پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر:این آخرین شنبه سال 1392 است ، آخرین هفته سالی را پشت سر گذاشتیم که مملو از اتفاقات عجیب وغریب درعرصه سیاست بود ، این درحالی بود که قرار بود اتفاقات مهمتری هم درعرصه اقتصاد رخ دهد که مردم شاهد چنین رخدادی نبودند و شاید اکنون نیز خبرهای خوبی به گوش نمیرسد... اما بسته ای مملو از خبرهای خواندنی هدیه نوروزی ما به خوانندگان محترم

ازدلایل قهر عراقچی و وصیت نامه 8 بندی هاشمی رفسنجانی تا افشاگری بی سابقه علیه علی دایی و گرانفروشی 17 میلیونی در هر 206

***بی اطلاعی هیات رییسه مجلس از جلسه برخی نمایندگان با وزیر اطلاعات
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که هیات رییسه مجلس از جلسه غیر رسمی برخی نمایندگان با وزیر اطلاعات بی‌خبر بوده است، گفت: تمام تلاش مجلس ایجاد رابطه توام با تعامل با دولت است.
شاهین محمد صادقی، گفت: این جلسه یک جلسه غیر رسمی بوده و در آن تعدادی از نمایندگان مجلس با وزیر اطلاعات دیدار داشته‌اند که در حاشیه آن تنش‌هایی ایجاد شده است.
***صلح و سازش دو طایفه در خوزستان پس از چهار کشته
در مراسمی با حضور مدیر کل دادگستری استان خوزستان، فرماندار ، قضات، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از معتمدین محلی دو طایفه بخش شاوور شوش پس از 10ماه اختلاف و در گیری با هم صلح و سازش کردند.
دو طایفه زبید و دبات یکی از روستاهای بخش شاوور در شمال خوزستان اوایل امسال به دلیل اختلاف جزئی با هم درگیر شدند که این نزاع جزیی به درگیری گسترده بین دو طایفه و کشته شدن چهار تن و مصدوم شدن پانزده نفر از دو طایفه منجر شد.
در آیین صلح و سازی دو طایفه که در تالار ارشاد شهر الوان از توابع بخش شاوور شوش برگزار شد «صادق جعفری چگنی» رییس دادگستری بخش شاوور گزارشی از رسیدگی به پرونده های قضایی بویژه پرونده صلح و سازش این دوطایفه ارائه نمود.

معاون قضایی اداره کل دادگستری خوزستان گفت: دو طایفه زبید و دبات ساکن در روستایی از توابع بخش شاوور در شمال خوزستان به دلیل اختلاف جزئی منجر به نزاع دسته جمعی و درگیری لفظی و فیزیکی شدند که نتیجه این اختلافات و درگیریها کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن 15 نفر از دو طرف شده بود.
وی افزود: در مدت 10 ماه که این اختلاف خونین رخ داد با تلاش و پیگیری به موقع اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر در اهواز، ریش سفیدان و بزرگان طوایف تمام تلاش خود را برای صلح و سازش بین این دو طایفه به کار گرفتند که در نتیجه منجر به صلح و سازش شد و بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه زبید و دبات، رضایت کامل خود را از یکدیگر اعلام و صلح و آشتی کردند.
***فیلم های ایرانی بر پرده سینماهای هند
جشنواره فیلم ایران در شهر «جودپور» واقع در ایالت راجستان در غرب هند با نمایش شش فیلم ایرانی مورد استقبال خوب مردم این منطقه قرار گرفت.
در این جشنواره «آواز گنجشک ها»، «خیلی دور خیلی نزدیک»، «گاو»، «اینجا بدون من»، «آسمان محبوب» و «کودک و فرشته» در محل تالار هنر شهر جودپور به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شد.
انجمن فیلم جودپور به عنوان عضوی از فدراسیون انجمن های سینمایی هند برگزاری این جشنواره را از روز 21 اسفند تا جمعه برعهده داشت.
*** کاخ سفید خبرنگار روسی را راه نداد
الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اقدام کاخ سفید در جلوگیری از حضور خبرنگاران روس در مصاحبه خبری باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین را غیرقابل قبول و تبعیض آمیز خواند.
لوکاشویچ گفت: واشنگتن که مایل ،در مورد آزادی بیان و حقوق روزنامه نگاران صحبت کند، حاضر به پیروی از این اصول نیست و ترجیح می دهد تنهاˈ با رسانه های ˈقابل اعتمادˈ خود که اطلاعات ˈمورد نیازˈ آن را منتشر می کنند، تعامل داشته باشد.
دیپلمات روس افزود: کاخ سفید آشکارا نمی خواهد سووالات چالشی که با سناریوی از قبل برنامه ریزی شده آنان همخوانی ندارد، در این گونه نشست های خبری مطرح شود.
وی اضافه کرد: به عنوان نمونه آنها (آمریکایی ها) علاقه مند نیستند که خبرنگاران (روس) سووالاتی در مورد جنایات نازی گونه جناح راست افراطی اوکراین که پشتیبان دولت یاتسنویک نخست وزیر این کشور هستند، بشنوند.
***10 میلیون تومان گرانفروشی رسمی در تندر 90؛16 میلیون در206
علی لو، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی در رابطه با قیمت خودروهای داخلی می‌گوید : محصولات ایران‌خودرو بین 15 تا 25 درصد بیشتر از قیمت واقعی به مردم ارائه می‌شود، خودرو ال 90 با اختلاف حداقل ده میلیون تومان به دست خریدار می‌رسد.
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی در رابطه با سوء مدیریت در خودرو سازی‌ها می‌گوید: اکثریت شرکت‌های بهم تنیده سایپا و ایران‌خودرو سمت‌های تکراری دارند، مثلاً یک نفر در ده شرکت عضو هیأت مدیره یا رئیس شرکت‌ها به شمار می‌رود و این امر خود دلیلی شده است تا رقابت میان خودروسازان از بین برود. هم اکنون به طور استاندارد تمام خودروسازی‌های دنیا 2 تا 4 درصد هزینه مالی دارند و در شرکت تویوتا کمتر از 2 درصد اما در ایران میزان هزینه‌های مالی 13.6 درصد است که این امر در این دو گروه موجود است.
ایران‌خودرو بالغ بر سه هزار میلیارد تومان از نمایندگی‌های رانتی خود طلبکار است که در عقد قرارداد با این افراد ضمانت‌های درستی هم گرفته نشده است و این امر باعث شده تا خودروهای پیش‌فروش شده به دست خریداران نرسید و برخی از این افراد هم متواری هستند.
دکتر شاهین شایان آرانی، اقتصاددان در رابطه با علت آشفته بازار این روزهای صنعت خودرو می‌گوید: دولت محور بودن، عدم کارایی در صنعت خودرو و سوء مدیریت باعث شده که صنعت خودرو سازی این روزها به وضعیت برسد.
وی گفت: اکنون تمام هزینه های رانت، هزینه های عدم بهره‌وری و عدم بهینه سازی و سوء مدیریت‌ها در صنعت خودرو را مصرف کننده می پردازد. وی در مورد قیمت خودروها گفت: قیمت خودروها اصلاً واقعی نیست، به طور مثال پژو 206 در داخل کشور 37 میلیون تومان است، یعنی چیزی حدود 12 هزار 300 دلار. همین پژو 206 در دبی 6 هزار دلار است، یعنی قیمت پژو 206 در ایران دو برابر قیمت همین خودرو در دبی است در صورتی که باید در کشور ارزان‌تر باشد.
***عضو القاعده: بمب به خلبان مالزیایی داده‌ایم!
یک عضو القاعده اعتراف کرد بمب در اختیار یک خلبان مالزیایی قرار داده است.
دادگاه آمریکایی اعلام کرد فردی که به عضویت در گروه القاعده محکوم شده است، اعتراف کرد بمب در اختیار یک گروه تروریستی در مالزی قرار داده است. بگفته این عضو القاعده یک خلبان از جمله اعضای گروه تروریستی مالزیایی بود.
