قدس آنلاین-شهرکرد،بیشترین شهرت این شهرستان با 2 شاعر معروف و شهیر گره خورده که زبانزد خاص و عام هستند به نام های عمان سامانی و دهقان سامانی .

شهری با شکوفه های صورتی و بهاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،شهر سامان یکی از مهم ترین نقاط پرجاذبه ایران زمین دارای ویژگی ها و قابلیت های با ارزش بی نظیر و گاهی منحصر به فرد و توام با جذابیت های تاریخی و فرهنگی است که به شهر شعر و ادب در کشور معروف و شناخته شده است.
بیشترین شهرت این شهرستان با 2 شاعر معروف و شهیر گره خورده که زبانزد خاص و عام هستند به نام های عمان سامانی و دهقان سامانی .
آب و هوای مناسب و معتدل، وجود زاینده رود و پل زمانخان، وجود آسیاب‌های آبی در اطراف زاینده رود، باغات فراوان گردو،زردآلو ،قیسی ،بادام و هلو در این شهر و همچنین تفرجگاه‌های حاشیه زاینده رود با دهکده های توریستی اطراف آن سامان را نگین زیبایی های چهارمحال و بختیاری در اوایل بهار و فروردین ماه کرده است.
باغ ها و درختان مختلف میوه در مسیر شهر سامان و پل زمانخان مناظر بدیع،زیبا و شگفت انگیزی را برای مسافران و گردشگران خارجی و داخلی در تمام فصول سال ایجاد نموده است.
خروش رودخانه زاینده رود در زیر پل زمان خان یکی از زیباترین جلوه های زیبای منطقه گردشگری سامان که بکر بودن منطقه را چند برابر کرده است.
پل زمان خان به عنوان یک سیاحتگاه مفرح ملی، در حاشیه زاینده رود با برخورداری از باغستان های بسیار چشم‌انداز بدیعی از جاذبه های کم نظیر کشوری است که با شماره 1744 در فهرست آثار ملی ثبت و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.
دهکده سیاحتی زاگرس دارای واحدهای اقامتی ویلایی، مشرف به زاینده رود و پل زمان خان بوده و در مجاورت این پل تاریخی بنا شده که فرصتی برای اقامت مسافران و گردشگران این منطقه و پایداری گردشگر در سامان را فراهم کرده است.
بنای پل تاریخی زمان خان به دوره صفویه باز می گردد، این پل 35متر طول و 15 متر ارتفاع با دو دهانه هشت متری جناغی دارد.
در مسیر زاینده رود روستاهای زیبای کاهکش ،گرمدره،یان چشمه و یاسه چاه و روستاهای چم های چندگانه سامان، با چشم انداز زیبای بهاری در میان باغ های بادام و گردو ، دیدنی تر از آن است، که با رنگها و واژگان به وصف آید.
باغات بادام سامان در فصل بهار و نوروز با 15 هزار هکتار با شکوفه های زیبا و صورتی خود بار تمام زیبایی منطقه سامان را در نوروز بردوش می کشند و چشم هر بیننده ای را مسحور جمال و زیبایی خود می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در همین رابطه می گوید: دریاچه سد زاینده رود، رودخانه زاینده رود، پل زمانخان، باغات و مزارع پیرامون رودخانه، امامزاده بابا پیراحمد و جاده چهارخطه از مهم ترین مزیت های منطقه نمونه گردشگری سامان به شمار می‎رود.
مژگان ریاحی افزود: در مناطق نمونه گردشگری با حفظ قوانین و مقررات محیط زیست و مناطق طبیعی و سازگار با محیط بر اساس مطالعات مصوب می توان انواع موضوعات و تأسیسات گردشگری و خدمات وابسته را ایجاد کرد.
وی افزود: منطقه سامان یکی از بکرترین و مهمترین جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که سهم بسزایی در جذب گردشگر در تمامی فصل های سال را دارد.
لازم به توضیح است که این شهرستان در 22 کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است که تا اوایل سال 1390 توسط بخشداری اداره و مدیریت می شد ،ولی در ابتدای سال 1390 با توجه و عنایت رئیس جمهور وقت آقای دکتر محمود احمدی نژاد و تصویب هیئت وزیران  به شهرستان ارتقاء یافت و توسط فرماندار سر و سامان جدیدی گرفت که به همین علت مردم این منطقه علاقه زیادی به رئیس جمهور وقت دکتر محمود احمدی نژاد دارند .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.