قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام از تونل کبیرکوه در مسیر دره شهر- آبدانان بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی و مراحل اجرای این پروژه قرار گرفت.

مشکل اعتباری پروژه تونل کبیرکوه ایلام رفع می شود

مهندس محمدرضا مروارید در بازدید از پروژه تونل کبیرکوه که به اتفاق معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل صورت گرفت با بیان اینکه پروژه تونل کبیر کوه یکی از اصلی ترین طرح های عمرانی شهرستان آبدانان ، دره شهر و استان ایلام است، اظهار داشت: با مقامات وزارت راه و شهرسازی در خصوص اعتبارات این پروژه رایزنی هایی صورت گرفته که در آینده نزدیک راهکار اساسی برای اعتبارات آن در نظر گرفته شود تا بتوانیم در سریعترین زمان ممکن از این تونل بهره برداری کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی در خصوص پروژه و با اشاره به اینکه تاکنون حفاری 200 متر از تونل کبیرکوه انجام شده است، افزود: در سمت شهرستان دره شهر 110 متر و در سمت آبدانان 90 متر از تونل اصلی و 125 متر تونل انحراف آب حفاری، خاکبرداری و خاکریزی راههای طرفین تونل از سمت آبدانان 90 درصد و از سمت دره شهر 20 درصد انجام شده است.
مهندس عبدالله بهادری خاطر نشان ساخت: پروژه تونل کبیرکوه به طول 4600 متر تونل اصلی، 4 دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول 700 متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل 125متری انحراف آب در سمت آبدانان و 13 کیلومتر راههای طرفین است.
وی با بیان اینکه تاکنون 65 میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده است، یادآور شد: بهره برداری از این تونل باعث حذف گردنه برفگیر و سخت گذرکبیرکوه، کاهش مسافت شهرستان آبدانان با دره شهر و مرکز استان، کاهش مسافت بین شهرستانهای آبدانان و سایر شهرستانهای نوار مرزی استان با مرکز کشور، کاهش مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و کاهش زمان سفر می شود.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.