امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) بی تردید یکی از شجاع ترین انسان های خلق شده توسط خداوند متعال می باشد، چنانچه حیات پربرکت ایشان خود گواهی بر این امر است؛ اما جالب است بدانید ایشان در کارنامه ی شجاعت خود، جنگ با اجنه و پیروزی بر آن ها را نیز ثبت نموده اند!

۲ ماجرای کمتر شنیده از نبرد حضرت علی (ع) با گروه جنیان!

جنگ علی (ع) با جنیان شعله به دست
از جمله معجزات آن حضرت، داستانی است که اخبار بسیاری از آن رسیده که حتی علمای اهل تسنن نیز آن را در کتاب های خود آورده اند.
ابن عباس روایت کرده که چون حضرت محمد (ص) برای جنگ با قبیله بنی المصطلق بیرون رفت و قدری از راه را پیمود، وقتی شب هنگام فرا رسید، در جائی که نزدیک دره ای پر فراز و نشیب بود، فرود آمدند. چون آخر شب شد، جبرئیل بر آن حضرت نازل گشته و خبر داد که گروهی از کفار جنیان در این بیابان کمین کرده و اندیشه بدی نسبت به آن حضرت و یارانش دارند.
پس رسول خدا (ص) امیرالمؤمنین (ع) را فراخوانده و فرمود: به این دره برو و گروهی از جنیان که از دشمنان خدا هستند سر راه تو ظاهر می شوند و قصد آزار به ما را دارند، پس بوسیله آن نیروئی که خدای عزوجل به تو عنایت کرده است و به کمک نام های ویژه خداوند که فقط تو آن نام ها را می دانی آنان را دفع نما.

پیامبر یکصد نفر از مؤمنین را به همراه علی (ع) فرستاد و به آنان فرمود: همراه علی باشید و دستورات او را پیروی نمائید، سپس امیرالمؤمنین علی (ع) به سوی آن دره رهسپار شد. همینکه به کنار آن دره رسید به آن صد نفری که همراهش بودند دستور داد همانجا بایستند و هیچ کاری نکنند تا وقتی که دستور بدهد. سپس گام به جلو نهاد و پیش روی آن گروه حرکت نمود.
لحظه ای در کناری ایستاد و از شرّ دشمنان جن به خدا پناه برد. نام خدای عزوجل را بر زبان جاری کرد و به گروه صد نفری اشاره فرمود که نزدیک او روند، آنان نزدیک شدند. فاصله میان او و ایشان به اندازه پرتاب یک تیر بود، زمانی که به سمت پائین دره حرکت کردند باد تندی شروع به وزیدن کرد، تا حدی که نزدیک بود بواسطه تندی وزش باد، آن گروه به زمین بخورند. پاهای آنان از ترس اجنه و آنچه می دیدند به لرزه افتاده بود.
پس امیرالمؤمنین (ع) فریاد زد: من علی بن ابیطالب فرزند عبدالمطلب و جانشین رسول خدا (ص) و پسر عموی او هستم، پابرجا باشید! در آن هنگام اشخاصی را به شکل و قیافه مردمان هند و سودان می دیدند که شعله هایی از آتش در دست های خود دارند و در گوشه و کنار آن دره پنهان شده اند، پس امیرالمؤمنین علی (ع) به تنهائی به میان دره رفت و در همان حال قرآن تلاوت می کرد و شمشیر خود را به راست و چپ حرکت می داد و آن افراد شعله بدست با حرکت شمشیر حضرت علی هلاک می شدند و مانند دود سیاهی از میان می رفتند. امیرالمؤمنین (ع) پس از پیروزی بر آنان تکبیر گفته و از همانجا که پائین رفته بود بالا آمد و در کنار آن صد نفر ایستاد.
بخاطر هلاکت آن جنیان هوا پر از دود شده بود، پس از چند لحظه هوا صاف گردید و آن گروه از اصحاب رسول خدا (ص) که همراهش رفته بودند، عرض کردند: یا اباالحسن! چه دیدی؟ ما که نزدیک بود از ترس هلاک شویم و ترس ما برای تو بیش از ترسی بود که برای خود داشتیم؟

حضرت علی (ع) فرمودند: همین که اجنه در پیش روی من ظاهر شدند اسماء خاص الهی را با صدای بلند در میان ایشان خواندم، در آن هنگام دیدم از ترس خود را کوچک کردند و در صدد فرار و گریز برآمدند. زمانی که در میان آنان بودم کمترین ترسی نداشتم و اگر به همان شکلی که در آغاز بودند می ماندند تا آخرین نفرشان را از پای درمی آوردم و همانا خداوند نقشه شوم آن ها را خنثی کرد و مسلمانان را از شرّ آنان در امان نگه داشت و باقی مانده جن ها قبل از ما خدمت رسول خدا (ص) رفتند، توبه نموده و مسلمان گشتند.

