یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه ناامنی‌ها در عراق و سوریه با مجوز آمریکا‌یی‌ها انجام می‌شود، گفت که در این بین عربستان سعودی نیز هم راستای رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است و راه اشتباهی را می‌رود.

ایجاد ناامنی‌ در عراق با مجوز آمریکایی‌ها است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،محمدحسن آصفری گفت: گروه داعش با عنوان دفاع از عراق و شام شکل گرفته که اتفاقات اخیر را در عراق ساماندهی می‌کند.

وی افزود: تکفیری‌ها و سلفی‌ها به دلیل ناتوانی در سوریه، وقتی می‌بینند نمی‌توانند در مقابل ارتش سوریه بایستند لاجرم مجبور به فرار به سمت عراق شدند و به دنبال این هستند که جبهه خود را گسترش و توسعه دهند تا دولت‌های سوریه و عراق نیروی بیشتری برای مقابله با آنها صرف کنند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با بیان اینکه آمریکا به دنبال بازگشت به منطقه است، گفت: آمریکا می‌خواهد حضورش را همچون گذشته در خاورمیانه پررنگ کند و برای رسیدن به این هدف به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است، ناامنی‌هایی که امروز در سوریه و عراق شکل گرفته و همه با مجوز آمریکایی‌ها است.

آصفری ادامه داد: ازطرف دیگر عربستان سعودی به دلیل از دست دادن جایگاهش در کشورهای اسلامی و خاورمیانه به دنبال بازسازی این جایگاه است تا آن را مجددا در منطقه پیدا کند و به همین دلیل سعی می‌کند این ناامنی‌ها را در منطقه ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه پشت سر تمامی تحولات اخیر در سوریه، عراق و لبنان، عربستان سعودی است، گفت: بعد از دستگیری ماجد الماجد عامل انجام اقدام تروریستی در مقابل سفارت ایران در لبنان، عربستان سعودی اعلام کرد که حاضر است میلیون‌ها یورو بدهد که او را به عربستان برگرداند که دولت لبنان نپذیرفت، بعد از آن عربستانی‌ها طرح قتل ماجد الماجد را برنامه‌ریزی کردند چون از افشای اطلاعات می‌ترسیدند و اینکه مشخص شود پشت پرده این ترورها عربستان سعودی است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه اقدامات عربستان اشتباه است گفت: عربستان مطمئن باشد که این اقداماتش برای ایجاد ناامنی در منطقه بیشتر به نفع صهیونیسم است که فردا آتش فتنه گریبانگیر آنها خواهد شد، چون آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشترین استفاده را از این ناامنی‌ها می‌برند.

آصفری دلیل همخوانی عربستان با رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه را به دست آوردن جایگاه عربستان در منطقه و خاورمیانه دانست و گفت: عربستان سعودی دیگر آن جایگاهی را که در گذشته دربین کشورهای اسلامی داشت را ندارد پس هرکاری می‌کند تا آن جایگاه را مجددا به دست آورد.

وی در پایان گفت: عربستان سعودی در اقدامی ابتدا درخواست کرد تا در مذاکرات ایران با 1+5 حضور پیدا کند و بعد از آن از عضویت غیردائم در شورای امنیت عقب‌نشینی کرد، به این دلیل می‌دانست که درصورت عضو شدن باید پاسخ نیروها و گروه‌های تروریستی‌اش در بحرین، عراق و سوریه را بدهد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ياس IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 0
    بله با مجوز آمريکا و مديريت اجرايي ايران،