پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر:در بسته پیش رو می توانید از اخبار متنوعی در حوزه های گوناگون مطلع شوید اخباری چون:درآمد 1000 میلیارد تومانی بانک‌ها از شتاب،برخورد با کارشناس به ‌خاطر یک مصاحبه،سفر حسن روحانی با هواپیمای آنگلا مرکل!از صدور فتوای جهاد نکاح تا محرمیت از طریق چت!و....

از پشت پرده استقبال از روحانی در چین و هیاتی که بودجه ساخت کاتیوشا تامین می کرد تا ماجرای روغن ریخته‌ای که آمریکا نذر ایران کرده بود و ساعت 500 میلیونی بابک زنجانی

***تقاضای عربستان از یک شهید برای تبلیغ وهابیت!
محمدحسن گلزاری از دوستان شهید مالکوم شباز در مراسم نخستین سالگرد شهادت این شهید با اشاره به آشنایی‌اش با شهید گفت: در تابستان سال 2010 در یک برنامه اسلامی که سالی یک بار برای شیعه‌ها در میامی برگزار می‌شود با مالکوم آشنا شدیم. با دوستان دیگری هم در آنجا آشنا شدیم و توانستیم رابطه برادری خوبی تا امروز با همه‌شان داشته باشیم. مالکوم آخر همان سال به سفر حج رفت من در آن زمان دبی زندگی می‌کردم او بعد از حج برای مدتی پیش من آمد و آنجا درباره سفر حجش و مشکلات زندگی‌اش خیلی چیزها تعریف کرد. ظاهرا وقتی دولت عربستان فهمیده بود که مالکوم به سفر حج می‌رود بسیار او را تحویل گرفته بودند، مانند پدربزرگش مالکوم ایکس که در سفر حج از او استقبال زیادی شد. در این سفر از مالکوم شباز برای حضور در جلسات بزرگی به همراه شیوخ حرمین دعوت کرده بودند و صحبت‌هایی با او داشتند. آنطور که خودش می‌گفت حاضر بودند هرچیزی دلش می‌خواهد به او بدهند تا در عربستان بماند و تبلیغ وهابیت را برای آن‌ها بکند. آن‌ها تا آن زمان نمی‌دانستند که مالکوم شیعه شده است. وقتی پیش من در دبی آمد تمام وسایل شخصی‌اش را در یک کوله پشتی ریخته بود و چمدانی که به همراه داشت تمام از کتاب پر شده بود کتاب‌های مختلفی در مورداسلام، شیعه و اهل بیت.
***هیأت شیخ حسین انصاریان و بودجه ساخت کاتیوشا
حسن تهرانی مقدم 6 آبان ماه 1338 در محله سرچشمه تهران متولد شد. به‌علت شغل پدرش (محمود تهرانی مقدم)، که به پیشه خیاطی مشغول بود، به محله شکوفه و سپس به محله بهارستان نقل مکان کرد و مقاطع ابتدایی و دبیرستان را در همین مناطق گذراند. تهرانی مقدم در 21سالگی و در ابتدای شکل‌گیری رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان مسئول اطلاعات منطقه 3 سپاه شمال، مشغول به فعالیت شد و تا 59/7/31 در این سمت باقی ماند. در زمان بروز ناآرامی‌ها در نقاط مرزی که مهم‌ترین آنها حوادث تجزیه‌طلبانه در کردستان بود، سپاه را در 15 ماه اول عمر خود متوجه ضرورت تقویت صبغه نظامی کرد. حاج حسن بعد از عملیات ثامن‌ الائمه(ع)، متوجه ضعف آتش پشتیبانی خودی مستقر در خطوط مقدم جنگ شد. مدت‌ها روی این موضوع فکر کرد و سرانجام در پاییز 1360 طرح ساماندهی آتش پشتیبانی (خمپاره‌اندازها) را به‌صورت سنجیده و مدون تقدیم حسن باقری کرد. در پی آن محسن رضایی نامه‌ای زد با این مضمون: «برادر حسن مقدم به‌عنوان فرمانده پشتیبانی‌کننده آتش‌های خمپاره‌ای سپاه معرفی می‌شوند؛ لازم است با او همکاری کنید». در جلسه‌ای که سردار مقدم به‌عنوان فرمانده توپخانه سپاه حضور داشت،‌ قرار شد شهر بصره با توپ‌های 130 میلی‌متری که حداکثر برد آنها 28 تا 30 کیلومتر بود، مورد حمله توپخانه‌ای قرار گیرد. پس از صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه پاسداران،‌ شهید مقدم در سال 1364 به سِمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.
