رئیس جمهور آمریکا از تصمیم رئیس جمهور اوگاندا برای امضای مصوبه‌ای که به موجب آن از این پس همجنس‌گرایی در این کشور جرم خواهد بود، به شدت انتقاد کرد.

اوباما از تصویب قانونی بر ضد همجنس‌بازی در اوگاندا به شدت انتقاد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،"باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا دیروز ( یکشنبه) از تصمیم رئیس جمهور اوگاندا برای امضای مصوبه ای که به موجب آن از این پس همجنس بازی در این کشور جرم خواهد بود، به شدت انتقاد کرد.

اوباما در بیانیه‌ای با ابراز تاسف از تصمیم اوگاندا برای جرم اعلام کردن همجنس بازی گفت : « آمریکا همواره از آزادی‌های اساسی و حقوق بشر در جهان حمایت کرده است. به همین دلیل از اینکه به زودی چنین قانونی در اوگاندا توسط رئیس جمهور تصویب می شود متاسفیم.»

"موسونی یووری" ،رئیس جمهور اوگاندا روز جمعه اعلام کرد به زودی مصوبه مزبور را امضا خواهد کرد. این مصوبه پس از امضا توسط رئیس جمهور به قانون تبدیل خواهد شد.

اوباما گفت : « همانطور که قبلاً اعلام کردیم، تصویب این قانون مناسبات ما را با اوگاندا دشوار خواهد کرد.»

پارلمان اوگاندا این طرح جنجالی را ماه دسامبر تصویب کرد. به موجب این مصوبه، همجنس بازی و طرفداری از این اقدام، مجازات سال‌ها زندان دارد و در صورتی که جرم سنگین باشد، مجرم به حبس ابد محکوم خواهد شد. طرح جرم اعلام کردن همجنس بازی در اوگاندا نخستین بار در سال 2009 پیشنهاد شد. در این طرح حداکثر مجازات برای مجرمان حبس ابد بود. این طرح به علت فشار سران غرب از جمله اوباما چند سال مسکوت ماند ، اما در پایان ماه گذشته میلادی در پارلمان اوگاندا تصویب شد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.