انتشار این خبر این احتمال را مطرح می‎کند که کادر پرواز هواپیماهای بوئینگ هفتصد و هفتاد و هفت مالزی در ناپدید شدن و منفجر کردن آن دست داشته اند. هواپیمای پرواز مالزی به چین از حدود یک هفته پیش ناپدید شد و تلاش دهها کشتی و بالگرد در این مدت برای پیدا کردن این هواپیما یا بخش هایی از آن ناکام مانده است.
***کشف اموال جدید بابک زنجانی
عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از کشف اموال جدید بابک زنجانی در داخل کشور طی هفته گذشته خبر داد و گفت: این پرونده تا زمانی که به آخرین یورو بدهی بابک زنجانی دست یابیم، ادامه دارد.
عزت الله یوسفیان ملا ، درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده بابک زنجانی گفت: تیم هایی از دستگاه های مختلف مامور شناسایی اموال بابک زنجانی در داخل و خارج از کشور شدند و در حال فعالیت هستند؛ این یک روال عادی در دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده بابک زنجانی است.
عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، در پاسخ به این سوال که آیا بدهی های بابک زنجانی وصول می شود یا خیر؟ تاکید کرد: این بدهی باید وصول شود و تمام تلاش ها برای توقیف اموال بابک زنجانی در خارج و داخل کشور ادامه دارد به طوری که هفته گذشته بسیاری از اموال وی در ایران توقیف شد.
یوسفیان ملا با بیان اینکه در هفته گذشته اموال جدیدی از بابک زنجانی کشف شد، ادامه داد: برای وصول بدهی های وی تلاش های جدی صورت می گیرد تا این بدهی ها وصول شود. وی به جزئیات موارد کشف شده جدید از پرونده بابک زنجانی اشاره نکرد.
***تلویزیون‌ مجهز به دریافت کننده ماهواره در بازار
یک فعال بازار تلویزیون گفت: مدل اصلی برخی تلویزیون موجود در بازار دارای ریسیور ماهواره‌ است که به سفارش ایران ریسیور برداشته می‌شود‌؛ اما هم‌اکنون کالاهای قاچاق وارد شده از بانه و شیراز با این امکان به فروش می‌رسند.
یک فعال بازار تلویزیون ، با اشاره به فروش تلویزیون‌های ماهواره‌ای در بازار گفت: از سال 2013 شرکت کره‌ای ال جی در تولید تلویزیون‌های خود سیستم ریسیور (دریافت کننده) ماهواره را نیز اضافه کرده و همچنین از سال 2014 قرار است، تمام تولیدات تلویزیون شرکت سامسونگ نیز به سیستم ریسیور ماهواره مجهز شود.
وی توضیح داد: با این تلویزیون‌ها بدون نیاز به ریسیور ماهواره مجزا، امکان دریافت سیگنال‌‌های ماهواره فراهم است. این فعال بازار تلویزیون گفت: طبق قوانین ایران ورود ریسیور ماهواره به ایران ممنوع است و از این رو کالاهایی که به صورت قانونی و از گمرک وارد می‌شوند، به سفارش ایران تولید شدند و کارخانه تولید کننده سخت‌افزار دریافت سیگنال ماهواره‌ را از آنها برداشته است. وی اضافه کرد: اما با توجه به عرضه این تکنولوژی، هم‌اکنون تلویزیون‌هایی که به صورت قاچاق از بانه و شیراز وارد کشور می‌شوند، با قابلیت ریسیور ماهواره در بازار به فروش می‌رسند.
****زاکانی یک کودک 3 ساله را نجات داد
چند روز پیش علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی، در مناطق عملیاتی جنوب کشور طی اقدامی تحسین برانگیز جان کودک سه ساله‌ای را از مرگ حتمی نجات داد.
یکی از راویان کاروان‌های راهیان نور که شاهد جریان بود. آن را نقل کرده و گفت: بعد از روایتگری در جمع خواهران دانشجوی خراسان رضوی در یادمان شهدای والفجر 8 به سمت آبادان راه افتادیم. در بین مسیر جمعیتی را کنار جاده دیدیم که شاهد صحنه‌ای بودند. خودروی پراید سفیدرنگی در یک گودال خیلی بزرگ آب سقوط کرده بود. چند نفر سعی می کردند که خودرو را که با سقف درون گودال افتاده بود، برگردانند. این نماینده مجلس که پزشک و از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز هست، پس از ملاحظه این صحنه خود را درون گودال آب انداخته و به کمک چند نفر دیگر رفت.
وی افزود: سرنشینان خودرو از اهالی بومی اروندکنار آبادان بوده که بعد از سقوط، ازخودرو به بیرون پرتاب شده بودند. درحالی که درب خودرو بر اثرسقوط جدا شده بود، همه متوجه دختر سه ساله‌ای شدند که درون خودرو و زیر آب گرفتار شده بود. این نماینده مجلس در اقدامی تحسن برانگیز، کودک سه ساله را از خودرو بیرون و به خارج از گودال منتقل کرد. در حالی که افراد حاضر در محل، از زنده بودن کودک قطع امید کرده بودند، دکتر زاکانی با تلاش اقدامات لازم را برای احیا و تنفس مصنوعی انجام و مانع از مرگ این کودک شد.
***هفت‌تیرکشی محافظ اشتون در میدان نقش جهان اصفهان!
قضیه از این قرار بود که خانم اشتون که از صف طولانی ملاقات مقامات فعلی و قبلی و دیدارهای یواشکی در سفارت اتریش خسته شده بود و اومده بود هواخوری در میدان نقش جهان اصفهان . تصویربردار بی نوای واحد مرکزی خبر هم خیلی عادی داشت تصویربرداری میکرد که یکی از محافظان اشتون جلوی چشم مردم عادی و مهمانان خارجی ، در اعتراض به حضور تصویربردار ، یک مسافت طولانی رو دور میدان نقش جهان با حالتی بسیار زشت برای دستگیری آن می دود و کم کم کار به جاهای باریک میکشه و اسلحه خودش رو برای تصویربردار بیرون میکشه و مورد ضرب و شتمش قرار می ده .
***اطلاعات تامل‌برانگیز درباره دیدار جنجالی اشتون در ایران
اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که دیدار کاترین اشتون با 6 فعال زن نزدیک به جریان فتنه بدون تایید دستگاه امنیتی انجام شده است.
یک منبع روز سه شنبه 20 اسفند، گفت وزارت اطلاعات با این دیدار مخالف بوده و مخالفت خود را به دستگاه های میزبان اشتون اعلام کرده بوده است.
دیگر دستگاه های امنیتی نیز با این مسئله موافقتی نداشته اند.
به این ترتیب، روشن شده است که این دیدار بدون انجام هماهنگی های معمول و با علم به مخالفت دستگاه های امنیتی انجام شده است.
ظاهرا تنها نهادی که باید در این باره پاسخگو باشد وزارت خارجه است که هم میزبانی اشتون و هم تنظیم برنامه های وی داخل ایران را بر عهده داشته است.
وزارت خارجه نیز هنوز مسئولیت این امر را نپذیرفته است.
علاوه براین، در حالی که منابع نزدیک به دولت نهایی شدن آغاز به کار دفتر اتحادیه اروپا در تهران را تکذیب کردند، منابعی که این خبر را در اختیار رسانه ها گذاشته اند می گویند موضوع مربوط به تاسیس دفتر پارلمان اروپا در تهران است که عملا همان وظایف دفتر اتحادیه را در ایران انجام خواهد داد و متمرکز بر ارتباط گیری با عناصر جریان فتنه و پیگیری پرونده به اصطلاح حقوق بشر خواهد بود.
این منابع می گویند توافقات مربوط به تاسیس این دفتر انجام شده و فعالیت آن از فروردین آغاز خواهد شد.
***هرزگی به اسم مبارزه سیاسی
نمایش اندام جنسی شیوه جدید مبارزه علیه کشورهای دارای جمعیت مسلمان و حکومت های اسلامی است، البته این شیوه مبارزاتی (!) توسط ضدانقلاب خارج نشین برای اولین بار در کنفرانس برلین به کار گرفته شد ! پس از آن تا مدت ها شاهد چنین اقدامی نبودیم تا اینکه انقلاب مصر و ماجرای ماجده علیا المهدی پیش آمد و پس از آن اقدام زننده گلشیفته فراهانی...
