۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۱
کد خبر: 161561

چوب و ترکه شده بود یکی از ملزومات مدرسه که اگر نبود انگار تعلیم و تربیت چیزی کم داشت.در کنار این بیت سعدی که: درس معلم گر بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را... یکی هم پیدا می‌شد که بگوید: چوب معلم گله هر کی نخوره....

یادش نخیر! چوب و فلک و ترکه درخت آلبالو

خاطرات آن روزهای تلخ برای خیلی‌ها به یاد ماندنی است. بدون تردید اگر بخواهیم از منظر تاریک و بدبینانه نیز به نظام آموزش و پرورش فعلی نگاه کنیم می‌توانیم حذف چوب و شلنگ و تخته را بزرگترین حسن غیر قابل انکار این نظام تربیتی بدانیم و بس.
آقای رضایی ۲۵ ساله کارشناس ارشد فیزیک در خصوص آن سالها می‌گوید: تنها چیزی که الان از مدرسه در ذهنم دارم دو موضوع است اول اینکه از اول دبستان تا اول دبیرستان کتک خوردم و دوم اینکه زنگ ورزشی نداشتیم تا ورزش کنیم و همیشه اگرتعطیل نبود نیمه تعطیل بود. اگر می‌دانستم می‌توانم شکایت کنم از کسانی که با شلنگ، کابل و ترکه کتکم ‌شکایت می‌کردم. ما بچه بودیم بخدا....
خانم موسوی ۳۲ ساله هم می‌گوید: کلاس اول یک خانم معلم خیلی مهربان داشتیم یعنی خیلی دلش می‌خواست دانش آموزانش بهترین باشند به خاطر همین یک چوب نیم متری مکعب مستطیل شکل داشت.فکرش را بکنید صبح به صبح که تکالیف بچه‌ها را می‌دید تقریباً نصف یا یک سوم کلاس جلوی کلاس صف کشیده بودند و به میزان تنبلی شان چوب می‌خوردند. او هر از گاهی هم در حالی که تکالیف بچه‌ها را می‌دید برمی گشت و نگاهی به صف منتظران در تنبیه می‌انداخت و سری تکان می‌داد که یعنی می‌دانم چکارتان کنم الان می‌آیم سراغتان.حتی من هم که دانش آموز زرنگ کلاس بودم یک بار چوب خوردم آنهم برای اینکه یکی دو تمرین از تمرینهای ریاضی را حل نکرده بودم و بابت همان، سه ضربه چوب خوردم.آخرش هم گفت ببین دختر گلم به خاطر خودت این کار را کردم که دیگر یادت بماند تمرین هایت را کامل بنویسی.
آخر سال هم که شد به صف شدیم و وقتی داشتیم به ترتیب از کلاس بیرون می‌رفتیم یک یک بچه‌ها را بوسید و گفت تمام تنبیه‌ها به خاطر درس خوان شدن خودتان بود و بعد به همین راحتی تمام آن چوب خوردن‌ها را فراموش کردیم و به خاطراتمان سپردیم.
وحید میلادی ؛ ۲۸ساله هم از آن روزها می‌گوید: اولین کتک را از خانم معلم کلاس اول ابتدایی خوردم.خانم معلم یک لگد با آن کفش‌های نوک تیز پاشنه بلندش به من زد.آنقدر وحشتناک بود که هنوز رنگ قهوه ای اش هم در ذهنم باقی مانده یادمه.نمی دانم چرا ولی اصلاً از او ناراحت نیستم حتی اگر الان هم ببینمش بابت تمام زحمتهای دیگری که در آن سالها برایمان کشیده بود از او تشکر می‌کردم و می‌گفتم که برای تمام آنچه که به من آموخت هنوز هم دوستش دارم.کاش آن دوران با تمام سختی هایش بر می‌گشت.
احسان قدیری؛ پزشکی که دوران تخصص خود را سپری می‌کند هم می‌گوید: در دوران ابتدایی معلمی داشتیم که شیوه‌های تربیتی خاص خود را داشت از همان روزهای اول خودکار لای انگشت بچه‌ها می‌گذاشت.دانش آموز زرنگ و تنبل همه از این شیوه تربیتی بهره مند می‌شدند.عده ای برای انجام ندادن تکالیفشان و عده ای هم به بهانه‌های دیگر.دوران راهنمایی شدت تنبیه‌ها بیشتر شده بود. یکی از دبیران ریاضی همان ابتدای ورودش به کلاس می‌گفت هر کسی که تمرین هایش را حل نکرده خودش بیاید پای تخته و بعد بدون پرسیدن دلیل کاهلی بچه‌ها آنها را با خط کش فلزی اش تنبیه می‌کرد.
سعیدی ؛ کارشناس حقوق می‌گوید: در دوران ابتدایی یک روز در کلاس درس خوابم برد. معلم وقتی متوجه شد با یک سیلی آبدار من را به بیرون فرستاد تا آبی به سر و صورتم بزنم و به کلاس برگردم.وقتی ماجرای آن روز را برای پدرم تعریف کردم گفت: حق با معلم ات است. چرا باید سر کلاس می‌خوابیدی و بعد با خنده ادامه داد یادت باشه، چوب معلم گله، هرکی نخوره.... پدرم می‌گفت: زمان ما، معلم‌ها برای تنبیه از چوب و فلک و ترکه درخت آلبالو استفاده می‌کردند و آنقدر از تنبیه‌های دوران قدیم برایم می‌گفت که مجاب شدم تنبیه آن روز من چیزی جز یک گوش مالی ساده نبوده است.
وقتی به دوران دبیرستان رسیدم، دیگر از تنبیه‌های بدنی خبری نبود انصافا برخی دانش آموزان آنقدر در کلاس شیطنت می‌کردند که من از دست آنها شاکی می‌شدم، چه برسد به معلم بیچاره ! برای همین برخی معلمان صبرشان لبریز می‌شد و آنها را از کلاس بیرون می‌انداختند.
تا چند سال پیش تنبیه بدنی در برخی از نقاط کشور مرسوم بود یعنی دانش آموزان در دوران ابتدایی و راهنمایی به واسطه درس نخواندن یا شیطنت‌های خاص دوران خود، برخی مواقع با تنبیه بدنی از سوی مسوولان و معلمان مدارس مواجه می‌شدند. اما حالا وضع تغییر کرده است. معلم‌ها تحت هیچ شرایطی حق تنبیه بدنی دانش آموزان را ندارند.
آنروزها واژه ناظم مدرسه هم برای خیلی از بچه‌ها ترسناک بود. او که با حس مسوولیت اداره مدرسه خط کش یا کابل به دست و به دور از هر گونه واهمه ای در حیاط مدرسه می‌گشت و هر از گاه به جان بچه‌ها می‌افتاد. حسین احمدی، سرپرست معاونت آموزش و پرورش عمومی در این باره می‌گوید: امروزه دیگر با تغییر الگوهای تربیتی در خانواده‌ها خبری از بکار بردن شیوه‌های تربیتی غلط گذشته نیست و خانواده‌ها براحتی می‌توانند در صورت اطلاع از تنبیه بدنی فرزندانشان در مدرسه، مسوولان آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل فرزند خود را در جریان بگذارند. در آموزش و پرورش اداره ای به نام رسیدگی به شکایات وجود دارد که خانواده‌ها در صورت مشاهده موردی از تنبیه بدنی می‌توانند به این اداره مراجعه کنند تا به آن رسیدگی شود.

نویسنده: کیوان سرافرازی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 661
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حشمت IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    خدا لعنت كند آدم بد در هر لباسي را. من وقتي 12 سالم بود سر كلاس پرورشي براي يه مساله خيلي بي معني آنچنان لگدي از معلم خوردم كه نفسم تا 10 دقيقه به شماره افتاده بود.تا يك هفته ادرارم خوني بود و از ترس جرات نداشتم به خانواده ام چيزي بگم.حالا در سن 32 سالگي فهميدم بر اثر همون لگد آقا معلم بنده يك كليه ام رو از دست دادم. فقط خودتون قضاوت كنيد من فقط يك پسر بچه 12 ساله بودم
  • ع IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    70 23
    من توسط مامانم فلک شدم وبيست شلنگ نوش جان کردم
  • ح IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    43 19
    من با 25سال سن توسط خواهزم 60ضربه کف دستي خوردم و10ضربه ترکه درکف پا
  • سينا 26 ساله IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    55 24
    سه روز بود از ترس خواهرم پامو خونه نذاشته بودم.....از اينکه چي ديده هم به مامان بابا چيزي نگفته بود تا اينجا دمش گرم....چون اگه مامان يا بابا ميفهميدن حکم مرگم امضا شده بود اما خودم بعد از سه روز رفتم خونه... از ترس کم مونده بود سکته کنم هيچ کس جزء خواهرم خونه نبود... صدام کرد توي اتاقم دستامو از پشت به صندلي بست و فکر کنم 20 تا کشيده خوردم چپ و راست با چنان قدرتي ميزد که تمام صورتم لبو بينيم پر از خون شده بود... مدام هم ميگفت :: بي ناموس.... بي شرم... اوزي....چيزي نداشتم بگم... فقط التماسش ميکردم و ميگفتم : غلط کردم... ببخشيد... اما فايده نداشت... نگين انگشترش صورتم رو جر داد....صورتم بد جور ميسوخت....و خون ميومد.... سهيلا گريه ميکردو فحشم ميدادو ميزد ومي گفت آبرومو بردي بي آبرو.... خيلي ميترسم ....
  • ايمان 33 ساله IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    22 45
    واقعا" چطور ميشه دوستان پسران به اين بزرگي اينطور تنبيه بشن؟ من که باور نميکنم
  • کامران 30 ساله IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    71 16
    مامان من اصلا" دست بزن نداره.من تا به اين سن هيچ وقت ازش کتک نخورده بودم. بدترين تنبيه مامان از بچگي تا الان اين بود که قهر ميکردو چند روزي حرف نميزد. واقعا" تحمل قهرشو نداشتم.آخه من پدر ندارم فوت شده. خواهر برادرم ندارم. خيلي به مامان وابسته ام. اما امروز به محض اينکه برگشتم خونه چنان سيلي بهم زد که تمام صورتم سوخت. در کمال نا باوري و بغضي که ناشي از سيلي خوردنم بود سرم فرياد کشيد که پيرهنم رو در بيارم.نميدونم چرا؟ برق کمربندو که توي دستاش ديدم اشکم سرازير شد. بدون اينکه بگه پشتمو کردم و دستمو به ديوار تکيه دادم. ضربه اول بي اختيار فرياد کشيدم. خيلي درد داشت. باور اينکه مادري که قهرش برام آخر دنيا بود حالا داره با کمربند کبودم ميکنه خيلي سخت بود. 100 ضربه کمربند تمام کمر و پشتم کبود شده بود. وقتي برگشتم صورتم خيس اشک بود. مادرم گفت:کامران من مرد. تو ديگه پسرم نيستي. از خونه بيرونم کرد.
  • رها IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    53 37
    من سنم به فلک نرسيد ولي خيلي دوست دارم البته فک کنم مرض دارم ولي جدا به نظر من اموزش برورش بايد حدودي واسه تنبيه فيزيکي مشخص کنه بي هيچي که نميشه همينطوري شده که دوستاي 16 ساله من ان قد رو دارن که گاها نزديکه خانممونو بخورن اگ ي بار جلو دوستاشون فلک شن درست ميشن به نظرمن بايد براي نحوه و موقع تنبيهات بدني چه در مدرسه و دانشگاه توسط مدرس چه در خانه توسط والدين اموزش هايي داده بشه.حتي اين اموزش ها ميتونه براي مردان باشه تا وقتي هوس تنبيه همسر خودشونو ميکنن وحشيانه عمل نکنن وان قد تلفات ندن.بهتره تو خونه قانون بذارن به زنشون بگن مثلا اگه از ساعت 8.30دير تر بياي خونه فلک ميشي و به ازاي هر 1 دقيقه تاخير 1 ضربه به کف بات ميزنم. اينطوري مرد که دوست داره زنشو کتک بزنه بدون عصباني شدن به جاي اين که زنشو تا سر حد مرگ کتک بزنه با ارامش به خواستش ميرسه زنشم دردش ميگيره و قول ميدم ديگه دير نياد.
  • مريم 32 ساله IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    64 20
    شوهرم به خاطر دعوا کردنم با مادرش حسابي با کمربند از خجالتم در اومد
  • مانا IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    47 17
    من عاشق تنبيه بدنيم
  • مانا IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    51 19
    من عاشق تنبيه بدني هستم اما کسي تنبيهم نميکنه. دوس دارم خودم خودمو تنبيه کنم ولي بلد نيستم
  • پرهام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    45 24
    من براي همتون متاسفم
  • علي IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    23 60
    من معلم چهارم ابتديي بودم و هستم . من خيلي هارو باترکه فلک کرده بودم . من اونايي که صدا مي زدم رو مي يومدن و کفش و جورابشون رودر مي اوردن فلک مي کردم. اگر کف پاشو تکون ميدا د 20 تااضافه ميشد واگر انگشت هاشونپ خم ميکردن 30 تا و اگر زياد التماس مي کردن 40 تا اضافه مي شد . من هر روز 5-6 نفر رپ فلک مي کردم و الآن هام پشيمون نيستم چون الآن انا دکتر ومهندس و.... شدن. من خودم 10 بار فلک شدم ولي از رو نمي رفتم.من همکار آقاي احسان هستم -معلم پنجم ابتداي . من الآن 50 سالمه و هنوزم دختر خودم و با وسيله هايي که بخاد فلک مي کنم .من براي فلک کردن خط کش فلزي وچوب وترکه دارم . من يک قانون در خانه دارم آن هم اين است که زنم اگر بي حجاب بگردد ، تعداد فلکش 100 تا است.من يک برادر داردم بنام احمدي وبه او گفتم که ما بايد ماهي يک بار همديگر رافلک کنيم . مادو ماهي يکبار 100-150تا هم ديگر روفلک ميکنيم . خداحافظ..
  • الين IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    24 19
    به نظر من تنبيه اصلا كار خوبي نيست و باعث ايجاد بيماري هاي رواني تو بچه ها ميشه.
  • پگاه IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    44 9
    من 18سالمه وقتي دبستان بودم مامانم براي تنبيهم گاهي فلکم ميکرد وپاهامو ميبست به تختم وباچوب به کف پايم ميزد خيلي درد داشت ولي به نظرم تنبيه مناسبيه براي ما دخترا فکرکنم تا50ضربه قابل تحمل
  • بهنام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    50 22
    اونايي كه بچه هايشون را فلك مي كنند،به احتمال زياد كمبود محبت دارند يا خودشون هم فلك مي شدند. خلاصه كلام:خاك بر........
  • علي IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    36 15
    من يک ماهه با زنم ازدواج کردم اگه دعوامون شد به نظرتون چه جوري تنبيهش کنم بيست و دو سالشه لطفا جواب بدين
  • علي IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    17 20
    خواهشا جواب بدين اگه بازنم دعوام شد چه جوري بزنمش با چه وسيله اي ؟ بيست و دو سالشه . فلکش کنم ؟ با کمربند بزنمش ؟ لطفا جوال بدين
  • ايمان IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    19 5
    يادش بخير چقدر تو مدرسه فلک شدم اونم با ترکه انار
  • پدرام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    13 3
    سلام ممنون که پاسخ داديدمنظورم ازقانون همون قانونهاييه که کيميا ومهرناز گذاشتن ويا کارهايي که دوست نداريدروبهش بگيدودرصورت انجام اون کارهاتنبيهش کنيدواستفاده ازکمربندوشلاق براي تنبيه خيلي خوبه راستي ازخاطراتتون هم بنويسيدموفق باشيد
  • مينا IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    38 24
    يه روزدخترم سارا که 14 سالهشه اومد خونه وگفت که رياضيشو 8 گرفته منم عصباني شدم بهش گفتم سريع جورابتو دربيار گفت چرا گفتم ميخام فلکت کنم اول 10 تا زدم روي پاش خيلي دردش ميومد و التماس ميکرد بعدش شروع کردم باخطکش به زدن کف پاش تهديدش کردم که اگه پاشو تکون بده 30تااضافه تر ميخوره تقريبا پنجاه تا زدم من 20تاشو زدم نوک انگشتاش تا بيشتر دردش بياد به نظرم روش خوبيه
  • مريم.م IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    35 16
    من 32سالمه و يه دختر 12ساله دارم که درس نميخونه هيچ وقت حاضرنشدم که تنبيهش کنم تا اين که با اين سايت و نظرات اشنا شدم و تصميم گرفتم فلکش کنم الان دو ماه از تنبيهش ميگذره و درساش خيلي خوب شده واقعا روش عاليه
  • سارا IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    39 10
    واقعا فلک عاليه منتها نبايد زياد زد
  • ميترا IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    20 7
    سلام من 19 سالمه ميخام يه خاطره تعريف کنم .من سال اول راهنمايي بودم معلممون هيچ وقت فلک نميکرد ولي يه روز گفت هرکي رياضيشو زير 12 گرفته باشه فلک ميکنم بچه ها فکر ميکردند شوخي ميکنه . برگه ها رو داد من 9 شده بودم وبقيه هم همه بالاي 12 شده بودند به من گفت بيا بيرون و بخواب روزمين من خيلي التماسش کردم ولي گفت نميشه بهش گفتم حداقل کف دستم بزن ولي قبول نکرد دونفراز بچه ها پاهامو گرفتند بعدش يکيشون جورابمو دراورد معلم شروکرد به زدن 50تا زد کف پام داشتم از خجالت اب ميشدم بعدش گفت 10تاي ديگه هم ميزنم تاديگه التماس نکني پاهام سرخ شده بود وميسوخت 10تاي اخرو زد به انگشتام خيلي وحشتناک بود تا10روز نميتونستم راه برم
  • مينا IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    15 6
    باسلام خدمت بهنوش عزيز . بستگي به نوع جورابش داره اگه جوراباش نازکه احتياجي نيست ولي اگه جوراباش کلفت حتما درش بيار
  • علي14ساله IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    24 6
    من شكر خدا اهل خدا هستم وشايد چيز هايي از دين بلد باشم.ديشب پاي منبر بودم.مي گفت هيچ وقت نگذاريد ازتون بترسند!حضرت محمد(ص):بد تدين امت من كساني اند كه بخاطر ترس ازشون احترام بگذارند.حاج اقا داستاني از امام سجاد(ع)گفتند.اگه خاستيد مي نويسم.من اگه خدا توفيق بده هر روز ميام.
  • علي14 IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    20 4
    دوستان سعي كنيد اين قدر غلط املايي نداشته باشيد كه كسي نتونه درست نظرتون رو بخونه.بعد از اين كه نوشتيد يه دور نگاه كنيد.
  • ستاره IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    13 1
    سينا28 ؛ميشه بگي واسه چي تنبيه شدي . بيشترواسمون تعريف کن
  • علي14 IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    12 7
    قابل توجه اون هايي كه مي خوان خودشون رو فلك كنن.چون من خودم سابقه اش رو داشتم ميگم.اما بهتره اين كار رو نكنيد چون گناه جسميه اما... اول دراز بكشيد،يكي از پاهاتون رو خم كنيد،اون يكي پا رو روي پاي خم شدتون بندازيد.وحالا خودتون رو فلك كنيد.بعد يه سؤال داشتم:منظود از شلاق چه وسيله ايه؟
  • علي14 IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    15 10
    سلام.خواستم يه پيشنهادي رو بهتون بدم.همه ميدونيد كه خدا گناه كاران رو عذاب ميده.عذاب خدا هم خيلي درد داره،خب كسي اينرو كامل ميدونه، حتي شده براي ترس از جهنم هم گناه نمي كنه.حالا پيشنهاد من به شما اينه كه وقتي شما فردندتون رو با وسايل مختلف تنبيه ميكنيد،خيلي دردشون مي اد بعد شما باروشي كه بلديد يه درصد خيلي كمي از عذاب هاي جهنم رو نشون اون ها بديد تا كه با توفيق خدا ،هيچ وقت گناه نكنند وخدا اون ها رو عذاب نكنه.ان شاءالله. 
  • عباس IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    21 5
    نمیتونه درست باشه
  • علیرضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    29 9
    با عرض سلام خدمت همه ی دوستان عزیز روی صحبت من با افرادی است که نظر میگذارند و افراد علاقه مند به فلک و تنبیه و ...را مورد سرزنش قرار میدهند. شاید شما اطلاع نداشته باشید که این افراد(شامل شخص خود من) اصطلاحأ foot fetish یا "پادوست" هستند. این یک بیماری روانی نیست بلکه یک تداخل بسیار شایع در اعصاب arousal است که موجب میشود که ما از مسائل مربوط به پا بهره ی جنسی ببریم. در بسیاری از کشور ها کلوپ ها و امکانات دیگری وجود دارد که نیاز چنین افرادی را مرتفع میسازد ولی متأسفانه پرداختن به این مساله منحصر به کامنت گذاشتن در صفحات مربوط به تنبیه بدنی است. من به شما دوستان گرامی اطمینان میدهم که اکثر این تجربیات ساختگی بوده و صرفأ جهت مشارکت در بحث است وگرنه بنده از نزدیک شاهد فلک شدن یک دختر بیست و چند ساله بوده ام و با اطمینان میگویم که یک دختر معمولی با 20 ضربه ی محکم شلاق(در مورد این شخص از طناب ورزشی پلاستیکی استفاده شد که فوق العاده دردناک است) به کف پاها به مرز تحمل درد خواهد رسید(و برای تنبیه پیش رفتن از این حد هیچ سودی ندارد). حال شما خود قضاوت کنید ارقامی مثل 400 و 500 و بعضأ 900 که دوستان اشاره میکنند حتی برای فرد مجری نیز غیر ممکن است چه برسد به فرد مورد تنبیه!
  • عباس IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    8 5
    سلام اینجا چه خبره
  • lمینا IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    15 13
    من 2تابچه دارمکه10ساله شون هست وتنبیه شون میکنم وتازه جواب هم میده مثلا اگه بی ادبی کنن بامیله ی چوبی به ساق پاشون میزنم یااگه نمره ی بدبیارن فلک شون میکنم
  • جعفر IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    17 8
    با سلام اولا می خوام بدونم چرا 2 تا نظری رو که داده تودم حذف شده وضمنا می خواستم بگم که با این تنتیهات شدید بدنی نه فقط جسم و جان بچه ها بلکه روح و روان شون هم دچار اسیب جدی می بینه. تنبیه لازمه اما باید با اندازه ی مناسب باشه نه سادیستی و ازار گرانه.بچه ها نعمت و امانت الهی اند پیش پدر و مادر. اینقدر نباید مثل کالا و ابزار به اونها نگاه کنیم تا خدای نکرده در اینده عقده ای سادیست و ازارگر و یا ازار خواه نشوند.
