قدس آنلاین - قزوینی: نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: مصری ها از اینکه ژنرال سیسی وزیر دفاع کشورشان نتوانست به عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شود، به شدت از آمریکایی ها خشمگین شده اند.

خشم مصری ها از آمریکا و مجله تایم به دلیل حذف سیسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین به نقل از الاهرام، وال استریت در گزارشی که دو روز قبل منتشر کرد نوشت: نظرسنجی خوانندگان تایم در صفحه اینترنتی خود نشان دهنده برتری آشکار سیسی بر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بود.
این نشریه در ادامه نوشت: حذف ژنرال سیسی توسط هیئت تحریریه تایم باعث خشم مصری هایی شده است که معتقدند این تصمیم برهم زدن قواعد دموکراسی و بخشی از توطئه ای است که کاخ سفید و رسانه های آمریکایی علیه ثبات مصر تدارک دیده اند.
صدها تن از نویسندگان جراید در مصر و کاربران شبکه اجتماعی توییتر در این کشور، حذف ژنرال سیسی را شکست آمریکا در احترام به رأی الکترونیکی مصری ها در سایت تایم دانستند.
این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: نویسندگان مصری اقدام مجله تایم را نمونه ای از رفتارهای ضد آمریکایی واشنگتن علیه مصر قلمداد کرده اند و برای مثال به جلد مجله تایم پس از برکناری مرسی در 30 ژوئن اشاره کردند که در آن مصری ها به عنوان بهترین تجمع کنندگان جهان و مصر به عنوان بدترین دموکراسی در دنیا معرفی شده بود.
ژنرال سیسی وزیر دفاع دولت مرسی، عامل اصلی کودتا علیه رئیس جمهور سابق این کشور است و اکنون نیز بسیاری او را به عنوان زمامدار اصلی قدرت پشت پرده در مصر می دانند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.