سازمان جوانان کمونیست در استکهلم سوئد به تازگی برای مبارزه سیاسی علیه نظام ج.ا.ا دست به اقدام عجیبی زده است، این سازمان به مناسبت روز جهانی زن و همچنین گردهمایی اعضا جهت بحث و تبادل نظر پیرامون شیوه جدید مبارزاتی علیه ج.ا.ا نمایشگاهی را ترتیب داده که موضوع اصلی آن یکی از اندام های جنسی زنانه است!
این شیوه عجیب مبارزاتی حتی از جانب یکی از عناصر ضدانقلاب سلطنت طلب مورد انتقاد گرفته است، در نمایشگاه برپا شده توسط جوانان کمونیست تصاویری از اندام جنسی زنانه به نمایش گذاشته است، حال چرا و به چه دلیل چنین موضوعی جهت تجلیل از مقام زن و ... انتخاب شده خود معمایی دیگر است. البته تاثیر پذیری ایرانیان ضدانقلاب در خارج از کشور از فرهنگ منحط غرب شاید علت چنین اقدامی باشد.
بدن نمایی [عریان کردن] نسبت به سایر روش ها شیوه مبارزاتی جدیدی محسوب می شود، اگرچه بدن نمایی در برخی از کشورهای دنیا با هدف حمایت از حقوق زنان صورت می پذیرد اما چنین شیوه ای در کشورهای دارای جمعیت مسلمان با اهداف کاملا سیاسی انجام می پذیرد که مهمترین آن نمایش ناخوشنودی و نارضایتی زنان مسلمان از اسلام و حکومت اسلامی است.
***نجات 3 پیرزن علوی از چنگ تکفیری‌ها
نیروهای ارتش سوریه موفق شدند سه زن علوی ساکن منطقه ریف لاذقیه را که مدتی پیش توسط تروریست‌های تکفیری ربوده شدند بودند نجات دهند.
این پیرزنان حدود 7 ماه پیش به همراه عده زیادی از زنان و کودکان منطقه ریف لاذقیه توسط گروه‌های تروریستی ربوده شدند و هنوز سرنوشت عده ی زیادی از آنان نامشخص است.
نیروهای ارتش پس از شناسایی محل نگهداری این سه پیرزن برای نجات آنان وارد عمل شدند و آنها را از چنگ تروریست‌ها نجات دادند.
یکی از پیرزن‌‌های رها شده گفت: خدا نیروهای ارتش را حفظ کند، خدا نیروهای ارتش را بر افراد مسلح پیروز کند.

***وصیت نامه هاشمی رفسنجانی

عملیات «خیبر» نخستین عملیات آبی ـ خاکی و نخستین تجربه فرماندهی جنگ حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی بود. وی در اسفند 1362 برای اولین بار در قرارگاه فرماندهی عملیات حضور پیدا کرد.
هاشمی رفسنجانی پیش از حرکت به جبهه برای فرماندهی عملیات خیبر، وصیت‌نامه‌ای نوشت که متن آن در ادامه می‌آید.
بسم‌‌الله‌الرحمن‌الرحیم
الحمدالله رب‌العالمین، اشهدان لا اله الا‌ الله، وحده لا شریک له و اشهدان محمدا عبده و رسوله و اشهدان علیا و اولاده المعصومین حجج‌الله.
اکنون که برای اداره عملیات «خیبر» عازم جبهه هستم، مطالب زیر را به عنوان وصیت، یادداشت می‌کنم:
1- وصیت‌نامه‌ای که در زندان اوین - قبل از پیروزی انقلاب نوشته‌ام و پس از آزادی آن را تمدید کرده‌ام- به اعتبار خود باقی است.
2- فقط اضافه می‌کنم که یک سوم درآمد سهام شرکت البرز را صرف امور خیریه و ردّ مظالم نمایند. اگر در آینده سودآور شود.
3- وجوهی که در گاو صندوق دفترم موجود است، در اختیار بیت‌المال بگذارند.
وصیت‌نامه مهم سیاسی امام که از طرف مجلس خبرگان در اختیار من است، در گاو صندوق بزرگ در دفترم ودیعه است.
4- موجودی حساب بانک مسجد قبا را در امور خیریه صرف کنند.
5- من مایلم نوشته‌هایم را که به چاپ نرسیده، مخصوصا فیش‌های «کلید قرآن» توسط افراد صالحی آماده چاپ و نشر گردد. اگر دوستانم این آرزوی من را برآورند، ممنونم و ان‌ شاء الله در اجر آن شریک خواهند بود. لابد دوستانم در تربیت فرزندانم - که مسئولیت تربیت آنها را به خاطر کارهای عمومی، نتوانسته‌ام به خوبی انجام دهم - توجه مبذول خواهند نمود.
6ـ از امام عظیم ‌الشأن که به نمایندگی ایشان برای اداره جنگ به جبهه می‌روم، انتظار دارم از دعا فراموشم نفرمایند.
7 ـ از نمایندگان محترم مجلس که ممکن است در برخوردها گاهی با آنها تند و بی ادبانه حرف زده باشم، عذر خواهم؛ امیدوارم ببخشند.
8 ـ اگر به فیض شهادت نائل گشتم، در پیشگاه الهی برای کسانی که حقی بر گردنم دارند، شفاعت خواهم کرد و لذا از آنها می‌خواهم که بزرگوارانه از حقشان بگذرند و یا با مراجعه به وارث من، مطالبه نمایند و در این صورت بازماندگانم از ادای حقوقی که شرعاً به اثبات برسد و یا ظن به صحت آن پیدا کنند، دریغ نخواهند کرد. ان شاء الله در قرارگاه با فرصت بیشتر این وصیت‌نامه را تکمیل می‌کنم.
30/11/1362
اکبر هاشمی رفسنجانی
***چرا عراقچی قهر کرد؟!
در نشست خبری ظریف و اشتون، سید عباس عراقچی جلسه را با قهر ترک کرد...
در نشست خبری محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای، جایی برای نشستن و حضور سید عباس عراقچی در نظر گرفته نشده بود.
اهمیت دیپلماتیک جلسه نیز به گونه ای بود که کسی حاضر نشد آن را ترک کرده و جای خود را در اختیار معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران قرار دهد.
بر این اساس پس از دقایقی آقای عراقچی با قهر جلسه را ترک کرد.
***سیف پَته نوبخت را روی آب ریخت!
نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت وقتی با سؤالاتی در رابطه با واریز دو قسط از دارایی‌های آزادشده ایران طبق توافق ژنو مواجه شد از کوره در رفت و ضمن بی‌سواد خطاب کردن افرادی که اینگونه مطالب را منتشر کرده‌اند، گفت: اعتراض‌ها در این خصوص ناشی از کم اطلاعی است، پول را که با چمدان به ما نمی‌دهند، افرادی که این مسئله را عنوان می‌کنند از مکانیزم نقل‌وانتقال بانکی کم اطلاع هستند.
ما قسط اول را دریافت کرده‌ایم، درباره قسط دوم هم در روزهای آتی اقدام خواهیم کرد. از لحن و نوع بیان آقای سخنگو که بگذریم، رئیس کل بانک مرکزی به فاصله کوتاهی از صحبت نوبخت، تأخیر در پرداخت قسط اول و دوم پول ایران از سوی 1+5 را تأیید کرد و گفت: اطمینان دارم این پول تا چند روز آینده واریز می‌شود. وی ادامه داد: با بانک‌های سوئیسی و ژاپنی برای افتتاح حساب و دریافت اقساط ایران از 1+5 به توافق رسیدیم. سیف در پاسخ به این سؤال که اگر قسط اول را ایران دریافت نکرده بود چرا بانک مرکزی اعلام وصول کرد اظهار داشت: قسط اول به حسابی در سوئیس واریز شده بود.
