط از آقاي شريعتمداري مي خواهيم وکيل ووصي مردم نباشد چيزي مي نوسيد ومي گويد نظر خودتان است وهمفکراني مثل شما نه نظر اکثريت مردم
  • مخالف افراطيون IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    79 12
    جناب آقاي شريعتمداري با سلام همه دنيا ميدانند که شما از انتخاب آقاي روحاني ناراحتي وهمه اينها بهانه است برويد ببينيد برسر مردم چي آورده ايد که اينگونه برعليه شما راي داده اند وجداً حال شما را گرفته اند بنظر ما اگر اينقدر خودت را رسوا نکني خيلي سنگين تري اميدوارم اين همه حرص که ميخوري دق نکني فعلاً انشاا... براي مدت 4 سال آقاي روحاني رئيس جمهور است واکثر اصلاح طلبان هم در راس کارند واگر به نفع مردم وکشور کار کند مطمئن باشيد 4 سال بعدي هم اگر خدا بخواهد رئيس جمهور است بنا براين اينقدر حرص نخور برايت ضرر دارد
  • ايراني IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    68 10
    بالام جان شريعتمداري، بذار مردم آب خوش از گلويشان بره پايين. چي ميخواي از جون اين مردم؟ خداشم راضي نيس. والا بلا خدا هم راضي نيس
  • خوش باور IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    67 12
    بابا چقدر شما آدمهاي تنگ نظري هستيد! خب اين بنده خدا شغلش همينه حرفه ديگري هم که بلد نيست چطور سر سفره زن وبچه اش نون بزاره؟يعني بشين وتوي روزنامه اش حرفهاي طنز بنويسه ومردم بخندونه ؟خوبه ؟خب اگه موافقيد راي بديد
  • حديث IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    91 10
    هوراااا هميشه فكرميكردم فقط منم كه ازاين شريعتمداري بدم مياد آمارنشون ميده دركل كسي دل خوشي ازش نداره حيف كاغذ اين مملكت كه اين حروم ميكنه حيف....
  • پيمان مکبر IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    86 11
    ضمن تشکر فراوان از سايت قدس که در اقدامي بي سابقه و البته در خور تحسين نظر وصداي سايرين را نيز اجازه پخش داد ه اند. بسيار نتاسفم براي افراد تندرو وتفرقه افکن و تنش ايجاد کننده اي چون اقاي شريعنمداري روزنامه کيهان
  • غلامرضا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    فقط خلاصه بگم آقاي شريعتمداري ار آزاديه بياني که در کشور وجود داره سو استفاده نکن و کاسه داغ تر از آش نباش تو خيلي چيزها را نميداني و نظر ميدي من تا يادم مياد تو فقط از فتنه 88حرف ميزني درسته که امورات تو با اين نظرات مزخرفت بهتر ميگذرد ولي به نظر عام هم احترام بذار و بيش از اين خودت را مضحکه مردم نکن
  • علي IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    آقاي کيهان تور رو به خدا 8 سال گذشته ملت ايران رو به خاک سياه نشانديد ديگه کمي هم به خودتون بياييد . اي از درد مردم بي خبر بس کنيد بس
  • ايران سربلند IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    آقاي شريعتمداري تو رو خدا مغرضانه قلم نزنيد.اگه شما واقعا طرفدار ملت و رهبري هستين پس چگونه است که حتي حرف هاي شخص رهبري را نيز دستکاري و تحويل افکار عمومي ميدهيد؟؟؟؟؟ آيا اين را پيشي گرفتن از رهبري نميدانيد؟؟افراطيگري تا اين حد؟؟؟؟
  • منصور IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    72 8
    حسين شريعتمداري فقط در اين مملكت مي تواند صواب را از ناصواب تشخيص بدهد بقيه ... هستند چرا او در مسند روزنامه ناكام كيهان است جاي تعجب دارد وقت آن رسيده رجال ديگري جاي وي را بگيرد
  • نويد IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 131
    درود بر آقاي شريعتمداري با اين نظرات دقيق و کوبندشون که همه ايران بصيرت و دشمن شناسي رو بايد از ايشون ياد بگيرند... واقعا دوستان نظام جمهوري اسلامي ايران به وجود شريعتمداري ها افتخار ميکنند و مخالفان اين نظام اسلامي و خود فروخته ها به غرب و عاشقان امريکاواسراييل جنايتکار و طرفداران سران منزوي فتنه 88 از ايشان متنفرند..