شهید حسن تهرانی مقدم همچنین در تاریخ 1384/7/1 به‌عنوان جانشین سردار علی زاهدی در نیروی هوایی سپاه پاسداران منصوب شد. در 1385/9/25 به‌عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد. و سرانجام در 21 آبان‌ماه 90 در پادگان شهید مدرس و در حال آماده‌سازی آزمایش موشکی بر اثر انفجار زاغه مهمات همراه با 38 تن از یارانش در جهادخودکفایی به شهادت رسید. کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد» به‌قلم فائزه غفار حدادی در قالب خاطره به زندگی شهید حسن تهرانی مقدم پرداخته است. بخشی از این کتاب در ادامه بازخوانی می‌شود:
فقط پنج ماه مانده بود به رژه 31 شهریور. حاجی بی‌مقدمه وسط جلسه رو کرده بود به بچه‌ها و گفته بود: "چه معنی داره ما هرسال تو رژه فقط دو تا سکوی موشکی می‌بریم؟" همه به همدیگر نگاه کرده بودند. "اونوقت دشمن فکر می‌کنه ما تو کلِ یه سال فقط همین دو سکو رو می‌تونیم بسازیم!" خوب، مگر غیر از این بود؟ آن اوایل سرعت ساخت تجهیزات توی صنعت فقط همین‌قدر بود، سالی 2 سکو.
آن‌وقت‌ها که فرمانده توپخانه بود و احساس نیاز شدید به سلاح‌های سنگین داشتند ولی ایران نمی‌توانست آن‌ها را از خارج بخرد، اولش یک گروه تحقیقاتی گذاشته بودند که ببینند امکان ساخت کدام سلاح را با امکانات ایران در تحریم دارند، رسیده بودند به کاتیوشا. خودش رفته بود پیش شیخ حسین انصاریان و او هم مقدار قابل توجهی از کمک به جبهه از هیئتشان جمع کرده بود و به حاج حسن داده بود. همان پول شده بود بودجه ساخت کاتیوشا. چند تا بچه خبره و فنی هم پیدا کرده بود که بشوند همکارش. پیچیدگی‌ها و قلق‌های کار را خودشان پیدا کرده بودند و ماشین آلات ساختش را خودشان طراحی و سر هم کرده بودند. یک‌ساله از صفر تا صد کار را تمام کرده و خط تولید سلاح را تحویل سپاه داده بود. یا مثل بعدها که دیده بود همه توان مجموعه رفته روی خود موشک و کسی به فکر تجهیزات جانبی‌اش نیست. همزمان با کار عملیاتی، شده بود مسئول ساخت تجهیزات زمینی موشک، جایگاهی که چند درجه از جایگاه فرماندهی موشکی پایین‌تر بود.
***رپرتاژ آگهی رسانه های ضدانقلاب برای یک «عقده ای»
مدتی پیش "مسیح علی نژاد" ضدانقلاب فراری که با بیشتر رسانه های بیگانه همکاری دارد، با راه اندازی صفحه ای در فیسبوک، بانوان ایرانی را دعوت به کشف حجاب نمود.
این اقدام که به صورت هماهنگ شده ای از سوی رسانه های دولتی آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا و رژیم صهیونیستی حمایت می شود، در حالی صورت گرفته که علی نژاد مدعی "خودجوش" بودن آن است!
وی در یکی از مصاحبه های متعدد خود با رسانه های بیگانه، به شبکه انگلیسی "من و تو" گفت که هیچ برنامه و طراحی قبلی پشت این حرکت نبوده است. علی نژاد در مصاحبه یادشده با حالتی غیرعادی چند مرتبه تکرار کرد: «من برنامه ریزی نکردم که این کار [دعوت به کشف حجاب زنان ایرانی] را انجام دهم.»
مسیح علی نژاد در ادامه با اعتراف به اینکه رفتارهای او ریشه در عقده های خانوادگی دارد، تصریح کرد: «من تا یک سال پیش به سختی توانستم کلاه را از سرم بردارم. من از خانواده ای آمده ام که 30 سال جلوی پدرم روسری سر کردم.»
***پیغام جدید خاتمی به حسن روحانی
گفته می شود که سید محمد خاتمی به تازگی در پیغامی به رئیس جمهور از وی پرسیده است که چرا کمیته انتخابات را تشکیل نمی دهید؟

خاتمی توصیه کرده است که برای کنترل فضا باید این کار زودتر انجام شود و وقت دارد از دست می رود.
گفته شده رئیس جمهور معتقد است که این فعالیتها دولت را به حاشیه می برد و تا این لحظه پاسخی به این پیشنهاد نداده است.
***اعتراف بی سابقه سرکرده سابق مخالفان سوری
"احمد معاذ الخطیب"سرکرده سابق ائتلاف مخالفان سوری در دیدار با نبیل فهمی وزیر خارجه مصر گفت: گروه "دوستان سوریه"، دروغگو، فریبکار و منافقند و مسؤول وضعیت کنونی بحران سوریه هستند.
"نبیل فهمی" وزیر خارجه مصر با شماری از عناصر مخالف دولت سوریه از جمله احمد معاذ الخطیب، عارف دلیله، ولید البنی، هیثم مناع و جمال سلیمان دیدار و احتمال دستیابی به راه حل سیاسی برون رفت سوریه از بحران را در گفتگو با این شخصیت ها بررسی کرد. الخطیب، سرکرده سابق ائتلاف مخالفان در این دیدار خواستار ایجاد زمینه ای مشترک با دولت سوریه برای آینده کشور شد. به گزارش شبکه العالم، پس از این دیدار، برخی منابع رسانه ای و سیاسی از مطرح شدن تلاش های مجدد برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه خبر دادند.
روزنامه الشروق چاپ مصر نوشت: در همایشی که در شورای امور خارجه مصر درباره اوضاع سوریه برگزار شد، الخطیب "ایجاد زمینه مشترک میان نظام سوریه و مخالفان به خاطر سوریه و آینده این کشور" را خواستار شد.