***افشاگری بی‌سابقه علیه علی دایی
عبدالرحمن شاه‌حسینی ، در مورد اینکه مرحوم ناصر حجازی گفته بود او قاطع‌ترین رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است، گفت: مصاحبه حجازی را به عنوان سند قاب کردم و با افتخار آن را حفظ کردم. او سرمربی نساجی بود. بنده او را احضار کردم و یک جلسه حجازی را محروم کردم. از این کار ناراحت شدم اما باید انجام می‌شد. وقتی این موضوع به او اعلام شد پرسید چه کسی من را محروم کرده است و گفته بودند من و باعث افتخار من است که حجازی گفته بود حکم فلانی را تمکین می‌کنم و روی نیمکت نمی‌نشینم.
وی در ادامه در مورد رای محرومیت علی دایی از حضور در 4 جلسه همراهی سایپا بعد از درگیری با شیث رضایی و اینکه اولین فردی بود که علی دایی را محروم کرد، خاطرنشان کرد: همیشه در طول زندگی خود اعتقاد داشتم، به حکم قانون در مقابل قانون و مجری قانون، هیچکس مصون نیست. از لحاظ مقام اجرایی رئیس جمهور شخص اول است برای او هم قانون‌گذار شرایط را بررسی کرده است. آن زمان واقعا تعجب کردم به عنوان یک قاضی باتجربه چه نامه‌هایی از جاهای مختلف به دست ما رسید.
شاه‌حسینی تأکید کرد: یک روز یک نماینده بعد از جلسه رسمی به فدراسیون آمد. با تعجب به او گفتم مگر چه شده است؟ در تلویزیون گفتم یک اتفاق افتاده است و به عنوان قاضی در حال بررسی هستیم چرا این اندازه حمله می‌شود. هر کس در هر رشته مقامش بالاتر رفت مسئولیت او هم بیشتر است. اگر حرکت او پسندیده باشد انعاکس آن بیشتر است و برعکس این مسئله هم وجود دارد. من آن موقع رای را صادر کردم و 48 ساعت زندگی عادی ما را مختل کردند. اسم دختر دبیرستانی ما را هم درآوردند. تلفن‌های بی‌صاحب هم آن موقع زیاد بود. تماس می‌گرفتند و می گفتند دختر شما را می‌دزدیم خود تو را هم طوری می‌کشیم که انگار عادی از دنیا رفتید. می‌گفتم یعنی هزینه اجرای قانون و انصاف برای همه تا این اندازه است؟ می‌گفتم اگر من ترسو بودم قاضی نمی‌شدم.
***اجتماع متبریان فرقه بهائیت مقابل دفتر سازمان ملل
فرقه ضاله بهائیت مساوی است با "تروریسم"؛ این نه یک ادعا بلکه یک واقعیت تاریخی است. این فرقه سرسپرده که مقر اصلی آن در اراضی اشغالی و تحت حمایت رژیم صهونیستی است با پیوند به این موجود نامشروع، از ابتدای شکل‌گیری تاکنون با ریختن خون‌ هزاران بی‌گناه ریشه دوانیده و امروز با مظلوم‌نمایی، ادعای حقوق بشر دارد.
به نظر می‌رسد در مجامع حقوق‌بشری جای مردم مظلوم ایران به عنوان شاکی و سران و تروریست‌های فرقه ضاله بهائیت به عنوان متشاکی عوض شده‌است.
جنبه ضدحقوق‌بشری این فرقه ضاله، تنها به اعمال جنایات و ترورهای فیزیکی منحصر نمی‌شود بلکه حاکمیت یک برنامه‌ تشکیلاتی بر زندگی پیروان آن که آنها را از کودکی تحت کنترل و تربیت ذهنی قرار داده و امکان هرگونه تحقیق و آزادی اندیشه را از ایشان سلب می‌کند، بعد دیگر جنایت ضدبشری این تشکیلات صهیونیستی است.
این فرقه همچنین با آن ‌دسته از بهائیانی که از این مسلک جدا شده و هدایت می‌یابند، به غیرانسانی‌ترین شکل ممکن از از طرد گرفته تا ترور شخصیت، برخورد می‌کند و به این ترتیب رویکرد غیرانسانی خود را تکمیل می‌سازد.
بر این اساس و در راستای محکومیت این جنایات و اعمال ضدانسانی، قرار است گروهی از متبریان و مستبصران از این فرقه ضاله به همراه دیگر اقشار و گروه‌های دغدغه‌مند و حامی حقوق‌بشر، تجمعی اعتراض‌آمیز در مقابل دفتر "سازمان ملل‌ متحد" در تهران برگزار کنند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان و جهانیان برسانند و نشان دهند که مظلوم‌نمایی‌های این فرقه در زمینه نقض حقوق اولیه انسانی شهروندان بهائی در ایران-که همواره سعی در بزرگ‌نمایی آن در رسانه‌‌ها را دارند-ادعایی بیش نیست.
***درخواست تعیین یک مسیحی بجای وزیر اوقاف اسلامی!
اکنون ائمه جماعت مساجد اسلامی از خزانه دولت حقوق ماهیانه دریافت می کنند، چرا کشیش ها نباید مانند آنان حقوق ثابت و ماهیانه داشته باشند؟!
شیخ "أحمد کریم" استاد دانشگاه الأزهر مصر طی اظهاراتی خواستار تعیین یک فرد مسیحی بعنوان وزیر اوقاف اسلامی مصر شد.
البته او در اظهاراتش ابتدا خواستار لغو وزارتخانه اوقاف اسلامی و تأسیس وزارت شئونات دینی به جای آن شد تا در آن صورت بتوان یک فرد مسیحی را مسئول این وزارتخانه کرد.
این استاد دانشگاه الأزهر که در کنفرانسی در زمینه حقوق بشر در مصر در حال سخنرانی بود، همچنین پیشنهاد کرد که بعد از تعیین یک وزیر مسیحی به عنوان وزارت شئونات دینی، آن وزیر سه معاون که شامل یک یهودی، یک مسیحی و یک مسلمان هستند را به عنوان معاونان خود انتخاب و تعیین کند.
***انتقاد جالب شاهزاده آل سعود از اقدام اخیر آل سعود
شاهزاده "خالد بن طلال بن عبدالعزیز آل سعود" از شاهزادگان خاندان آل سعود طی اظهاراتی نسبت به بیانیه اخیر وزارت کشور سعودی که در آن برخی گروه ها از جمله "جنبش اخوان المسلمین"، "حزب الله حجاز" و غیره "تروریست" نامیده شده بودند، به شدت انتقاد کرد.

وی که انتقادات خود را از طریق انتشار مطلبی در صفحه شخصی اش در سایت تویتر بیان کرد، در ادامه افزود: بیانیه وزارت کشور، پرسش های بسیار زیادی نزد افکار عمومی عربستان در مورد علت تروریست خواندن این گروه ها، به وجود آورد. آنان باید به این پرسش های افکار عمومی پاسخ دهند.
این شاهزاده سعودی همچنین افزود: از جمله گروه هایی که در بیانیه وزارت کشور "تروریست" خوانده شده اند، "جنبش اخوان المسلمین" بود. عربستان سعودی با شاخه های اخوان المسلمین در کویت، بحرین، اردن، سوریه و برخی دیگر کشورها رابطه دارد و همواره در ارتباط است. بنده نمی دانم که عربستان چگونه می خواهد در آینده با این گروه ها تعامل داشته باشد؟!
از سوی دیگر برخی رسانه های جهان نیز نسبت به این اقدام عربستان واکنش نشان داده اند، از جمله روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" با انتشار مطلبی در این باره، نوشت: بیانیه وزارت کشور عربستان، مبهم بوده زیرا معلوم نیست که کدام شاخه اخوان المسلمین تروریست خوانده شده و یا وزارت کشور سعودی آیا فرد یا افراد خاصی در نظر گرفته شده که آنان را "تروریست" معرفی کند؟!
این روزنامه در ادامه نوشت: آیا نخست وزیر ترکیه، نخست وزیر مراکش، حزب حاکم تونس، حزب معارض حکومت در اردن و غیره که همگی از اخوان المسلمین هستند نیز از نگاه وزارت کشور سعودی "تروریست" محسوب می شوند؟!