جنیان موذی حدیبیه
ابن عباس روایت نموده است: رسول اکرم (ص) چون از جُحفه متوجه مکه شد، در حدیبیه ذخیره آب اصحاب پیامبر (ص) رو به اتمام بود و به همین علت، تشنگی بر آن ها غلبه کرد. فریاد العطش سپاهیان بلند شد و هیچ اثری از آب دیده نمی شد. رسول خدا فرمود: گویا نزدیک آن درخت چاهی دیده می شود، چه کسی از شما حاضر است از آن چاه برای لشگر آب بیاورد؟
مردی از اصحاب داوطلب شد و گروهی را با خود به سوی چاه حرکت داد. وقتی به کنار درختان نزدیک چاه رسیدند، شعله های آتش نمودار شد و صداهای ترسناک به گوش می رسید. آن جماعت از ترس عقب نشینی کردند و ماجرا را به پیامبر گفتند: رسول خدا (ص) فرمود: آن شعله های آتش و صداهای عجیب از جنیان بود. هر کس برود و نترسد، من ورود او را به بهشت ضمانت می کنم.
مرد دیگری برخاست و با همان گروه به سمت چاه حرکت کرد. وقتی نزدیک چاه رسید، صداهایی بیشتر از صداهای قبلی به گوش می رسید و آتش هائی بدون هیزم در هوا می سوختند؛ صدائی شبیه صدای رعد و برق، پرده گوش ها را می خراشید، لذا ترس بر یاران غلبه کرده، به چاه نرسیده برگشتند و وقتی در میان دیگر افراد قرار گرفتند، این حادثه وحشتناک را برای آنان بیان کردند. آنان نیز از شنیدن آن اخبار ترسیدند.
بار سوم جمعی که به شجاعت و پردلی مشهور بودند، با همان گروه اول همراه شده و رفتند. آن ها نیز صحنه هایی به مراتب هول انگیزتر از قبل دیدند. تن های بی سر و سرهای بی تن مشاهده نمودند. پس از دیدن آن صحنه های ترسناک به تشنگی راضی شده و فرار را بر قرار ترجیح دادند. وقتی به خدمت رسول خدا (ص) رسیدند هر چه دیده بودند نقل کردند.
پیامبر خدا امیرالمؤمنین (ع) را طلبید و به ایشان فرمود: برو مردم را از زحمت تشنگی خلاص کن. سلمة بن اکوع می گوید: من هر چهار نوبت همراه آن ها بودم. وقتی مرتضی علی (ع) به آن درختان رسید، ترس را در چهره اطرافیان ملاحظه کرده و به ایشان فرمود: قدم بر جای قدم من بگذارید و به اطراف و جوانب نگاه نکنید. سپس شروع به رجزخوانی نمود. معنی اشعاری که می خواند این بود:
پناه من به خدائیست فرد بی همتا            که اوست خالق جن و انس و ارض و سماء
ز رعد و برق و ز آتش علی نیاندیشد             چو دیگران نهراسد ز صوت یا ز صدا

حضرت علی (ع) به کنار چاه رسید و دلو(سطل مخصوص آب) را به داخل چاه انداخت. دو مَشک را پر از آب نمود، وقتی خواست دلو را بالا بکشد جنیان طناب دلو را بریده و به درون چاه انداختند. پس حضرت رو به همراهان کرد و فرمود: کیست که درون چاه برود؟
یاران گفتند: یا علی! هیچکس از ما طاقت این کار را ندارد. حضرت خود وارد چاه شد و فرمود: هر چه شنیدید و یا دیدید نترسید بلکه صبر نمائید. وقتی حضرت داخل چاه شد، خنده ها و صدای قهقهه بگوش می رسید، بعد از آن خنده ها، صدا افرادی را می شنیدیم که گویا کسی حلق های آن ها را گرفته و نفس در گلویشان مانده و به خنّاق مبتلا شده اند.
ناگاه صدای افتادن علی (ع) در چاه به گوش ما رسید، از این اتفاق به شهادت او یقین کردیم. در آن حال نه جرئت ماندن داشتیم و نه قدرت برگشتن. پس از لحظاتی صدای الله اکبر امیرالمؤمنین (ع) را شنیدیم، صدای شمشیر او نیز بگوش می رسید و آواز الحذار و الامان جنیان را می شنیدیم، قهقهه آنان تبدیل به های و هوی گریه شده بود.

