قدس انلاین-مژگان ربانی با فیلم «زیر پوست شهر» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد جلوی دوربین سینما رفت. با این همه اما تا کنون در تلویزیون خیلی پرکاری نبوده ولی همه کارهایش از جمله سریال کیف انگلیسی و نقش زیبای ملیحه،سریال تا غروب ،حلقه وصل ،روز حسرت و....در یادها مانده است.اومدتی است که درگیر بازی در سریال معمای شاه و نقش پیچیده ای به نام اشرف پهلوی است.به این انگیزه با او

مژگان ربانی:دلم نمی خواهد به هر قیمتی و هر نقشی را بازی کنم

*چرا اینقدر کم کار هستید خانم ربانی؟
**شاید چون خیلی پیشنهاد کار ندارم و از بین همان چند پیشنهاد هم سعی می کنم بهترین ها را انتخاب بکنم.دلم نمی خواهد به هر قیمتی و هر نقشی را بازی کنم.
*همه بینندگان تلویزیون شما را با نقش ملیحه درسریال تاریخی کیف انگلیسی می شناسند.حضورتان در چند کار تاریخی به علاقه شخصیتان نسبت به این نقشها برمی گردد یا تعداد پیشنهادهایی که داشته اید؟

**بله خب علاقه شخصی ام هم دخیل بوده است.وقتی شخصیتی شناسنامه داشته باشد و نمونه بیرونی داشته باشد خیلی برایم شیرین تر است و البته به خاطر درگیری هایی که دارد برایم لذت بخش تر است.
این نقشهای در ذهن بیننده هم تاثیر گذارتر است.نقشهایی که تو با یک سند و پشتوانه تاریخی و ملی با او رو به رو می شوی هرچند ایفای آن اصلا کار آسانی نیست ولی جذابیتهای زایدی دارد.

*شما در حال حاضر مشغول بازی در سریال معمای شاه هستید از حضورتان در این پروژه بگویید.

**بله الان مدت ده ماه است که مشغول بازی در سریال معمای شاه و درگیر نقش اشرف پهلوی هستم.
وقتی کار به من پیشنهاد شد و نقش را خواندم فیلمنامه اینقدر برایم جذاب بود و این نقش اینقدر من را درگیر کرد که پذیرفتم و رفتم سراغ پیدا کردن بیشتر اشرف لابه لای تاریخ.
بجز فیلمنامه که الحق هم کامل و جامع بود رفتم سراغ یکسری کتابها تا با اشرف بیشتر آشنا شوم و کتابهایی مثل خاطرات اشرف را هم خواندم تا هر چه بیشتر نقش را زندگی کنم
دلم می خواست این نقش خیلی طبیعی و ملموس از آب در بیاید.

*با توجه به تحقیقاتتان حول شخصیت اشرف چه چیزهایی را به این نقش اضافه کردید؟

**فقط سعی کردم نقش را واقعی کنم.دلم نمی خواست با یک شیوه خاصی که قالب نقشهای تارخی است دوری کنم.دلم می خواست خوصیاتی را که به خاطر موقعیت و قدرت اشرف دچارش شده بود را بیشتر نشان بدهم.
او خواهر شاه بوده و اشراف زیادی بر روی او داشته است.او خواهر شوهر سه ملکه بوده است و خب می خواستم یکسری مناسبات خانوادگی او و زنهای شاه را نشان بدهم.سعی کردم نقش را واقعی زندگی کنم ولی خب برای ایفای این نقش یکسری محدودیتهایی هم داشتم که سعی کردم خط قرمزها را هم رعایت کنم که همین قضیه کمی دستم را برای پرورش نقش می بست

*کدام ویژگی نقش اشرف برایتان جذاب تر بود؟

**اشرف شخصیت دوست داشتنی نبود ولی نقش لذت بخشی بود.او ادم بی رحم و سیاستمدار عجیبی بوده است.اظرف زن قدرتمندی بود و برای رسیدن به قدرت هر کاری می کرده است که قطعا این بخش از شخصیت او هر چند برایم لذت بخش نبود ولی سعی کردم کمی آن را پر رنگ تر و واقعی ترنشان بدهم.

*این نقش نسبت به دیگر کارهای شما و این سریال با توجه به اینکه نمونه های دیگری از این دست قبلا ساخته شده است چه ویژگی هایی داشت؟

**این نقش نسبت به نقشهایی که بازی کردم خیلی طولانی تر بود و همین قضیه من را با نقش بیشتر درگیر می کرد ولی در خصوص بخش دوم سئوالتان باید بگویم که تیم همدل و اطراف کاملی بود که نویسنده و کارگردان بر روی کار داشت.همه سعی کردیم این کار به بهترین شکل اجرا شود.

*از ویژگی های کاری محمد ورزی بگویید.

**او کارگردان مدیر و سخت گیردر عین حال مهربانی است.مدیریت این حجم کار و این همه بازیگر اصلا کار آسانی نیست.محمد ورزی در کارهای قبلی نشان داده که چقدر بر روی تاریخ اشراف دارد و تاریخ را می شناسد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.