  • نو IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    13 9
    خاطره از تنبيه شدن يا تنبيه كردن بذاريد!!!!
  • م IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    21 16
    فلک بهترین تنبیه .من خودم دخترم رو فلکش میکنم
  • آ IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    27 24
    من دخترم را باشلاق می زنم
  • احسان IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    29 21
    دیشب خونمون چه جنجالی بود.بابام پاهای مامانمو با چادرش بسته بود و با کمر بند افتاده بود به جونه پاهاش
  • پریسا IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    49 13
    من ک خیلی دوس دارم فلک بشم
  • مسی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    28 14
    من دانش اموزی 10 ساله هستم این مثل مسخره ترین مثلی است که شنیدام (چوب معلم گله هرکی نخوره خره)
  • مسی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    23 15
    نمی دونم اینارو شستوشوی مغزی دادن یادارن شوخی میکنن اخه کدوم احمقی فلک شدنو دوست داره. باشومام مادرایی که از فلک استفاده می کنین مگه دیوانه شدیددددددددددددددد
  • الکس IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    35 5
    دیروز پسر خالم با زنش دعواش شد...طبقه پایین ما زندگی میکنن...یهو دیدم صدا جیغ و داد میاد...رفتیم پایین دیدیم پاهای زنشو بسته به نرده تخت جوراباشم در آورده بود کفه اتق بود...داشت با شیلنگ میزد کف باش....کف پاهاش ورم کرده بود....وقتی پاهاشو باز کردیم فقط می مالیدشون و گریه می کرد....بعدن فهمیدیم دعوا واسه این بوده که جلو باجناق پسر خالم با دامن کوتاه نشسته.
  • نسترن IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    11 9
    منم معلممون با خط کش میزد کف دستامون
  • علیرضا IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    19 5
    بنده هم با نظر "دوست" خوبمون موافقم. قبلأ هم یک بار به این موضوع اشاره کردم.
  • amir IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    35 8
    همش چاخانه بابا جان من... چه فلکي، چي سيخ داغي، چه.کشکي چه دوغي... من تنها چيزي که ميخوام بدونم اينه که واقعا ازين چاخان بافتنا و مذخرف گفتنا چه هدفي ميتونن داشته باشن
  • مهرناز IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    13 8
    به خدا اونی که این خاطره رو نوشته من نبودم یکی دیگه به اسم منه من اصلا مدرسه نمیرم 2 تا پسر دارم 28 سالمه به خدا من اون نیستم
  • طاها IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    18 4
    من سال دوم دبیرستانم وفقط یک بار تو مدرسه اونهم سال سوم راهنمایی فلک شدم چون از ریاضی نمره زیر ده گرفته بودم .واقعاً وحشتناک بود معلم دونفر رو فرستاد که پاهامو محکم با طناب ورزشی ببندند وبعد هم جوراب هام رو از پام در بیارن. برای هر نیم نمره که کم گرفتم 7تازد کف پاهام بعد هم پاچه هاموزد بالا وبا کمر بند زد رو ساق پاهام معلمم بامن لج بود واین دفعه اولی بود که من این نمره را از ریاضی می گرفتم
  • حکمت الله IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    53 34
    من 2 تا پسر دارم یه بار از مدرسه فرار کرده بودن برگشته بودن خونه منم پاهاشون رو بستم به چوب به خالم با زنمم گفتم چوبو نگه دارید 500 ضربه فلکشون کردم با کار من موافقید؟
  • ریال IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    21 16
    فلک خیلی خوبه
  • علی 28 ساله IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    24 4
    خیلی درد داره از مادر سیلی خوردن فقط همینقدر بگم بعد از 3 روز هنوز نمیتونم توی چشماش نگاه کنم توی این 3 روز سر سفره غذاش ننشستم باهاش قهر نیستم از کاری که به خاطرش سیلی خوردم و از مادرم شرمنده ام
  • فاطمه IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    7 1
    ليندا جان لطفا تعريف کن واسه چي زدنت مگه چي کار کرده بودي؟
  • تهمینه IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    15 1
    آفریــــــــــــــــــــــــــــــــــــن مریم عزیز
  • زری IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    30 4
    اگه دوست داشتید جریان چند تا از تنبیهاتمو براتون میگم
  • سارا IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    13 4
    زری جون لطفا از تنبیهاتت بگو
  • علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    14 6
    من علاقه ای به فلک و تنبیه واقعا ندارم و همونطور که گفتم کاملا اتفاقی وارد سایت شدم اما به نظر من فلک دوستی هیچ اشکال یا گناهی نمیتونه داشته باشه و از شما فلک دوستان و تنبیه دوستان میخوام نگران حرف این سازهای مخالف نباشید کلا از مخالفت بیزارم اما قطعا این علاقه مندی خیلی پاک تر از علاقه مندی به چیزای دیگس که منظورم از این چیزای دیگرو میدونید چیه
  • زری IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    41 5
    من همسرم رو خیلی دوست دارم اونم واقعا عاشق منه مرد خیلی مهربون و فعال و موفقیه تنها ایرادی که میشه بهش گرفت جدی بودن و سخت گیری زیاد از حدشه اگه کاری رو که قبلا تذکر داده باشه که نباید انجام بدم رو انجام بدم اونوقته که دیگه نمگذره ازم یکی از چیرایی که خیلی ناراحتش میکنه دروغه اسفند پارسال بود برای خرید عید چند بار کارش رو تعطیل کرده بود تا با من بیاد اما من به خاطر مشکل پسندی خریدامو تموم نکردم یه روز که دوستاممیخواستن برن خرید اصرار کردم اجازه بده منم باهاشون برم اول موافق نبود ولی بعد گفت به شرط اینکه قبل از 8 شب خونه باشم موردی نداره ما رفتیم خرید و زمان از دستم در رفت یه وقت گوشیم زنگ خورد ساعت از 8 گذشته بود و من خونه نبودم با استرس جواب دادم سلام عزیرم گفت کجایی خانم منم که هول شده بودم گفتم خونم گفت بسیار خوب میبینمت گوشی رو گذاشتم تقریبا 40 دقیقه بعدش رسیدم خونه
  • زری IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    51 6
    درو که باز کردم هز دیدنش هری دلم ریخت با صدایی که به سختی از گلوم بیرون میوند سلام کردم با حالت سرزنشباری نگام میکرد گفت برو لباستو عوض کن بیا تو اشپزخونه شام اماده کردم شامتو بخور که خیلی باهات کار دارم بیشتر از چند تا لقمه اونم به زور از گلوم پایین نرفت البته اونم چیز زیادی نخورد بعد از غذا گفت من میزو جمع میکنم شما هم برو تو اتاق و اماده شو دست و پام یخ کرده بود رفتم تو اتاق و منتظر ایستادم چیزی نگذشت که کمربند به دست اومد نشست لبه ی تخت و شروع کرد به سرزتش کردنم و یاداوری کرد که هم حرفشو گوش ندادم هم دروغ گفتم و گفت20 ضربه با دست و 15 ضربه با کمربند برام در نظر گرفته بعد منو رو پاش کشید و با پای دیگش قفلم کرد و شروع کرد با دست زدن دستای سنگین و بزرگش رو بالا میبرد و محکم فرو میاورد و من در حالی که تمام سعیم رو میکردم صدام بلند نباشه ناله میکردم
  • معلم IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    20 6
    یه بار یکی از پسر های کلاسم 6 نفر رو فوش داد و مشقم ننوشته بود برای همین من دست و پاش رو بستم به صندلی بهش گفتم پاتو بگیر بالا و به 3 تا از بچه ها گفتم بیان و کف پاهاش رو قلقلک بدن اینقدر قلقلک دادنش پاهاش سبز و سرخ شد یه دفعه پاشو انداخت زمین بهش گفتم:چرا پاهاتو انداختی زمین ها؟اونم با چه رویی گفت:به تو چه و بعد شلاق اوردم ..ضربه به دستش و به پاش زدم.
  • علی نادری IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    21 3
    خالی نبند زکایی احمد
  • behnaz IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    29 12
    من یه بار می خواستم برم بیرون و به شوهرم قول داده بودم ساعت 7 خونه باشم کمی بعد برگشتم خونه ولی ساعت از 8 گذشته بود!!!.شوهرم بهم گفت برو اتاق می خوام ببرمت بیرون شام بخوریم یه دفعه با کمربندش اومد اتاق و دست و پامو بست به تخت و با کمربند تقریبا 300 ضربه زد بهم ولی اما دست و پامو باز نکرد و گفت 6 شب باید به این تخت بسته باشی.
  • هلن IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    34 13
    دیشب از شوهرم کلی کتک خوردم،چون جلوی دامادشون دامن تنگ پوشیده بودم،تا اومدیم خونه اول محکم زد تو دهنم پرت شدم رو مبل و دهنم داشت خون میومد،لبام پاره شده بود،بعد کشون کشون بردم تو اتاق و کمربندشو باز کرد و پیچید دور دستاش و زد...خیلی زد،لگد ، کمربند،شرررق شرررق شرررق محکم و پشت سرهم...تمام بدنم رو سیاه و کبود کرده،تازه گفته باید چادری شم،من از چادر بدم میاد،اما گفته اگه سرم نکنم دوباره کتکم میزنه،دیگ طاقت درد ضربه های کمربندو کبودشدنو ندارم،الان تمام بدنم سیاه و کبوده،دیشب فقط میزد ...یعنی کارم ارزش اینهمه کتکو داشت؟که اینجوری منو گرفت به باد کتک و با مشت و لگد و کمربند افتاد به جونم و سیاه و کبودم کرد
  • آیلار IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    18 13
    من یه دختر 7 ساله دارم یه بار که همه چیز رو اشتباه نوشته بود و لبخند میزد می خندید میله بارفیکس رو اوردم پایین پاهاشو بستم به میله بارفیکس و شانه رو اوردم کف پاشو محکم با شونه شونه کردم و بهش گفتم این 30بار رو همشونه می کنم که نخندی
  • شادینا IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    17 5
    من دلم نمیاد کسی رو تنبیه کنم و از تنبیه کردن بدم میاد.هر وقت لازم باشه 20 یا 30 ضربه کافیه من خودم یه بار که دخترم مشق ننوشته بود 6 ضربه فلکش کردم
  • روانشناس IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    13 3
    در واقع می توان گفت وقتی گفته می شود زدن کودکان اثار روحی جبران ناپذیری برایشان دارد این اثار روحی بیشتر از اینکه ناشی از اسیب جسمی انها باشد ناشی زجر و دردی است که از ضربات طاقت فرسا شکل گرفته است.این شکنجه است که بیشتر روح انسان را تحت الشعاع قرار می دهد نه اسیب های جسمی.در واقع در غلغلک نیز همین حالت وجود دارد.بنا بر گفته روانشناسان زجری که انسان از غلغلک شدید می کشد شاید دردناکتر از زجر بسیاری از سایر شکنجه های جسمی است.
  • نعمت IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    13 2
    سلام.من زمانی که کلاس 5 ابدایی بودم بارها توسط معلم و ناظم و مدیر کتک می خوردم.ما یه معلمی به نام خانم فیروزه ای داشتیم یه روز یه عالمه مشق گفت منم ننوشتم و با خیال راحت رفتم مدرسه معلمم سر کلاس اومد خیلی عصبانی بود مشق بچه ها رو نگاه می کرد همه نوشته بودن به جز من سر میز من اومد گفت:مشقت؟ منم گفتم:خانوم یادم رفت بنویسم.بعد دستم رو بردم جلوش تا کتک بزنه من رو ولی پشیمون شد و چوب و فلک اورد من رفتم کفش جورابامو دراوردم و پاهامو بردم بالا اونم پاهامو به فلک بست و کف پاهامو ماساژ داد بعد شروع کرد به زدنن پام ناله هام اینقدر بلند بود که در کلاس رو زدن مدیر بود با تعجب به من نگاه کرد و اومد جلو به هیچکس هم سلام نداد اومد با تمام شدت دستش رو گذاشت رو کف پاهام محکم و محکم فشار داد پاهامو بعد 20 تا سیلی به کف پام زد و از کلاس بیرون رفت.
  • محبوبه IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    14 41
    سلام من چند هفته پیش مجبور شدم وبلاگ تنبیه بدنی رو تعطیل کنم من یک دختر دارم و همسرم سه تا بچه چند وقت یک بار به شدت اون هارو کتک میزنم داق میگذارم و گاها هم کلشونو تو مستراح میکنم
  • امير IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    14 11
    محبوبه تو واقعا با چي انگيزه مياي اين چرنديات گل درشتو اينجا تعريف ميکنر؟ نه واقعا برام جاي سواله موقع موشتن اين دروغا چي تو فکرت ميگذشتهذشته
  • الناز IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    47 8
    من16سالمه مادربزرگ من روزی معلم بوده،يک شب بود که بامادرم رفته بودم خونشون چون تنهابودديدم چوبی جلوش روزمينه که به دوسرش. طنابی وصل بود!ازش پرسيدم اين چيه گفت دخترم اين روزی وسيله ی تنبيه شاگردانم بود!باکنجکاوی پرسيدم چه جوری؟گفت اگرميخواهی بدونی چه جوری. بخواب زمين. منم درازکشيدم گفت پاهاتوبده بالاپاهامو گذاشت لای طناب وچوبوپيچوند تاطناب دورپام سفت شدبعد گفت به این صورت باچوب به کف پای شاگردام ميزدم!حس ترسناکی داشت!بعدباخنده پرسيدحالاميخوی ازمادرت بپرسم ببينم ميخوادتنبيهت کنه يانه. که من خنديدم. وجوابی ندادم!بهرحال مامانم روصداکرد!مامانم اومد باديدن صحنه تعجا کرد مادربزرگم ازش پرسيداگه ميخوای دخترت روتنبيه کنی فرصت خوبيه!مادرم که ازدستم دل خوشی نداشت. گفت باکمال ميل !بعد مادربزرگم. نشانی ترکه های مخصوص تنبيهش رادادا مادرم رفت يکيش رو آوردشروع کردم به التماس که فايده نداشت مادرم 50ضربه زد.
  • هادی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    18 5
    من رفته بودم خونه ی معلمم و بابا مامانم خبر نداشتن.معلمم گفت:پس مامانت و بابات کجان؟.منم گفتم:خانم بهشون نگفتم که میام اینجا.معلمم عصبانی شد گفت :می دونم چی کار کنم.بعدرفت چوب و فلک اورد رفت توی کوچه و ادمای کوچه رو صدا کرد همه مردم اومدن بیرون انقد فلکم کرد ابروم جلوی همسایه های معلمم رفت.
  • ادمیزاد IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    13 6
    خواهش میکنم یه نفر توضیح بده ریشه علاقه مند بودن به فلک از چیست
  • محمود IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    4 1
    مهرناز واقعا راست ميگي؟واي چه بد
  • مرضیه IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    7 9
    سلام.من مربی ورزش بودم.اون موقع کسی که توی بازی ها می باخت یا ورزش رو درست انجام نمی داد فلکش میکردم یا به بچه ها میگفتم قلقلک بدنش.
  • ا.ر IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    16 2
    اتفاقی وارد این سایت شدم به نظرم کسانی که تنبیه شدن یا تنبیه کردن رو دوست دارن بهتره به یه روانشناسمراجعه کنن وازش راهنمایی بخوان مطالب نوشته شده خیلی وحشتناکه
  • علیرضا IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    1 6
    آدمیزاد و ا.ر عزیز. علت این مسأله رو من یکبار قبلاً توضیح دادم. کامنت های قدیمی تر من رو بخونین.
  • سارا IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    6 7
    من تو روستا زندگی میکردم و بعد یه مدت اومدیم تهرانو این تابستون دوباره برگشتیم روستا(صالقان) خب جونم بگه براتون که الان تو مدارس تنبیه بدنی نداریم اما مامان من به معلم اول ابتداییمو مدیر مدرسه اجازه داده بود تا منو فلک کنن و کف دستی بزنن اما به طور محدود!!و مادر دوستمم همینطور و چون شهر کوچیک بود کسیم خبر دار نمیشد. کلاس اول دوم منو مهسا(دوستم)کف دستی خوردیم چند بار ! و امسال که دوباره برگشتم مامانم دوباره به مدیر اجازه دادو من هفته پیش 9 ضربه تو کلاس فلک شدم.2 بارم تو دفتر مدیر فلک شدم ... یبارم سر صف که مبصرمون زد ولی 8 ضربه! منو برای تربیت بقیه فلک میکنن-______-!!
  • ایلیا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    19 5
    الناز خاطره ات فوق العاده بود. فقط نمیدونم واقعی بود یا نه. یعنی اصلا نمیدونم کلا تو این سایت خاطره ها واقعی هستن یا نه. یا اینکه مثلا میگن تو تهران 40 درصد مردم از این روش ها برا تنبیه فرزندانشون استفاده میکنن و... بیخیال ما فکر میکنیم واقعیه
  • محمود IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    6 4
    نداخانم حتما خيلي دردت اومد مگه نه؟؟
  • مهران IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    19 13
    چند روز پیش زنم بهم بی احترامی کرد بهش گفتم که جمعه تنبیه میشه قبلنا مرتب تنبیهش میکردم اما یه مدت بود که اینکارو نکرده بودم که دیگه واقعا دیدم لازمه دیروز خیلی سخت تنبیهش کردم کلا به نظرم تنبیه باید شدید و دردناک باشه تا تاثیر کنه من با ترکه و کمربند 40 ضربه زدم والبته یه سری تنبیهای دیگه که واقعا موثر بود حرف گوش کن و مطیع و مودب تر شده از بعد تنبیهش
  • خدابنده IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    4 8
    من اون موقع توی مدرسه سر صف فلک شدم پاهام رو به بچه ها بود که عبرت بگیرن مدیرم که دست سنگینی داشت هی با سیلی میزد به کف پام من دردم اومد انگشت های پاموخم کردم مدیرم با میکروفن انگشت های پامو صاف کرد و 2 تا طناب کوچیک اورد و بست به انگشت های پاهام و راحت زد.
  • شهاب ساعدی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    15 13
    من 34 سالمه 6 ساله ازدواج کردم ...تقریبا از1 سال بعد ازدواج زنم هر بار که کار خیلی بدی می کنه فلک میشه...خودشم وقتایی که می دونه حق با منه و می خواد آروم بشم ،کمربندمو میاره میده دستم خودشم جوراباشو در میاره ،میره میخوابه. تخت و پاهاشو میزاره رو نرده و یه بالشت میگیره تو بغلش و بعد میگه بیا پاهامو ببند و هر چقدر که فکر می کنی لازمه که منو ببخشی بزن...منم پاهاشو با شال میبندم و شروع میکنم،و معمولا با دیدن اولین قطره اشک پاهاشو باز میکنم...همیشه حدود 30_35 تا رو تحمل میکنه و بالشت رو گاز میگیره.
  • محمد رضا IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    11 16
    سلام من هم مثل آقای شهاب ساعدی هستم و24سالمه .من سه ساله که ازدواج کردم و همسرم رو هر هفته توسط کارا ی بدش فلک میکنم .ولی پاهاش رو باشال نمیبندم باطناب میبندم از موقعی که فلک رو شروع کردم خیلس اخلاقش بهتر شده حداکثرضربه ها هم 40 یا50 هست . به نظر من فلک خوبه ولی به شرط اینکه ضربه ها کم باشه.
  • رومینا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 9
    به نظر من خوبه
  • کندو IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 5
    چرا با دست فلک میشن بعضی ها؟
  • نوید IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    9 5
    دو ماه پیش چون شب دیر اومدم خونه بابام منو فلک کرد اولش باورم نمیشد فکر کردم داره فقط منو میترسونه ولی جورابامو درآورد و با چوب درخت 50 تا ضربه زد کف پام اون شب تا صبح خوابم نبرد اولین باری بود که فلک شدم خیلی وحشتناک بود
  • نوید IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    14 10
    من 16 سالمه الان دو ماهه که اگه شب دیر تر از ساعت10 بیام خونه بابام فلکم میکنه تو این دو ماه تاحالا 4بار فلک شدم البته با شیوه ی خاص بابام وقتی دیر میرم خونه باید جورابامو در بیارم برم کنار مبل پاهامو جفت کنم بگیرم بالا بعد بابام پامو با طناب به لبه ی مبل میبنده و با ترکه 30 تا کف پام میزنه هر بارم که پامو جمع کنم یا تکون بدم سه تا بیشتر کف پایی میخورم واقعا خیلی درد داره بعد از 15 یا 20 تا کف پایی که میخورم دیگه واقعا اشکم در میاد البته گریه و زاری نمیکنم ولی بعد از اینکه با ترکه کف پایی خوردم کف پام خیلی قرمز میشه و ورم میکنه من تا قبل از این دو ماه حتی یه بارم تنبیه بدنی نشده بودم حتی یه سیلی هم از بابام نخورده بودم ولی نمیدونم چرا تصمیم گرفت منو فلک کنه امیدوارم دیگه به خاطر دیر اومدن فلک نشم...