وی افزود: "چاره ای جز این نداریم که به دور از راهبردهای غربی، در جست وجوی نقاط اشتراک باشیم، زیرا دیدگاه دو طرف روسی و آمریکایی، بر اساس تقسیم سوریه استوار است و به نظر من نه نظام و نه مخالفان، تمایل ندارند که کشور خود را تقسیم شده ببینند."
الخطیب درباره گروه موسوم به دوستان سوریه (شامل 11 کشور حامی مخالفان سوری از جمله آمریکا، فرانسه و ترکیه) گفت: "نیمی از کشورهایی که خود را دوستان سوریه می نامند، دروغگو، فریبکار و منافقند و اساساً، خودِ آن ها باعث شدند به وضعی که اکنون دچار آن هستیم، برسیم. به این ترتیب، اکنون باید به آغوش جهان عرب برگردیم که یک مرجع اساسی است. برخی از طرف ها هستند که نمی خواهند بحران سوریه که بیش از سه سال ادامه داشته، حل و فصل شود."
***پشت پرده استقبال از روحانی در چین!
دکتر حسن روحانی برای شرکت در اجلاس سران "سیکا" به چین سفر کرد، اما در همان لحظه ورود به شانگهای اتفاقی غیر منتظره چشم خبرنگاران را متوجه خود کرد! هیچ یک از مقامات رسمی و بلند پایه چین به استقبال حسن روحانی نیامده بودند!
معاون شهردار شانگهای –شهری بندری در چین- به همراه معاون وزیر خارجه تنها کسانی بودند که انتظار ورود عالی ترین مقام اجرایی ایران را می‌کشیدند. حسن روحانی در مقابل چشم ده ها دوریبن و خبرنگار با معاون شهردار یکی از شهرهای بندری چین همراه میشود و به محل اقامت خود میرود.
آیا رئیس جمهور، نخست وزیر، معاونین ، وزیرخارجه و هیچ یک از مقامات رسمی و بلندپایه دیپلماتیک چینی فرصت استقبال از روحانی را نداشتند؟ حتی شخص شهردار شانگهای هم نمیتوانست به استقلال رییس جمهور ایران –عالی ترین مقام اجرایی و نفرد دوم کشور- بیاید(!) که معاونش را فرستاد؟
باید گفت که نه در "سیکا" و نه در "یورو20" به مقامات عالیه ایران هیچ توهینی صورت نگرفته است. چرا که عرف دیپلماتیک در مورد روابط دوجانبه و اجلاس های بین المللی با یکدیگر تفاوت دارد.
اگر حسن روحانی رییس دولت یازدهم- برای بازدید و تعمیق روابط دوجانبه به چین سفر میکرد باید توسط مقامی هم پایه مانند نخست وزیر و یا رییس جمهور مورد استقبال قرار میگرفت. اما در سفرهایی که یک کشور تنها میزبان اجلاسی بین المللی است، الزامی برای این کار وجود ندارد و به طور معمول، کشور میزبان یک تیم تشریفات تشکیل داده و از همه میهمانان پذیرایی میکند.


***ماجرای شیعه شدن یک جوان وهابی
حمید شیرانی، وهابی شیعه شده در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با چگونه شیعه شدن با امیر مهرداد خسروی مجری این برنامه به گفتگو نشست و گفت: وهابیت معتقد است تا زمانی که شیعه در اسلام است یک ناپاکی بر روی اسلام قرار دارد، آن ها زاویه دید ما را نسبت به بحث امامت، زیارت قبور ائمه (ع) و شهادت تغییر می‌دادند و با روش‌های روانشناسی خود به ما مسلط می‌شدند. اکثر وهابی‌ها سطح سوادشان پایین است اما آن‌ها که تحصیل‌ کرده هستند و مطالعه‌ای می‌کنند متوجه می‌شوند که در اطرافشان چه خبر است.
وی تأکید کرد: هدف وهابیت این است که جمعیت را به سمت خودشان بکشند و بیشتر افراد مستعدی که به سمت وهابیت کشیده می‌شوند اهل سنت هستند برای همین است که وهابیون اهل سنت را به ظاهر برادر خود می‌دانند تا جمعیت عظیمی را با خود متحد کنند درحالی که در باطن نسبت به اهل سنت کینه‌ی زیادی دارند و خون آن ها را مباح می‌دانند، حتی وهابیت زن‌های اهل سنت را حلال می‌دانستند.
این جوان تازه شیعه شده جریان ایمان آوردنش به مکتب تشیع را این چنین بیان کرد: به منطقه کرمان سفری داشتم یک شیعه در محل کارش چند روایت به نقل از کتاب وهابیت نوشته و در بالای سرش چسبانده بود یکی از این احادیث به نقل از رسول‌الله (ص) بود که فرموده بود اگر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناسد مرگش با جهالت است و یکی دیگر حدیث ثقلین بود. وقتی این‌ها راخواندم با خودم گفتم شیعه‌ها دروغ می‌گویند. چه کسی می‌آید کتاب وهابیت را ورق بزند و درستی این احادیث را پیگیر شود.