یک وقت شنیدیم که حضرت می فرماید: ریسمان را به داخل چاه بفرستید. حضرت دلو را بر آن ریسمان بست و صدا زد آب را بالا بکشید. ایشان پی در پی آب را به درون دلوها می ریخت و ما بالا می کشیدیم، تا اینکه همه از نوشیدن آب سیراب شدیم و مشک ها را پر از آب نمودیم. حضرت از چاه بیرون آمد. هر کسی از ما با یک مشک و آن حضرت با دو مشک آب به سوی لشکر حرکت کردیم.
وقتی کنار همان درختان رسیدیم دیگر اثری از آثار آن صیحه ها و آتش ها نمانده بود. پس به خدمت رسول خدا (ص) رسیدیم و آنچه را که مشاهده کرده بودیم نقل نمودیم. سپاهیان از نقل این ماجرا متعجب شدند. پس حضرت رسول (ص) فرمود: این جن برادر آن جنی بود که بین کوه صفا و مروه به دست علی بن ابیطالب کشته شد و او قصد داشت انتقام برادرش را بگیرد، اما خودش نیز کشته شد.

منابع:
۱- شیخ مفید. ارشاد، ج۱: ۳۴۰.
۲- احمد بن محمد. حدیقة الشیعه: ۴۱۸.
* جعفر همزه. دنیای ناشناخته جن: ۱۹۸- ۲۰۲.

نویسنده: مصطفی لعل شاطری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 145
  • نظرات در صف انتشار: 234
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ل.م IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    110 8
    اين رويداد و اين واقعه حاکي از قدرت لايزال الهي در وجود مبارک و نازنين مولاي متقيان امام علي عليه السلام دارد.ايشان انساني بسيار شجاع و دليربودند که در شب ليله المبيت نيز بر خوابگاه پيامبر اسلام صلوات الله عليه جاي گرفتند و ايشان را از گزند دشمنان و نقشه شوم دشمنان نجات دادند.بنابراين امام علي عليه السلام اسوه و وصي پيامبر و جانشين وي و تقسيم کننده بهشت و جهنم و طاووس اهل بهشت و امام اول و بهترين خلق روزگار هستند و امامان بعد از ايشان از وجود مبارک حضرتش ميباشند و وجود مقدس و نازنين صاحب امر و زمان حضرت مهدي عجل الله تعلي فرجه الشريف نيز از سلاله پاک ايشان هستند و براي تعجيل در فرج حضرتش صلواتي عنايت فرماييد.اللهم صل علي محمد وآل محمد وعجل فرجهم و اهلک عدوهم.
  • مجيد IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    جانم به قربان حضرت علي (ع)مولاي متقيان.کي باشدفرزندش حضرت مهدي صاحب الزمان (عج)تشريف بياورندو حقانيت شيعه را به جهان اثبات کنند.الهم عجل لويک الفرج
  • ali IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    يا علي مددي
  • احمد IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    79 10
    يا علي مددي من از زمانى كه ياد دارم، از هيچ چيزى نترسيدم جز خدا. خودم را از همه قويتر و با جرأت ميدونم، ولى نمى دونم چرا وقتى اين را خوندم دلم به لرزه افتاد، راستش ترسيدم .