  • محمد IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    11 1
    سلام.من تقریبا هرهفته فلک میشم.با وسایلی مثل کابل و ترکه اگه کسی میخواد بیشتر بدونه ایمیل بزنه.mo.saleh@mihanmail.ir
  • سيمين IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    12 2
    سلام من 39سالمة زمانی که اول دبستان بودم يک بارتوسط خانوم معلمم فلک شدم بااين که هميشه شاگرد اول کلاس بودم. ماجراازاين قراربود که امتحان املاداشتيم ومنم چون روز قبلش غايب بودم خبرنداشتم ونخونده بودم ونمره ام زير10شدخانوم معلم گفتتومثلا شاگرداولی؟!!!گفتم خانوم به خداديروزغايب بوديم و...گفت ميدونم ولی بايدالان تنبيه بشی تابچه ها ببينن فرقی بين شاگرداول وآخرنيست هرچی التماس کردم فايده نداشت اميد واربودم لااقل چون دفعه اولمه کف دستی بزنه ولی خانوم قاطعانه چوب فلک روازتوکمدش آورد وبه من گفت کفش وجورابم رودربيارم وبخوابم زمين بهرحال پاهامو گذاشت تو ی فلک. وبه دوتادخترقلچماق گفت بيان وسرفلکوبگيرن بعدمعلم رفت وترکه اش روآوردووشروع کرد به زدن واينقدرزدتازنگ خورديه20دقيقه ای ایداشتم فلک ميشدم خيلی محکم ميزديادمه کف پام بدجوربادکرده بودوازخجالت مجبوربودم توی خونه جوراب بپوشم
  • محبوبه IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    26 33
    از من به عنوان یک مادر با تجربه و یک فرهنگی به شما ها نصیحت کتک مثل یک شربت و داروی تلخ میمونه که گه گاه باید بچه ها از دست پدر و مخصوصا محکم و جدی نوش جان کنند بچه از حدود دو سالگی تا زمانی که ازدواج نکرده باید کتک بخوره، داق بشه حبس بشه و ... من دوستی دارم که حتی دختر دم بختشو به خاطر عمل کرد ضعیفش در کنکور خرد و خمیر کرد اگه مایلید خاطرات خوددم و دوستانی که در وبلاگم بودن براتون اینجا بگذارم
  • محبوبه IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    7 15
    اولا در پست قبلی منظور من مادر بود که باید این داروی تلخ کتک رو به خورد بچه بده ثانیا آقا محمود فرقی نمیکنه کودک، نوجوان و جوان هر کدوم خطا کنن باید نوازش بشن تازه هرچه سن بیشتر شدت تنبیه بیشتر
  • محمود IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    10 2
    محبوبه خانم من زياد تجربه تنبيه شدن نداشتم البته مدرسه تا دلتون بخواد ولي الان كه بزرگ شدم نميدونم نياز دارم به تنبيه يا نه؟؟
  • محبوبه IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    7 20
    ]چه غلط ها من یک بار شوهر سابقم خواست منو بزنه اول چنان مچ دستش رو پیچوندم که صدای سگ داد بعد هم با سیلی و پس گردنی تو توالت انداختمش شما خانم ها همانطور که بچه هاتونو سیاه و کبود میکنید گه گاه نیز باید از همسرتون پذیرایی کنید
  • علی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    7 5
    فلک چیز خوبیه من خودم فلک میشم و نظرم اینه که برام لازمه
  • الناز IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    25 1
    منم مثل نوید هیچوقت کتک نمی خوردم اما نمی دونم به توصیه ی چه کسی از حدود دو سال پیش پدرم شروع به استفاده از تنبیه فلک کرد. اوایلش فکر می کردم فقط تهدیده اما بعد که هم خودم و هم خواهرم مزه کف پایی خوردنو چشیدیم فهمیدم از این به بعد باید حواسمو خیلی بیشتر جمع کنم. خوشبختانه تعداد ضربه هایی که بابام در نظر می گیره کمه و تا حالا 20-25 ضربه بیشتر نخوردم اما واقعاً بلده چکار کنه تا همین 20 ضربه برامون بینهایت سخت باشه. روش دردناکشو توضیح میدم:
  • الناز IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    58 6
    برای تنبیه صدامون میکنه تو اتاقش. باید بریم کنار میز تحریر به پشت دراز بکشیم و پاهامونو جفت بپیریم بالا. از یه فلک واقعی استفاده می کنه که یه چوبه که دو سر یه طناب به دو سرش وصله ولی موقع بستن چوبشو نمیذاره زیر پا، چوبو میذاره روی مچ پا و طنابشو از زیر پاها رد می کنه. اینجوری شستای پامون رو هم با یه بند می بنده به چوب فلک و وقتی چوبو می چرخونه هم طناب دور پاهامون سفت میشه و هم شست پاها به سمت عقب کشیده میشه. واقعاً نمی دونم اینو کی یادش داده. اینجوری هم پاها دائماً جفت هستن هم پوست کف پا صاف و کشیدست و هر ضربه ای که میزنه واقعاً پای آدمو کباب میکنه. برای زدن از یه تیکه طناب پلاستیکی ورزشی دولا استفاده میکنه منم عادت به پوشیدن جوراب ندارم مخصوصاً تابستونا که کالج یا بادی می پوشم. وقتی از راه میرسم و فلکم می کنه کف پام خیس عرقه. اون طناب لعنتی هم حسابی می چسبه کف پا و تا اونجای آدمو میسوزونه
  • محمود IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    20 3
    محبوبه خانم مثل اينكه دلتون از مردا بدجور پره
  • نوید IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    8 1
    سلام الناز خانوم جالبه که شما هم تجربه مشابه دارید البته فکر کنم اون ترکه هایی که من باید تحمل کنم کف پامو بیشتر کباب میکنه ضمن اینکه در هر بار بین 30 تا 50 تا کف پایی میخورم میشه بیشتر توضیح بدید و بگید معمولا به چه دلایلی فلک میشید؟؟
  • الناز IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    6 3
    سلام. من 6-7 بار تا الان به دلایل محتلف اینجوری تنبیه شدم ولی راستش دوست ندارم اینجا بگم سر چی بود!
  • الناز IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    11 3
    راجع به اینکه درد شلاق بیشتره یا ترکه مسلماً شلاق دردش بیشتره ولی اصلاً دلم نمی خواد ترکه رو هم امتحان کنم تا مطمئن شم! بعدشم لابد تحمل پسرا بیشتره
  • الناز IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    9 1
    یعنی انقدر مهمه؟! سر اینکه تو جیبم گل پیدا شد. حالا شروع کنین به گفتن اینکه حقت بوده و از این حرفا...
  • احسان IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    12 0
    وا چرا کتک
  • مهتاب IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    14 7
    من توسط شوهرم تنبیه میشم اما بهخواست خودم،منو رو پاهاش میخوابونه واستپک میشم،ضربه هاش درجه بندی هست از یک تا ده،یک تا پنج غیر قابل تحمله،شش تا ده رو برام در نظر میگیره همیشه از هر درجه سه تا،حالا خودم انخاب میکنم از درجه ده به شش یا بالعکس،گ
  • مهتاب IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    8 6
    جالبه
  • عرشیا IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    8 5
    سلام خدمت همه دوستان..... حالا یه سوال اقا پسرها و دخترخانومایی که تجربه فلک شدن یا فلک کردن رو دارید... این روش رو تایید میکنید ویا بهش علاقه مند شده اید یانه
  • احسان IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    13 26
    امروز به کفه پاهای خواهرم 50 شیلنگ زدم چون دیر اومده بود خونه
  • زهرانعمتی IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    18 8
    سلام من۴۱سالمه واقعا نمیدونم نظراتی که دوستان گذاشتن تاچه حدصحیحه چون تو این دوره کمتر کسی ازفلک برای تنبیه استفاده میکنه من خودم تنبیه بدنی رو کاردرستی نمیدونم ولی بعضی وقتا واقعا چاره ای نیست من خودم دختر۱۶ساله ای دارم که بعضی وقتابه من وپدرش بی احترامی میکنه ومن وپدرش نوافق کردیم برای تنبیهش فقط از قسمت کف پااستفاده کنیم تاهم اسیب کمتری داشته باشه وهم به زیباییش اسیب نزنه روش کارهم به این صورته که به دخترمیگم کنارمبل درازبکشه معمولا من وظیفه ی بستن وگرفتن پاهاش رچ برعهده دارم وپدرش ضربه زدن به کف پاهاش باترکه البته نمیذارم زیاد بزنتش فقط در حدی که تادیب شه
  • مهتاب IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    13 2
    منم اوایل ازدواجمون شوهرمو با کمربندش میزدم،البته با رضایتت خودش،وگاهی هم بالعکس بود،وهست هر دو دوست داریم،حتی الان بعد از ده سال زندگی و داشتن یه پسر ،اما اگه این حرکت با خشونت جدی باشه،به دور از مسایل لذت ،به نظر من اصلا درست نیست،اقا امیر اگه خانمتون عملش با شو.خی همراه هست که هیچ اما اگه جدا وبی ملاحظه و با شدت تنبیه میشید باید جلوشو بگیرید.شاید عادت وعادی شه براش.گرچه تنبیه کردن شوهر یه حس قدرت خاصی به زن میده.
  • مرضيه 14 ساله IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    7 4
    امیر آقا ، خانمتون باید از شما حرف شنوی داشته باشه نه شما از اون . به نظر من اول ایشان رو سرزنش کنید اگه فایده ای نداشت با ایشان چند روز قهر باشید ( کنارشون نخوابید، خیلی بهشون توجه نکنید البته زیاد طول نکشه ) همین طور که گفتم این حق شماست که خانمتون مطیع دستوراتشان باشه می توانید در آخر اگرهیچ رراهی نتیجه نداد ایشون رو یک کتک خیلی آروم بزنید که حتی جاش هم نماند ( جای اس بدن نزنید ) اگه هم خواستید می توانید از حقتونه بگذرید.که این خیلی بهتره از کتک زدن زنان است.
  • احسان IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    10 18
    همین الان که دارم واستون مینویسم دارم به کف پاهای خواهرم شلنگ میزنم
  • لیلا IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    13 4
    من ۴۱سالمه وقتی بچه بودم مادرم یکبارفلکم کرداونم زمستون وتوخیاط!چون نمره ی ریاضی ام رو۷_گرفته بودم ومادرمم روی درسام بسیار حساس بود تجربه ی تلخی بود فکرشوبکنیپ کف پاهیی برهنه توی سرما ترکه بخوره
  • علی ۱۴ IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    4 6
    سلام خدمت تمامی دوستداران فلک و ترکه.من همون علی ای هستم که چندین وقت پیش می اومد.ولی چند وقت هیچ پیامی نمیگذاشتم و فقط می اومدم و میخوندم .اما الان اگه خدا توفیق بده دیگه پنج شنبه ها میام به اینجا سر میزنم.هرکی با من کار داره میتونه از این سایت با من ارتباط داشته باشه.
  • آرمین IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    5 6
    سلام دوستان-من پسری 28 ساله هستم که مجردم.ولی دوست دارم وقتی ازدواج کردم خانومم اگر اشتباهی کردم تنبیهم کنه. حالا یا به صورت فلک یا کف دستی یا ... به نظر شما این مسئله اشکال دارد؟ البته به شرط تفاهم در بقیه زمینه ها!!!
  • زهرانعمتی IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    7 1
    سلام درجواب آقامحموداولش تحمل میکنه ولی بعد ضربه ی ۱۰,۱۱حدودا شروع میکنه به گریه تاببخشیمش
  • محبوبه IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    19 17
    دوستان گلم در حالت عادی در منزل و خانواده در حالت عادی که کودک کار اشتباهی نکرده باید در منزل مادر باید جوی حاکی از محبت فراهم کنه مثلا با بچه ها بازی کنه باهاشون در حدی که پرده ها دریده نشه شوخی کنه به موقه به غذا و لباس بچه ها رسیدگی کنه و ... اما وقتی به قولی وضعیت قرمز میشه و کودک کار اشتباه و مستحق تنبیه انجام میده همون مادر باید صد هشتاد درجه تغییر روش باید بده چنان باید بچه هارو بترسونه که ... اونجاست که علیرغم التماس ها و ناله های کودک باید دست به کار بشه و فرزند رو مورد بازخواست و تنبیه قرار بده اگه مایل بودید اعلام کنید که اگه موافقید من روش های تنبیه بچه هارو مفصلا در کامنت های بعدی شرح بدم تا باهم در موردشون گفتگو کنیم
  • حسن IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    4 7
    اقا ارمین فلکش کن منتها افراط نکن من خودم هرموقع خانومم کار اشتباهی میکنه بین 10-15 ضربه میزنم کف پاهاش
  • مهتاب IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    5 1
    حسن آقا دقت کنید،آرمین میخواد تنبیه کننده همسر آینده اش باشن
  • مهناز IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    17 5
    سلام من نامزدم کتکم میزنه با کوچکترین اشتباه باید دستامو دراز کنم تا با خط کش اهنی یا کمربندش بزنتم.
  • حوریه IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    3 3
    محبوبه خانم اگه ممنکنه بذارید.
  • مهناز IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    16 2
    اخرین بار همین دیشب کتکم زد.من پیش دانشگاهیم اجازه نمیده کنکور بدم یا برم دانشگاه ولی رو نمراتم حساسه من شیمی مو از 10نمره 5گرفتم اونم با کمربندش 80تا زد رو دستام واسه اولین بتر فلکم شدم پاهامو به لبه ی تخت بست و با شلنگ 100تا زد بعدم گفت تا 1هفته به جر مدرسه حق نداری جایی بری
  • محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    7 3
    سلام.محبوبه خانم.من موافقم که تنبیه یک طرف وتشویق ، یک طرف اما من میترسم با کوچکترین تنبیه فرزند عقده ای بار بیاد مثلا درآینده عقده ای بار بیادش یادر همون سن غرورش خدشه دار بشه یامثلا خاطر ه بدی از ذهنش از ماداشته باشه.به خاطر همین من میخوام بگم سر دو راهی هستم تنبیه بده یا خوب؟؟
  • محمود IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    7 1
    خانم نعمتي سلام ميشه يه خواهش كنم كه دخترتون تنبيه نكنيد؟ خواهش ميكنم
  • محمود IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    2 1
    محبوبه خانم سلام نظر شما واسه تنبيه تو مدرسه چيه؟؟
  • محبوبه IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    2 14
    اولا باید بگم کی گفته بچه با کتک خوردن و تنبیه شدن عقده ای میشه شما بدونید تو این مملکت حد اقل هشتاد درصد از بچه ها دو سه باری اذ دست والدینشون کتک خوردن آیا همه عقده ای شدن؟ تازه بسیاریشون هم آدم های موفقی شدن باید توجه داشت بچه زمانی عقده ای میشه که بین والدین در تربیتش هماهنگی نظر وجود نداشته باشه ضمنا تو مدرسه با اجازه والدین کتک زدن بچه ها نه تنها اشکال نداره بلکه مفید هم هست
  • محبوبه IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    5 5
    آفرین خانم نعمتی عالیه
  • علی ۱۴ IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    16 4
    سلام.خدمت مادر هایی که بچه هاشون رو تنبیه یا همون فلک می کنند،یه سوال داشتم.ایا واقعا اون عشقی که میگن یه مادر به پاره ی تنش،فرزندش داره،در شما هست.مگه نمیگن عشق مادر زبان زد همه ی عشق هاست،پس چی شد.چه جوری دلتون میاد بچه هاتون رو تنبیه کنید یا به فلک ببندید.لطفا مادر ها به سوالاتم جواب بدن.
  • پرهام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    8 2
    دوستان گلم در حالت عادی در منزل و خانواده در حالت عادی که کودک کار اشتباهی نکرده باید در منزل مادر باید جوی حاکی از محبت فراهم کنه مثلا با بچه ها بازی کنه باهاشون در حدی که پرده ها دریده نشه شوخی کنه به موقه به غذا و لباس بچه ها رسیدگی کنه و ... اما وقتی به قولی وضعیت قرمز میشه و کودک کار اشتباه و مستحق تنبیه انجام میده همون مادر باید صد هشتاد درجه تغییر روش باید بده چنان باید بچه هارو بترسونه که ... اونجاست که علیرغم التماس ها و ناله های کودک باید دست به کار بشه و فرزند رو مورد بازخواست و تنبیه قرار بده اگه مایل بودید اعلام کنید که اگه موافقید من روش های تنبیه بچه هارو مفصلا در کامنت های بعدی شرح بدم تا باهم در موردشون گفتگو کنیم لطفا خاطره هایی برای تنبیه های بچتون بزارید
  • مریم IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    3 18
    علی14وقتی که میبینیم بچه راه کج میرن وبا صحبت کردن گوش نمیدن مجبور میشیم تنبیه کنیم تو فکر کردی که ما دوست داذیم خودمونو خسته کنیم?????یا روانی هستیم اعصاب خودمونو هم بزنیم????حتما اینجوری فکر میکنی که اینجوری نظر میزاری.وقتی بچه گوش نمیده باید بشینیم تشویقش کنیم??یا تنبیه??الان همه خارجیها مثل ژاپنیها دارن تنبیه میکنن و مبچهاشون دارن اختراع میکنن.به نظرمن تنبیه یک طرف و تشویقم یک طرف.لطفا اگه میخوای اینجوری نظر بذاری دیگه نظر نذار لطفا.
  • علی ۱۴ IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    9 2
    سلام‌.میبینم بعضی از دوستان ناراحت شدند.چرا؟دلیلی نداره ناراحت بشن و بعد بیان این جوری واسه من پیام بگذارند .من فقط خواستم اول سوالی کرده باشم و بعد نظرم رو بعنوان کسی که خودشو جای اون فرد گذاشته بدم‌ همین.چون شما مادر ها حس حال ما بچه ها رو کامل درک نمیتونید بکنید.اگه از شخصی مثل من و امثال من که جای بچه هاتون که تنبیه میشن کمک بخواید،خییلی راحت تر وبهتره.بعد میشه به عنوان یه نوجوان. از شما بپرسم که راسته میگن عشق مادر زبان زد همه عشق هاست؟دوم موقع تنبیه بچه هاتون اون علاقه واقعا وجود داره؟اگه میشه توضیح بدید.ممنون
  • علی ۱۴ IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    17 1
    یمانه پر رو میشه.کگفته؟ببخشید،مگه ما الاغ هستیم که برای تذکر بخواید ما امانات الهی رو تنبیه یا شکنجه کنید.نه خیر ما ادم هستیم.درضمن پیشنهاد میکنم روی دین بچه ها تون هم کار کنید.اگه کسی با خدا بزرگ شه ولی بیسواد خییلی بهتر از کسی هست که با سواد بزرگ شه ولی بی دین.این خیلی بده.مگه قضیه ی فردی که حمال بود رو نشنیدید.اگه خواستید بگید براتون بنویسم.
  • مریم IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    0 21
    علی14تونمیخواد سنگ بچه های دیگه رو ب سینه بزنی!!اتومیگی بچه هر کاری دلش خواست انجام بده ما هیچی نگیم??!خوب ی بار میگن دوبار میگن دفعه سوم چی??دوباره حرف بزنیم???یه سری حرفهای بدون فکر نزن منظور تو این هست که بچه هرکاری خواست انجام بده اونوقت تنبیه نکنیم برای اینکه دیگه عشق بین مادر و پسر وجود نخواهد داشت???!!
  • علی۱۴ IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    20 1
    سلام.ببخشیدا ولی به عنوان یه نوجوون عرض میکنم.چرا همش دنبال تنبیه هستید.چرا.یعنی واقعا راهی نیست.یا شما فقط دست گذاشتید رو تنبیه.ولی اگه فقط تنبیه رو دوست دارید باشه.فقط اگه دیدیدبچتون داره گریه میکنه یا التماس میکنه حتما دست از تنبیه بکشید.ولی با تنبیه فقط اونها رو زده میکنید.چه از درس چه از غیره..‌
  • پورمددى IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    6 11
    به نام خدا بعد از سلام خدمت شما عرض مى کنم مى توان بچه را کتک زد شرايطش توسط والدين نهايتا30ضربه وخواهر برادر نمى توانند تنبيه کنند واگر اين موارد رعايت نشود قصاص دارد واگر موجب سرخى کبودى و...شود ديه دارد به نظرشما باز هم کار درستى است
  • پورمددى IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    3 1
    اطلاعات مذهبى تنبيه را مى توانيد در پايگاه حوزه مشاهده نماييد
  • محمد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    9 1
    سلام به نظر من اصلا تنبیهات بدنی خوب نیست چون بعدش ادم پشیمون میشه وکتک مال حیونه ما اشرف مخلوقاتیم پس باید باحرف ومنطق رفتارمون عوض بشه
  • وست IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    5 16
    سلام به دوستان وپسر۱۴ساله.یکی ازفوایدتنبیه درقدیم این بودکه کوچکترهادرکاربزرگترهادخالت نمی کردن احترام بزرگترهارونگه میداشتن وهرکسی چه کودک چه بزرگ جایگاه خودش روداشت ومبحث اینجاهم تنبیه هست نه مذهبی وبرای بحث مذهبی میتونی به سایتهای مذهبی مراجعه کنی واگه تنبیه کاردرستی نیست پس درطول تاریخ تمام افراداشتباه می کردن چون تنبیه درخانه مکتب خانه وبقیه مکانهارایج بودوالانهم دربسیاری ازکشورهای دنیارایج هست واینطورکه شمامیگی اونهاهم اشتباه می کنن راستی پدرومادرت اجازه می دهندکه درکارشون دخالت کنی ودراسلام هم این همه تنبیه بدنی هست مثل شلاق و....اگراین طورکه شمامیگی این همه دانشمندنبایددرطول تاریخ تحویل اجتماع داده میشدایابزرگان ماهم اشتباه می کردن باتشکر
  • محبوبه IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    3 26
    دوستان علی راست میگه که چرا ناراحت میشید اولا اون بچست نمیفهمه چی میگه خودش تشکیل خانواده بده و بچه دار بشه میفهمه ما چی میگه ثانیا علی آقا توجه داشته باش که عشق خشک خالی بین مادر و فرزند دو هزار ارزش نداره وقتی که به عنوان مثال بچه دست تو کیف ننش بکنه بعد مادر بر اساس این عشق و محبت بگه خوب عیب نداره و ... ولی بچه بزرگ شد تبدیل بشه به یک دزد اما اگه مادر همونجا یک قاشق داق پشت دست بچسبونه احتمال خیلی زیاد اون اتتفاق نمی افته ثالثا علی جان بچه قبل از اینکه بزنیش شروع میکنه به عز و التماس که غلط کردم ... بعد ما نزنیم اون هم هر غلطی میکنه چون میدونه ما میبخشیمش اصلا نباید اتفاقا کوتاه بیای بلکه ... ضمنا محمود جان شما مجازید بچرو از دو سالگی تا زمانی که خونه شماست و ازدواج نکرده تنبیه کنید کتک بزنید
  • حامد 30 تهران IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    22 4
    هر کی جرئت داره دست رو من بلند کنه تا یک راست بفرستمش اون دنیا. حالا چه فامیل چه غریبه چه دوست و چه دشمن بالاتر از من فقط خداست و بس.این آدم ها دو قرون نمی ارزند هیچ کدومشون.
  • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    8 1
    محبوبه تو هم دوست داری کسی این طوری کتکت بزنه که این جوری میگی
  • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    4 9
    محبوبه خانم و دوستان من یک پسر 13ساله دارم همه چیز هم براش فراهم کردم ولی به حرفم گوش نمیده لطفا توضیح بدین چجوری فلک کنم?حداکثر صربه هم20تا باشه تا زیاد دردش نیاد لطفا توضیح بدین...
  • آرمان IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
    14 1
    برا چی بچه رو می خوای بزنی؟ بچه امانت خداست که از بخت بدش افتاده دست تو ...