شیرانی افزود: بعد ازآن مصمم شدم تا ببینم این احادیث واقعا در کتب اهل سنت و وهابی هم هست یا نه؟ به سراغ منابع وهابیت و اهل سنت رفتم و دیدم واقعا چنین احادیثی وجود دارد و دریافتم تنها شیعیان هستند که به این احادیث چنگ می‌زنند تا گمراه نشوند. بعد از این دائما در شک به سر می‌بردم و سر نماز با خودم می‌گفتم نکند که من اشتباه می‌کنم که به شکل وهابی ها نماز می خوانم بنابراین به خود جرأت دادم که به سمت کتاب‌های شیعه بروم و با گروه تبلیغی شیعه شروع به مطالعه کردم. آن‌ها ابتدا در مورد اختلافات با من صحبت نکردند بلکه بحث عقل و امامت را با من مطرح نمودند.
وی تأکید کرد: کتاب‌هایی که در شیعه شدنم بسیار موثر بودند کتاب الغدیر علامه امینی رحمة الله علیه، نهج البلاغه، کتاب دکتر تیجانی و شب‌های پیشاور بود. ابتدا کتاب الغدیر را که خواندم آن قدر ناراحت شدم که کتاب را محکم به دیوار کوبیدم و تصمیم گرفتم تا نقدی بر آن بنویسم و نام کتاب را دروغگوی بزرگ علامه امینی بگذارم زیرا در رابطه با بعضی اصحاب پیامبر (ص) مطالبی بود که مرا ناراحت می کرد در نهایت با تصمیم بر این که بر کتاب علامه نقد بنویسم پیگیر روایت‌ها شدم متوجه شدم تمام روایت‌ها درست است و همه‌ی ادله‌ی آن از کتاب‌های وهابیت و اهل سنت نقل شده است، اما همچنان در تردید بودم.
شیرانی اضافه کرد: یک شب که داشتم دعای سی و سوم صحیفه سجادیه را می‌خواندم خوابم برد این دعا مضمونش این است که خدایا پای مرا به سمت خوبی‌ها ببر. صبح روز بعد خواب دیدم در شهر شیعه نشینی هستم فردی به نام علی مرا بیدار کرد و گفت حمید بلند شو وضو بگیر و نماز بخوان. پس از آن که بلند شدم تا وضو بگیرم در خواب دیدم دو تن از دوستانم در حال مشاجره هستند پس از آن دیدم که نماز جماعت شیعه برپاست. می‌خواستم به شکل وهابی‌ها نماز بخوانم که فردی به من گفت دیگر نیازی نیست و مثل شیعیان نماز بخوان. آن جا ایستادم و مثل شیعیان نماز خواندم. آن‌جا در تشویش به سر می‌بردم. دیدم که یک روحانی شیعه به من نگاه کرد و لبخند زد و این لبخند مانند آبی بر روی آتش بود. جالب این جاست که دقیقا آن لحظه با صدای دوستم از خواب بیدار شدم و تمامی اتفاقاتی که در خواب برایم افتاده بود یک به یک اتفاق افتاد.
وی اظهار داشت: بعد از این جریان به دنبال کتاب تعبیر خواب رفتم اما چون صبح زود بود هیچ کتابخانه ای باز نبود. یک روحانی شیعه را دیدم و به او گفتم آیا شما تعبیر خواب بلدید؟ او پیشنهاد کرد به دارالقرآن برویم. درآنجا جمعی از روحانیون حضور داشتند. خوابم را آنجا تعریف کنم. وقتی خواب را برایشان تعریف کردم گفتند خواب شما تعبیر ندارد و مفهومی است. خودت باید بفهمی دنبال چه منظوری بوده‌ای. همان لحظه بلند شدم و در کمال تعجب همگان به شهادت آقا امیر المومنین(ع) ایمان آوردم از همان جا بود که تازه فهمیدم که رسالت بزرگی بر دوش من است و کار من آغاز شده است.
***یافتن دختر ربوده شده، پس از 10 سال
پلیس در ایالت کالیفرنیای آمریکا می گوید یک زن 25 ساله را که ده سال قبل ناپدید شده بود زنده پیدا کرده و رباینده را هم دستگیر کرده است.

 زن ربوده شده به پلیس گفت که مجبور شده بود با رباینده ازدواج کند و از او بچه دارد.
به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، مادر این زن، زمانی که او 15 سال داشت به ایستگاه پلیس شهر سانتا آنا در جنوب کالیفرنیا رفت و ناپدید شدن دخترش را گزارش داد.
پلیس می گوید ایسیدرو گارسیا، 41 ساله، را به اتهام آدم ربایی، تجاوز و محبوس کردن دستگیر کرده است.
زن ربوده شده که از او نام برده نشده، بعد از سال ها توانست از طریق فیس بوک خواهرش را پیدا کند. بعد از آن بود که او با پلیس تماس گرفت.
به گفته پلیس در زمان حمله در سال 2004، آدم ربا، دوست مادر این دختر بود و در خانه آنها زندگی می کرد.
پلیس سانتا آنا در بیانیه ای نوشت که گارسیا بعد از حمله به مادر این دختر او را ربود و در یک گاراژ زندانی کرد.