  • محمد طباخ IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    64 10
    عشق است علی و بس
  • نجمه IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    62 5
    یا علی قربون اسمت بشم که اسمان و زمین به لرزه می افتند کوه با اون همه محکمیش استقامتش در برابر تو یا علی از پا در میاد ،الهی من برن قربون اون اسن قشنگت
  • زمانی IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    53 8
    الهی من برم قربون اون اسم قشنگت یا علی ،یا علی تو سالار ما مسلمانان هستی یا علی تو را گلوی شکافته نوه ۶ ماهه ات تمام جوانان اسلام مسلمین جهان را عاقبت بخیر بگردان یا علی
  • مرتضی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    50 5
    یا علی وقتی آدم یاده رشادت هات میافته مو به تنش سیخ میشه.به خدا قسم که ازعلی ابن ابی طالب شجاع تر وجود نداره و نخواهد داشت.به نظرم اگه علی نبود دین اسلام بعد رحلت پیامبر چیزی ازش نمیموند.یا علی ما همه مدیون تو هستیم
  • مهدی قربانی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    50 4
    علی معنای واقعی یک ((( مرد )))
  • محمد محسین IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    39 7
    علی بود که معاویه رو کشت اگر نمیکشت الان مسلمانی نبود
  • امید IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    28 5
    عالی
  • ali IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    43 4
    امام علی دوست دارم:-)
  • فرهاد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    42 4
    به راستی جهان مردی به بزرگی و شجاعت مولایمان علی ندیده
  • میلاد IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    39 4
    به نظر من حضرت علی وپنج تن ال عبا انسان نبودن نور بهشتی بودن در ضمن من نمیدونم وقتی اسم حضرت علی میاد تن من میلرزه من عاشق حضرت علیم
  • امیر IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    36 5
    در عظمت وبزرگی مولا علی(ع) همین بس که در کتاب آسمانی قرآن و درآیه غدیر خدا وند به واسطه ان حضرت دین پیامبر را میشناسند و میگوییند ای پیامبر اکنون(که دست مبارک حضرت علی بالا رفت)من دین اسلام را پذیرفتم و پیامبر حضرت علی را کل ایمان خوانه اند. عشق فقط یک کلام علی علی السلام
  • الیاس IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    30 4
    دوست دارم امام علی (ع)
  • نلتن IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    41 1
    فدات بشم علی ، خاک کف پاتم علی
  • مرصاد IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    24 5
    یا علی ما رو هم کمک کن
  • reza IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    28 5
    جانم فدای محمد که این مرد بزرگوار را چنین تربیت کرده است یا علی
  • ابراهیم IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    34 2
    یا علی دست من بیچاره رو هم بگیر قربان نامت یا علی
  • میلاد IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    18 3
    شاه مردان علی (ع) آقا حرف در این است که من خاک درم بر تو و جدت ، پدرت نوکرم
  • جواد کریمی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    27 2
    عشق منی یا علی
  • ابوالفضل IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    20 2
    السلام علیک یا سیدی و مولای یا علی ابن ابی طالب
  • ماهان IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    23 2
    این علی کیست که عالم همه دیوانه اوست یا علی الله اکبر
  • مرجان عاشق علی ع IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    18 4
    امام علی قطره های خونمی فق همین
  • saman IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    27 6
    علی شیر خدا شاه عرب
  • علی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    2 0
    چقد اسمت دلنشینه یا علی
  • هتدی ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    3 0
    لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    0 0
    علی عشق حلال زاده ها
  • حسن ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    0 0
    جان زهرا دسته من راهم بگیر
  • مهرداد ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    0 0
    متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را
  • ارش ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
    1 0
    علی مرد مردان
  • کریم ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    2 0
    آری ایمان راسخ امام علی بود که اورا به چنین منزلت بزرگی رسانیده بود وبدون هیچ ترسی به فرمان پیامبر عمل میکرد وخدا را حافظ خود میدید
  • بهزاد ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    1 0
    سلام برعلی ابن ابیطالب شاه مردان شیر یزدان وحضرت محمد ص جانم فدایتان
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    1 1
    علی ع أفضل خلایق بعداز پیامبر ص،نوکرشم
  • مرتضی ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    ما باید شجاعت و از امام علی یکم یاد بگیریم واقعاشجاع ترین فرد تو دنیا بود
  • کریم ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    1 0
    یا علی
  • Reza ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    1 0
    یاعلی مددی مدد ز غیر تو ننگ است
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    1 0
    این جهان به وجوداین پنج تن خلق شده آسمان وزمین وستارگان ودرختهاودریاهاوکوه هابه وجوداین پنج تن پابرجاهستن
  • یونس ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    1 0
    در پایان متن دوم اجنه به شجاعت حضرت امیرالمونین علی ع و شمشیر ایشان پی برده و همین است دست از کافر بودن کشیده ومسلمان شده وهمین است که اجنه در صحنه کربلا حاضر شده روی به کمک کردن امام حسین ع اوردند...
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    1 0
    سلام ودرود بر علی ابن ابیطالب ع
  • جواد ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 0
    لافتی الاعلی لاسیف الاذواالفقارواقعا این صفت برازنده مولای متقیان علی است قدرت علی قدرت خدایی بوده وهمیشه درهمه کارزارها پیروزوسربلندبوده ما انسانها تانام جن رامیشنویم لرزه برانداممان می افتدبنازم به عظمت علی که یکتنه به نبردجنیان شتافته ودرس عبرتی به انها داده نامش جاودان باد
  • جوادشریفی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 0
    لافتی الاعلی لاسیف الاذوالفقاربنازم به عظمتت یاعلی نامت جاودان تاابد
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    جانم بقربانت یاعلی
  • ابوالفضل ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 0
    شاه مردان علیست، مرد مردان علیست
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
    0 0
    السلام علیک یا امیرالمومنین.