  • علی ۱۴ IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    27 3
    سلام.اولا به اون دوست باید بگم در زمان جاهلیت هم خیلی کارها میشد.پس این دلیل نمیشه چون قدیمی ها تنبیه میکردند،کاردرستیه.دوما من نگفتم به اشتباه فرزندتون هیچی نگید.خودم هم میدونم تخم مرغ دزد شتر دزد میشه اما من بعضی ازاون ها یی هستم که زیاده روی میکنند،یا تقی به توقی میخوره به فلک میبندند.بعدش اگه بچه دست تو کیف مادرش بکنه،مادر عاقل بتید در مرحله اول مثل ادم بشینه با هاش صحبت بکنه تا بعد.نه اینکه اول بسم الله شروع کنه به تنبیه خشن و باعث کینه.در ضمن بعضی ها جنبشون پایینه.تا میام فکرم رو در میون بگذارم،ناراحت میشن.نکته اخر اینقدر به فکر تنبیه نباشید.خدا زبون رو برا صحبت افریده...بچه هم پررو نمیشه.اشتباه فکر نکنید.
  • محبوبه IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    4 93
    چون امانت خداست تربیتش هم عزیزه میزنیمش تا بعد جامعه تنبیهش نکنه ضمنا من خودم هم که بچه بودم مکرر از دست مامان خدا بیامرزم کتک خوردم که از این بابت یک دنیا ممنونشم
  • معترض IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    15 1
    بابا چرا هی دارید دعوا می کنبداین سایت برای اینه که خاطره هاتونو از تنبیه شدن بگید نه اینکه به نظرات هم دیگه اصلا احترام نزارید
  • آرمان IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    13 4
    متاسفم.شوهرت هم سادیسم داره.
  • محبوبه IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    12 15
    من بسیار علاقه مندم بدونم در سایر کشور ها مادر ها چه جوری بچه هاشونو تنبیه میکنن عسل جون بنویس تو ترکیه مادر ها چه جوری بچه هاشونو ادب میکنن
  • سارا IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    20 7
    نظرتون درباره قلقلک دادن کف پاچیه؟ فکرکنم بهترازفلک کردنه.
  • اميرحسين IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    8 1
    يري مياد ميپرسه جما بچه.هاتونو به فلک.ميبنديد يا نه؟؟ کي ايران يه.همچين اماري منتشر کرده؟؟ اخه عسل کدوم امار
  • علي IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    12 8
    سلام من تا حالا تو مدرسه فلك نشدم فقط كفدستي خوردم دوس دارم يه بار فلك شدن رو تجربه كنم ميخوام بدونم اين چيزايي كه شماها در مورد فلك ميگيد چقد صحت داره
  • همینه IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    15 6
    سارا خانم شما راست میگید.پسرم یه بار منو زد منم عصابم خورد به هم.بستمش به تخت و پتو رو کشیدم روش و فقط گذاشتم کف پاش بیرون باشه و با پر قلقلکش دادم.هچین قلقلکش دادم میگفت:هههههه خخخخخخخخخخخ واااااااییییی ای ای ای اووووخ خخخخخخخخخخخخههههههه کمممممککککککککک
  • ستار IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    10 21
    خدا لعنت كند آدم بد در هر لباسي را. من وقتي 12 سالم بود سر كلاس پرورشي براي يه مساله خيلي بي معني آنچنان لگدي از معلم خوردم كه نفسم تا 10 دقيقه به شماره افتاده بود.تا يك هفته ادرارم خوني بود و از ترس جرات نداشتم به خانواده ام چيزي بگم.حالا در سن 32 سالگي فهميدم بر اثر همون لگد آقا معلم بنده يك كليه ام رو از دست دادم. فقط خودتون قضاوت كنيد من فقط يك پسر بچه 12 ساله بودم
  • سمیرا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    23 7
    سلام.بابای من همیشه منو با کتک میزنه و فلک میکنه و قلقک میده و با کابل میزنه.اون روز چون غذا رو وزوندم و غذا نداشتیم منو با لگد پرت کرد اونور بعد منو برد حموم چنان با لیف کتکم زد.بعد اب داغو باز کرد اب خیلی خییییییلییییییی داغ بود بعد گفت:پاها صاف پنجه کشیده.کف پاتو ببر زیر اب داغ
  • artemis IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    34 3
    سلام.....من نه قصده بی احترامی دارم و نه هیچ چیزه دیگه این فقط یک نظره همین....از نظره من تنبیه بدنی کاری کاملا اشتباهه.این از لحاظ علمی ثابت شده که بچه ها با کتک خوردن سره چیز های بی مورد از خیلی چیزا زده میشن.میشه گاهی با حرف زدن یا حتی تنبیه هایی غیره تنبیه بدنی مشکلو حل کرد.....پس عاقلانه تر فک کنیم. من خودم 15 سالمه و چند ساله که با داداشم که 6 سال ازم بزرگتره تنها زندگی میکنم و مادرو پدرم خارج از کشور به خاطره کارشون زندگی میکنن..داداشم میگه وقتی مامان بابا نیستن اختیاره تو با منه و حتی گاهی به خاطره کارای اشتباهم میزنتم یا دعوام میکنه.ولی من اصلا ناراحت نمیشم چون هم من هم داداشم عاشقه همیم و جز هم کسی نداریم.اون بعده اینکه منو میزنه ناراحت میشه و از دلم در میاره، اینارو گفتم که فک نکنید بی احترامی میکنم..یه نظره خواهش میکنم حالا که کناره بچه هاتون هستید اینارو از خودتون زده نک
  • بهار IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    32 16
    سلام داداشم منو ی ساعت پیش 100 ضربه فلک کرد من 15 سالمه با داداشم ک 23 سالشه تنها زندگی میکنم مامان بابام فوت کردن داداشم امروز ک برگه ی ریاضی مو دید ک 13 شدم و ازش قایم کردم با کمربند فلکم کرد ولی من بهش حق میدم ب تمام شما هم حق میدم چون من نسل خودمو میشناسم حرف تو کلمون نمیره بیچاره داداشم چقد برای امتحان گفت بخون من نخوندم ولی دردش وحشتناکه اوووووووخ
  • پریچهر IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    9 7
    من هم توسط خواهرم زیادفلک میشدم
  • علی آیت IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    9 3
    سلام بابا همتون ناسلامتی مسلمونید به تنبیه زن و بچه که رسید همگی کارشناس شدید؟ اسلام و پیامبر و امامان و مراجع همگی فرمودن زدن زن و کودک حرامه. خب اگه نمیدونین لااقل برید از دفتر مراجع بپرسید لااقل جهنم نرید مگه واجبه که برا خودتون جهنمو میخرید. اینهمه روش رواشناسی تربیتی هست یه کم مطالعه کنین. کافیه سرچ کنین حکم تنبیه بدنی کودکان.بفرما ببینین اینم نظر مراجع از یک سایت معتبر ترو خدا توبه کنین: http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=241172
  • علی آیت IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    4 1
    اینم متن استغفار مولا علی که موجب وسعت رزقه حتی اگه هر شب چند بندش را بیشتر نخونید انواع رزق ها میاد سراغتون امتحان کنین و به دیگران توصیه کنین که محتاج اینجور کارای غیر عادی نشن و خلاصه بیاین به برکت این استغفار همگی توبه کنیم: متن استغفار معجزه آسا: http://www.valiasr-aj.com/lib/esteghfar.pdf ایمیل من: ali.ayat45@yahoo.com
  • بهار IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    16 0
    من از شمای خواهشی داشتم اگه میشه بچه های کوچیک و تنبیه بدنی سخت نکنید ی بچه ی هفت هشت ساله طاقت فلک و نداره برای تنبیه بچه ی این سنی بهتره ی دونه با دست بزنینش نه تنبیهای ب این سختی محبوبه خانوم درست نیس ک بچه از دو سالگی کتک بخوره بزارین ی ذره بزرگ شه بعد مثلا از سیزده چهارده سالگی
  • محمد ابراهیم IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    16 4
    به نظر من امثال محبوبه یک روانی حاد هستند و باید خودشون رو سریعا به یه روانپزشک معرفی کنند. متاسفم برای سایت هایی مثل قدس آنلاین که این حرف ها رو بین مردم داغ می کنند! جناب قدس! مطمئن باش که در حرف های مزخرف و خلاف شرع و عقل این روانی ها شریک هستی. لطفا نظر درج شود!
  • فروزان لادور IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    6 9
    باسلام بنده متولد۱۳۵۰هستم وصاحب ۲دختر۲۲و۱۸_ساله به نظرمن تنبیه بدنی درحدی که آسیب نزنه برای بچه ها موثره الان دختربزرگم بورسیه ی کانادا گرفته ومشخص میشه اون تنبیه ها چه قدر موثربوده الان دخترم همیشه ازمن سپاس گذاره ومیگه مامان اگه تنبیه های تونبودالان به اینجانمیرسیدم
  • علی . ک IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    11 10
    اقا علی ایت چرا دعوا داری اینجا مقدس بازی موقوفه هر کسی یه نظری داره دیگه تو که نمیتونی جلوی عقیده یا علاقه یه عده وایسی منم مخالف کتک زدن بچه ام ولی بهم مربوط هم نیس. صلاح یه بچه رو هم پدر مادرش بیشتر میدونن. شمام نمیخاد حلال حروم بازی در بیاری....والله!!!!!!
  • علیرضا IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    9 5
    دوستان عزیز مولای متقیان حضرت علی (ع) ما را در هر امری به رعایت اعتدال توصیه و فرموده اند: خیر الامور اوساطها من کاملاً با نظر بهار خانم موافقم. این درست نیست که با کوچکترین خطایی فرزندان به شدیدترین شکل ممکن تنبیه بشن. این کار باعث می شه تنبیه کارکرد مفید و سازندشو از دست بده و باعث فاصله گرفتن فرزندان از والدین میشه. ولی متأسفانه تنها افرادی که فرزندان از آنها تأثیر می پذیرند پدر و مادر نیستند و نوجوانان گاهی از محیط دوستان و ... الگوهایی میگیرند که بعضاً و در شرایط خطرساز چاره ای جز تنبیه بدنی باقی نیست.
  • علیرضا IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    6 4
    در پاسخ به دوستی که بحث حلال و حرام را مطرح میکنند، باید عرض کنم که بله ما در تمامی جوانب زندکی می بایست طبق آموزه های دین مبین اسلام عمل کنیم لیکن اسلام چهارچوب کلی بسیاری از امور را مشخص کرده و جزئیات را بر عهده قوه ی تشخیص و نعمت عقل قرار داده است. کما اینکه در مورد این مساله نیز در بین مراجع مختلف نیز اتفاق نظر کامل وجود ندارد و تصمیم گیرنده ی نهایی والدین هستند و البته در قبال این تصمیم مسئول بوده و در پیشگاه خداوند مورد سوال قرار خواهند گرفت.
  • علیرضا IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    17 4
    هیچ عقل سلیمی پذیرای آزار و اذیت جسمی و روحی فرزندان با توجیه تأمین آینده ای درخشان برای آنان نیست. کتک زدن بی منطق و رفتارهایی چون سردی، بی تفاوتی، تحقیر و تمسخر فرزندان(با اینکه به قول دوست عزیزمون سرخی هم برجای نمی گذارد) نمود عینی سوء رفتار با فرزندان بوده و از سوی اولیای دین نیز مزمت شده است. من شخصاً معتقدم تنبیه بدنی درمانی بر رفتار های اشتباه فرزندان نیست و تنها بعنوان یک عامل بازدارنده ی اضطراری میتواند مورد استفاده قرار گیرد آنهم در صورتی که متناسب با قوای جسمانی و حد تحمل فرد باشد. فلک کردن بچه های زیر 14-13 سال، حتی پسرها بیشتر به شکنجه شبیه است تا تنبیه
  • ریحانه IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    29 19
    من 16 سالمه وشوهرم 32سالشه باهم زیاد تفاوت سنی داریم ولی من شوهرمو خیلی دوس دارم ماه اول همه چی خوب بود ولی یه هفته که از ماه دوم گذشته بود،رفته بودیم خونه مادرشوهرم منو مادر شوهرم باهم بحثمون شد ولی بازم من خیلی احترامشو نگه داشتم همسرم هم اون موقع واکنش جدی نشون نداد تو راه خونم من خواستم از دلش در بیارم که بهم گفت رفتیم خونه میدونم باهات چ کار کنم،خیلی ترسیدم وقتی رسیدیم خونه تا اون بره تو اشپز خونه اب بخوره من دویدم تو اتاق حتی لباسامم در نیاوردم خودم و زدم ب خواب اخه من فقط ی دختر 16 سالم اومد بالا سرم پتورو از روم کشید دستمو محکم گرفت جراغو روشن کرد تازه متوجه کمربندش تو دستش شدم بهش گفتم ک اشتباه کردم ولی اون بدون توجه به حرفام کتکم میزد خیلی محکم میزد من فقط گریه میکردم انقدر منو کتک زد تا از حال رفتم از اون موقع تا حالا حتی اسم مامانشو میارم شروع میکنه به کتک زدنم نمیدونم چ کار کنم،ولی بازم عاشقشم
  • سینا IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    42 7
    به نظر من پدر و مادرحق هیچ خشونت وتنبیهی نسبت به فرزندشون ندارن اگه بچه درس نمیخونه خوب علاقه مند بشه دلیل نمیشه تنبیهش کنید اگرم بی تربیتی میکنه منشاش یا خودشونن یا اطرافیان
  • مهسا IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    25 8
    سلام من دیروز به شدت از برادرم کتک خورم البته اون با زنجیر دست و پامو بته بود و کتکم میزد
  • فرانك IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    25 11
    من و همسرم هم دخترمون رو به خاطر اشتباهاتش فلك مي كنيم ولي تعداد ضربه ها محدوده و ديگه از ٣٠ تا بيشتر نميشه با يه تركه ٥٠ سانتي البالو . هيچ وفتم جوري نميرنيم كه به پاهاش اسيب برسه فقط در حد سرخ شدن هست نه بيشتر . ولي به شدت روي رفتارش تاثير داره و شاگرد نمونه مدرسه تو درس و اخلاق هست. معمولا به دليل نمره تنبيه نميشه ولي اگه نا فرماني انجام بده يا بي احترامي به بزرگتر انجام بده تنبيه ميشه
  • محمود IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    5 3
    نگار خانم اين تنبيه رو واسه بزرگسالان هم تجويز ميكنيد؟؟
  • مهساا IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    3 11
    فلکی ای بدکی فلکیه بدکی
  • ناشناس IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    11 24
    اگر جوانان امروز هم در مدارس تنبیه وفلک می شدند دیگر اینهمه شاهد بی احترامی به بزرگترها در جامعه و به معلمها در مدارس نبودیم پس نتیجه می گیریم فلک کردن از تنبیهات مفیدی بوده که کمرنگ شده ویا به طور کلی فراموش شده است
  • هاله IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    36 2
    مگه بچه با کتک درست میشود ممکن است از ترس کتک بعضی کار هارا نکنک ولی تا شما نباشید شروع می کد به انجام کار زشت لطفا ان هایی که بچه هایشان را میزنند به روانپزشک مرا جعه کنند
  • پورمددی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    26 1
    کجای زندگی اهل بیت تنبیه بدنی بوده
  • یه دختر IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    7 0
    مهساا منظورتونرو متوجه نشدم!!
  • پارمیس IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    19 2
    سلام.من هیچ وقت سر بچه هام داد نکشیدم و مثل صباجون دست روشون بلند نکردم حالا چه برسه شماها فلک میکنید!قدیم گذشته بابا بیدار شید!
  • محمود IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    2 2
    خب نازي امتحانش ضرر نداره
  • محبوبه IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    3 18
    لازم به ذکره که این شیوه تنبیه دختر پسر نداره و در مورد هر دو جنس به یک سان قابل اجراست انشا الله در مطالب بعدی روش تنبیه برای سنین بالاتر همچنین روش تنبیه دسته جمعی بچه هارو هم توذیح میدم
  • ساقی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    11 2
    احسان چرا خواهرتو میزنیی؟ خواهرت چند سالشه؟
  • هستی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    11 3
    چراانقدرسخت تنبیه میشیدمیشه یکم باملایمت هم تنبیه کردمن خودم همیشه بخاطر گوش نکردن به حرف شوهرم مجبورم کناردیوار بیستم ویک پامو با دوتادستام بالابگیرم یابعضی موقع هاحبس میشم همین
  • پریناز IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    16 3
    هیچ کس حق تنبیه بدنی نداره به خصوص شریک زندگیشو شما ها چطور خانوماتونو کتک می زنین؟؟؟
  • روانپزشک IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    11 2
    سلام و عرض تبریک سال نو خدمت شما دوستان عزیز.باید بگویم که هرموقع با کودک دعوا کنیم بر روح و جسم او تاثیر میگذارد.
  • یه دختر IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    12 2
    من با معصومه جان موافقم..
  • سینا IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    6 7
    اشکالش اینجاست که امار نشون میده میزان جرم وجنایات باافزایش گرانی و فقر رابطهی مستقیم داره وبیشتر قربانیا زنان وکودکان هستند چون کمتر میتونن از خودشون دفاع کنند واگه شوهری به زنش میگه قبل از تاریکی خونه باشه به نفع خودشه البته دیگه این چیزا مرد و زن نمیشناسه پسرخالم چند سال پیش واسه گوشیش توی ماشین با چاقو باش درگیر شدن اونم تو روز روشن اونم چون رزمی کار بود گوشیشو نداده بود ولی تمام زخمی شده بود تازه تعریف میکرد مردم فقط نگاه میکردن
  • لدن کالفيلدهو IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    6 6
    مامان فريبا منظورت اعتباره ديگه؟؟
  • عرفان IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    16 6
    سلام من ميخوام فلك شم كي ميتونه منو تنبيه كنه توروخدا هر كي ميتونه خبر بده.دختر يا پسر فرقي نميكنه.
  • محمود IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    18 5
    10ضربه دنيا؟؟2تا هم زياده
  • سینا IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    13 3
    ژان ژاک روسو میگه تنبیه بده
  • فریبا IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    8 8
    بعضی موقع ها صد تا هم کمه
  • مهشید IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    18 16
    بهترینن تنبیه قلقلکه البته واسه بچه ای که قلقلکیه من یه دختر پانزده ساله دارم به خاطر درس نخوندنش یه بار خوابوندمش روتخت دستو پاشو مهکم بستم به تخت که نمیتونست یه ذره تکون بخوره جوراباشو دراوردم وبا شانه کف پاهاش کشیدم نزدیک یه ربع این کارو کردم اون خیلی قلقلکیه وبه خاطر این که نمیتونست تکون بخره خیلی زجر کشید ولی دیگه درست شد
  • سپیده IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    13 2
    من تا حالا تو مدرسه کتک نخوردم یعنی اصلا سنم به اونجا ها قد نمیده از بابا مم نخوردم تو کل فامیل به ریلکسی و اعصاب ارومش معروفه ولی چند دفعه از مامانم خوردم اونم نه وحشتناک همیشه اروم میزد چون بابام ناراحت میشد اخرین بار هم که کتک خوردم فکر کنم دوم ابتدایی بودم
  • نوید IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    17 6
    من به طور متوسط هفته ای یک بار از دست بابام فلک میشم تعداد ضربه ها معمولا بین 30 تا 70 ضربه هست با ترکه پاهام معمولا به مبل بسته میشه ضمن اینکه هر بار که پاهامو تکون بدم 5 ضربه اضافه میشه بعد از هر بار فلک شدن تا نصف روز پاهام قرمزی و ورم داره و به شدت میسوزه
  • بدبخت IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    12 7
    شوهرم هر شب فلکم میکنه بی دلیل
  • نوید IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    6 2
    فقط که واسه دیر اومدن نیست! مسائل مختلفی هست!!
  • هاله IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    22 6
    من با زدن مخالفم من نامادری 4 تا بچم 1چارساله 2 تام 3 سالهاون 2تام 1سالشونم نیست,گاهی به بزرگا دعوا کردم
  • نگار IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    17 2
    آفرین هاله جون توروخدا تحت تاثیر این دیوونه ها قرار نگیری که زود پشیمون میشی هیچوقت کوچولوهای نازتو نزن اونا هدیه های خدا هستند.
  • هاله IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    20 1
    من خودم نمی تونم بچه دار شم من سرطان داشتم
  • ارام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    11 1
    مگه قلقلک دادن چیه که باعث تنبیه شدنش میشه؟من که خودم اصلا قلقلکی نیستم .من شوهرم وقتی کارم اشتباه اخم بهم میکنه و باهام حرف نمیزنه همین کارش باعث شده که کارهایی که باعث ناراحتیش میشد رو انجام ندم چون تحمل قهر کردنشو نداشتم.هیچ وقت دست روم بلند نکرده.حتی پدر و مادرم هیچ وقت کتکم نزدن.مگه تنبیه شدن فقط زدن.
  • ارام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    12 3
    هاله خانم شما گفتین چهار بچه ولی چهار ساله و دوتا سه ساله و دوتا یک ساله خو میشه پنج تا؟
  • محمد رضا IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    11 0
    من نمیدونم چیه ولی خعلی موثره بعدم خوب اگه طرف قلقلکی باشه براش تنبیه وگرنه که خوب سودی نداره
  • نازنین IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    14 3
    الان چندروزی هست که شوهرم مسافرت کاری رفته قراره آخرهفته برگرده وچون من تواین مدت خونه مادرش نرفتم گفته که وقتی برگرده یه شلاق حسابی ازش میخورم خیلی میترسم قرارگذاشته بودم فردابرم خونه مادرش امااون دیگه قبول نمیکنه حتی فکرشم نمیذاره بخوابم کتکاش وحشتناکه....هروقت شلاقم میزنه تایه هفته نمیتونم بشینم خداکنه تاآخرهفته دلش به رحم بیادونزنه
  • آرام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    8 1
    نازنین چرا سعی نمیکنی که از کارش پشیمونش کنی.بهش بگو که میخواستم فردا برم،تا حالا نشده که بخواد بزنت ولی تو با حرف زدن پشیمونش کنی که نزندت.