پلیس گفت که گارسیا در طول سالیان به این دختر می گفت که خانواده اش دیگر دنبال او نمی گردند و اگر سعی کند برگردد خانواده اش از آمریکا اخراج خواهند شد.
به علاوه به گفته پلیس گارسیا برای دختر اسناد جعلی هویت فراهم کرده بود.
پلیس گفت که گارسیا چند بار با دختر نقل مکان کرده بود تا شناسایی نشود.
براساس این بیانیه، گارسیا دختر را در سال 2007 مجبور به ازدواج کرد و در سال 2012 او صاحب یک فرزند شد.

***بی بی سی: واکنش توییتری روحانی به بازداشت رقاصان کلیپ شادی
صفحه توییتر منتسب به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران، جمله‌ای از سخنان یک سال پیش او را به زبان انگلیسی منتشر کرده است که معنای فارسی این جمله "شادی حق مردم ماست، ما نباید در مورد رفتارهای ناشی از شادی سختگیر باشیم" می باشد.
شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) انتشار این جمله را واکنشی از سوی حجت الاسلام روحانی به انتشار خبر دستگیری رقصندگان ویدیو آهنگ شادی (Haapy) قلمداد کرد.
سازندگان ایرانی کلیپ مزبور که تصاویر مستهجن هنجارشکنی خود را در یوتیوب و سایر شبکه های مجازی منتشر کرده بودند، با عکس العمل قاطع و قانونی نیروی انتظامی مواجه و ظرف 8 ساعت شناسایی و بازداشت شدند.
شب گذشته اعترافات سازندگان این ویدیوکلیپ مبتذل در سیمای ملی منتشر شد. آن ها در اعترافات خود گفتند که با وعده بازیگر شدن، اغفال شده اند.
***انتقاد شدید اصلاح طلبان از روحانی در بی بی سی فارسی
بی بی سی فارسی (BBCpersian) به بررسی وعده های انتخاباتی دکتر روحانی پس از گذشت 9 ماه پرداخت. در بررسی رسانه دولتی انگلستان، از این که رئیس جمهور ایران برای تحقق شعارهای سیاسی اش، اقدامات عملی انجام نمی دهد، به شدت انتقاد شد.

 بی بی سی فارسی با دعوت از کارشناسان اصلاح طلب خود به یاد دوران اصلاحات، تنها شعارهای سیاسی را مورد توجه قرار داد و از وعده های اقتصادی و معیشتی هیچ سخنی به میان نیاورد.
رئیس جمهور حدود سه هفته پیش گفته بود: «می گویند روحانی یادش رفته است. خیر! من چیزی از یادم نرفته است. می دانم چه گفته ام و چه باید انجام دهم.»
مجری برنامه صفحه2 با استناد به این بخش از سخنان رئیس جمهور کشورمان، به استقبال بررسی این وعده ها رفت و گفت: «انتقاد از کنار گذاشته شدن نخبگان، انتقاد از استبداد رسانه ای و هشدار نسبت به پایان منبرهای یک طرفه، وعده بهبود اوضاع اقتصادی و موارد دیگر. چرا یک دولت مستقر پس از گذشت حدود 9 ماه به جای گزارش تحقق وعده های انتخاباتی اش ترجیح می دهد به تکرار آن ها بپردازد؟ کدام بخش از وعده های انتخاباتی او محقق شده است؟»
بی بی سی فارسی از سه کارشناس اصلاح طلب خارج نشین دعوت کرده بود تا به انتقاد از حجت الاسلام روحانی و وعده های انتخاباتی اش بپردازند.
"فرخ نگهدار" به عنوان اولین کارشناس شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی با اشاره به موفقیت های دولت در عرصه بین المللی، گفت: «در عرصه حیات داخلی و آزادی ها، هنوز یک تحول جدی و شایان توجهی بروز نکرده است. همین آخرین نطق رئیس جمهور در جشنواره فناوری اطلاعات. در آن جا کسانی که کنارش ایستاده اند، نزدیک ترین یاران ایشان هستند: آقای نهاوندیان، آقای فریدون، آقای واعظی، ولی روی سخن با اشخاص دیگری است. گویی یک طرف وجود دارد که مخالف است. کسانی در برابر وعده های انتخاباتی آقای روحانی مقاومت می کنند.»
"آرش غفوری" که با عنوان "عضو جبهه مشارکت" در این برنامه شرکت کرده بود، ابتدا تأکید کرد: «فضای امروز با سال گذشته، زمین تا آسمون فرق کرده است.»
وی در عین حال به رئیس جمهور تذکر هم داد: «آقای روحانی باید توجه داشته باشد به آقای خاتمی سال 84 تبدیل نشود. اگر دو سال اول آقای خاتمی را با دو سال آخرش مقایسه کنیم متوجه می شویم آقای خاتمی در 2 سال آخر حرف های تندتری زد؛ اما صدایش شنیده نمی شد. بازخورد خبرهای آقای خاتمی در دو سال آخر خیلی کمتر بود. این ایراد برای آقای روحانی هم وجود دارد. اگر بخواهد در یکی دو سال آخر فقط حرف بزند و به حرف هایش عمل نکند، ممکن است صدای ایشان شنیده نشود.»