***درگیری بر سر زمین موقوفه امام حسین (ع) در هند
اخبار رسیده از شهر دهلی در هندوستان حاکی از آن است که  نیروهای پلیس این کشور به صدها تن از شیعیان که در حال حرکت به سمت ساختمان کنگره "سونیا" بودند، حمله کردند.
گفته می شود هدف صدها شیعه معترض از حرکت کردن به سمت ساختمان کنگره "سونیا" این بود که با خانم "سونیا گاندی" رییس این کنگره، دیدار کنند اما قبل از رسیدن آنها به ساختمان کنگره، نیروهای پلیس به طور وحشیانه به آنان حمله کرده و ده ها تن را زخمی کردند.
در همین حال فرماندهی پلیس شهر نیودلهی خبر زخمی شدن این شیعیان را تکذیب کرد اما رسانه های هندی و نیز تعداد زیادی از صفحات متعلق به شیعیان هند، با انتشار تصاویری از زخمی های این حادثه، مهر تأییدی بر خبر حمله پلیس به شیعیان، زدند.
قابل ذکر است، ماجرا از آنجایی آغاز شد که زمینی در اختیار شیعیان قرار دارد و دولت هند در قبال این زمین از شیعیان درخواست مالیات سنگینی کرده اما شیعیان مدعی شدند با توجه به اینکه این زمین موقوفه امام حسین علیه السلام است، باید درآمد حاصل از آن به حرم مطهر امام حسین علیه السلام پرداخت شود و نه دولت هند.
***اقدامی عجیب برای جذب آراء اسلامگرایان و لیبرال ها
در آینده نزدیک انتخابات پارلمان در عراق برگزار خواهد شد.
از هم اکنون برخی از نامزدهایی که قصد حضور و شرکت در این انتخابات را دارند، پوستر و بنرهای تبلیغاتی خود را آماده کرده اند.
در این میان تصویری به دست ما رسید که اقدام عجیب یک نامزد زن به نام «لقاء جمعة الطائی» را نشان می دهد.
او در پوستر تبلیغاتی خود، با چاپ کردن تصویری با حجاب و بی حجاب از خود، قصد دارد همزمان هم آرای اسلامگرایان را کسب کند و هم آرای لیبرال ها را.
در واقع وی با این کار قصد دارد با محجبه نشان دادن خود، رأی اسلامگرایان را به خود جلب کند و از سوی دیگر با بی حجاب بودنش، رأی لیبرال ها را نیز کسب کند.
گفتنی است پوسترهای با حجاب وی بیشتر در مناطق مذهبی نشین و پوسترهای بی حجاب وی بیشتر در مناطق غیر مذهبی نشین بغداد توزیع و پخش می شود.
***بریدن سر یک جوان مسیحی به اتهام ترک نماز!

رسانه های سوریه با انتشار تصویر یک جوان سوری، از بریده شدن سر وی توسط نیروهای گروهک تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" خبر دادند.
این رسانه ها در ادامه افزودند: نیروهای "داعش" این جوان سوری که مسیحی بوده را بازداشت و سپس او را مجبور کردند که شهادتین را بر زبان جاری کند و مسلمان شود. لحظاتی بعد از اینکه او مسلمان شد، سر وی را به اتهام ترک نماز بریدند!
تصویر جنایت نیروهای داعش در بریدن سر این جوان به سرعت در فضای مجازی و صفحات اجتماعی پخش شد و خشم افکار عمومی جهان عرب را برانگیخت.
بیشتر کاربران ضمن انتقاد شدید و حمله به داعش، این پرسش را مطرح کردند که این جوان مسیحی که تنها چند دقیقه از مسلمان شدنش نمی گذشت چگونه می توانست نماز بخواند؟! آیا واقعا او ترک نماز کرده و "تارک الصلاة" محسوب می شود؟!
***درخواست عدم برخورد با "حرکات موزون" در برج میلاد!
اخیرا نامه ای منتشر شده که نشان می دهد یکی از مسئولان ارشد شرکت برج میلاد آسمان نسبت به سخت گیری انتظامات و حفاظت فیزیکی این مجموعه ناراحت و ناراضی است.
در این نامه که هنوز صحت و سقم آن به طور صد در صد تأیید نشده، نویسنده نامه اشاره می کند که این سخت گیری باعث کاهش حضور مردم در کنسرت ها و در نتیجه کاهش درآمد این مجموعه شود لذا درخواست شده که انتظامات با "حرکات موزون" مردم کاری نداشته باشند و آنان را آزاد بگذارند!
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
جناب آقای ...
مدیر محترم انتظامات و حفاظت فیزیکی
با سلام
با توجه به شکایات مردمی از نحوه برخورد مسئولین انتظامات مستقر در سالن طی کنسرت های گروه دارکوب، حامی و فریدون آسترایی، مقتضی است از این تاریخ ضمن کاهش حساسیت نسبت به رفتار تماشاگران و عدم سخت گیری صرفا در خصوص حرکات موزون ایستاده تماشاگران حساسیت نشان ندهند.
شایان ذکر است حساسیت های بی مورد نسبت به وضعیت ظاهری و حرکات تماشاگران طی ماه گذشته منجر به کاهش حضور و طبعا درآمد مجموعه شده است.


****مدیری که با دوچرخه به محل کار می‌رود
یکی از مدیران وزارت بهداشت و درمان با دوچرخه به محل کار خود می‌رود.
این مدیر، دکتر سعید مهدوی مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت است که به گفته خودش اکثر روزها فاصله ده کیلومتری منزل تا محل کار را با دوچرخه طی می کند.
وی گفت : کسی که ورزش می کند هم خودش نیرو می گیرد و هم به دیگران نیرو می دهد مهدوی افزود من حتی 14 طبقه وزارت بهداشت را پیاده بالا می روم.
***مجوز دولت به نوبخت برای خرید 2 اتومبیل شاسی بلند خارجی
طی روزهای اخیر پیشنهادی توسط دولت تصویب و به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده است که به نظر می رسد با سیاست های مذکور همخوانی نداشته باشد.
بر اساس مصوبه شماره 185777/ت80293هـ هیئت دولت که در تاریخ 7 اسفندماه تصویب و در 17 اسفندماه به تعدادی دستگاههای اجرایی ابلاغ و نسخه ای از آن در اختیار صبحانه قرار گرفته است، مقرر شده بنا به پیشنهاد معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، خرید دو دستگاه خودروی سواری شاسی بلند خارجی توسط این معاونت از محل اعتبارات مصوب مربوط مجاز باشد.

رونوشت این مصوبه به مراکزی چون دفتر رئیس جمهور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت دادگستری، دفتر معاون اول رئیس جمهور، دفتر هیأت دولت، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور و معاونت اجرایی رئیس جمهور ارسال شده است.
این مصوبه در حالی به تصویب کابینه رسیده که ابهاماتی چون ضرورت انجام چنین خریدی توسط دولت، ابهام در استفاده از عنوان اعتبارات مصوب و عدم توجه کافی به توان داخلی در صورت نیاز به چنین اتومبیلی به چشم می خورد. البته ممکن است دولت نیز دلایلی در این خصوص داشته باشد که انتشار مصوبه مذکور، راه را برای پاسخگویی قوه مجریه به این مسئله باز می کند.
***توقع 150 میلیون دلاری مرعشی از وزیر اقتصاد
طهماسب مظاهری وزیر اقتصاد در دولت دوم اصلاحات خاطره جالبی از «حسین مرعشی» عضو ارشد حزب کارگزاران تعریف می‌کند.
وی می‌گوید: یک روز در حین برگزاری جلسه هیأت دولت، به بنده پیغام دادند که چند دقیقه بیایید بیرون، با شما کار دارند. پرسیدم چه کسی کار دارد؟ گفتند آقای مرعشی که در آن زمان نماینده مجلس بود. بحث جلسه دولت به نوعی بود که نباید جلسه را ترک کنم. پیغام دادم که الان نمی‌توانم از جلسه بیام بیرون. بعد از جلسه (ظهر) همدیگر را می‌بینیم. متعاقب آن دیدم یک برگ کاغذ از خارج جلسه به داخل آوردند و روی آن امضای تعدادی از اعضای دولت را جمع می‌کنند.