  • مهسا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    10 4
    وااااااي نازنين مي فهمم چي مي گي دقيقا شوهر منم مثل شوهر شماست با اين فرق كه با كمربند فقط فلك مي كنه منم تا يه هفته لنگ لنگون راه مي رم ولي هميشه نمي زنه فقط بعضي وقتا پيش مياد .چند هفته پيش حدود ٤٠ ضربه زد تا دو روز نمي تونستم راه برم
  • نگار IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    16 3
    واقعا چطوری اجازه می دید شوهراتون اینطوری باهاتون رفتار کنند اولین باری که اینطوری باهاتون رفتار شد باید بیچارشون میکردید من اخم شوهرمو نمیتونم تحمل کنم
  • نگار IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    18 2
    با اینکه همسر من به شدت آدم عصبی بود الانم بعضی وقتها خیلی عصبانی میشه ولی فهمیده بامن باید درست رفتار کنه من تحمل توهین وتحقیر رو ندارم مگه مردا خودشون اشتباه نمیکنند انسان با اشنباهاتش تجربه کسب میکنه و بزرگ میشه نباید به هیچ وجه اجازه بده کسی تحقیرش کنه
  • مینو IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    9 18
    من یه خواهر دوسال از خودم کوچکتر دارم که اون منو با کمربند چرم بابام و شلاق هرروز به مدت 5 ساعت تنبيهم می کنه حق اعتراضم ندارم والا بدتر میشه چون علاوه بر خواست خودش مامانم هم باش موافقه واون اين قدر محکم وزیاد می زنه که تموم بدنم کبود میشه و منم اصلا خوشم نمیاد ولی چاره ای جز درد کشیدن و تنبیه شدن ندارم.
  • مهسا IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    10 2
    مثلا چي كار كنم نگار جون وبتي مقاومت مي كتم در مقابلش شرايط بدتر ميشه همسر من در حالت كلي واقعا مرد خوب و مهربونيه و و خيلي هوامو داره و مواظبمه ولي وقتايي كه عصباني ميشه يا به چيزايي كه روش حساسه توجه نمي كنم اينجوري ميشه مثلا به حجاب خيلي حساسه من مطمئنم اگه هميشه اونجوري كه ميخواد رعايت كنم هيچ وقت اين كارو نمي كنه ولي بعضي وقتا سهوا پيش مياد اونم عصباني ميشه و اين كارو ميكنه چي كار بايد بكنم؟
  • نگار IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    17 1
    ما جون باید از اول بهش اجازه نمیدادی من وقتی شوهرم باهام بد برخورد میکرد باهاش قهر نمیکردم توهین هم نمیکردم باهاش حرف میزدم ولی کوه یخ میشدم بعد اگه بهم میگفت قهری میگفتم نه.من که باهات حرف میزنم، غذا میخورم. کم کم فهمید که اگه بامن بدرفتاری کنه نمیتونه باهام ارتباط برقرار کنه فهمید نسبت بهش سرد میشم من ادا در نیاوردم ولی با آدمی که بهم توهین کنه ارتباط برقرار نمیکنم اونم فهمید اگه توجه وگرما ی رابطه مون رو میخواد باید درست رفتار کنه.
  • نگار IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    16 0
    البته دخترا باید بلد باشند از اول ازدواج عزت نفسشونو جلوی همسراشون حفظ کنند تو حرف زدن توی همه چی باید مراقب باشند تا بهشون توهین نشه اولین راهش اینه که خودشون با احترام رفتار کنند نه اینکه رسمی باشند ولی حق وحقوق همو رعایت کنند کلا زن وشوهر باید همدیگر رو بسازند اگر میل به خشونت هم دارند بذارنش برای روابط خصوصی شون.
  • آرام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    17 6
    من شوهرم دست روم بلند نکرده ولی یه مدتی بود وقتی ناراحت میشد ازم توهین میکرد یا تحقیرم میکرد حتی به مامانش هم گفتم گفت اگه بهش بگم میگه تو اومدی خبرچینی کردی تا به مامان خودم گفتم باهاش که صحبت کرد خیلی رفتارش خوب شد دیگه توهین نمیکنه
  • آرام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    4 0
    یه رفتار بد دیگه که داشت تا ناراحت میشد قهر میکرد الان بهتر شده چون خیلی باهاش حرف زدم که این رفتار دخترونه است نه رفتار یه مرد.منم تمام سعی مو میکنم که رفتاری انجام ندم که ناراحت بشه اونم بهتر شده.نگار خانم شما هم روی رفتاری که شوهرت حساسه انجامشون نده رفتارش بهتر میشه
  • آرام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    4 1
    مینو خانم چرا خواهر کوچیک ترت میزندت؟
  • آرام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    4 0
    مینو خانم چرا خواهر کوچیکترت میزندت؟
  • سعید 23ساله IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    5 3
    من دیروز بعلت پرخاشگری بمدت دو ساعت تنبیه بدنی توسط مامانم شدم .
  • آرمین IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    6 1
    سلام- به نظر شما زن هم میتواند همسرش را تنبیه کند؟ حالا هر نوع تنبیه اعم از بدنی و یا حبس و... . یعنی از اول توافق کنند که زن همسرش را میتونه تنبیه کنه.
  • مینو IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    8 1
    نمی دونم چون اون یه بیماری ساديسميه منم کمی دل نازک برای اینکه یه روز خیلی ناراحت بود ومشکلشو بم گفت منم گفتم بیا منو بزن تا تخلیه شی الان می فهمم اشتباه کردم
  • شیدا IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    8 7
    من کتک خوردن را خیلی دوست دارم به همین دلیل اینقدر کار بد می کنم که منو با کمربند و ترکه تنبیه کنند اینقدر کیف میده که نگو
  • نازنین IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    5 2
    من 34 سالمه من در اول راهنمایی فلک شدم
  • محسن IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 9
    به نظر شما تنبیه فلک برای جوانان سرکش و لجباز روزه خوار در ملء عام مجازات خوبیه؟
  • آرام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    10 0
    این تنبیه که شما میگین با گروه داعش نسبت ندارید؟
  • سپیده IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    12 0
    نه اقا محسن اصلا همچین کاری نکنید باعث میشه جوون از دین زده شه دین که زورکی نیست خودش باید به یه باور قلبی برسه بعد روزه بگیره و دستورات دینی رو رعایت کنه شاید اگه فلکش کنید رعایت کنه ولی از درون سست ایمان بار میاد
  • یه بنده خدا IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 9
    آقا محسن کار خوبیه اما در ملاعام نه
  • زهرا بابایی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    6 0
    میشه جنگ کامتی کرد حال میده ولی رییس سایت تند تند نظرات هاله و محبوبه را بزاره در حد یک دقیقه
  • ساحل IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    6 2
    وای مهسا بیا جامونو عوض کنیم من عاشق فلکم ولی باید التماس شوهرم کنم که فلکم کنه شوهر تو با چه روشی فلک میکنه؟
  • الناز IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    7 0
    آقا امیرعلی توروخدا فلکش نکنین. بابام گاهی برای تنبیه منو فلک می کنه تحملش خیلی برام سخته. یا با کمربند فلکم میکنه یا طناب ورزشی. بیشتر از 20 تا هم نمیزنه ولی من 5-6 تا کف پایی میخورم گریم در میاد. اون طفلک که از منم کوچیکتره.
  • آرام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    8 2
    آقا امیر علی همیشه با زدن که طرف مقابل به اشتباهش پی نمیبره من که شوهرم دست روم بلند نمیکنه میگه آدم باید حیوون رو بزنه مگه کسی زن خودش رو هم میزنه ولی با حرف زدن قهر کردن از چیزی محروم کردن یا اخم کردن به اشتباهم پی میبرم مثلا ما همیشه یه روز از هفته رو اختصاص میدیم به حرف زدن در مورد اشتباهاتمون
  • آرام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    6 3
    یه بار تو خیابون دستشو ول کردم رفتم، محلش نزاشتم. تا خونه یه کلمه باهام حرف نزد قرار بود کفش بخرم نبردم که بخرم یه راست آوردم خونه از اون موقع هیچ وقت دیگه جایی میایستاد منم میایستادم که باز اون رفتار تکرار نشه.
  • سپیده IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    6 2
    یه کتک خور مظلوم یعنی واقعا زورت به خواهر کوچیک ترت نمیرسه انقدر بهش رو نده یه بار جلوش ایستادگی کنی و دعواش کنی اونم حساب کار دستش میاد مثلا 13 سال بزرگ تریا تو دیگه بزرگ شدی22 سالته اجازه نده کسی بهت زور بگه
  • محمود IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    10 3
    از دست خواهر 9ساله دیگه نوبره خب فرار کن از دستش
  • مهسا IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    9 1
    وااااي ساحل جون اخه چجوري ميشه عاشق فلك بود من اسمشم ميشنوم تنم ميلرزه اصلا تنبيه مناسبي نيست يهمي به نظرم كلا تنبيه بدني شيوه تربيتي مناسبي نيست ولي متاسفانه شوهر من از اين روش استفاده ميكنه روشهاشم مختلفه معمولا با طنابي چيزي مي بنده پاهامو بعد با كمربند ميزنه ولي خيلي وقتها هم فرصت نميشه ببنده در جا با دستش بالا نگه ميداره و با هر چي دم دستش باشه ميزنه مثل برس يا سيم سشوار قاشق چوبي حتي دستش
  • یه کتک خور مظلوم IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    1 12
    آخه دلم نمیاد دعواش کنم یا بزنمش بعدم اون میگه بیابان بازی کن تو و عالم بازی دست وپاو دهنم را می بنده وبا شلنگ وچماغ و کمربند و شلاق می زنتم
  • سپیده IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    4 1
    ناراحت نشیا ولی اگه تو عالم بازیه دیگه چرا اسمت یه کتک خور مظلومه به نظر من تقصیر خودته یا بهش بگو نه یا کتک بخور دیگه بعد یعنی واقعا شما تو خونتون چماغ و شلاق دارین؟؟؟ یه بار بهش بگو نه هم خودتو خلاص کن هم اونو بد عادت نکن تو ایندش تاثیر منفی میزاره ها از من گفتن
  • ساحل IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    14 2
    نميدونم والا مهسا جون ولی من خیلی دوسش دارم فلکو همسرم قبلا ميخواست تنبیهم کنه یا محرومم میکرد یا تو اتاقمون زندانیم می کرد ولی الان چن وقته هر وخ میخوام تنبیه شم التماسش میکنم فلکم کنه که اون کلا با تنبیه بدنی موافق نیس ولی با اصرار من قبول میکنه اکثرا هم با کمر بنده شاید باورت نشه ولی من اونقد اصرار میکنم که وقتی شرو میکنه دیگه گریه ام کنم گوش نمی کنه و می زنه بیشترینشم تا الان 80 ضربه بوده که پدرم در اومد ولی خوب کلا دوس دارم
  • فرناز IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    9 0
    ببینید آقا امیرعلی مگه خانومتون چه گناهی کرده که به شما بله گفته؟!! چرا فکر میکنید تربیت خانومتون به دست شماست؟و مورد دوم اینکه بی توجهی و این کارا بعدا توی زندگیتون تاثیر بدخودش رو میذاره بهتره به جای این رفتارها باهاشون صحبت کنید و احساسات خودتونو با زبانی نرم بیان کنید این کار تجربه شده است و حتما جواب میده و بدونید اگه به احساسات زن توجه کنید و عشق خودتونو بیان کنید نتیجه میگیرید با آرزوی موفقیت
  • محمود IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    21 1
    کتک خور مظلوم وقتی خواهرت تو رو میزنه گریه هم میکنی؟یواش میزنه یا محکم؟
  • مهسا IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    9 0
    واقعا راست ميگي ساحل؟ تو اصرار مي كني كه شوهرت بزنتا؟ باورم نميشه واقعا ٨٠ ضربه قابل تحمله؟ من كه با ٤٠ تا ضربه به مرز بيهوشي ميرسم واقعا تحملش سخته جطوري ميتوتي ٨٠ ضربه فلك رو تحمل كني ؟ من اصلا با تنبيه بدني مواقق نيستم باعث دوري زن و شوهر از هم ميشه من با اينكه عاشق شوهرم هستم ولي وقتي تنبيهم ميكنه تا يه مدت ازش بدم مياد
  • ساحل IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    4 2
    نميدونم والا این چه حسیه من دارم ...روانی شدم از بس فک کردم که چرا؟...همسر منم تنبیه بدنی دوس نداره ولی اونقد رو مخش را میرم تا عصبی بشه ... آره خوب 80 ضربه واقعا سخته قبول دارم منم داشتم غش می کردم ولی چون دوسش دارم برام قابل تحمل تره شاید باورت نشه حتی ضربات اول لذتم می برم .... بخدا خسته شدم فک می کنم دیوانم که خوشم مياد ولی چیکار کنم؟
  • نگار IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    9 2
    امیرعلی تو خودت اشتباه نمیکنی؟!! اصلا چرا با دختر به این کوچیکی ازدواج کردی مشکل شماها اینه خودتونو خیلی بزرگ میبینید فکر میکنید عقل کلید و خانماتونو باید تربیت کنید درصورتی که کافیه به جای اشتباهات اون اشتباهات خودتونو ببینید بعد تحمل کردن همدیگه رو یاد میگیرید
  • سپیده IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 2
    پونه خانم دخترتون چند سالشه؟ وقتی گفتید لباساتو در بیار واکنشش چی بود مخالفت نکرد؟ مثلا نگفت نمیخوام؟
  • مهسا IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    4 0
    فكر كنم مشكل ما هم تفاوت سنيمون باشه شايد اگه كمتر بود فكر نمي كرد كه معلم منه و اينجوري برخورد نمي كرد باهام من واقعا از اين رفتار ناراحتم و اذيتم ميكنه ولي خودش فكر ميكنه لازمه و بايد باشه نمي دونم چي كار كنم كه از سرش بيفته اين كار ؟
  • ساحل IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 2
    خوب مهسا جون تو اگه واقعا دوس نداری نباید اینجوری باهات رفتار کنه من خودم تسلط و کنترل مرد رو زن خوشم مياد حتی اون تنبیهات قبلی هم که گفتم خودم اول ازدواج بش گفتم دوس دارم بخاطر اشتباهم تنبیهم کنی و گرنه اون تو این فازا نبود
  • پژمان IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    4 7
    اثر تنبیه کردن فقط به تعداد ضربه نیست بلکه باید با روشهایی ترس ایجاد کرد اینجوری میشه با تعداد کمتر که آسیب هم نرسونه فلک کرد چون روشه معقولی واسه تنبیه بدنی هستش دوست داشتید توضیح میدم
  • نگار IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    6 0
    مهسا جون واقعا مگه چکار میکنی که شوهرت تا این حد عصبانی میشه میشه یه موردشو تعریف کنی
  • فرناز IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    5 1
    قهر مرد بدتراز هرکاریه به نظرم اگه بهشون بگین بهتره
  • مهسا IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    6 5
    نگار جون وقتي رو حرفش حرف مي زنم يا باهاش هم جوابي مي كنم ميزنه يا مثلا اون دوست داره من هر جا ميرم با چادر باشم ولي من اصلا دوست ندارم چند هفته پيش قرار بود با دوستام برم بيرون گفت به شرطي ميتوني بري كه چادرتو سرت كني منم اولش قبول كردم و سرم كردم ولي وقتي رسيدم پيش دوستام در اوردم بعد تو گوشيم چند تا عكس گرفته بوديم عكسامو ديد كه چادر سرم نبوده واقعا بيچارم كرد تا يه هفته پاهامو ميذاشتم زمين درد داشت ، ولي خب تقصير منه ؟ من بهش قبلا گفتم كه حجاب معموليم كافيه ، اونم منو همين جوري قبول كرده بود حالا نظرش عوض شده من بايد چي كار كنم؟
  • نگار IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    3 1
    مهسا جون اصلا تقصیر تو نیست اون باید متفاعدت کنه نه اینکه به زور متوسل بشه بهش بگو ما دوتا انسانیم باید بتونیم باهم حرف بزنیم آخه بعدا که بچه دار بشی اوضاع سخت تر میشه به نظر من از پدر و مادرت کمک بگیر بهش بگو اگه لازم باشه ازت شکایت میکنم اصلا کوتاه نیا
  • آرام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    3 0
    همه چی که چادر نیست اگه کسی به اجبار چادر بزنه از چادر تنفر پیدا میکنه انسان خودش باید با علاقه بزنه وقتی حجابتو رعایت میکنی دیگه اعتراضش به چیه؟منم همسرم دوس داره چادر بزنم ولی وقتی میبینه حجابمو رعایت میکنم لباس پوشیدنم هم خوبه دیگه اعتراض نمیکنه.
  • آرام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
    2 0
    اگه میدونی کسی روش میتونه تاثیر بزاره بگو باهاش صحبت کنه اگه با خانواده شوهرت هم راحتی به مامانش بگو.
  • ساحل IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    5 0
    مهسا جون خوب باهاش حرف بزن بهش بگو وقتی تنبیه میشی ازش بدت میاد
  • محمود IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    5 3
    من درسام ضعیفه واسه همین آجی بزرگم قراره تنبیهم کنه خودش گفته این بار با شیلنگ کف پات میزنم کسی میدونه دردش چطوره؟
  • آیدا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    8 1
    امیرعلی خان یه دختر هجده ساله که بچه نیس تنبیهش میکنی اگه بچه بود پدرومادرش شوهرش نمیدادن انقد حرصم میگیره از مردایی که میگن تو بچه ای تربیتت دست من..... در ضمن کتک خور مظلوم تو یعنی انقد خواری که از بچه کنک میخوری
  • آیدا IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    7 0
    آقای محمود شما نباید بزاری کسی کتکت بزنه مرده و غرورش بعد به خاطر یه نمره ی بی ارزش میخوای بزاری کتکت بزنن؟ اونم ازخواهرت؟ به نظر من تنبیه بدنی نه برای دختر ونه برای پسر درسته چون باعث میشه غرورشون بشکنه
  • سپیده IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 0
    ایول ایدا جون گل گفتی بعد اقا محمود میتونم بپرسم چند سالتونه؟
  • آیدا IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    10 1
    مرسی سپیده جون دوستان اگه به فکر خودتونو زنای بیچارتون نیستید به فکر بچه هاتون باشید تا مثل شماها مریضیه روانی نگیرن زنای بیچاره چه گناهی کردن که باید سر هر چیزی درد بکشن اونوخ شماها لذت ببرید؟؟ میشه یکی علتشو توضیح بده؟ آقایون چرا فقد فک میکنید شما عقله کلید در صورتی که شماها درسن پونزده سالگی تکلیف میشید ولی دخترا نه سالگی واقن برای بعضیاتون متاسفم که فک میکنید زن فقد برای رفع نیازهاتونه کتک خورشم که ملسه غذام که درست میکنه شکممونو سیر میکنه با اینکه زنم باید وظایفشو به درستی انجام بده ولی مرد به خاطر هرچیز نباید کتکش بزنه خب مثلا باهاش قهر کنه سرد رفتار کنه نفقه نده نه اینکه بگیرتش به باد کتک.....
  • آرام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    4 1
    من با نظر آیدا موافقم که زن رو نباید زد فقط اگه کارش ایراد داشت گوشزد کرد یا طوری رفتار بشه که به اشتباهش پی ببره من قبلا هم گفتم همسرم دست بزن نداره ،پنج شنبه هرکاری کرد ناهار نخوردم چون یکی به شوخی زد تو گوشم که گفتم چون زدی دست به غذا نمیزنم هر کاری کرد نتونست تنها غذا بخوره تا عذرخواهی نکرد ننشستم رو سفره.
  • آرام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    3 0
    احمد آقا اگه شما عاشق زنتون هستین و میبینید از دست کاراتون ناراحت میشه و اذیت میشه و حرف از طلاق زده سعی کنید خودتون اصلاح کنید.شاید سخت باشه ولی از جدایی و ناراحتی و تنفر بهتره.
  • صادق IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    4 4
    همتون ی مشت خالیبندین
  • سپیده IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    4 0
    اقا محمود زورت بهش نمیرسه یا جلوش وا نمیستی اگه زورت بهش نرسه ایول به خواهرت که میتونه جلو یه پسر 17 ساله وایسه
  • مریم IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    3 6
    فلک تنبیه دخترونه ای نیست برای تنبیه دخترا ، باید بغل رانشون رو نشگون گرفت و قشششنگ پیچوندش تا جگرت حال بیاد
  • محمدحسین ص IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    3 7
    من خودم یک دختر بچه ی شانزده ساله دارم که چون اصلا به درس خوندنش اهمیت نمیداد بردمش تو حموم دست و پاهاش رو بستم به کف پاهاش صابون و شامپو زدم و به مدت سه ساعت کف پاهاش رو با وسایل مختلف قلقلک دادم آخه میدونستم چقدر قلقلکی هست و وقتی که دیدم دیگه داره میمیره و نمیتونه تحمل کنه دست و پاهاشو باز کردم ولی دیگه درسش رو خوند لطفا اگر میخواین تنبیه کنید فلفلک بدید چون قلقلک هم آسار زیان باری نداره و هم خیلی زجر آور و غیر قابل تحمل هست مخصوصا برای قلقلکی ها
  • محمود IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    3 3
    سپیده خانم چون از من بزرگتره روم نمیشه تو روش وایسم زورشم کم نیس خب از کوچیکی ازش حرف شنوی دارم با این وجود اون منو دوس داره
  • محمود IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    8 3
    آیدا خانم نمره 12 خوبه ولی اگه زیر 10 بشم تنبیهم صد در صده البته مامانم خیلی وقتا نمیذاره کتک بخورم
  • سپیده IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    6 2
    اقا محمود قصد دخالت ندارم ولی اصلا برام قابل درک نیست چون اولین باریه که میشنوم یه خواهر برادرشو میزنه ما همیشه شنیدیم خواهرا از داداشاشون میترسن در هر حال جای شما بودم با در نظر گرفتن فاصله سنیمون بدون اینکه بی احترامی بشه بهش اجازه ی همچین کاری رو نمیدادم البته این فقط نظر شخصیه بندست
  • ملیکا IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    3 7
    سلام من15 سالمه . یه خواهر 17 ساله دارم که خیلی مهربونه ولی بعضی وقتا که خیلی اذیت کنم منو می بره توی حموم و با صابون و شامپو کف پامو لیز میکنه و بعد با یه پر کف پامو قلقلک می ده. ما توی خونه با جوراب می گردیم و وقتی که می خواد منو تنبیه کنه باید جورابامو در بیارم.