"هادی کحال زاده" عضو سابق شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت، دیگر کارشناس اصلاح طلب برنامه بی بی سی فارسی بود. وی اظهار داشت: «آقای روحانی به شعارهایی که می دهد اعتقاد دارد؛ ولی فکر نمی کنم برنامه ای داشته باشد. سخنان آقای روحانی به نظر می رسد مخاطب خاص دارد و در پاسخ به مشکلاتی است که دولت با آن ها مواجه است.»
وی افزود: «آقای روحانی سعی می کند یک گفتار درمانی و بازسازی اعتماد انجام دهد. دولت آقای روحانی به خوبی می داند که شیشه عمر دولتش اعتماد مردم است.»
***نقش روحانی، مشائی و سردار سلیمانی در روابط تهران-واشنگتن
وب سایت العربیه در گزارشی نوشت: «حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، در تازه‌ترین کتاب خود با عنوان "ایران و آمریکا، گذشته شکست‌خورده و مسیر صلح"* به بررسی تاریخ روابط میان تهران و واشنگتن پرداخته است.»
بر اساس این گزارش، موسویان کتاب خود را که به ریشه‌ها و عوامل بی‌اعتمادی و خصومت میان ایران و امریکا در دوران بعد از انقلاب می پردازد، با همکاری یک تحلیلگر سیاسی بنام "شهیر شهید ثالث" به رشته تحریر درآورده است.
وی در عین حال مدعی است که در کتابش برنامه ای جامع برای رفع خصومت‌ها و بهبود روابط دو طرف ارائه کرده است.
موسویان با ذکر خاطراتی از گذشته در کتاب خود، به نقل قول هایی از دکتر حسن روحانی، سردار قاسم سلیمانی و نقش اسفندیار رحیم مشائی در روابط ایران با امریکا اشاره کرده است.
وی با ادعای همکاری غیرمستقیم ایران با آمریکا در براندازی طالبان در افغانستان، در کتابش از قول سردار قاسم سلیمانی می نویسد: «ایالات متحده تنها به همکاری های تاکتیکی با ایران علاقه دارد.»
به نوشته موسویان، «قاسم سلیمانی در جلسه شورای عالی امنیت ملی ایران هشدار داده: "اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد که بعد از نابودی طالبان به ایران خیانت کند، مانند نیروهای شوروی در افغانستان گیر می افتد و شکست خورده آنجا را ترک می کند."»
در بخش دیگری از این کتاب، موسویان با اشاره به صحبت ‌های جرج بوش، رئیس جمهور وقت امریکا که ایران را "محور شرارت" خوانده بود، نوشته است: «حسن روحانی، نماینده وقت آیت الله خامنه ای در شورای عالی امنیت ملی، درباره امریکایی ها گفته بود:‌ "هر وقت خرشان از پل بگذرد، به موقعیت خشن گذشته برمی گردند".»
موسویان در کتاب "ایران و آمریکا، گذشته شکست‌خورده و مسیر صلح" مدعی شده است که احمدی نژاد چندین بار تلاش کرد با امریکا به توافق برسد.
وی در این باره می نویسد: «احمدی‌نژاد از مشاورش اسفندیار رحیم مشایی برای گفتگوهای غیررسمی استفاده کرد، اما صحبت های او راجع به "هولوکاست" و "یازده سپتامبر" سبب شد تا فرصت بهبود رابطه با امریکا از دست برود.»
وب سایت العربیه در انتهای گزارش یادشده خاطرنشان کرده است: «با وجود 35 سال اختلاف میان ایران و امریکا، آقای موسویان در کتاب خود نسبت به پایان این اختلافات امیدوار است. او در کتابش می نویسد: "در حالی که راه صلح بین ایران و امریکا پر از فراز و نشیب است، اما من مطمئنم دیدگاه قالب نظام، و از جمله رهبری، پایان دادن به دشمنی ها با امریکا بر اساس احترام متقابل، عدم دخالت و منافع مشترک است".»
گفتنی است انتشارات آکادمی بلومزبری (BloomsburyAcademic) ناشر کتاب موسویان، به نقل از یکی از دیپلمات های سابق امریکایی نوشته است: «دیدگاه‌های مطرح شده توسط آقای موسویان در این کتاب، کمتر از سوی ناظران غربی مورد توجه قرار گرفته است و می‌تواند برای کسانی که علاقه‌مند درک مشکلات موجود در روابط میان جمهوری اسلامی ایران و امریکا هستند، جالب باشد.»
***تصویب لایحه ای در آمریکا علیه ایران، روسیه، آفریقا
وب سایت خبری "هافینگتن پست" (huffingtonpost) نوشت: در جلسه کمیته نیروهای مسلح، لایحه ای 200 صفحه ای به تصویب رسید که خلاصه آن به شرح زیر است:
ا: هیچکدام از تسلیحات حاضر نباید منسوخ اعلام شود: این بند به این دلیل تصویب شد که پنتاگون به دستور چاک هیگل تولید تعدادی از تسلیحاتی که از نظر دیگر مقامات آمریکا تسلیحات خوبی به حساب می آیند متوقف شدند. به همین دلیل این کمیته برای این که جلوی دولت آمریکا را از توقف تولید تسلیحات بگیرد، این بند را در لایحه گنجاند.