مظاهری می‌افزاید: دیدم صورتجلسه هیأت‌امنای حساب ذخیره ارزی است و رقمی حدود 150 میلیون دلار ارز برای خرید 3 هواپیما تخصیص داده شده است. از آقای شیبانی (رئیس بانک مرکزی) پرسیدم شما در جریان این موضوع هستید؟ پاسخ ایشان منفی بود. پرسیدم چرا امضا کردید؟ ایشان گفتند که چون آقای مرعشی دنبال اون هستند و بقیه هم امضا کرده‌اند؛ به آقای شیبانی گفتم این مصوبه 3 تا ایراد اساسی دارد؛ اول اینکه مراحل کارشناسی آن در دبیرخانه حساب ذخیره ارزی را طی نکرده و یک راست آمده‌اند امضای اعضا را بگیرند.
دوم اینکه دستگاه مربوطه و بانک عامل هیچکدام برای اخذ این اعتبار نیامده‌اند و آقای مرعشی که نماینده مجلس هستند آمده‌اند این مصوبه را بگیرند؛ معلوم نیست ایشان چه مسئولیتی در این مصوبه دارند؛ سوم اینکه این اعتبار برای خرید 4 هوایپمای دست دوم با عمر حدود 15 سال تقاضا شده، در حالیکه رقم مندرج در این مصوبه قیمت 4 هواپیمای تقریباً نو است.
مظاهری در ادامه روایت ماجرا می‌گوید: آقای شیبانی تصمیم گرفت امضای خود را خط بزند. به ایشان توصیه کردم به جای خط زدن، بالای امضای خود یک توضیح بدهند که این مصوبه باید به کمیسیون حساب ارزی ارجاع و پس از بررسی کارشناسی در هیات امنا مطرح شود. آقای شیبانی این را نوشتند. بنده هم جمله‌ای به همان مضمون در روی مصوبه نوشتم و کاغذ را فرستادم بیرون. بعد از چند دقیقه آقای شیبانی را به بیرون جلسه دعوت کردند. ایشان رفت و وقتی برگشت، گفت که آقای مرعشی توضیح داد که این هواپیماها تقریبا نو هستند، ولی ما کلک زده‌ایم و در مصوبه نوشته‌ایم که تولید 15 سال پیش هستند تا مشمول تحریم نشود و بتوانیم هواپیمای تقریبا نو را بخریم!!
به آقای شیبانی گفتم این اصلاً مقدور نیست. هر هواپیما که از کارخانه بیرون می‌آید، از لحظه اول همه مشخصاتش ثبت می‌شود. هر پروازی که انجام می‌دهد و هر قطعه‌اش که عوض می‌شود، به هر فرودگاهی که پرواز می‌کند، ثبت می‌شود. در هر پرواز هم‌نام و مشخصات خلبان و کمک خلبانش ثبت می‌شود. اصلاً نمی‌توان تصور کرد که یک هواپیمای 2 ساله را به عنوان هواپیمای 15 ساله بخریم. جلسه که به اتمام رسید، آقای مهدی کرباسیان (معاون کل) و آقای مستخدمین حسینی (معاون امور مجلس) سراسیمه به دفتر آمدند و گفتند چه کار کرده‌ای؟ گفتم هیچی جلسه دولت بودم تمام شد، آمدم دفتر.
مظاهری ادامه می‌دهد: گفتند آقای مرعشی توی مجلس یک متن استیضاح نوشته و بیش از 15 امضا جمع کرده و به مجلس تقدیم کرده و پیغام داده که اگر مصوبه را همانطور که خواسته بودیم امضا کند، استیضاح را پس می‌گیرم، اگر نه آن را به جریان می‌گذارم. داستان را تعریف کردم. به آقای کرباسیان گفتم به آقای مرعشی بگو که این فرصت خوبی است که موضوع را در جلسه علنی مجلس که به صورت مستقیم و زنده پخش می‌شود مورد بحث قرار دهیم.
من از این استیضاح استقبال می‌کنم فقط بدانید که وقتی موضوع مطرح شود، من همه مطالب را کامل و بدون کم و کاست برای مردم و نمایندگان مردم توضیح می‌دهم به دوستان و هم‌حزبی‌های خود بگو که بدانند و بعدا گله نکنند که چرا همه توضیحات را دادی؟ آقای کرباسیان این پیغام را به آقای مرعشی رساند. نیم‌ساعت بعد خبر آمد که استیضاح را پس گرفته‌اند.
مظاهری در پایان می‌گوید: چند ماه بعد از آقای عرب‌نژاد، مدیر عامل هواپیمایی ماهان شنیدم که می‌گفت آن روز ایشان نماینده ماهان نبود و خودشان گفته بودند که این کاغذها را امضا کنید به من بدهید، می‌روم این ارز را می‌گیرم و برایتان می‌آورم.
***صدور مجوز انتشار به نشریه فمنیستی در دانشگاه تهران
هم زمان با صحبت‌های رئیس جمهور در جشنواره مطبوعات مبنی بر لزوم احترام رسانه‌ها به مقدسات دینی، مذهبی، ملی و قومی کشور، شاهد ارائه مجوز انتشار به یک نشریه فمنیستی و هتاک در دانشگاه تهران هستیم.
شماره اول نشریه "فریاد" هم زمان با 8 مارس، روز بزرگداشت زنان، در دانشگاه تهران انتشار یافته است که با رویکردی کاملاً فمنیستی بسیاری از احکام اجتماعی و شرعی اسلام را مورد تعرض قرار داده است.
این نشریه با تکرار مواردی همچون سلطه مرد بر زن در خانواده، قرار رفتن زن در لیست دارایی‌های مرد و مورد حمایت قرار گرفتن زن فقط به شرط شوهرداری و بچه داری، به دنبال تضعیف نقش زن در خانواده است.
نشریه فریاد ضمن یاد کردن از انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب 1979، با چاپ تصاویر اعتراض زنان در سال 58 به حجاب اجباری، به تجلیل از این حرکت پرداخته است و برخی از احکام اسلامی مانند جواز ازدواج دختران زیر 18 سال و عدم جواز اشتغال زنان در برخی مشاغل مانند قضاوت را زیر سؤال برده است.
این نشریه خواستار ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال شده است و جواز ازدواج دختران زیر 18 سال را به عنوان یکی از موارد نقض حقوق شهروندی زنان ذکر کرده است.
***برای ارتباط با مردم هزینه موبایل می‌خواهیم!
به دنبال پیشنهاد شهرداری برای افزایش هزینه تلفن همراه مدیران و معاونان شهرداری اردبیل از میزان 30 هزار تومان به 50 هزار تومان به صورت ماهیانه اعضای شورای شهر اردبیل به صورت خودجوش با اکثریت آرا مصوب کردند تا هزینه تلفن همراه اعضای شورا نیز به رقم 50 هزار تومان افزایش یافته تا پرداختی‌ها یکسان صورت گیرد؛استدلال تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل این بود که آنها بیشتر از معاونان و مدیران شهرداری با مردم در ارتباط بوده و از موبایل خود استفاده می‌کنند،ادعایی که معلوم نیست مرجع تشخیص آن کیست و سکوت قانونگذار در این مسئله چه بسا دیگر شوراهای شهر استان را که احتمالاً در این مقوله از قافله عقب مانده اند برای تصویب طرح مشابه ترغیب و تحریک خواهد کرد.
*** حضور در رستوران "بوفه باز" حرام است!
عضو کمیته دائمی فتوا و هیأت علمای ارشد عربستان سعودی تأکید کرد که مراجعه به رستورانهای "بوفه باز" از لحاظ شرعی جایز نیست.
"صالح الفوزان" گفت: پیشنهادهای مطرح شده در برخی رستورانها که تحت عنوان "بوفه باز" شناخته می‌شوند، و در آنجا افراد در مقابل پرداخت مبلغی مشخص هرچه می خواهند می خورند، از لحاظ شرعی جایز نیست.
