قدس آنلاین:رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در پنج بخش «نرم‌افزارهای‌رسانه‌ای، پایگاه های اینترنتی، تلفن همراه، هنرهای دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای» برگزار می‌شود.

جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، کارگروه رسانه‌های دیجیتال دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور حسن نجفی سولاری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، بابک دربیکی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید جواد جعفری دبیر جشنواره امام رضا(ع) برگزار شد.
* مظلومیت فعالیت‌‌های مجازی در حوزه فرهنگ رضوی
جعفری در ابتدای این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌‌های فرهنگی جشنواره متبوع خود طی دوره گذشته اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت‌های حوزه مجازی با موضوع فرهنگ رضوی نسبت به سایر حوزه‌های هنری، مکتوب و ... مظلوم واقع شده است. امیدواریم فعالیت‌ها در این زمینه بیش از پیش رونق گیرد که شناسایی دستگاه‌ها،‌مؤسسات و نهادهای مربوطه در این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) همچنین ارتقا و افزایش تولیدات دیجیتالی با موضوع فرهنگ رضوی را خواستار شد و افزود: ان‌شاءالله در یک دوره پنج ساله به جایی برسیم که بتوانیم الگویی را از تولیدات دیجیتالی با موضوع فرهنگ رضوی ارائه دهیم.
* «آموزش‌ و تبلیغ» دو رکن ارتقاء سواد دیجیتالی است
نجفی‌سولاری در ادامه این جلسه که به ریاست وی برگزار شد، دگرگونی‌ در فضای فرهنگی کشور را بستر مناسبی برای رشد روزافزون فضای دیجیتالی دانست و تأکید کرد باید از این فضای فراهم‌شده برای جشنواره امام رضا(ع) نهایت استفاده را برد.
وی افزود: باید همتی شود تا از داشته‌ها استفاده بیشتری شده و همچنین ابداعات و ابتکارات را نیز شالوده برنامه‌های این جشنواره کنیم. در همین راستا تمام ظرفیت‌های مرکز رسانه‌های دیجیتال در جهت برگزاری کیفی جشنواره وبلاگنویسی رضوی (www.valiasr.ghasam.ir) آماده خدمت است.
رئیس کارگروه رسانه‌های دیجیتال دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، «آموزش‌ و تبلیغ» را دو رکن اصلی برای بالارفتن سواد دیجیتالی توده مردم دانست و افزود: افزایش کیفیت آثار دیجیتالی مخصوصا تولیدات فاخر در آشنایی هرچه بیشتر مردم با این حوزه مؤثر است. به همین منظور برخی رونمایی‌های جشنواره رسانه‌‌های دیجیتال به جشنواره دیجیتال رضوی اختصاص می‌یابد.
«فعال‌سازی بخش خاموش در حوزه دیجیتال»، «ورود اصناف، ‌بسیج، هیئت‌های مذهبی و ... به این عرصه»، «هدایت، نظارت و حمایت بر تولیدات توسط بنیاد امام رضا(ع)» و «تمرکز بر تبلیغات مستمر» از دیگر پیشنهادهای نجفی‌سولاری بود.
به گفته وی، جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در پنج بخش «نرم‌افزارهای‌رسانه‌ای، پایگاه های اینترنتی، تلفن همراه، هنرهای دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای» برگزار می‌شود و 30 سکه بهار آزادی جوایز آن را تشکیل می‌دهند.
* احکام اعضای ستاد برگزاری جشنواره پیامک رضوی صادر شد
به گزارش واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)بابک دربیکی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه جشنواره پیامک رضوی گفت: امیدواریم با تکیه بر تجربه‌ سال‌های گذشته، جشنواره امسال با قوت بیشتری برگزار شود.
وی درباره کارهای انجام‌شده در جشنواره پیامک رضوی اظهار داشت: رایزنی‌هایی با همراه اول و ایرانسل داشته‌ایم، تیزر جشنواره در دست تولید است، همچنین پوستر جشنواره تا پایان سال طراحی و در ابتدای سال آینده توزیع می‌شود. احکام اعضای ستاد برگزاری جشنواره نیز صادر و ابلاغ شده است.
دبیر جشنواره پیامک ادبی رضوی در پایان سخنان خود گفت: شماره 111138213 از هم‌اکنون تا ابتدای شهریور93 آماده دریافت پیام‌های علاقه‌مندان به ساحت رضوی است. ان‌شاءالله به 48 نفر از برگزیدگان که پیام‌های بدیع و ابیات و جملات زیبا و اثرگذار تولید کرده باشند، جوایز نقدی اهدا می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه شرکت در جشنواره‌های امام رضا(ع) می‌توانند به سایت شمس توس به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.