  • سپیده IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    3 0
    پس با این حال یه جورایی مرد خونتونی امیدوارم سعی کنی تا حدی متین رفتار کنی که دیگه از هیچ کسی کتک نخوری و ابهت مردانتو در فضای خونه حفظ کنی
  • آیدا IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    7 0
    خدا پدرتونو رحمت کنه آقا محمود من واقن نمیدونم چی بگم ولی اگه من جای شما بودم نمیذاشتم اینکارو بکنه
  • سپیده IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    3 1
    درک می کنم اقا محمود به هر حال تو دیگه بزرگ شدی یه جورایی غرور جوانی داری ولی این یه بارو با روش من جلو برو مطوئن باش بد نمیبینی حداقل امتحانش که ضرر نداره
  • سپیده IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
    8 0
    خوب اگه میدونی فحش بدی کتک میخوری چرا میدی
  • محمود IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 0
    سپیده خانم شرمنده میشه روشتونو دوباره بگین معذرت میخوام
  • محمود IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 0
    آیدا خانم خدا رفتگان شما هم بیامرزه اگه جای من بودین دقیقا چکار میکردین تا منم یاد بگیرم
  • سپیده IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    5 1
    بدون اینکه بهش بی احترامی کنی جلوش واستا و نذار بزنتت بذار بفهمه تو از این کارش بدت میاد و بزرگ شدی یجوری بهش بفهمون که با این کارش غرورتو زیر پا میذاره تو یه پسر جوونی یعنی چی که کتک میخوری اخه چرا نمیتونی جلوش واستی نظام خونتون زن سالاریم که باشه معنی نداره کتک بخوری میشه بگی خواهرت چند سال ازت بزرگتره؟
  • فرناز IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    1 0
    خواهش میکنم انشاالله همیشه زندگیتون آروم و شاد باشه
  • شاهین IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    4 5
    فلک باید همراه با خنده باشه نه برای زجر و تنبیه وشکنجه انسان زبان داره وعقل. با آیدا خانم موافقم.
  • شاهین IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    12 0
    آقا محمود مثلا چیکار میکنیدکه فلکتون میکنه با چی و برای چی مثال بزنید؟
  • مهشید IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    32 4
    به نظر من دردناک ترین تنبه برای فرزندان امروزی محروم کردن انها ار تکنولوژی است مثل اینترنتو موبایلو تبلت
  • نوید IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    15 2
    آخه یه چیزی بگید که منطقی باشه 100 تا و 200 تا و 250 تا اعداد عجیب و غریبی برای فلک کردنه من خودم فلک میشم ولی نهایتا 50 ضربه فقط یک بار 70 ضربه فلک شدم که پاهام تا دو روز ورم داشت حتی بعضی وقتا 20 تا کف پایی با ترکه تنبیه میشم ولی بعد از دهمین ضربه واقعا اشکم در میاد هیچ کس تحمل 250 ضربه رو نداره چرا بر اساس تخیلاتتون حرف می زنید؟ راستی خانم هرندی وقتی شما 48 ساله هستید یعنی متولد 1346 هستید چطوری در دهه ی 40 تا 60 ناظم بودید؟؟؟!!!!!!!
  • سپیده IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    13 4
    خانم هرندی واقعا براتون متاسفم اگر مردم به شما مراجعه کنند بدتر روانی میشن
  • سعید 28 ساله IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    7 2
    من از این به بعد از این روش استفاده میکنم فلک کردن خوبه ولی نه با تعداد بالا مثل خاطره ای که نوشتم سه روز پشت سرهم هر روز 50 ضربه واسه تنبیه کافیه اینطوری واقعا" جواب گرفته خواهرم کاملا" مطیع شده و هرچی بگم فقط جوابش چشمه
  • سپیده IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    3 1
    وا سایه جون شما چرا اینجوری هستی چرا مامانت کتکت میزنه
  • سایه ب IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    3 3
    آخه من بیماری فوق مازوخیسم دارم بعدم من 14 سالمه چیکار می تونم بکنم?
  • شاکی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    4 4
    واقعا که نامادريت می زننت ... اون وقت تو دوست داری?...لابد ازش متشکرم میکنی بابت کتک زدنت!????
  • آرام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    4 0
    اعتراض کن وقتی اونا اشتباه میکنن تو رو میزنه به جای اینکه خوشحال بشی از کتک خوردن به بابات بگو که بی جهت میزندت یا به خاله ای دایی کسی که باهاش راحتی بگو .خو به دکتر مراجعه کن تا درمان بشه فردا همین کارا رو رو بچه ی خودت میاری.دخترای 14 ساله این دوران آدم میخورن
  • ی ادم IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    3 1
    شما همتون روتنی هستین اخه کی دلش میاد حتی صداشو رو بچه بلند کنه چ رسد ب زدن؟؟؟؟ برین روانپزشک واقعا ک شما ها رو باید گرفت دار زد
  • صدف IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    21 0
    من دوست ندارم تنبیه بشم چ کار کنم
  • ی ادم IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    14 0
    من خودم پونزه سالمه دخترم..... پدرو مادرم هم تا حالا حتی تنبیهمم نکردن چ رسد ب زدن روابطمون هم عالیه خیلی هم موفقم تو بهترین مدرسه مشهد درس میخونم روابطم با معلم هامم فوق العادس تقریبا مثل دوستام از خدا بترسید اخه کی بچه ی شش ساله رو میزنه؟؟؟ واقعا که شما ها مثلا بزرگ شدید
  • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    2 6
    خانمی که پانزده سالته من زندارم و زنم هر روز منو فلک میکنه بگید چی کآر کنم حد اقل بهش بگید باشیلنگ نزنه
  • صدف IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    2 3
    من 23 سالمه شوهرم تنبیهم میکنه اون 30 سالشه
  • صدف IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    2 4
    اصلا هم نمی تونم به طلاق فکرکنم چون زندگیم واقعا عالیه و هم من اونو دوست دارم هم اون منو
  • صدف IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    7 4
    البته خیلی سخت تنبیهم نمی کنه بدترین تنبیهی که شدم این بود که منو خوابوند رو تخت یه لاشت گذاشت زیر دلم وباکمربند از روی لباس زیر 50 تابهم زد ولی حقم بود کار خییییییییییلی بدی کرده بودم اگه بگم همتون می گید حقم بوده وفحشم میدید
  • ی ام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    6 1
    چیشد؟؟؟ چرا کسی جواب نمیده؟؟؟ اینایی ک میگین معلمید و شاگرداتون رو میزنین اسمتون رو معلم نزارید این کلمه واقعا حرمت داره من عاشق تک تک معلمام ام بعد از مامانم واقعااا زندگیم ان اینم بگم ک من اصلا از این دانشاموزای مظلوم نیستم ک بگین حالا تو استثنائی خیلییی شیطنت میکنم ولی بازم تحمل میکنن و دوستم دارن از نظر همشون هم دوستداشتنی ام معلم ینی این شما ها یمعلم نیستین و حق ندارید ب این کلمه توهین کنین
  • ی ادم IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    9 3
    نه اصلا اینطور نیس صدف جان هیچ مردی حق نداره دس بلند کنه روی زنش ب هر دلیلی... اگه ازش شکایت کنی مطمئن باش مجازاتش اعدامه
  • ی ادم IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    8 2
    چی دارید میگین شاهین جان؟؟؟ دارم میگم این کار جرمه شما میگید با خنده تنبیه کنید؟؟؟؟؟ دوستان روانپزشک خوب سراغ دارم از اشنایانه معرفیتون میکنم حتمااااا اخه ااصلا جرمم نباشه حرامم نباشه ک هس اخه چجوری دلتون میاد یه بچه رو بزنید ؟؟؟؟؟؟؟ تازه بچه تا هفت سالگی معنی تنبیهو نمیفهمه فقط عذابش میدین و عقده ای بار میاد محبوبه خانم ممکنه پسراتون جلوی شما دیگه کار بدشون رو ادامه ندن ولی مطمئن باشید چشمتون رو ک دور ببینن بدترش رو انجام میدن.... و مطمئن باشید ی روز ازتون متنفر میشن تلافیشو درمیارن تو رو خدااا اول بفهمید مادر بودن ینی ی بعد بچه دار شید ممنون
  • صدف IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    3 2
    من نمیخوام ازش شکایت کنم چون واقعا دوسش دارم واونم منو دوست داره واینو بهم ثابت کرده یه بار به مامانم گفتم که باهاش حرف بزنه مامانم گفت حقته ما ازبچگی تورو لای پنبه خوابوندیم عماد میدونه چ جوری ادبت کنه
  • صدف IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    3 1
    حالا هیچ کس نمیتونه بگه من چ کار کنم به جز شکایت وطلاق و این جور چیزا
  • صدف IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    3 0
    تاحالا یه بارم سرم داد نزده یاسیلی هم بهم نزده
  • شاهین IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    5 2
    صدف خانم همونطورم که خودتون میدونید طلاق رو اصلا فکر نکنید.شوهرتونم شمارو با توصیفاتیکه میگید دوست داره فقط میشه چند نمونه خطایی که میکنید رو بگید
  • شاهین IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    5 1
    خانوم محترم مادر عزیز .شما متن منو درست یا نخوندین یا متوجه نشدین .من ازارم به یه مورچم نمیرسه همونطوری که میدونم شمام یه مادرید نمیرسه!اول باید با بچه صحبت کنیم در ارامش و مهربانی .اگر تازه کارم به تنبیه رسید باید اونجوری که گفتم که شما اصلا درک نکردید و به بنده توهینم کردید باید تنبیه کرد روحیات انسان ها خیلی دوستانه اس بخصوص بچه ها که تا مجبور نشدین نباید حتی کوچکترین ضربه بزنین تازم اگرم زدید بسیارارام .
  • شاهین IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    5 0
    درک بچه یا همسر به مرور باعث میشه که بفهمن پدرو مادر خوب اونهارو میخوان وجز سربلندی بچه یا همسرشون چیز دیگه ای نمیخواد.زندگی شیرین تر میشود روز به روز مگر اینکه برعکس اینو عمل کنیم.و بخواهیم خودمونو به نادانی ونفهمی بزنیم
  • شاهین IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    2 0
    لعیا خانم لطف کنید بگید شما وخواهرتون چمد سالتونه وبرای چه مواردی با شما برخورد میکنه؟
  • حدیث IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    3 0
    منم یه بار توسط شوهرم تنبیزه شدم
  • سپیده IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    63 4
    اقا محمود شما بالاخره چیکار کردید ؟ کتک رو خوردی یا نه
  • سپیده IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    10 2
    صدف جون تحمل کن چون میگی هم اون تو رو دوست داره هم تو اونو دوست داری هم اینکه بعد ازدواجت رفتارت بهتر شده پس باید تحمل کنی
  • pnde IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    27 1
    منم ی بار توسط مانانم تنبیه شدم با کمربند بابام ده تا زد پشتم
  • صدف IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    6 1
    درمورد اون 50 ضربه که با کمربند بهم زد نمیتونم بگم چ کار کرده بودم ولی بقیش به خاطر گوش نکردن به حرفش پوشش بد دیراومدن بی اجازه بیرون رفتن توی شب بی احترامی کردن به بقیه واین جور موارد به خاطر نمره تا حالا تنبیهم نکرده چون از وقتی ازدواج کردم دیگه نمره تک نیاوردم میدونید چرا چون هروقت امتحان داشته باشم باید از یه هفته قبلش درس بخونم
  • صدف IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    9 2
    درضمن ما بچه دار هم نمیشیم ومشکل ازمنه واونم بااین که خیلی بچه دوست داره میگه من بچه نمیخوام شاید اگه کس دیگری جای اون بود میرفت زن میگرفت به خاطر همین خیلی دوسش دارم
  • صدف IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    2 2
    لعیا مگه خواهرت سادیسم داره
  • صدف IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    14 2
    از همه آقایونی که همسر یاخواهرشونو تنبیه بدنی میکنند تمنا میکنم که این کارو نکنند آخه شما که نمیدونید چه دستان سنگینی دارید
  • صدف IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    5 7
    یه بار مامانم اومده بود خونمون من بامامانم بحثم شد وبهش بی احترامی کردم مامانمم قهر کرد ومیخواست بره ولی عماد نذاشت ورفت مامانمو برگردوند بعدش به من گفت باید پای مامانتو ببوسی وازش معذرت خواهی کنی منم این کارو کردم مامانم هم منو بخشید ولی شب که مامانم رفت عماد ۱۰ تامحکم زد به پشت دستام
  • رویا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    2 3
    من کلاس سوم از امتحان ریاضی نمره 7 گرفتم و 40 ضربه کف دستی با خط کش چوبی خوردم خیلی درد داشت بعد معلم جریمم کرد ازروی برگه 10 بار با همون دست های باد کرده بنویسم
  • کیان IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    6 3
    سلام من یه خواهر 18 ساله دارم که هر وقت چشم پدر و مادر رو دور میبینه منو فلک میکن به نظرتون چه کار کنم؟ در ضمن گفته اگه به کسی بگی بیچارت میکنم
  • لعیا IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    3 6
    نمی دونم فکر می کنم من 21 سالمه و دانشجوی دندانپزشکی هستم واو هم 23 ساله هست ودانش جوی رشته پزشکی ومن از هفت سالگيه خواهرم که ما خانه دوطبقه ساختیم ومن و خواهرم به آنجا رفتیم ومن از پنج سالگيم تا الان بابت کوچکترین خطا ( هرروز) تنبیه میشم و خواهرم جوری می زنتم که بدنم خونی بشه
  • شاهین IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    5 0
    اولا گفتم برای چه چیزایی مثال؟در ضمن مگه میشه هر روز اینکارو بکنه شما رو خونی کنه شما که زنده نمیمونی که دیگه دور از جون؟
  • صدف IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 2
    آقاشاهین شما خیلی بی انصافید
  • صدف IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 2
    سپیده جون چرا درک رابطه ما مشکله؟
  • شاهین IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 1
    من بی انصاف نیستم اون میدان دید شماست در ضمن شما و همسرتون ممکنه مشکلاتتون جدی باشه به روانشناس مراجعه کنید و مشاوره بگیرید ممکنه همسرشما علاوه براینکه شمارو دوست داره به بیماری سادیسم نوع وفاز نامشخص مبتلا باشه
  • شاهین IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    2 1
    ضمنا درک هیچکس در این گفتگو پایین نیست.بعضیها در درک ضعیفن شاید شوهرتون غیر منطقیه
  • شاهین IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    8 1
    باعث افتخاره افرادی مثل فرناز خانم اینقدر فهمیدن
  • صدف IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    4 3
    آقا شاهین شوهر من اصلا غیرمنطقی نیست سادیسم هم نداره من اگه از خاطراتم وزندگیم اینجامیگم به خاطر اینه که خجالت میکشم حضوری باکسی دراین مورد صحبت کنم همسرم هم هروقت تنبیهم میکنه بعدش ازم معذرت خواهی میکنه واز دلم درمیاره
  • صدف IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    1 3
    فرناز جون من قبلا خواستم این کارو بکنم ولی نشد باید اعتراف کنم که من آدم حرف گوش کنی نیستم وخیلی وقتا ازروی لجبازی یه کارایی میکنم که خودم توش میمونم خیلی سعی کردم اینطور نباشم ولی نشد
  • فرناز IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    6 1
    یه بار دیگه سعی خودتو بکن عزیزم فقط به خاطر همسرت و زندگیت
  • فرناز IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    6 0
    خیلی ممنونم شما لطف دارین
  • امید IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    6 3
    سلام من قراره با خانومی ازدواج کنم که بهم گفته اگر بعدا هر اشتباهی بکنم تنبیهم می کنه. قراره بعد از ازدواج هم منو تا مدت ها تو خانه زندانی کنه چون تو دوران آشنایی میگه زیاد منتظرم گذاشتی و باید ادب بشی. حالا من باید چکار کنم؟
  • دوست IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    3 2
    سلام خواهش میکنم انقدر بچه هاتون رو عذاب ندید چون برای آیندشون خیلی ضرر داره اگه اینکارو بکنید از نظر اونا دیگه هیچ پشتوانه ای براشون وجود نداره و یه خواهش دیگم اینکه انقدر تو نوشته هاتون اغراق نکنید چون باور کردنش سخته
  • سارا IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    2 0
    خانم سایه ب. میشه بگید چجوری میشه با این حس مازوخیستی کلنجار رفت و کمترش کرد؟ من اینجا روم نمیشه میشه از توی ایمیلم بهم توضیح بدید؟ kianfarsarah@gmail.com
  • محمد IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    7 1
    دوستان صلاح هرکس دست پدر و مادرشه ما نباید به زور وادار کنیم تنبیه نکن نمیشه جلوی طرز تفکر رو گرفت بعدش اگه میخواین دروغ بگین یه ذره فکر کنین مردم کم عقل نیستن اخه 100تا200تا مگه پ جنگه?
  • مهمان IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    5 2
    به نظر من الان تنبیه های بدنی در مدرسه ها فعال ولی نه به شدت قدیم
  • محمود IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 1
    سلام سپیده خانم نه هنوز کتکه رو نخوردم قراره بعد ماه رمضون
  • شاهین IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    3 0
    آقای دوست خیلی حرف قشنگ و بجایی زدید بعضیها دروغ میگن ویا خیلی اغراق میکنن
  • فاطمه IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    4 2
    واقعا ميخوايد جواب خدا و بچه هاتونو تو روز قيامت چي بديد؟
  • شکوفه IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    3 3
    یه روز که از مدرسه برگشتم خونه نمره ی علومم کم شده بودخواهربزرگم خونه بود من بود تو اتاقش دوست وپامو به صندلی بست جوری که اصلا نمیتونستم تکون بخورم با یه پر کف پام قلقلک داد
  • رزا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    3 4
    منم توسط مامانم تنبیه میشم
  • سحر IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    4 1
    از نظر من بهترین تنبیه قلقلک کف پا چون خیلی زجرآوره
  • شاهین IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    4 0
    درسته فاطمه خانم واقعا اگر کوچکترین اثر منفی ای بزاره مادی یا معنوی باعث تاسفه
  • شاهین IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    7 2
    در رابطه با قلقلک .به نظرم عالیه چون هم فواید بسیاری برای سلامتی و افزایش عمر داره .هم تنبیه تلخی نیست که اثر منفی بگذاره فقط اینو باید به یاد داشت که اکر طرف خیلی قلقلکی بود بهش اسیب نزنیم!یعنی هر چند وقت هواسمات باشد از قلقلک وخنده نفسش خدای نکرده بند نیاد چون بعضیها همینطوری از بین رفتند.
  • مژده IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    7 6
    سلام.من 6ساله ازدواج کردم.مامان و بابام هیچ وقت دست روم بلند نکرده بودن.به قول خودشون لای پر قو بزرگم کردن.ولی چند وقت پیش شوهر جان حسابی با کمربند از خجالتم دراومد.
  • محیا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    11 14
    شوهر من یه بار با کمربند تنبیهم کرده.البته حقم بود.خیلی زبون درازی کردم.
  • مژده IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    7 7
    من دیروز برای اولین بار توسط شوهرم تنبیه شدم.با کمربند.خیلی بد بود.
  • محمود IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    23 0
    سلام رزا خانم میشه بپرسم چطوری؟؟
  • مژده IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    6 4
    چند روز پیش هم به خاطر اینکه یه کم آرایشم بیشتر شده بود همون دم در برم گردوند تو خونه و نذاشت برم مهمونی.گفت شب بیام شلاق کاریت میکنم.منم تا شب از ترس گریه کردم.شب که اومد دید این همه ترسیدم دلش سوخت و تنبیهم نکرد ولی کلی دعوام کرد.
  • مژده IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    8 4
    خلاصه اینکه شوهرم خییییلی خیییلی سختگیره!!!!نمیدونم چیکار کنم!!!
  • شاهین IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    12 0
    واقعا که براتون متاسفم شما بچه هااونو شکنجه میدید
  • محبوبه IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    14 34
    این حرف ها یعنی چه که جواب بچه هاتونو روز قیامت چی میدید؟ من از شما میپرسم اگه بچه هاتون به خاطر دل سوزی الکی شما بی ادب و خطا کار بار بیان شما جواب خدا، جامعه و خودتونو چی میدید حتما میگید دلمون سوخت و ... بچه باید موقع اشتباهاتش کتک بخوره اون هم سفت و محکم بی هیچ رحمی
  • محبوبه IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    22 22
    حالا باور کن شاهین جان برو خاطرات من و دوستانم رو در اینترنت بخون ببین میشه
  • شاهین IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    10 0
    با زبان ومهربانی هم میشه حل کرد
  • شاهین IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    13 6
    کسانیکه حرف زدن بلد نیستن میزنن
  • ناشناس IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    13 0
    خانم محبوبه لطفا فکرتون رو درست کنید امامان ماهم مارا از کتک زدن بچه نهی کرده اند داستانی هم داریم یکی از امامانمان در پاسخ به فردی که از دست فرزندش عصبانی بود پیشنهاد کرده اند که با او قهر کن و او را نزن و این قهر زیاد طول نکشد اگر کمی اطلاعات مذهبی و علمی خودرا بالا ببرید متوجه خواهید شد در روانشناسی هم تنبیه بدنی به عنوان گزینه آخر استفاده میشود و بیش تر تاکید بر روشهای تشویقی دارد. بدون تنبیه (بدنی) هم با روشهای دیگر و محبت میتوان بچه را با ادب بار آورد.
  • ناشناس IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    12 1
    خب حالا اگه بچه های شما به خاطر کتکهای شما عقده ای شدن و در آینده به صد جور انحراف کشیده شدند و در آینده که به آنهانیاز مند شدید تره هم برایتان خورد نکردند شما چه جوابی داری بدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
  • سارا IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    3 2
    پشت دستی یعنی چی
  • آرام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    17 1
    شما تخلیه کردن خودتونون را با با ادب بار آوردن بچه هاتون اشتباه نگیرید.بیشتر تنبیه هاتی که انجام میدین رو میشه با حرف زدن طرف مقابل رو به اشتباهش پی ببرین .شاید به زبون نیارن ولی از ته دل متنفر هستن ازتون شاید روزی هم بشه که تلافی کنند.