روزنامه اینترنتی "سبق" عربستان نوشت که الفوزان در برنامه‌ای رادیویی، در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان درباره رستورانهای بوفه باز گفت: کسی که وارد رستوران بوفه باز می‌شود و با پرداخت مبلغی مشخص هرچه که می‌خواهد می‌خورد؛ در حال انجام کاری ناآگاهانه است. شرط خرید و فروش آن است که مقدار هر دو مورد برای فرد مشخص باشد.
وی ادامه داد: کسی که به بوفه باز مراجعه می کند و به او گفته می شود که در مقابل پرداخت 10 یا 50 ریال (سعودی) می تواند هرچه که می‌خواهد بخورد، بدون آنکه نوع غذا مشخص شود، این کار او ناآگاهانه است و جایز نمی‌باشد.
****بازیگر زن ایرانی هالیوود به ستوه آمد
خانم خاوری در پاسخی به مجله «کالرلاینز» دلیل ساخت این فیلم کوتاه را مقابله با تبعیض نژادی و القای تفکرات کلیشه ای در هالیوود دانسته و گفته است از این که بیشتر وقت‌ها برای فیلم‌های تروریستی پیشنهاد بازی دریافت کرده٬ به ستوه آمده است.
کاترین خاوری، بازیگر ایرانی تبار هالیوود که در چندین فیلم و سریال آمریکایی نقش آفرینی کرده است، اخیرا با ساختن فیلمی کوتاه به تبعیض نژادی در هالیوود می تازد.
او این پرسش را مطرح می کند که چرا برای ایفای نقش های تروریستی از هنرپیشه هایی استفاده می شود که ریشه خانوادگی غیر آمریکایی دارند و در مقابل برای نقش قهرمان داستان همواره یک آمریکایی از نژاد سفید انتخاب می شود؟ فیلم وی که "ذهنی پر از وحشت" (Brain of Terror) نام دارد بر روی وبسایت یوتیوب بارگذاری شده و در طول سه هفته بیش از 33000 بار دیده شده است.
به گزارش هافینگتن پست، همانطور که در این فیلم شش دقیقه ای دیده می شود، کاترین در حالی که کاملا محو تماشای یک فیلم با موضوع تروریسم است به خواب می‌رود.
او در خواب خود را در 11 نقش مختلف می بیند که همگی در یک اتاق جمع شده‌اند تا پس از کابوسی که دیده‌اند با یکدیگر گفتگو کنند.
این 11 تن در کابوسی مشترک به ابونظیر٬ رئیس تروریست‌ها (در سریال هوملند)٬ کمک کرده‌اند تا عملیاتی تروریستی را به انجام برساند و حال می‌خواهند مشخص کنند که آیا تروریست هستند یا نه.
***مراسم مازراتی بابک زنجانی با حضور زنان مدل
صدمین سالگرد شرکت خودروسازی مازراتی در تهران در حالی جشن گرفته شد که بابک زنجانی به عنوان مالک آن در زندان قرار دارد. در این مراسم از زنان مدل برای تبلیغ استفاده شد.
در این مراسم که از طرف نمایندگی آرتا تاک موتور برگزار شده بود، به بهانه بازگشایی مرکز خدمات پس از فروش و تعمیرگاه مرکزی مازراتی در ایران (میدان توحید) از نسل ششم کواتروپورته و همچنین محصول جدید این کمپانی که به تازگی وارد بازارهای جهانی شده – گیبلی 2014 - رونمایی شد.
نکته قابل تامل آنکه این مراسم حال و هوایی غربی به خود گرفته و از زنان برای تبلیغ این مدل از مازراتی استفاده شد. اقدامی که با بحران اقتصادی در جهان، در نمایشگاه های اتومبیل بین المللی تشدید شده است. گرچه بسیاری هم به آن انتقاد کرده اند.
جالب است بدانید بابک زنجانی به عنوان مالک باشگاه راه آهن به تازگی و در حالی که در زندان حضور دارد نمایندگی اتومبیل مازاراتی را در تهران افتتاح کرده است!


مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: افتتاح نمایندگی مازراتی بابک زنجانی شاید از طریق وکیل خانواده‌اش صورت گرفته است.
***راه‌حل مبلغ سعودی ضد شیعیان جنجال به پا کرد
مبلغ معروف سعودی با مطرح کردن ادعای "خطر گسترش تشیع" تأکید کرد که باید برای مقابله با این مسأله از جمعیت‌های خیریه و مبلغان حمایت کرد.
سایت المرصد به نقل از محمد العریفی نوشت: بهترین راه حل برای مقابله با گسترش تشیع، حمایت از جمعیت های خیریه و مبلغان است.
اظهارات این مبلغ سعودی با واکنش های متفاوت و غیر قابل انتظاری از سوی سعودی ها همراه شد؛ به صورتیکه بسیاری از مخاطبان تأکید داشتند، منظور العریفی افزایش حمایت های مالی از او است. برخی هم او را به فتنه انگیزی متهم کردند.
***آموزش تفکرات خطرناک وهابی به کودکان
رئیس مرکز ملی مهد کودک‌های تونس با اشاره به بسته شدن چند مرکز به اصطلاح دینی بدون مجوز در این کشور، هشدار داد که اینگونه مراکز در حال آموزش تفکرات افراطی وهابی به کودکان هستند.
سایت روزنامه تونسی "الشروق" به نقل از "نبیهه التلیلی‌" نوشت که این مراکز به دستور مشاور امور زنان دولت این کشور تعطیل شدند زیرا تحت نظارت هیچ نهادی نبودند.
وی هشدار داد؛ اینگونه مراکز، افکار افراطی را در اذهان کودکان پرورش می دهند .
التلیلی با اشاره به آموزش تکفیر به کودکان در یکی از این مراکز در شهر مِقرین (شمال تونس)، خاطرنشان کرد: مسئولان برخی از آموزشگاه ها با سوء استفاده از معصومیت کودکان افکار وهابی خود را به آنها آموزش می دهند، به نحوی که کودکان عباراتی را که معنی آن را نمی دانند تکرار می کنند؛ "من تروریست هستم و به آن افتخار می‌کنم" و " زنده باد اسامه بن لادن" نمونه‌ای از این عبارات خطرناک است.
***شاهین نجفی دستگیر شد
شنیده ها حکایت از آن دارد که شاهین نجفی، خواننده هتاکی که در برخی از ترانه های خود به ساحت مقدس امامان معصوم (ع) توهین کرده بود، دستگیر شده است.
اگر چه این خبر هنوز تایید نشده است اما انتظار می رود در روزهای آینده اخبار بیشتری در این باره منتشر شود.
گفتن است، شاهین نجفی، خواننده‌ای هتاک است که در اشعار خود به ائمه معصومین و امام هادی (ع) توهین کرد که این جسارت وی با واکنش علما، مراجع و دلسوزان مواجه شد؛ تا جایی که کمپین‌های مردمی برای اعدام انقلابی وی به راه افتاد.
وی چندی پیش در گفتگو با یک نشریه آلمانی گفته بود: بین موقعیت من و سلمان رشدی تشابه کمی وجود دارد چراکه سلمان رشدی می‌تواند در زندگی مخفی خود کتاب بنویسد اما من باید روی صحنه باشم و اکنون این موقعیت از من سلب شده است.
****آخرین پیام مسافر ایرانی بوئینگ گمشده مالزی
آخرین پیام منتشرشده از این جوان ایرانی در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک قصد او از سفر را روشن‌تر ساخته است.
نشریه «تایم» با اشاره به هویت یکی از دو مسافر ایرانی که از طریق گذرنامه جعلی با خط هوایی مالزی سفر کرده بودند، به آخرین پیام منتشرشده از سوی او در فیسبوک اشاره می‌کند و در این مورد می‌نویسد: «آخرین پیام منتشرشده از سوی پوریا نورمحمدی در صفحه فیسبوک نشان می‌دهد که او با روحیه‌ای خوب ایران را ترک کرده بود. او در این پیام نوشته بود "خیلی خوشحال و هیجان‌زده هستم." احساس این جوان 19 ساله ایرانی قطعا ناشی از هدف او برای سفر بوده است. او می‌خواست با سفر به آلمان به مادرش برسد تا با کمک او زندگی تازه‌ای را بسازند.»