  • فري IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    61 3
    با با دست از اين کارها بر دارييد مردم را از ازن وضع نجات دهيد چقدر به هم. ميپريد مگه هشت سال عراق پدر ما را در نياورد حالا. با انها کنار امديد دشمني که تا ابد نميشود با چشم باز باهمه رفتار کنيد ديگه قديم نيست مردم. اگاهي دارند گول کسي را نمي خورند شما هم مثل کشور هاي ديگر فکر مصلحت مردم باشيد امريکا و روسيه هميشه دشمن هم بودن و هستن. ولي با زرنگي در کنار هم قدم بر ميدارند ياد بگيريد خوبه. همه تان با هم امديد وبا هم فاميل هستيد چقدر به هم ميپريد
  • راوي IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    107 5
    من نميدونم چرا افرادي مانند آقاي شريعتمداري هميشه بايد ساز مخالف دولت رو بزنند معلوم نيست آقايان دنبال منافع چه کساني هستند که با آرامش و آسايش مردم مخالفند آقاي شريعتمداري بايد بفهمند که ديگه تاريخ مصرف خودشون و تفکراتشون به پايان رسيده و نسل جديد خواستار تعامل با دنياست
  • ايراني IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    35 4
    آقاي شريعتمداري کاش درباره گراني ها و بي نظمي هاي بي حد وحسابي که قبلا به وجود مي آمد دو خط هم مي نوشتي آدم وقتي روزنامه کيهان رو مي ديد تعجب مي کرد که اين روزنامه براي ايرانه چون از معضل و مشکلات مردم اصلا چيزي به روي خودش نمياره و همه ش به بحث سياسي و دنبال حاشيه رفتنه و قيمت روز نامه تون اگه مثل بقيه روزنامه ها بالا بود اونوقت متوجه مي شدي که چقدر طرفدار داريد
  • خواننده IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    20 3
    يعني تو اين مملكت اگه بخوان چيزي بين مردم همين مرز و بوم راز باشه و با تدبير با بيرون مملكت برخورد بشه از دست آدماي خيلي خيلي زرنگي مثل اين آقا واقعا نمي شه؟؟ گاهي همه مي دونند چه اتفاقي داره مي افته ولي بايد سكوت كرد تا بهترين برخوردها صورت بگيره، چون اگه آقاي ظريف گفتند كه بجا نبود و نظرشان هم اين بود كه راز بمونه حتما برايش برنامه اي داشتند كه بچه زرنگا همه برنامه رو خراب مي كنند
  • نسيم IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    40 4
    آقاي شريعتمداري (چون نمي دانم نام و نشان واقعي شما چيست و به اين نام شناسايي مي شويد مي گويم) آيا فكر نمي كنيد دشمن دانا از دوست نادان بهتر است و با اين جو سازيها و تشويش اذهان عمومي كه حاصل آن فقط رسيدن به منافع شخصي و دم جنباندن پيش بعضي هاست مصداق دوست نادان شده ايد. نه تنها اين حرفها ديگر خريدار ندارد بلكه ادبياتتان هم بوي كهنگي و نا مي دهد. چشمهايتان را بشوييد تا شايد مشكل واقعي مردم را ببينيد.در آخر ، چرا ديگران بايد تاوان ايدئولوژي شمارا بدهند .