  • فرناز IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    13 1
    محبوبه مادر و پدر خودت هم همچین کارایی باهات کردن
  • فرناز IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    7 1
    پدر و مادر خودتم با هات همچین کارایی کردن؟
  • زهرا IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    13 0
    محبوبه جون تنبیه خوبه اما هر چیزی اندازه داره وقتی از حدش دراومد لوث وبی فایده میشه منم خودم تا حالا چند بار تنبیه شدم وبا تنبیه بیگانه نیستم ولی نگذارید مداوم تنبیه کردن های شما پیش بچه هاتون ارزش شما و جریمه های کار بد بچه هاتون رو پایین بیاره اگه موافقید لطفا پاسخم رو بدید
  • سارا IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    18 2
    واقعا برای کسانی که بچه هاشونو می زنند متاسفم
  • ز IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    29 1
    میخوام براتون ازیه قصه تلخ ولی واقعی صحبت کنم من یه دختر دایی داشتم که سه ماه پیش دراوج جوانی متاسفانه فوت شد مادرش وقتی این بچه کوچیک بود خیلی اذیتش میکرد به خاطرهرکارکوچیکی تنبیه اش میکرد حتی با قاشق دست وپاش رو داغ میکرد الان سه ماه این دخترخوب ونازکه با کارکردنش هم یه خواهرش رو فرستاد دانشگاه فوق لیسانس گرفت وهم یه خواهر دیگش رو با پولهای کارکردش عروس کردمرده و مادرش هنوزنتونسته لباس سیاه مریم رو از تنش دربیاره افسوس تورو خدا به گلهای زندگیتون ایقدرسخت نگیرید خدای نکرده زبونم لال پژمرده نشن فقط همین فقط همین
  • هاله IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    23 3
    بچه هارو نزنین من خودم 30 سالمه و جراحم یک بارم کتک نخوردم بچه های شوهرمم نمی زنم
  • سحر IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    6 10
    سلام ب نظر من تنبیه باید محدود باشه تا جایی که اسیبی به بدن نزنه من خودم توسط شوهرم تنبیه میشم من ۱۹ سالمه ۸ماهه که ازدواج کردم شوهرم ۲۵ سالشه
  • سهیلا IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    10 11
    سلام دوستان میشه یه برنامه ی تنبیه برای دختر 14ساله که دوست پسر داره خیلی هم بی ادب گستاخه بنویسد میخوامادبش کنم فقط لطفا سریع بگید چون بهش گفتمتا دو سه روز آینده تنبیه سختی داری
  • محبوبه IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    15 40
    شما در مورد من چی فکر میکنید حتما تصور میکنید من هر روز صبح ناشتا بچه هارو می اندازم زیر مشت و لگد شاید از آخرین باری که بچه هارو اساسی زدم یک سال بگذره اون اوایل که بچه ها چندان با مقررات من خو نگرفته بودن من مجبور بودم بزنمشون یا ... من اصولا سعی میکنم بچه هارو نزنم اما وقتی هم میزنم قبول دارم خیلی محکم و زیاد میزنم مثل شما هم معتقد نیستم باید با عزیزم جونم گفتن بچه هارو متوجه خطاهاشون کرد بلکه شده باید حد اقل چند تا داد وحشتناک باید سرشون بکشید یا گوشه تاریک خونه مثل اطاق خواب یا توالت چند ساعت حبسشون کنید ضمنا این قدر من مهندس و دکتر موفق دیدم که صدقه سر کتک هایی که از والدین خود خوردن به ان درجه رسیدن
  • ز IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    19 1
    سهیلا جان فکرکنم اگه اول باهاش ازدردوستی واردبشی وآروم آروم اون رو متوجه اشتباهش بکنی وبا رفتارهای سرد وملایمت اون رو ازدوستش جدا کنی بهتر باشه اگه به مرور از این روش جواب نگرفتی ازروشهای تنبیهی که خیلی ویکباره هم به کامش تلخ وسنگین نباشه استفاده کنی امیدوارم جواب بگیری البته اولش برای این دوستی ازش یه توضیح قانع کنندهبخواه بعدروشهات روامتحان کن موفق باشییییی
  • شاهین IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    15 2
    سهیلا خانوم لطفا برای تنبیه عجله نکنید این کار فوق العاده اشتباه است.!لطفا اول بگید نسبتتون با دخترچیه؟ دوم .چون دوست پسر داره میخواهید تنبیهش کنید یا چون خیلی پررو ئه شاید اون دید شما باشه سریع تصمیم نگیرید.یکی از مقدسان میگه موقع خشم نه تصمیم.نه تشویق نه تنبیه.باید به روحیه واقتضای سنی طرف هم احترام گذاشته و اون رو فهمید .توضیح دهید.قول میدیم راهکار خوبی نشون بدیم.اصن میگیم چطوری تنبیهش کنید !!
  • مانیا IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    17 0
    مگه یه بچه چند بار به دنیا می یاد که زندگی رو براش سخت می کنید.
  • هاله IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    20 1
    منم خیلی هارو میشناسم کهبدون کتک دکتر مهندس شدند
  • شاهی IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    15 1
    تعداد کسانیکه بدون کتک دکترو مهندس شدن 6/5برابر کسانیه که کتک خوردنو دکتر مهندس شدن!!!!!
  • سهیلا IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    3 6
    دوست عزیزی که خودت با ز معرفی کردی ممنون از راهنماییت اما من تمام روش ها را امتحان اما فایده نداره اگه میشه روش دیگه بگید ممنون
  • سهیلا IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    2 3
    دخترمه اقا شاهین
  • محبوبه IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    6 31
    شما شاهین خان این آمار رو از کجا آوردی؟ ضمنا سهیلا جان تنها راه تو کتکه و بس اون هم محکم و شدید
  • شاهین IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    9 0
    سهیلا خانوم شما یک مادرید و نگران فرزند .همه شمارو درک میکنند .با دخترتون لطف کنید صحبت گنید بوسش کنید بگید طرف کیه چیه چند سالشه بده خوبه.دخترتون چی میگه؟این مرحله ی اوله
  • شاهین IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    5 1
    فقط بگید دخترتون موقع صحبت گستاخو بی ادبه و گوش نمیکنه یا نه فقط گاهی اونجوریه.یا همیشه بی تربیته نصیحت بشنو هم نیست.؟
  • مانیا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    11 1
    من خودم اصلا کتک از هیچ کس نخوردم مامانمم حتی اگه چیزی رو بیوفتم هیچ کاری نمی کنه . آخرسرش چی میشه همه می ریم یه جا این نیست که بچه اتاقشو کثیف کرد کتکش بزنیم. باید با بچه ها دوست با شیم نه این که او نارو بترسونیم .
  • سهیلا IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    4 5
    یک هفته از مدتی که قول تنبیه دادم بهش گذشته اما هرروز گستاخ تر میشه
  • ز IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    7 0
    سهیلا جان من همونم که خاطره دخترداییم رو که الان مرحوم شده براتون تو سایت گذاشتم فکرکنم بهترین شیوه اول مشورت با همسرمحترمتون باشه ونظرخواهی ازایشان یا حداقل ازبزرگترهای نزدیک خودتون که نسبت به افراد غریبه شناخت بهتری ازشما وفرزند تون دارند ودرنهایت ودرنبود یه راه حل مناسب نظرخواهی ازافرادغیر
  • الف IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    5 7
    سهیلا جونم من فکر میکنم خودت ته دلت میخاد این بچه رو تنبیه کنی اونم ازنو ع فلک یا هرچیزی که اول حرص خودت رو ازکارش بخوابونه بعد دخترخانمت رو متوجه اشتباهش کنه یعنی بهتر بگم تصمیم خودت رو قطعا گرفتی و تایید محکم میخواهی پس یه باراین روشم امتحان کن امیدوارم تو همین یه مرحله جواب بگیری وکارو به جاهای سخت وباریکتر نکشونی
  • سروش IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 10
    الان دوماه از اون ماجرا میگذره ولی همسرم تغییری نکرده میشه بگید چی کار کنم؟
  • فرانک IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 11
    میشه کاملا توضیح بدین که به چه دلیلی بچه ها تون رو میزنین و دقیقا چه طوری؟؟؟؟ میخوام بچه ادب بکنم راستی برای بچه ی نه ساله چقد و چه جوری بزنم من تا حالا تجربه نداشتم کامل توضیح بدین و میخوام خیلی دردناک باشه و اصن دلسوزانه نباشه
  • رزی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    13 1
    فرانک جون شما که تا حالا تجربه زدن بچه تم نداشتی پس لطفا الانم اینکار رو نکن خواهش میکنم دست روش بلند نکن
  • فرانک IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    8 15
    رزی من خودم با تنبیه بدنی کاملا کاملا مخالفم من دبی زندگی میکنم و پرستار بچه ام الان پرستاری یه بچه روسی رو میکنم که باباش خیلی خیلی با نفوذه و گفته من و مادرش نمیخوایم فعلا بزنیمش و گ من باید اون بچه ی بیچاره رو بزنم و باید خیلی دردناک باشه و اصن دلسوزانه نباشه و گرنه گفته یه کاری میکنه که هزاران بار پشیمون بشم و نمیخوام به پلیس بگم میترسم
  • شاهین IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    10 2
    مهیا خانوم باید شکایت کنیداکه حرف گوشکن نیست.بعدشم ...
  • فرانک IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    9 2
    خیلی میترسم آقا شاهین نمیتونم به پلیس بگم میشه شماها یه تنبیهی بگید که ظاهرا خیلی بد باشه ولی درد نداشته باشه؟
  • mahya IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    3 13
    نه اقا شاهین من اصلا به شکایت فکر نمیکنم چون واقعا دوسش دارم...من خودم قبول دارم که دختر لجبازی هستم اما هیفده سالم بیشتر نیس...شوهرم پسر داییم هم هست اما من هیچوقت فکر نمیکردم انقد خشن باشه...وقتی هم بهش میگم میگه تو هنوز بچه ای و من میخوام همون چیزی بشی که من میخوام...میگه زن کم سن گرفتم که خودم تربیتش کنم...بنظر شما اون مسئول تربیت منه؟؟
  • شاهین IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    2 2
    باشه فقط بگید تک فرزنده.به چه دلیل پدرش تنبیه میخواد.پسر خوبیه یا نه
  • آرام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    10 0
    مهیا جون اگه بخوای تحمل کنی و دم نزنی اونم به کارش ادامه میده باهاش حرف بزن هر طور که خودت میدونی میتونی روش تاثیر بزاری، وقتی میگه ازدواجمون از روی عشق بود پس حتما دوستت داره و میتونی راضیش کنی
  • آرام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    8 2
    اگه هم میدونی به خانوادش بگو وقتی جلوی بقیه میزنه تو گوشت نمیشه گفت تحمل کن چون کار زشتی که بازم تکرار میشه سعی کن روی کارایی که بدش میاد و ناراحت میشه دست نزارید و اون کارارو تکرار نکنید.
  • آرام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    12 0
    من اول زندگیم همش با همسرم جرو بحث داشتم الان یک سال ازدواج کردم ولی نشستیم باهم حرف زدیم و سعی کردم کارایی که بدش میاد رو انجام ندم حتی یه بار به مامانش یه بار هم به مامانم گفتم باهاش حرف زدن الان خدا رو شکر خیلی باهم خوب شدیم که میگه دلم نمیاد حتی انگشتم بهت بخوره.
  • شاهین IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    2 0
    با علی آقا.آرام خانوم موافقم
  • شاهین IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    10 1
    خواهی که جهان در کف دستان تو باشد.خواهان کسی باش که خواهان تو باشد !
  • بيتا IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 8
    من با خانم شعبانى موافقم
  • مسعود IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    16 6
    سلام زن ها احساس عاطفی دارن نباید فلک بشن زنا رو باید قلب خودمون قرار بدیم من زنمو خیلی خیلی دوس دارم و هر روز یه شاخه گل هدیه بهش میدم و به فلک کردن زن ها موافق نیستم چون زنا تحملشو ندارن و غیر منطقی هس لطفا از فلک کردن دست بکشید کار درستی نیس از همین امروز فلک نکنید لطفا باتشکر از همتون
  • مرجان IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    6 3
    افرین به اقا مسعود خواهش میکنم به حرفشون گوش بدید و بچه ها و خانوماتونو کتک نزنید فکر کنید این راه اشتباه اصلا وجود نداره این رفتاره شبیه شنکنجه حتی برای حیواناتم عیر انسانیه لطفا با عزیزاتون حتی در صورت اشتباه این کارو نکنید مثل خدا رحم داشته باشید
  • سوگند IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    6 1
    آفرین اقا مسعود
  • خانم شعبانی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    1 19
    ببینید دوستان قرار نیست مثلا من و شما از این که بچه ای رو که چندین و چند سال از ما کوچکتره و از لحاظ جسمی جلوی ما ضعیفه به باد کتک میگیریم، از این کار لذت ببریم چرا که کتک خوردن و عجز و لابه اون چیزی نیست که ما رو خوشحال کنه اما ما گاه باید علیرغم میلمون این کارو به عنوان آخرین گزینه انجام بدیم تا بچه خوب و بد رو بفهمه و ضمنا حتما باید کار تنبیه کودکان رو خود والدین انجام بدن نه دیگران مثلا ما یک همسایه داشتیم وقتی زنه میدید زورش دیگه به بچه هاش نمیرسه به جای این که خودش دست نوازش به سر اون ها بکشه از خواهر شوهرش میخواست با یک بهانه ای این کارو بکنه که الحق هم کارشو خوب بلد بود فقط اون هارو نمیکشت چرا که اون عاطفه مادری رو موقع زدن لحاظ نمیکرد و با تمام زورش به جان اون ها می افتادچرا که وقتی ما مادر ها بچه هارو میزنیم بالاخره کمی هم به خاطر محبتی که به بچه داریم شل و نمایشی میزنیم وگرنه ..
  • آرمین IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    8 1
    سلام- به نظر شما میشه یه خانم هم همسرش رو تنبیه کنه؟ آخه من دوست ندارم همسرمو تنبیه کنم. ولی دوست دارم اون منو تنبیه کنه.حالا هر مدل تنبیهی
  • مرجان IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    1 3
    بچه های الان بدون پول تو جیبی و امکانات و توجه واقعا نمیتونن زندگی کنن میشه با استمرار این کار واقعا یه بچه رو سر به راه کرد.همچنین در مورد همسران
  • شاهین IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    7 1
    بعضیها مریضند بعضیها بی ایمانند بعضیها ...... و برعکس متاسفم
  • مسعود IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    7 3
    سلام مجدد سوگند و مرجان خانم این وظیفه هر شوهری هس که با زنش مهربون باشه اصلا یعنی چی که فلک!!!!! فلک کاره آدمایی هس که نمیفهمن چه کاری درست و چه کاری غلط هس اگه زن رو به خاطره فلک کردن میخواین پس زن نگیرید روحیه زنان خیلی مهمه و زندگیتونو اینجوری از بین نبرید
  • س.م IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    6 3
    من بچه كه بودم بارها از پدرم فلك شدم اما لج ميكردم بدتر اونكار رو تكرار ميكردم چون بدم ميومد الانم يادم مياد ازش بدم مياد،بعد از ازدواج از شوهرم كتك خوردم،من مثل دوستان واينستادم كتك بخورم،طلاق گرفتم و الان از كتك مردها آزاد سدم
  • فرناز IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    8 2
    خانم شعبانی فردی که فرزند داره نباید همسرش رو تنبیه بدنی بکنه چه آقا و چه خانم به خصوص جلوی بچه این حرفی که شما زدید یعنی با تنبیه بدنی خانم ها حتی این که مادر جلوی چشم فرزندش تنبیه بدنی بشه و کتک بخوره موافقید؟!!!مادر و زن دارای جایگاه ویژه ای هست به خصوص در خانواده و باید اقتدار داشته باشه همچنین تنبیه خانم توسط آقا نیز فوق العاده اشتباه است و باید بگم که شما خانم شعبانی خانم ها و دخترخانم هارو در جایگاه فوق العاده پایینی میبینید واقعا براتون متاسفم
  • loخانم شعبانی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 10
    مگه قراره سوگند جان کودک از تنبیهی که میشه مثل بستنی خوردن لذت ببره باید بترسه که کار خطاشو تکرار نکنه وقتی تتذکرات جواب نده به عنوان آخرین راه حل غیر قابل اجتنابه چرا که وقتی بزرگ شد و وارد جامعه شد اگر ما موقع تنبیه برای بچه اوانسی هم قائل شویم بقیه براش قائل نمیشن پس تو بچتو بزن تا بعدها کسی این کارو باهاش نکنه
  • Hi IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    8 5
    تنبیه اصلا چیز خوبی نیست
  • ممنون IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    9 4
    تنبیه کردن فرزند اصلا خوب نیست اما همسر باز کمی بهتره
  • هانیه IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    1 0
    من به عینه دیدم بچه هایی رو که هر گونه رفاه و ازادی رو دارن ولی اصلا سر عقل نمیان نه با نصیحت نه با دعوا نه با کتک نه با محروم کردن اصلا حرف حرف خودشونه با اینا باید چیکار کرد؟؟
  • مرجان IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    2 5
    خانم شعبانی من براتون متاسفم شاید بچتون از روی ترس کاراشو کنار بذاره ولی عقده ای میشه و از روزایی که مهمون خونه شما بوده فقط خاطره بد داره. شاید از روی اقبال بعد از ازدواج بد بخت بشه حداقل بگذارید تو خونه باباش خوشبخت باشه و خاطره خوبی داشته باشه.
  • خانم شعبانی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    2 11
    اولا باید بگم نه تنبیه بچه ها مهمتره چرا که این شمایید که باید قبل از دیگران خوب و بد رو به بچه اگر با زبان خوش یاد گرفت بیاموزید وگرنه باید تنبیهش کنید تا درست آموزش ببینه ثانیا فرناز جان من کی گفتم مادر باید جلوی بچش تنبیه بشه اتفاقا من چنینکاریو حتی جر وبحث بین همسران را جلوی بچه ها به صلاح نمیدونم همچنین قبلا هم گفتم من تا حدی که قرآن حدود تنبیه زن هارو مشخص کرده با اون موافقم چرا که مرد به هر حال چه ما زنها خوشمون بیاد چه نه مسئول خانواده اند و باید در قبال خطا های اعضای خانواده پاسخگو باشن همانطور که مادر باید در قبال تربیت بچه ها ابتدا به ساکن پاسخ گو باشه
  • مونا IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    10 1
    به نظر من این فلک شدنا ساخته ذهن خلاقتونه مگه مردا مریضند که زناشون رو اینطوری کتک بزنند و زنا اینقدر بدبختند که سکوت کنند اونم زنای امروزی ما رو گرفتینا....
  • اصغر IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    1 9
    سركار خانم مونا همين كه شما امديد اينجا و پست ها را خوانديد نشان ميدهد حسي شما را به فلك كشانده ، همانطور كه حرفش ميشود ، تست هم ميشود ! هيچ چيز عجيبي هم نيست ! ولي شما هم خودي هستيد گويا ! به گمانم بحث فلك را نيز داشتيد !
  • سوگند IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    13 3
    واقعا که خانم شعبانی شما توی تربیت بچه هات ناموفق بودی که چنین حرفی میزنی وقتی پدر ومادر به بچشون محبت کنن و رفتار خوبی باهاش داشته باشند وقتی که کوجکترین خمی به ابروشون بیارن بچه به اندازه کافی تنبیه میشه تنبیه که حتما نباید بدنی باشه در ضمن من بچه ندارم ولی اگه قرار باشه بچه دار شم هیچ موقع اونو تنبیه بدنی نمیکنم هر چند که میدونم شوهرم مثل من فکر نمیکنه
  • رز IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    9 5
    آره تا وقتی زنان ما با قوانین اسلامی و حقوقشون آشنایی لازم رو ندارند آلت دست مردا میشند .اسلام برای زن ارزشی خیلی فراتر از اینها قایله
  • مرجان IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    6 4
    واقعا که برای بعضیا نرود میخ اهنین در سنگ . متاسفم...
  • مهرسا IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    7 4
    خانم شعبانی ادرس وبی رو که با محمبوبه جون مینویسید بگید.ممنون
  • فرناز IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    17 1
    خانوم شعبانی سوگندجون واقعااعتقاد درستی دارند شما حق اینو ندارین که اعتقادات غلط خودتونو رواج بدین
  • الهام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    20 2
    سرکار خانم شعبانی مگر پاره های تن ما بلانسبت حیوونند که با کتک آدم بشن . تنبیه بدنی کودک ضربات جبران ناپذیری به روح و روانش وارد میکنه که میتونه تا آخر عمر غیر قابل جبران باشه . من اگر با پسرم حتی دعوا کنم افسرده میشه حال چه برسه به اینکه دست روش بلند کنم . شمارو به خدا دست از این قبیل توصیه ها بردارید ...اگه پدر و مادر بدی باشیم ...میمیریم و بچه هامون سر قبرمون م نمیان .
  • سوگند IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    12 4
    خانم شعبانی شما اگه نمیخوای قبول کنی که طرز فکرت اشتباهه پس حداقل سعی نکن اعتقاد منو عوض کنی من الان 20 سالمه و تا قبل از این که ازدواج کنم تنبیه بدنی نشده بودم ولی این به این معنا نیست که من درست تربیت نشدم درسته که بعضی وقتا اشتباه میکنم ولی همه انسان ها همینجورند مثلا بچه های خود شما دیگه اشتباه نمیکنند اخه چرا پدر و مادر باید کاری کنند که بچشون ازشون متنفر بشه مثلا اگه براش مشکلی پیش بیاد بترسه با پدر و مادرش درمیون بزاره من این حرف ها رو بارها به شوهرم گفتم ولی اونم از بچگی تنبیه بدنی میشده نمیگم عقده داره ولی از بچگی با این اعتقاد بزرگ شده که هرکس کار خطایی بکنه باید تنبیه بدنی بشه البته خود منم قبول دارم که تنبیه بدنی به عنوان اخرین راه اونم خیلی محدود میتونه مفید باشه ولی نه همیشه پس شمام سعی کن اعتقادت رو عوض کنی البته اگه دیر نشده
  • سوگند IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    5 5
    منم دارم سعی میکنم اعتقاد شوهرم رو راجع به تنبیه بدنی بچمون در اینده عوض کنم در مورد خودم جواب نداد ولی در مورد بچه تا حدی موفق شدم و از این بابت خیلی خیلی خوشحالم
  • آرمین IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    7 8
    سلام - میخواستم بگم به جز تنبیه بدنی راه های دیگه ای هم برای تنبیه هست. مثل زندانی کردن تو خانه یا حبس کردن تو اتاق یا بستن به تخت یا بستن دستها از پشت به مدت طولانی. اینا که بهتره و فکر کنم آسیب های تنبیه بدنی رو هم نداره. حالا چه برای بچه ها و چه برای زن و شوهر. نظر شما دوستان چیه در این باره؟
  • مرجان IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    13 3
    خانم شعبانی و کسایی که این کارو میکنن برای یه بارم که شده احتمال بدید که شاید واقعا دارید کار اشتباهی میکنید و به راههای دیگه فکر کنید سلامت روح طرف مقابلتون از هر چیزی مهمتره و در رفتارهای خوب و بدشم تاثیر میذاره لطفا از همین امروز این کارو ترک کنید
  • سوگند IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    3 1
    آره فرناز جون اگه بخوام میشه ولی به جاش از تنبیهای دیگه ای استفاده میکنه مثل قهر کردن ولی من نمیتونم رفتار سردشو وقتی باهام قهر میکنه تحمل کنم ینی کلا بجز جواب سلام حرف دیگه ای نمیزنه و خیلی نامهربون میشه اصلا انگار من براش غریبه میشم خب اون موقع چیکار کنم؟
  • فرناز IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    5 2
    آقا آرمین بهتره خودتونو به یک روانپزشک نشون بدین بهتون توصیه میکنم هرچه زودتر اقدام کنید
  • حنا IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    8 0
    سلام اگر می شه چند تا خاطره تنبیه کردن بذارید
  • نگار IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    51 4
    سوگند جان رفتار سردشو تحمل کنی خیلی بهتره بالاخره خسته میشه خودش میاد طرفت ولی زدنشو هیچ وقت تحمل نکن بعدها عادت میکنه شدیدتر میشه برای بچه آینده تونم خطرناکه، بهش یاد بده دو تا انسان با هم صحبت میکنند نه اینکه به هم حمله کنند و آسیب برسونن.