  • مُحب علی ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
    0 0
    حیدر حیدر اول و آخر حیدر... حیدر حیدر ساقی کوثر حیدر... حیدر حیدر ای مظلوم فاتح... حیدر حیدر فاتح خیبر حیدر... یا فاتح خیبر مددی........
  • Yousef ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
    0 0
    علی ای همای رحمت تو چه ایتی خدا را که به ماسوا فکندی همه سایه هما را
  • حسین ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    2 0
    به خدا قسم همان که ازیاران اوهستیم افتخار میکنم ای مردم باید بدونید که این دوباب که درکوفه هستن یعنی باب الثعبان وباب الطشت رابرایتا روایت میکنم باب الثعبان وقتی که حضرت علی علیه السلام ومردم به خطبه های آن حضرت گوش می دادن آخرین حرفش به مردم گفت همین الان یک مار بزرگی داخل شد ومردم این مار رادیدند وترسیدند ودرهمان جا که حضرت علی برروی منبرش نشسته بود به مردم گفت آرام باشید خلاصه این مار پیش حضرت ایستاده بود وبه سمت گوشش رفت ومار این سخن انسان باحضرت گفتگو کرد ورفت از او پرسدن این مار چا خواسته وناگهان گفت این مار بامن کارداشته من کارش انجام دادم
  • مهدی ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    0 0
    علی عشق است مولا فدات بشم یا علی
  • حسینی ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    0 0
    جانم به فدایتان یا امیرالمومنین
  • m ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    0 0
    لعنت به دشمنان مولا
  • محمد ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 0
    نه خدا توانمش گفت،نه بشر توانمش خواند متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را
  • قربان ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    0 0
    على دسته يدالله ست هركس به كسى نازد ما هم به على نازيم!
  • حسین ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    هستم غلام غلامانت علی جان
  • محمد ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    السلام علیک یا علی ابن ابیطالب 'ع' دوستت دارم یا علی
  • امین روشن بیان ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    ندیده نبینی دراین روزگار جوان چون علی سیف چون ذولفقار
  • اسی ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    0 0
    مولا حق است
  • غلام مولا علی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
    0 0
    یا علی مدد زیرا پسرش عباس در کربلا شبیه پدرش جنگید
  • ali ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    پهلوانی که جهان به مثل او ندیده و نخواهد دید . سلام خدا بر سرور مومنان امیر المومنین علی ابن ابی طالب
  • بنده خدا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    این داستانها فقط ساخته و پرداخته ذهن برخی خرافه پرستان است! شنودنده باید عاقل باشد! لطفا این خرافات را رواج ندهید چون بیشتر باعث اسلام گریزی نسلهای جدید است تا شگفتی و تسلیم!
  • شیعه علی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    واقعا افتخار اسلامه حضرت علی تو هیچ دین یا آیینی نظیرش نبوده و نیست عشق بهش نشونه حلال زادگی و شیعه او بودن ضمانت ورود ب بهشته... لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار
  • محب علی ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 0
    یا علی جان مددی
  • رضا ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    یا علی روزی رسان
  • شهریار ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
    0 0
    یا امیر المومنین جانم به قربانت
  • ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    خیلی مردی بزرگوار
  • فاطمه ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    یا حیدر افتخار شیعیان هستید مولا ما رو هم شفاعت کنید یا امیرالمومنین.
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    جانم علی ( ع )
  • علی رضا ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    یا علی ای شاه مردان ای امام خوبی ها جان من فدای اون اسم قشنگت بشم ای پدر حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف الاهی به حق حضرت علی اسدالله مولای ما رو بفرست تا تمام دنیا پر عدل و داد شود برای ظهور حضرت امام زمان یک صلوات بفرستید اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجه
  • علی رضا ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    یا علی ای شاه مردان ای امام خوبی ها جان من فدای اون اسم قشنگت بشم ای پدر حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف الاهی به حق حضرت علی اسدالله مولای ما رو بفرست تا تمام دنیا پر عدل و داد شود برای ظهور حضرت امام زمان یک صلوات بفرستید اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجه
  • سجاد ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    علیییییییییی علییییییی علییییییی مولا سالار دنیا....
  • علی عاشق مولا علی ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    گر به ذره نظر لطف بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند
  • سید حسن ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    لا فتا الا فتا لاسیف الا ذوالفقار
  • ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    کاش یکی این ماجرا رو فیلم میساخت
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    فدای اسمت بشم یاعلی
  • سید علی ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    یا مولا علی تو دین و ایمان منی.
  • علیرضا ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    مظلوم تر از علی نداریم
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    حضرت علی (ع)فرد شجاعی بودو به دین خاطر امیرالمومنین نامیدند
  • اینجانب ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    با سلام لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایت امیر المؤمنین! یا علی ‌‌‌‌؛ مؤمنین عزت زیاد!
