پورحسین: طرح های حفظ قرآن همزمان با سراسر کشور با سخنرانی رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش از طریق ویدئوکنفرانس، در مشهد نیز آغاز شد.<BR>

 آغاز طرح ملی حفظ قرآن در خراسان رضوی

 

وزیر آموزش و پرورش در قسمتی از سخنان خود با اشارهبه آیات قرآن و حقیقت قرآن و عترت گفت: قرآن کتاب نور است هرچه کجی و سیاهی است با قرآن قابل رفع است.
حاجی بابایی در ادامه با بیان اینکه باید دانش آموزان در مسیر قرآن حرکت کنند، خاطرنشان کرد: دو میلیون دانش آموز در طرح نهضت ملی حفظ قرآن مشارکت دارند.
وی اظهار داشت: جشنواره های بزرگ قرآنی همراه با راهپیمایی با حضور استانداران سراسر کشور و ائمه جمعه و جماعات در همه شهرستانها برگزار خواهد شد.

فعالیت 700 مدرسه قرآنی در مشهد

استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه طرح ملی حفظ قرآن کریم گفت: 700 مدرسه قرآنی در مشهد تأسیس شده است.
دکتر محمود صلاحی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان اظهار داشت: ما باید در کشور اسلامی ایران 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در مقابل سایتهای مخرب دشمنان حاکم سازیم.
وی با بیان اینکه قرآن در بصیرت افزایی جامعه اسلامی نقش دارد، افزود: سخنی دلپذیرتر از سخن خدا نیست و ما امروز شاهد آن هستیم که رئیس جمهور با ذکر توسل به قرآن و امام زمان(عج) در دهه ولایت به طور رسمی نهضت حفظ قرآن کریم را همزمان با دیگر استانها افتتاح کرد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به قرائت قرآن توسط سه کودک حافظ قرآن گفت: این بچه های عزیز ما که آمدند قرآن را خواندند، حافظان قرآن کریم بودند و دیدید که دلها نورانیت پیدا کرد و اینها از برکات قرآن است که امیدواریم با حرکتی که آموزش و پرورش انجام می دهد، با کمک نظام تربیتی نه تنها در حوزه آموزش و پرورش، بلکه برای همه مردم و جوانان و نوجوانان و دختران و پسران مسیر قرآنی پیموده شود و فضای کشور را نورانی کنند.

آمادگی آموزش حفظ قرآن به دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این مراسم گفت: 881 مدرسه قرآنی در استان به برکت وجود علی بن موسی الرضا(ع) فعال شده اند و در سال تحصیلی 90-89 هم 270 هزار دانش آموز در مدارس قرآن کریم به حفظ و قرائت قرآن و برنامه های قرآنی اهتمام ورزیده اند.
محمد تقی فخریان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: ما آمادگی داریم 200 دانش آموز را برای حفظ قرآن کریم تحت آموزش قرار دهیم و وزارت آموزشو پرورش دو میلیون نفر از دانش آموزان را تحت پوشش حفظ قرآن کریم و برنامه های قرآنی قرار خواهد داد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم از برگزاری کنگره بزرگ حافظان قرآن کریم در سال 91 خبر داد.

در حاشیه

*شاگردان خردسال کلاس درس قرآن کریم در کلاس نمادین قرآن مجید را به زبانهای عربی، انگلیسی و فارسی همخوانی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسین IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    سلام. ببخشید اگه میشه توضیحاتی رو درباره ی {طرح ملی حفظ قرآن و اشعار رضوی)بزارید چون ظاهرا این مطالب های شما همش درباره ی طرح ملی حفظ قرآن هستش و در مورد اشعار رضوی چیزی ننوشته اید. لطفا اگه میشه مطالبی رو با موضوع کامل طرح ملی حفظ قرآن و اشعار رضوی رو با همین مطالب به جیمیله من ارسال کنید. لطفا همین مطالب رو با مطالب جدیدتون ویرایش و سپس برای من ارسال کنید. ممنون میشوم اگه بتوانید قبل از 13/1/94 برای من ارسال کنید. با تشکر فراوان از شما دوست عزیز