  • غلامرضا IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    61 7
    در تاريخ سياسي ايران ,انسانهايي مثل آقاي شريعتممداري که يا عمدا و يا سهوا در راستاي منافع بيگانگان فعاليت ميکنند کم نيستند ,انشالله خداوند منان همه را به راه راست هدايت نمايد
  • محمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    58 6
    آقاي شريعتمداري که تکليفش مشخصه ... هر وقت هم کم مياره ميره زير لقاي فتنه 88 .... بعضي اشخاص نونشون تو برهم زدن جو کشور است . تکليف کيهان مشخصه . من اين افراد رو به خدا واگذار مي کنم ... شما هم به خدا واگذار کنيد چون خود خدا ميداند که تکليف اين افراد چيست ... مردم دارند از گرسنگي تو کشور ميميرند بعد ايشون دم از چيزايي ميزنه که تو عمرش نديده .... واي به روزي که آه اين مردم که در اوضاع بد اقتصادي به سر مي برند دامنتون رو بگيره ... واي به آن روز ... بترسيد از آن روز ....و بزاريد آقاي ظريف که دلسوزانه براي ملت کار مي کنند به روي کارشون که هدف از آن برداشتن بار اقتثادي از روي دوش مردم است برسند ... شما تو روزنامتون راحت نشستيد و از بيرون و فلاکت مردم خبر نداريد
  • علي IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    11 2
    1- يکي بگه از کي يک روزنامه نگار حدوحدودسياست ومصلحت کشورراتعين ميکنه؟ 2-چرا مثل غربي ها که ايران را درمنطقه لولو معرفي ميکنند،امثال آقاي شريعتمداري هرجا کم ميارندفتنه88را ملاک عمل قرار ميدن؟ باگذشت 4 سال چرا جرات محاکمه عوامل فتنه راندارند؟اگه راست ميگيد محاکمه علني با حضور رسانه ها تشگيل بديديک بار براي هميشه ريشه فتنه را خشک کنيد؟ 3- گيريم که آقاي ظريف چنين اظهاراتي داشته و تائيدي بر فرمايشات حضرت آقا داشته و شجاعت اعتراف به اشتباه خودداشته ودر کميشون امنيت ملي اعلام کرده اگر شما صادق هستيد چرا بقيه مطالب مطرح شده در کميسون به اطلاع مردم نرسيده؟! حتما"محرمانه است ...پس چه شده که بخوداجازه ميدهيدبنا به ميل شخصي وبالا بردن تيراژ روزنامه تان مطالب را طبقه بندي و افشاء کنيد!!! شما را بخدا دست از جناح گرائي برداريد...
  • يداله IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    2 17
    بلاخره اگر ظريف حرفي زده چرا شريعتمداري را متهم مي کنيد به اصل قصه بپردازيد نه به منتقد آن در عجبم از بعضي هموطنان با غيرت؟!!
  • فرشاد IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    9 3
    سنگ انداختن درصورتيکه در دوره قبل کل دنيا ايران رو به خاطر اون ادبيات محکوم ميکردن و فکر ميکردن که اين ايران هستش که قصد برهم زدن صلح جهاني رو داره، ولي الان ايران همراهان بيشتري پيدا کرده، چون بيشتر از هميشه ديکتاتوري آمريکا براي جهان روشن شده و دستهاي پنهان اسرائيل آشکارتر شده چه اشکالي داره ما بتونيم با مذاکرات آمريکا رو وادار به تن دادن به خواسته هايمان بکنيم آيا اگر آمريکا دست از کارهاي ناشايستش و جهانخواريش بر دارد باز هم دشمن است؟ درست است که احتمالش بسيار کم است ولي آيا اگر آمريکا به خاطر منافعش دست از حمايت از اسرائيل بردارد و همراه ايران شود باز هم مذاکره با ايشان کاري نابخردانه است؟
  • کورش IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    16 5
    انتشار مذاکرات محرمانه جرمه. موافق برخورد با روزنامه ها نيستم؛ ولي مي خوام بدونم اگه جاي کيهان، يکي ديگه اين کار رو کرده بود، چي به سرش مي اومد؟ چرا يکسان به قانون عمل نمي کنيم؟ چرا سيره حضرت علي (ع) رو فراموش کرديم؟ اين جوري مي خوايم اعتماد ملت رو داشته باشيم؟؟؟
  • کورش IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    و ديگر اين که يک سياستمدار بايد بدونه چه حرفي رو علناً بايد بگه و چه حرفي رو نبايد علناً بزنه! و از اون مهمتر اگه اشتباهي مرتکب شد، چه جوري جمعش کنه که به ديسيپلين سياسي خودش و از اون مهمتر کشورش لطمه نزنه!! با اين اوصاف، فاش کردن چنين گفتار محرمانه اي که تعيين کننده ضربان حياتي اقتصاد و سياست خارجي کشور هست و خارج کردن افسار سياست خارجي از دست نفر اول سياست خارجي کشور، آب به آسياب ريختن چه کساني محسوب مي شود؟!!
  • علی IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 1
    روزنامه باید یه رسانه بیطرف باشه الان که تحریم ها برداشته شده اقای شریعتمداری که نظر شخصیشو به خورد مردم میده باید وجود داشته باشه با تیتر همون روزنامه از اقای ظریف و مردم ایران عذرخواهی کنه