2: دفاع از حضور نظامی آمریکا در افغانستان بعد از سال 2014 : این بند به این دلیل تصویب شد که دولت اوباما تصمیم گرفته بود بعد از سال 2014 تعداد نیروهای آمریکا در افغانستان را به میزان زیادی کاهش دهد. در این بند آمده است که حضور نظامی آمریکا در افغانستان با امنیت ملی آمریکا ارتباط مستقیم دارد.
3: پشتیبانی از حضور نیروهای نظامی آمریکا در خلیج فارس و خاورمیانه: در این بند تاکید شده است که آمریکا برای حفظ امنیت متحدین خود در خلیج فارس و در مقابل ایران باید حضوری مؤثر و رو به رشد داشته باشد، چرا که علیرغم حضور ایران بر پای میز مذاکرات، ایران هنوز یک تهدید برای امنیت منطقه به حساب می آید.
4: روسیه یک دشمن است: در این بند، روسیه یک تهدید جدی تلقی شده است و تأکید شده به دلیل این که روسیه تمامیت ارضی اوکراین را نقض کرده است باید مورد تحریم های بیشتر قرار گیرد و جلوی افزایش قدرت نظامی این کشور گرفته شود.
5: حمایت از افزایش حضور نظامی آمریکا در قاره آفریقا: در این بند آمده است که باید در آفریقا حضور جاسوسی، نظامی و عملیات های نظامی آمریکا در این قاره افزایش یابد.

 

***حبس خانگی رهبر «النصره» به خاطر پیروی از «الظواهری»
روزنامه الکترونیکی "رای الیوم" خبر داد که منابع نزدیک به گروهک "جبهه النصرة" فاش کردند، بعد از اینکه "ابومحمد الجولانی" سرکرده این گروهک، در سوریه بنا به دستور "ایمن الظواهر" رهبر القاعده، درگیری با "داعش" را متوقف کرده بود، "ابو ماریا القحطانی" رهبر دینی النصره، دستور بازداشت الجولانی را صادر کرد.
"بلال الشواشی" عضو جدا شده از جبهه النصره با اعلام این خبر گفت که برخی از منابع النصره به وی گفته‌اند که جولانی از یک ماه پیش به دست القحطانی ربوده شده است و اکنون در شهرک الشحیل سوریه در بازداشت خانگی به سر می‌برد.
وی تاکید کرد که سبب این بازداشت خودداری جولانی از جنگ با داعش و تلاش برای اصلاح جبهه النصره از داخل بوده است.
از طرف دیگر برخی از فراندهان جبهه النصره در صفحه‌های خود بر روی "فیسبوک" ضمن تکذیب این خبر گفتند که جولانی هم اکنون در حال رهبری علمیات‌های نظامی است.
استان "دیر الزور" در شرق سوریه اخیرا شاهد تشدید درگیری‌های خونین بین دو گروهک داعش و جبهه النصره بوده است که بر اثر آن هزاران نفر از مردم در این منطقه آواره شده‌اند.
***ادعای الجزیره: «بشار اسد» وجه المصالحه توافق ایران با غرب
وب سایت شبکه خبری "الجزیره" (aljazeera) در خصوص زمزمه هایی از سرگیری روابط ایران و عربستان نوشت: «بعد از ماه ها گفتگوی پشت پرده، عربستان سعودی و ایران راه خود را برای احیای روابط حسنه پیدا کردند.»
به نوشته الجزیره «در این میان عربستان از مواضع خود نسبت به بشار اسد کوتاه نیامده است؛ اما ظاهرا ایران مواضع خود را تا حدودی به مواضع عربستان نزدیک کرده است؛ اگرچه با دلایلی متفاوت با آنچه عربستان به دنبال آن است.
به ادعای این رسانه عربی «ظاهرا ایران قصد دارد تا حمایت صد در صد خود از اسد را تا حدودی کنار بگذارد؛ البته نه به صورتی اسد حذف شود؛ چرا که اسد ضامن منافع استراتژیک ایران به حساب می آید.
اما برای ایران ارزش توافق هسته ای از حمایت از اسد بیشتر و با ارزش تر است.
ظاهرا مذاکرات هسته ای بین ایران و غرب در حال به نتیجه رسیدن است و در این میان، ایران باید به عربستان به خاطر این مسئله، امتیازاتی قائل شود.
ایران در حال بررسی دو موضوع "ارتباط با مهمترین کشور عربی حاشیه خلیج فارس و رسیدن به توافق هسته ای با حمایت صد در صد از اسد" است و ظاهرا تصمیم دارد سیاست های خود در قبال سوریه را تا حدودی تغییر دهد.»
***اظهارات جالب مجری مشهور امریکایی بعد از سفر به ایران
استیو کرافت پس از سفری که به ایران داشته است در برنامه «60 دقیقه» که از شبکه سی‌ بی‌ اس ایالات متحده پخش می‌ شود درباره موضوعی که نام آن را برنامه سلاح هسته‌ ای ملی ایران گذاشته بود صحبت کرد.
وی در این برنامه می‌ گوید: مردم ایران متقاعد هستند که کشورشان به دنبال سلاح هسته‌ ای نیست. آنان به بمب هسته‌ ای هیچ اعتقادی ندارند و هیچ کسی را ندیدم که معتقد به ساخت بمب هسته‌ ای باشد. در ضمن رهبر معظم ایران نیز در فتوایش این مسئله را مخالف مذهب این کشور دانسته.