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 0
    خیلی آقایی.........
  • white Lion ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم بیایید هر وقت در محله/کوچه/خیابون ظلم یا ستمی دیدیم اسم آقا علی ابن ابیطالب رو صدا بزنیم و قدمی برداریم جلوی ستم به ایستیم, اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم.
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    سلام و صلوات و درود و برکات خداوند متعال ؛ بر سید و سرور و آقای ما ؛ حضرت علی امیرالمومنین ( علیه الصلاه و السلام) و مشکل گشای دوعالم ؛ و مشکل گشای ِ حضرت رسول الله اعظم باد - آقایی که خدای بلند مرتبه ؛ او و پیامبر رحمت حضرت محمد بن عبدالله ( ص) و بقیه امامان معصوم را از نور عرش الهی خودش آفریده ؛ و با اینکارش بر تمام بنی آدم تا قام قیامت منت نهاده ؛ زیرا که آنها را برای ارشاد و هدایت ما ؛ و نبرد با شیاطین و کفار و منافقین آفریده است ؛ و چه کسی میتواند با شیاطین و اجنه و کفار و منافقین نبرد کند ؛ بجز پاکانی که از نور عرش خدا آفریده شده اند ( علی علی علی جانم ؛ مدد)
  • ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    این که ما از چه افریده شدیم علتی دارد علتش هم هست خاک پایه علی جان فدایه قدمهایت
  • علیرضا ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 0
    السلام و علیک یا امیرالمومنین، یا علی
  • ابوالفضل نوربخش ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    شاه مردان ،شیریزدان،حیدر دل دل سوار ،لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار
  • یه بنده خدا ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    ای امیرالمومنین تمام بیمار ها رو شفا بده الله امین
  • مرتضی ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    علی ع دست خدا در استین است علی ع شاه نجف اسوه دین است علی ع سِرُ الْعَضیمْ عِینُ لْیقین است علی ع مجموعه پیغمبران است جانم یا خیبر شکن یا علی ع.......
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    من مسلمونم و به خدا و همه پیغمبراش و امام هاش اعتقاد دارم ولی از کجا معلوم که اینا راست باشع؟!
  • نوید ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    اشهد ان علی ولی الله اشهد ان علی حجت الله
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    علی علیه السلام مردی که دنیا به خودش ندیده نگاهی به ما کن یا علی
  • مهدی ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    شاه مردان فقط علی
  • ناشناس ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم حضرت علی علیه السلام همیشه اینگونه بوده
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    به شیعه بودن خودم میبالم .
  • رسول ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    ناد عليا مظهر العجائب/تجده عونا لک فی النوائب کلّ هم و غم سینجلی/بولایتک یا علی یا علی یا علی
  • سیده ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    علی امام من است و منم غلام علی هزا جان گرامی فدای علی با افتخار جانم به فدای خاک کف پایش...
  • ابوالفضل ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    آفرین به شما ولی اینو بدونید که آوردن اسم حضرت علی آداب داره وقتی شما که شیعه آقا علی علیه السلام هستید اینطوری علی رو می‌نویسید هر کسی پیدا بشه که معلوم نیست دین ومذهبش چیه به آقامون وپدر بزرگوارمون توهین میکنن لطفاً رعایت کنیم ممنون از همتون
  • ابوالفضل ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام به همه دوستان آفرین به همتون که علی دوستین ولی بدونید که آوردن اسم آقامون وپدر بزرگوارمون آدابی داره که اگه رعایت کنید به کسی اجازه نمدهید توهین کنه ؛حیف نیست اسم آقامون وسرورمون رو فقط علی بخونیم لطفاً رعایت کنید
  • علی نعمت زاده ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    1 0
    خدایا شکرت که شیعه یه مولای متقیان علی ع هستم.افتخارم در دو دنیا این است،،،،که مولایم حیدر امیرالمومنین است...رفقا هروقت ترس از اجنه به دلتون افتاد کافیه چشمانتونو ببندید و مولا علی ع رو ببینیدو حس کنید که کارتون هست.به والله قسم که با بردن نام علی ع بعد از نام خدا شر تمامه شیاطین و اجنه ازتون دور میشه...(لافتیٰ الیٰ علی لا سٓیف اِلا ذوالفقار)
  • آرین ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    یاعلی کمک کن یا علی
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    علی جان عاقبت همه شیعانت رو بخیر کن که ما خاک پای شماییم
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    0 0
    بزرگمرد و اندیشمندو مقتدای ما...تاریخ همچون حضرت علی (ع)به خود ندیده و نخواهد دید.