  • مرجان IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    4 6
    سوگند جان این قهرای مردا همه جا هست برای همه هم زجرآوره ولی بهتر از اینه که اجازه بدی تنبیه بدنیت کنه و حرمتاتون شکسته بشه تا وقتی که هم برای خودت هم بچت راضیش نکردی این کارو ترک کنه بچه دار نشو حتی اگه 10 سال طول بکشه
  • خانم شعبانی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    6 46
    من که گفتم آرمین جان کتک آخرین راه حله نه مناسب ترین، اما باید قبول کرد در برخی مواقع هیچ تنبیهی جای کتک رو نمیگیره و هر بچه ای باید حد اقل هم که شده یک بار مزه کتک رو از دست مادرش بچشه اون هایی هم که میگن تا به حال بچشونو نزدن دروغ میگن حد اقل یکی دو بار این کارو کردن
  • نگین IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    34 21
    سلام چند روز پیش یکی از دوستام منو به جشن عروسی خواهرش دعوت کرده بود خونوادم مخصوصا داداشم مخالفت میکردن گفتن ما نمی شناسیم اونا چه جور آدمایی هستن خلاصه روز جشن رسید منم حاضر شدم مامانم هر چی التماس کرد به حرفش گوش ندادم و بایکی از همکلاسی هام رفتم خیلی هم خوش گذشت ولی وقتی رسیدم خونه دیدم داداشم منتظرم گفت حالا سر خود شدی زود برو اتاقت تا من بیام خیلی عصبانی بود کمر به دست اومد گفت رو تخت دراز بکش بعد شروع کرد به زدن داشتم از درد می مردم آیییییییییی خیلی محکم میزد فکر کن 50 تا زد بعد گفت پاشو دستات و بیار جلو بیست تا هم به دستام زد گفت تنبیهت تموم شد تا تو باشی دیگه بی اجازه جایی نری هنوز بعد از گذشت چند روز نمی تونم کامل بشینم
  • کیارش IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    25 2
    جهت اطلاع دارم میگم اینجا وایبر نیست نشستین با هم چت می کنید و من 10 سالمه تا حالا تنبیه نشدم ولی چند باری از مادر و خالم سیلی خوردم
  • نسترن IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    5 5
    آقا شاهین همسرم نمیاد مشاوره! تحصیلکرده هم هست! اما هر کاری کردم راضی نشد بیاد. کلا میگه باید زندگی اینجوری باشه که زن از مرد حساب ببره و با کوچکترین خطا تنبیه سخت بشه تا بدونه مرد رییسه!
  • خانم شعبانی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    11 59
    کیارش جان پس اگه خوردن سیلی اسمش تنبیه نیست پس چیه؟ ضمنا پسرم اینجا جایی نیست که مناسب سن شما باشه اگه تو فرزند من بودی اول بهت این مورد رو تذکر میدادم اگه به حرفم گوش میکردی که هیچ ولی اگر به قول نسل شما بی خیالی طی میکردی اون وقت اول دستام برای تنبیه حسابیت به کار میافتاد بعد هم کامپیوتر و تبلتت مصادره. ها ها ها .
  • سپیده IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    2 9
    نادیا ومریم جان دوست دارم کف پاتونوبوکنم
  • آذرنوش IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    34 3
    اوه واقعا این کار رو میکنید خانم شعبانی!!!!؟؟؟!!!!!
  • شاهین IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    16 0
    نسترن خانوم این حرفا چیه میگه شوهرتون اخه !!!!باید مشکلتونو حل کنید قهر کنید به 4تا بزرگتر بگید حرف بزنه باهاش دیگه این زندگی نیست که جهنمه همش کتک!!!
  • محمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    19 1
    خانم شعبانی و محبوبه خانم .... هیچ کس دوست نداره فرزدشو اذیت کنه یا بزنه من پسرخالم مادرش زدش دو دقیقه بعدش از دلش در آورد اونوقت شما.... یا حرفاتون دروغ هستش و ما رو گیج فرض کردین یا اینکه مشکل روانی دارین...
  • محمدرضا IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    11 12
    سلام.من حدود هر۲ هفته یکبار توسط مادرم فلک میشم
  • مریم IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    7 1
    وا چرا محمد رضا؟؟؟
  • حامد IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    6 18
    من یک ماه ازدواج کردم و تصمیم گرفتم همسرم به خاطر اشتباهاتش تنبیه کنم چون تو این 1ماه خیلی از خطاهاش گذشتم لطفا برای تنبیه یک خانم 21ساله که خیلی سربه هوا و اصلا مسئولیت پذیر نیست راه کار بدین
  • محمدرضا IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    3 8
    مریم خانم من برای کوچک ترین اشتباه باید حداقل30تا چوب رو بخورم اگه بخواین بیشتر توضیح میدم
  • مرجان IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    7 2
    وا آقا حامد یکمی صبر کنید بهش فرصت بدین باهاش حرف بزنید چیه هنوز هیچی نشده تنبیه؟ کم کم یاد میگیره زندگیرو
  • مریم IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    6 3
    بعله اقا محمد رضا توضیح بدید????اقا حامد شما هم اینکار رو نکنید موجب نفرت همسرتون میشه مخصوصا اگه لجباز و مغرور باشه
  • عسل IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    7 1
    آقا حامد هر چی با شریک زندگیتون بیشتر دوست بشید هم تاثیر بهتری میبینید هم خودتون آرامش بیشتری دارید تا تنبیه و دعوا فقط صبر داشته باشید اون حتما یه روزی قدر چشم پوشیاتونو میفهمه
  • سعید IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    11 5
    مادرم مراهروز شکنجه میدهد وباکابل وشلنگ میزند طوریکه سیاه وکبودمیشوم طوری که ازشدت دردنمیتوانم بایستم گاهی هم به من سیلی میزند من چه کنم
  • خانم شعبانی IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    5 8
    سعید جان حتما کار خطایی میکنی که مامان تنبیهت میکنند سر چه مسائلی بیشتر کتک میخوری؟ البته امیدوارم مامانت زیاده روی نکنه و با تو با سعه صدر بیشتری برخورد کنه ضمنا با برادر خواهرات چی کار میکنه؟
  • ....... IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    17 5
    به نظر من این نظرات 90 در صد فانتزی تخیلی از دوستداران تنبیه مگه می شه کسی اینقدر ضربه بخور والا تو حوادث طرف دختر 15 ساله 100 ضربه سیلی زد رفته تو کما مگهم ی شه کسی این همه فلک شه کسی نفهمه ؟؟؟؟؟؟ ساکت بمونه پس فرق ما با داعش چیست والا منم ندیدم بگن داعش به اون داعشیش اینقدر یه نفرو بزن یه انسان مادرا و پدرا فرزند هدیه الهی (فانتزی نویسان عزیز فکر اون مادری باشین که بیاد بخون نوشته هاتون رو باورش شه رو بچش اجرا کن این روش ها رو چی دارین جلوی خدی اون بچه بگین پس فردا اهش می گیرتتون فرزند وسیله ای واسه عشق ورزیدن البته همه ما سیلی رو خوردیم ولی این ؟؟؟؟؟؟؟؟)
  • آیلین IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    15 3
    راست میگی منم با نظر این خواننده عزیزکه تنبیه یه اندازه ای داره موافقم اینقدرتو خاطره تعریف کردنتون اغراق نکنید خواهشا
  • نسرین IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    3 6
    من با کوچک ترین اشتباهی توسط برادرم تنبیه میشم خیلی وحشتناک
  • الناز IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    10 14
    بچه ها منظور آقا شاهین اینه که کل قضیه ی فلک در قالب یه شوخی انجام بشه و در واقع ادای فلک کردن رو در بیارن. اینجوری اون دختر وقتی به فلک بسته بشه و حس کنه که شوهرش میتونه با سخت گیری فلکش کنه ولی با بزرگواری از اینکار صرفه نظر میکنه خیلی بیشتر تحت تأثیر گذشت شوهرش قرار میگیره تا وقتی که حس کنه هیچ سازوکاری برای تنبیهش نیست و شوهرش بجز حرف زدن چاره ای نداره. ضمناً من خودمم تجربه فلک شدنو دارم و میدونم اینکه نفس آدم از درد بند بیاد جوری که نتونه حتی جیغ بزنه یعنی چی!
  • رضا IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    5 7
    آیا خانمها از فلک شدن آروم ممکنه خوششون بیاد? چون من اینکارو دوست دارم نمیدونم چراا.به نظرتو ن ممکنه خانمم از این کار خوششبیاد.خانم ها لطفا جواب بدن
  • لیلا IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    16 2
    تو رو خدا کسی رو فلک نکنید. تو رو خدا. رحم داشته باشید. این همه راه دیگه ولی اینکارو نکنید . تو رو خدا
  • الینا IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    3 16
    سلام من هفده سالمه و پدر و مادرم وقتی نه سالم بود توی تصادف فوت شدن و من با برادرم که شش سال ازم بزرگ تره زندگی میکنم از یازده سالگی برای بعضی از اشتباهاتم تنبیهم میکرد ولی نه شدید اون موقع سنم کم بود به خاطر همین از بیست ضربه بیشتر نمیزد ولی همونم برای یک دختر ظریف یازده ساله ای مثل من وحشتناک بود نمیدونم از کجا یاد گرفته بود ولی تا جایی که یادمه همون بیست ها هم جوری میزد که سیل اشکام میریخت بیشتر کف دستی میزد یا فلک میکرد ولی یکی دو تا سیلی هم بهم میزد
  • م IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    13 2
    خانم شعبانی از نظر من شما عقده ای از بچگی دارید و میخواید سر بچه ی خودتون خالی کنید من کاملا با فلک کردن همسر کاملا موافقم اما برای بچه......
  • خانم شعبانی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    56 23
    نظر شما محترمه اما باید توجه داشته باشیم که شخصیت بچه تو کودکی شکل میگیره این ما والدین هستیم که مسئول خوب یا بد شکل گرفتن شخصیت و اخلاق و رفتار مناسب در اونها هستیم اگر خوب بار بیان هیچ ولی اگه بد تربیت بشن اون موقع ما پدر و مادر ها هستیم که باید پاسخ گوی خدا و بندش باشیم. ضمنا من مسئول وبلاگ نبودم مدیر محبوبه جون بود من همچنین ایمیل ندارم همین جا سوالاتتونو بگذارید با سپاس زنده باد مادر هایی که شده با کتک بچه خوب تربیت میکنند
  • مرجان IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    18 1
    بچه خوبی که شما میگید فقط نباید رفتارش خوب باشه باید روح و راونشم سالم و خوب باشه که با این روش قسمت دومش امکان پذیر نیست. این همه آدمی هایی که کتک نخوردن خوب تربیت نشدن؟ یا فکر میکنید اونا از اول سر به راه بودن.در مقابل هر یک ضربه در مقابل خدا مسولید به هر دلیلی پس خودتونو توجیه نکنید.
  • فرناز IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    11 2
    خداوند به انسان زبان رو عطا کرده تا به کار بگیریم آخه چرا باید مثه حیوون رفتار کرد و زد واقعا دلایلی که میآرید مسخرس
  • ی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    9 0
    چطور میتونید اینقدر بی رحم باشید جواب خدا رو چی می خواین بدین اونم برای یه بچه بی مادر
  • ساحلی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    بیرحم نیستم ولی واقعا زبون درستش نمیکنه.فقط تنبیه جواب داده تاالان
  • الناز IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    7 3
    سلام. من 14سالمه و حدود5سالی که مادرم فوت شدن یه نامادری دیگه دارم.نمیخوام بگم که نامادری بدیه ولی بعضی موقع ها که ازش سرپیچی کنم تنبیه شدیدی میشم. اگه بخواین میگم چجوریه
  • ی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    14 1
    چرا متوجه نیستین در مقابل این شکنجه ها که به بچه های معصومتوم میدید باید به خدا جواب پس بدین. همه آدما وقتی بچه هستن نافرمانند خیلیهاشونم با زبون درست نمیشن فقط راهش صبر ومحبت بیشتره و یا حداقل مراجعه به مشاور نه عقده ای کردن بچه
  • مرجان IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    6 1
    خانم شعبانی تو رو خدا حداقل لطفی که میکنید عقایدتونو برای خودتون نگه دارید و ترویجش نکنید بقیه رو هم تشویق به سخت کردن زندگی برای بچه هاشون نکنید. به خاطر خدا این لطفو بکنید
  • شفا IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    19 0
    نه من نه هیچ کدوم از شما دانشمند نیستیمو نظرمون نمیتونه صد در صد درست باشه.ولی گمونم همه مون مسلمان باشیم.زدن هر کسی چه پدرت چه پسرت حد و مجازات شرعی داره. از دادگاهی که قاضی عادل داره بترسیم و درست و انسانی برخورد کنیم.نون حلال، شیر پاک و رفتار درست باعث می شه که بچه های متعادلی داشته باشیم. مشکلات جزئی هم هستن که با صبر و توکل درست می شن.
  • شفا IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    22 1
    خانم شعبانی عزیز به نظر من شما بیمار هستید و باید به یک متخصص اعصاب و روان خوب مراجعه کنید. حرکت شما یعنی مباشرت در جرم. بترسید خانم،بترسید از تنبیهی که ازش فراری نیست.
  • میترا IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    18 1
    من دو تا بچه دارم 11 و 6 ساله. هیچ وقت تنبیه بدنی نکردم و خدا رو شکر بدون کتک و تحقیر بچه های بسیار خوبی بار اومدن. چرا از زور بیشتر و سن زیادترتون اینجوری سواستفاده می کنید؟ بچه ها فرشته اند. به این موضوع فکر کنید. راههای بهتری هم هست
  • بهار IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    2 10
    به نظرم تنبیه واسه بچه لازمه اما نه سخت و خشن
  • الناز IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    7 11
    سلام.. من همون الناز هستم که تنبیه میشدم. یک روز که از بیرون اومده بودم و خیلی خسته بودم و نامادریم هی میگفت اینکارو کن اونکارو کن. منم لج کردم و انجام ندادم . با عصبانیت منو خوابودند و بعدش پاهامو گذاشت رو تخت. بعد منم که تو تابستون جوراب نمیپوشم اونموقع پاهام خیس عرق بود بعدش شروع کرد با شلنگ زدن....بعد واقعا درد خیلی زیادی داشت خلاصه حداقل50تا زد و دست از سرم برداشت... ولی تا 3روز نمیتونستم راه برم
  • الناز IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    5 10
    سلام. خانم شعبانی من هر خطایی کنم اولش تذکر بهم میدن بعدش دیگه دفعه دوم باید در انتظار کف پایی خوردن باشم که تا الان5بار کف پایی خوردم. البته نامادریم خوبه اما اگه خطایی کنم دیگه حسابی از خجالتم در میاد و یه تنبیه درست حسابی میکنه که تا الان 5بار تاحالا از خجالتم در اومده
  • ثنا IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    35 5
    دوستان چرا انقد چرت و پرت میگید همین مهسایی که نشستید بهش مشاوره میدید اول گف هفده سالمه بعد گف نوزده درضمن شعبانی تو یه آدم وحشی هستی که اصن بویی از انسانیت نبردی هاااااارخانوم???????????? درضمن اگه دقت کنید بیشتر موضوعات شبیه به همن پس درنتیجه چی؟???? دروغه محضن????????و اینکه حامد???? تازه یه ماهه بازنت ازدواج کردی بعد زارتی میخوای بزنیش???? ینی خاک تو مخت????????????????✌✋???? وآقای سعید معروف به سعید خالی بند ???????? آخه کدوم مادری انقد با بچش بد رفتاری میکنههههه???? بزنم تو سرت تا انقد مزخرف نگی???????????????????? نیمااااا امیدوارم زنت فلکت کنه تا دیگه خواهراتو فلک نکنی???????????????????????????????????????? ودرآخر میخوام تشکر کنم ازتون بابت گوش کردن به حرفام????✌❤واینکه خدا شفاتون بده الهیییی آمین???????????????????????????????????????????? بای بای ❤این قلب تقدیم به خودم میشه????????????????☺????????????????
  • گ.ب IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    5 20
    سلام منم بعد از اینکه تنبیه شدم رفتارم خیلی عوض شده این اواخر خیلی حاضر جواب و سر به هوا شده بودم تا اینکه اونروز مامانم کاسه ی صبرش لبریز شد منو برد حموم گفت لباست و دربیار بعد یه دمپایی خیس برداشت افتاد به جونم بیشتر از پشتم میزدم هر چی التماس کردم گفتم غلط کردم فایده نداشت یه کتک مفصل خوردم سه ساعتم تو حموم زندانیم کرد
  • گاج IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    15 0
    بدبخت ها دلم کباب شد
  • بند خدا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    22 1
    با سلام اول با تشکر از همه به خاطر تخیل خوبشون خو فرزندانم اینقدر ضایع دروغ نگین زشته ملت که گوششون دراز نیست می فهمن می دونستید استفاده از تنبیه ها در 50 درصد باعث به وحد امدن بیماری سادیس یا مازخیسم به طور شدید در فرد تنبیه شوند فلک از بدترین تنبیه هاست و این که می گین فلک تاثیر ندار اشتباهی بزرگ پا قلب دوم یه فرد طوری که پوشیدن کفش نامناسب باعث اسیب های شدید بر بدن می شه چه برسه به فلک کردن طفلی معصوم اعصاب سیاتیک پا خیلی حساسن و با چشم ارتباط مستقیم دارن فلک کردن باعث می شه بچه شما در اینده چشمش روانش روحش اسیب ببینه همان طور که در قدیم خیلی ها بر اثر فلک بینایشون از دست می داد می دونید می تونه باعث کاهش کارایی کلیه بشه می دونید عصب سمپاتیک پا گه اسیب ببینه بچه ممکن به انواع سندرم پا یا حتی فلجی دچار شه یا به اتروفی سودوک و نروپاتی محیطی با فلک کردن رابطه مستقیم دار
  • بنده خدا IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    23 2
    در جواب دریا خانم که گفتن فحش ندید با این که توهین کردن کار زشتی و باید ازش پرهیز کرد شما که نمی تونی یک توهین به خودت تحمل کنی اینقدر تحقیر شدی که صدات در امد چجوری بچه خودتو اینقدر بی رحمانه تنبیه می کنی فلک و شلاق در قانون اساسی تنبیه دزدان متجاوز گران تاز همونم خیلیا میخرن شما بچتون تا انداز یه متجاوز گر پایین میارین ببین چقدر تحقیر می شه یا شما فکر کردین کی هستین که بچ هرو ی زنین اون بچه قبل از این که بچه شما باش بند خداس بستن زبان بچه هنر نیست شاعر در مورد اثر تنبیه که انسان به زور وادار به کاری می کنه می گه دست مزن ! چشم ! ببستم دو دست راه مرو ! چشم ! دو پايم شكست حرف مزن ! قطع نمودم سخن نطق مكن ! چشم ! ببستم دهن هيچ نفهم ! اين سخن عنوان مكن خواهش نافهمي انسان مكن لال شوم ! كور شوم ! كر شوم ليك محال است كه من خر شوم
  • مهران IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    17 5
    ممنون بنده خدا
  • ساحره هرندی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    15 6
    من چند وقت پیش چرت و پرت از خودم زیاد نوشتم.تپق هم ریاد از حد زدم من میخواستم آمار سادیسمی ها و مازوخیسمی های سایت رو بگیرم ومن یه آدم کاملا کاملا مخالف با انواع تنبیه های زبانی وبدنیم باسه هر سنی و آدم و ... . قبلنا یه محبوبه خوددرگیری داشت حالا شعبانی . بندخدا هم راست میگه منم همه رو بچز فلجی دیده و شنیده و خونده بودم . دلایل علمی هم دارد.
  • علی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    22 2
    بنده خدا زدی وسط خال امثال محبوبه و خانم شعبانی مصداق بارز انسانهای عقده ای هستن که در جامعه کم نیستن برخی نمونه هاشو همینجا دیدیم به این دسته ادما توصیه دارم حتما به یک روانپزشک مخفیانه مراجعه کنن و شرح حال علاقه ای که به تنبیه زن یا فرزندشون دارن را به دکتر بدن که یقینا داروهای بیخطر و بدون عوارضی چون فلوکستین دوز پایین 10 یا20 را بهتون میده که ضد افسردگیه خجالتو بذارین کنار چون هوای نفستون بهتو غلبه کرده و گناه بزرگی مرتکب میشید در ضمن مهسا خانم همسر شما که بخاطر حجاب شرعی شمارو فلک میکنهخودش داره خلاف شرع بد ترانجام میده شما اینو از دفتر مرجعش سوال کنید و بهش بگید و یا بگین بیا برای این که این مشکلو حل کنیم پیش مشاور مذهبی بریم تمام مراجع این چنین تنبیهات را برای زن و فرزند حرام میدونن اگه قبول نکنه یعنی فلکدوسته و مثل همسر اون خانوم که گفت شوهرش سادیسم دارهو مجبوره درد فلکو تحمل کنه
  • امید IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    12 11
    سلام- راستش من مجردم. ولی بعدها دوست دارم همسرم هر وقت صلاح دونست منو هر جور تنبیهی خواست بکنه و منم موظف هستم به حرفش گوش کنم. حالا به نظر شما به مشکل برمی خورم؟
  • ثنا IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    28 4
    چرا الکی میگی هرندی؟ تو اگه واقعا روانپزشکی نمیومدی این چرت وپرتارو بگی???? واقعااا برای همتون متاسفم منم یه زمانی با خوندن یه سری مطالب درمورد همین موضوعات علاقه ی شدید پیدا کردم ولی روی خودم کار کردم و تونستم به این حس غلبه کنم والآنم احساس آرامش میکنم وخدارو شاکرم که دیگه این مشکلو ندارم