قدس انلاین-سیدحبیب قاانی:عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:عربستان وقطرمانع از دعوت شدن ایران در کنفرانس ژنو2 برای حل بحران سوریه شده اند.

شکست در انتظارکنفرانس ژنو 2 / دوکشورمانع ازدعوت شدن ایران برای حل بحران سوریه شده اند

احمد بخشایش درگفتگوباقدس انلاین درواکنش به دعوت نشدن ایران به کنفرانس ژنو2 برای حل بحران سوریه، گفت:بزرگترین مانع برای دعوت نشدن از ایران در زنو 2 دو کشور قطر وعربستان می باشند چرا که انها می دانند ایران حامی بشار اسد است واسد در حال حاضر دست بالاتر را در منطقه دارد.
وی اظهار داشت: نتایج کنفرانس ژنو2 برای پایان دادن به بحران سوریه با نبود ایران ازهم اکنون قابل پیش بینی است و این مذاکرات توفیقی نخواهد داشت چرتا که اگر بحث ماندن اسد در قدرت باشد پس چرا اینهمه درگیری و حمایت از مخالفان صورت می گیرد به همین خاطر علی رغم حضور نمایندگان دولت اسد در این نشست اما غرب از نتایج احتمالی راضی نخواهد بود.
وی تصریح کرد:غرب تداوم ناامنی را در منطقه دنبال می کند پس طبیعی است که حاضر به حضور ایران که حامی جدی اسد می باشد در نشست نخواهد بود.
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: متاسفانه نشست ژنو 2 به هیچ عنوان نمی تواند به حل بحران سوریه کمک کند، زیرا کشورهای غربی حاضر به پذیرش واقعیت های موجود در صحنه بین المللی نیستند، تمام اقدامات براندازانه غرب و ارتجاع منطقه در سوریه شکست خورده ومعلوم نیست که آمریکا وحامیان آن به دنبال چه هدفی دراین کشورهستند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابرام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    اي خاک عالم برسر غربي هاي بيچاره که به خاطر پول همنشيني با پادشاهان بيابانگردان ملخ خور را با بانيان تمدن وفرهنگ وهم انديشي ترجيح ميدهند اگر از ادبيات و دانش وخردعربها معادله اي حل ميشد پس چرا مشکل فلسطين تاکنون لاينحل باقي مانده است