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    یا علی دعا کن که ما پیرو واقعی تو باشیم خداروسپاس که پیرو مکتب تو هستیم
  • احمدرضا ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    یا علی
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    همین است و همین است و همین است فقط حیدر امیرالمومنین است
  • غلام علی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    یا مظهرالعحائب
  • Love ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    عشق فقط مولایم علی
  • مهسا ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    زیباترین اسم علی از وقتی یتیم شدم علی شما شدی پدرم هیچ وقت دستموول نکن
  • محمدرضاضیابخش ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    خودم خانوادم همه به فدات یا علی ابن ابی طالب الحق که نام امیرالمومنین برازنده شماست لعنت خدا برکسی که دشمن امیرالمومنین علی بن ابی طالب هست لعنت خدا بر قاتل مولا
  • حضرت مسعود (ع ) ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    همچو حضرت علی شجاعت و شهامت به این موضوع که برخی معتقدند جز فقه شیعه درهمه زماني جامعه ما جامعه دینی و اسلامی و ولایت فقیه و ولایت مداری و تمکین کردند
  • محمد ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    عشق علی عشق حسن عشق حسین یامهدی صاحب زمان
  • محسن ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    قربونت برم همه چیزم همه هستیم همه دنیام یا علی جانم
  • ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 0
    خیلی از ادمها میگویند که ما عاشق علی و پنج تن ال ابا هستیم همه دروغی بیش نیست باور نکنید چون که وقت عمل برسد تنهایش میگذارند هیچ انسانی حاضر نمیشود که دنیا را ترک کند و جهاد کند همان گونه که مولایمان حسین را در شب تاسوعا تنها گذاشتند هنگامی که امام حسین گفت من بیعتم را از شما برداشتم هرکس خاست میتواند برود و به خاطر من کشته نشود در حالی که بهشت را به انها نشان@داده بود مردمانی هستند که بیهوده هرف میزنند که علی جانم فدایه تو در حالی که وقتی علی به زمین آید بگوید از من دفاع کنین هیچ کس حاضر نمیشود جان و زندگی و فرزندانش را رها کند همان گونه که وقتی امام زمان ظهور کند و بگوید منم مهدی فرزند علی آیا کسی هست که مرا یاری کند باز هم میشود کربلا حادثه کربلا دوباره اتفاق می افتد اول باید به نظر من از دنیا دست بکشی بعد بگی جانم فدایت علی
  • پریا تکیه بند ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    جانم به فدای علی جانم به فدای مولایم حضرت علی
  • یونس ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    هروقت اسم علی رو می‌شنوم تموم موهای بدنم سیخ میشه جانم به فدایت یاعلی
  • بهزاد ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    نمیدانم علی کی بود و چی بود فقط میدانم که عدالت را با علی بخاک سپردند، آنجاست که شهریار میگوید؛نه بشر توانشم گفت نه خدا توانشم خوان، متحیرم چه نامم شه ملک لافتا را
  • رضا ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    من الان پست نگهبانیم وسربازم وقطره قطره اشگهام جاری شدن
  • Amir ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    مطالب خوب بود
  • فاطمه ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    مطالب عالی بود
  • امیر ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    خوبه.ولی بهتر هم میشه بود.