«تایم» در ادامه با اشاره به سرنوشت حساب کاربری این مسافر ایرانی می‌افزاید: «نورمحمدی پیش از سفر در فیسبوک نوشته بود "به دلیل برخی مشکلات باید حساب کاربری‌ام در فیسبوک را غیرفعال کنم. اگر بدی‌ای در حق کسی کرده‌ام من را حلال کنید." این پیام در تاریخ 24 فوریه در فیسبوک منتشر شده بود. آخرین پیام از مسافر ایرانی. پس از این پیام، بسیاری از دوستان او متوجه شدند که این مسافر ایرانی کشورش را ترک کرده است.»
«تایم» همچنین می‌نویسد: «یک شب پیش از سفر پوریا، او در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک از ابراز احساسات تمامی دوستانش قدردانی کرده و در این مورد نوشته است از همه شما عزیزان برای دعاهایتان ممنونم. من حالم خوب است.»
***ماجرای عجیب یک زوج درهواپپیمای ناپدیدشده مالزی
پرس وجوی اینترنتی زوج چینی برای یافتن دو فرزند گمشده خود در حالی نتیجه داد که پدر و مادر آنها در پرواز ناپدید شده مالزی خودشان گمشده اند .
منابع خبری اعلام کردند یک زوج چینی که مدتی پیش از پرواز مالزی دو دختر خود را گم کرده بودند در این پرواز که بیش از 5 روزاست که هیچ خبری از سرنوشت آن نشده ، گمشده اند .
این زوج با انتشار تصاویر فرزندان خود در شبکه های اجتماعی تلاش می کردند که آنها را بیابند . هم اکنون مدیر یکی از شبکه های اجتماعی اعلام کرده است که این فرزندان در چین پیدا شده اند .
این خبر در حالی در رسانه ها منتشر شده که هیچ خبری از والدین دو دختر که در پرواز ناپدید شده مالزی _ چین بوده اند ، نشده است .
*** صادرات چین به ایران 2 برابر شد
گمرک چین از مبادلات 4.7 میلیارد دلاری ایران و چین در نخستین ماه 2014 خبر داد و اعلام کرد واردات چین از ایران در این مدت رشد 59 درصدی و صادرات به ایران افزایش 122 درصدی داشته است.
گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در نخستین ماه سال جاری میلادی به 4.7 میلیارد دلار رسیده است.
مبادلات ایران و چین در این ماه با رشد قابل توجه 82 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ژانویه 2013 تجارت بین دو کشور بالغ بر 2.6 میلیارد دلار اعلام شده بود.
***پسر فتح الله زاده مقصر اصلی سرقت لکسوس پدرش
سرقت اتومبیل لکسوس مدیرعامل باشگاه استقلال سر و صدای زیادی به پا کرده است.
در حالی که علی فتح الله زاده چند روز پیش با تیمش در قطر حضور داشت اتومبیل لکسوس وی به سرقت رفت اما ماجرا از این قرار است:
از چند روز قبل از سفر به قطر فتح الله زاده تصمیم داشت ماشین خود را بفروشد ولی موفق به این کار نشد. ظاهرا فتح الله زاده قصد داشت با فروش ماشین گرانقیمت خود مبالغی را به بازیکنان بدهد ولی بعد از سفر به قطر پسر خود را به نمایشگاه یکی از دوستانش فرستاد و از او خواست ماشین وی را بفروشد.

 پسر فتح الله زاده بعد از مراجعه به نمایشگاه توضیحات پدر را منتقل کرد و مسئول نمایشگاه نیز گفت ما یک نفر را می فرستیم تا اتومبیل را تحویل بگیرد.
در این بین چند مشتری در نمایشگاه حضور داشتند و در حالی که حسین فتح الله زاده آدرس خیابان لارستان را به مسئول نمایشگاه می داد همه متوجه آدرس شدند. همین موضوع کافی بود تا یک شخص ناشناس که اتفاقا ماسک به صورت زده بود به دفتر فتح الله زاده مراجعه کند.
نگهبان ساختمان هم با پسر فتح الله زاده تماس گرفت و او تصور می کند همان شخص است و از نگهبان خواست سویچ را تحویل بدهد و به همین سادگی خودرو به سرقت می رود.
***کلاهبرداری با لباس روحانیت
یک سایت خبری نوشت:اعضای یک باند خلاف‌کار با تلبس به لباس مقدس روحانیت و صدور کارت‌های شناسایی مجعول دستگیر شدند.
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: اعضای یک باند خلاف‌کار با تلبس به لباس مقدس روحانیت و صدور کارت‌های شناسایی مجعول دستگیر شدند.
مجتبی ملکی با اعلام خبر انهدام یک باند جعل و کلاه‌برداری، گفت: اعضای این باند با توسل به اعمال متقلبانه فراوان اقدامات جاعلانه خود را در سطح وسیع ملی انجام داده‌اند.
ملکی با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی متعددی را نیز فریب داده‌اند، ادامه داد: اعضای این باند به همت حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمانشاه با دستور قضایی مقتضی و عملیات شبانه‌روزی در خارج از استان کشف و دستگیر شده‌اند.
به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، این باند با تلبس به لباس مقدس روحانیت و سایر پوشش‌های غیرواقعی و صدور کارت‌های شناسایی مجعول و فراوان اهداف خود را پیش برده‌اند.
این مسئول تاکید کرد: این افراد با زحمات قابل تقدیر نیروهای حفاظت و اطلاعات دادگستری در چنگال قانون گرفتار شده‌اند و از این افراد مقادیر بسیار زیادی از اوراق و سربرگ‌های ادارات و سازمان‌های مختلف، مهر، سلاح‌های سرد و مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف و ضبط شده است.
***زن‌هایی که مجبور شدند مرد باشند!
در روستایی در آلبانی یک راهکار فداکارانه وجود دارد که برای مردم کشورهای دیگر عجیب وغریب است. شاید تا وقتی در شرایط زن‌هایی که مردانه زندگی کرده‌اند نباشند متوجه علت و نحوه زندگی آنها نباشد. زن‌هایی که در زمان سختی و جنگ مجبور شدند زن بودن خود را فراموش کنند و ظاهر مردانه پیدا کند تا بتوانند از خواهرها و برادرهای کوچکتر خود مراقبت کنند. در مناطق کوهستانی شمال آلبانی اگر در خانواده‌ای سرپرست مردی وجود نداشته باشد، یکی از زنان نقش رهبری را به عهده می‌گیرد و مرد می‌شود.

آنها در زمان جوانی خود نمی‌توانستند در وضعیت اجتماع با زن بودن‌شان خانواده‌شان را سرپرستی کنند و با انتخاب ظاهر مردانه مشغول به کارهای سنگین می‌شدند. قامیل استما که حالا 92 ساله شده از 20 سالگی با ظاهر مردانه زندگی کرده است. او گفته است که زندگی به عنوان مرد تنها راهی بوده که او می‌توانسته به وسیله آن از 9 خواهر کوچکتر خود مراقبت کند. به تازگی عکاسی اسپانیایی مجموعه‌ای از عکس‌های خود را از این افراد که به بورنه‌شاس مشهور هستند منتشر کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    سلام عليکم :از زحماتي که جهت فراهم کردن اين خبرهاي جالب وخواندني متقبل شده ايد سپاسگزارم .حداقل براي ساعتي سرگرم بودم و از غم دنيا بدور. به آقاي فتح الله زاده از قول من تسليت بگوييد ودلداري اش بدهيد نگران و مضطرب نباشد جبران ميشود جاي خوبي چنگ انداخته است.فوتبال.حالا اگر تعداد زيادي از مردم اين مملکت در زير فشار اقتصادي له ميشوند براي ايشان و امثال ايشان چه اهميتي دارد؟
  • فاطمه IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    خيلي خوب