  • علی جودی ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    السلام یا امام علی علیه السلام اون مرامت که یتیم نوازی عاشقتم خودم بچم پدرو مادرم به فدایت چشمان زیر پایت
  • احمد ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    مخلص همه حلال زاده ها و محبین علی علیه السلام
  • محمد ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار جانم به فدایت یا امیرالمومنین
  • امیر ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    یا علی ع علی یعنی هستی تمام کاعنات کل هستی که تمام اصرار رو میدونست خداوند باو یک قدرت الهی داده بود خداوندا کمک کن راه علی را بریم یا علی
  • حسین عراری ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    لافتی الا علی لا سیفی الا ذوالفقار
  • سید صالح ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    0 0
    قال رسوالله (ص) علی مع الحق و الحق مع العلی
  • Zahra ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    یا علی سلطان خوبان
  • نوکر علی بن ابی طالب ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    جانم به قربان علی سرم به قربان علی چو علی نباشد تن من مباد نور الله_اسدالله
  • مهدی باوفا ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    یا علی مدد
  • ن ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    علی بر حق است و حق با علی ست امام اول ما شیعیان جهان فدایت
  • * ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 0
    جانـــــــــم فدای مولایم علی خاک زیرپای توهستیم یاعلی
  • مسلم ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    درجهانی همه شوروهمه شر.....هاعلی بشرکیف بشر
  • سیداحمد ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    السلام و علیک یا سیدی یا مولا یا حیدر کرار یا علی بن ابی طالب اگر سعادت داشته باشم دستم را بگیرین ای حبیب الله دلم به شما و محبان خدا اعمه (ع) خوش و بند است
  • سیداحمد ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    السلام وعلیک یا علی بن ابی طالب یا حیدر یا حبیب الله
  • علی ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    درود سلام خداوند بزرگ و مهربان بر امیرالمومنین حیدر کرار اقام مرتضی علی که تمام دنیا خاک پای تو هستند سلام درود خدا بر عترت پاکت بر فرزندان و خانواده شما اقا ..ما شیعیان به داشتن ۱۴ معصوم مینازیم ما به مولایمان علی شیر صف شکن خدا مینازیم ما به عباس با وفا المدار کربلا یل ام البنین مینازیم ما به علی اکبر شبه پیغمبر مینازیم ما به ضامن اهو علی بن موسی امام رضا مهربان ترین دنیا مینازیم ما به صاحب الزمان مهدی موعود منجی عالم بشریت که جانم فدای او مینازیم ما به مادرمان کسی که قول داد هر کس برای حسینم به اندازه پر مگسی اشک بریزد روز قیامت شفاعتش میکنم و اتش جهنم را بر او حرام میکنم کسی که مادر شیعه هست سیده زنان عالم هست دردانه رسول خدا همه عشق مولا امیرالمومنین خانم فاطمه زهرا مینازیم
  • علی ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    یا امام علی قربونت برم آقا خیلی خیلی دوستت دارم .کاش قسمت بشه بیام حرمت
  • هادی ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    علی اسوه .علی مولا .علی سردار.علی پیشوا.علی شیرخدایارمحمدمصطفی (ص)علیه واله .من سربازونوکرومخلص پیامبراسلام وامیرمومنان ومخلصان هستم وراضییم به رضای خدا.وامیدوارم به زودی صاحب دنیا وآخرت وکل هستی خلق وعرض وسماوات حضرت مهدی موعود(عج) فرجه الشریف برسدوحق وباطل راجداکندوبازدین مبین اسلام ومذهب عالی شیعه رابرهمه روشن سازدومشتی بردهن کافران الجنه وشیاطین ویاوه گویان.
  • هادی ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    عشقم علیست
  • Somaye ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    فقط حیدر امیرالمومنین است .
  • امین ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
  • 4280967512 ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    ۳ تا سوال زعفر جن از حضرت علی چه بود
  • ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    نه خدا توانمش خواند ،نه بشر توانمش گفت متحیرم چه نامم،شه ملک لا فتی را السلام علیک یا علی ابن ابیطالب
  • هاجر یاری ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    یا محمّد(ص)و یا علی (ع)،یاعلی(ع) و یا محمّد(ص).
  • ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    فقط در وصف بی مثالش (حضرت علی ابن ابیطالب امیرالمومنین علیه السلام)میتوانم خودش را صدا بزنم یاااااااا علی جان ...ما مدیون تو هستیم یا علی
  • حسام ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    در وصف علی علیه السلام همین بس که سالها صبر میکنه به انواع گناهان مبتلا میشی به انواع کفر گویی ها واصل میشی اما علی علیه السلام گزندی بهت نمیرسونه در یک لحظه تو منجلاب کثافتی که با دست خودت درست کردی ناگهان میبینی یک دست پر از قدرت به سمتت دراز شده و بدون اینکه تو بفهمی از اون منجلاب بیرون میکشه تورو طوریکه فقط برات شرمندگی میمونه حتی روت نمیشه اسمش رو بیاری و بگی یا علی///اول بغض میکنی راه نفست بند میاد بعد اشکات ناگهان به شدت میریزه///وقتی بغض ترکوندی اونجاست که میگی یا علی نوکرتم من رو ببخش در مورد عظمت حضرت علی یک جریانی رو میگم بهتون که واردش نمیشم اما من توی یک موقعیت یک جن مسلمان رو به روش اسلام خواستم که برای کمکم بیاد و کاملا اسلامی بود و اون جن مسلمان بود و درخواست من هم شرعی بود هرکار کردم جوابم رو نمیداد زمانیکه گفتم تورو به حضرت علی قسم جوابم رو بده بدون درنگ جوابم رو داد و من درخواستم رو بهش گفتم و گفتم این کمک رو به من میکنی؟؟؟جوابی نداد وقتی دوباره گفتم تورو به حضرت علی قسم میدم جوابمو بده یک نشونه به من داد که معنیش میشد بله کمک میکنم علی ع احترام زیادی پیش اجنه داره