کرافت در ادامه، رئیس جمهور ایران حسن روحانی را به خاطر عمل‌ گرا بودن در متوقف کردن تمام بد حرف زدن‌ ها ستایش می‌ کند. در سال 2007 نیز اسکات پِلی در مصاحبه‌ ای با محمود احمدی‌ نژاد وی را با عناوین «فساد ناپذیر و فروتن» ستایش کرده بود.

 در بخشی از این برنامه، مجری از کرافت پرسید که آیا وقتی در کشور دشمن به سر می‌ بردی نمی‌ ترسیدی؟ گفت: نه، اینجوری نیست. درست مثل رفتن به یک پایتخت بین‌ المللی بزرگ بود. ما فقط دو نفر نظامی رو در شهر دیدیم. هیچ پلیسی، هیچ اسلحه‌ ای در کار نبود. شهری بسیار آرام را دیدیم.
کرافت حتی سیستم رفاه اجتماعی مردم ایران را اینگونه فریاد زد: فقر بسیار کمی بود... ایرانیان شبکه ایمنی بسیار بزرگی دارند. دولت یارانه خوبی به مردم می‌ دهد که در زمان سختی به کمکشان می‌ آید.
چارلی رز، یکی از مجریان برنامه از کرافت پرسید: آیا در بین ایرانیان گرایشی به سمت آمریکا وجود داشت؟ کرافت در حالی که سعی می‌ کرد جملاتش را محکم بگوید گفت: به نظرم این مسئله در بین ایرانیان وجود داشت. آن‌ ها نگاه بسیار دوستانه‌ ای به غرب دارند. اگر با ایرانیان راجع به سیاست خارجی ایالات متحده صحبت کنید به شما خواهند گفت «ما با سیاست خارجی آمریکا مشکل داریم اما با مردم آمریکا هیچ مشکلی نداریم. می‌خواهیم که غربی‌ها را ببینیم». من فکر می‌ کنم مردم ایران از انزوا ناراحت و خسته هستند و حقیقتا خواستار جنگ نیستند.
کرافت در پاسخ به سوال یکی از مجریان برنامه راجع به نظر مردم ایران درباره توافق هسته‌ ای میان ایران و 1+5 گفت: به نظر من مردم ایران به این قضیه امیدوار و خوش‌بین هستند که یک اتفاقی خواهد افتاد. چیزی که برایم خیلی جالب بود این بود که مردم ایران متقاعدند که کشورشان به دنبال بمب هسته‌ ای نیست.
کرافت همچنین افزوده است: به نظر من تحریم‌ ها به ایرانیان آسیب زده است اما آنان همچنان آماده‌اند تا چیزهای بیشتری را برای داشتن برنامه هسته‌ ای به قول خودشان صلح‌ آمیز قربانی کنند زیرا نمی‌ خواهند زیر بار حرف زور بروند.
در همین حین مجری برنامه از وی می‌پرسد: با اینکه به گفته رئیس جمهور اوباما تحریم‌ های ما فلج‌ کننده و بی‌ سابقه بوده است و به ایران صدمات اقتصادی زیادی زده است اما شما چنین چیزی در خیابان‌ های تهران ندیدید؛ درست است؟
کرافت در پاسخ گفت: نه، نه، نه، اوضاع اقتصادی مردم از سال 2008 تا کنون خیلی بد شده و نرخ تورم روی 30 درصد است اما مردم گرسنه نیستند. ایرانیان بنزین دارند، ماشین‌ها همه جا هستند و هیچ بازاری رو خالی از جمعیت نمی‌ بینید.
****بستنی میهن یا ابزار تهاجم فرهنگی؟!
حجت الاسلام "حامد تقدیری" در صفحه شخصی خود نوشت: سرمایش آنقدر زیاد است که تربیت بچه هایمان را هم منجمد می کند. هم بستنی است هم وسیله ی بستن فکرها و جهت دهی تربیتی است. پدر برای تشویق فرزندش بستنی را میخرد در حالیکه به جای ماده بستنی هزاران مشکل تربیتی را به خورد فرزند می دهد. اینها رخنه های فرهنگی است که خیلی عادی از کنار آن میگذریم. نه تنها فرهنگ اسلامی بلکه فرهنگ ایرانی را هم هدف قرار داده است.
تهاجم فرهنگی عروسک باربی جریان مجهولی نیست که بزرگواران بگویند بی اطلاع بودند. در ایران کتاب های متعدد و مقالات بسیاری در این زمینه نوشته شده است و در خیلی کشورها با آن مقابله میشود و پخش آن ممنوع است.
اینکه شرکت بزرگی چون شرکت میهن چنین خطایی کند و مسئولین وزارت فرهنگ کشور چیزی نگویند جای بسی تعجب دارد.
***لطفا اینجا خودکشی نکنید
کره جنوبی یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار خودکشی را در جهان برای خود به ثبت رسانده است و مقامات این کشور سعی دارند به هر نحوی جلوی افزایش این روند را بگیرند. آمار نشان می دهد که در سال 2010 میلادی از هر 100 هزار نفر کره ای، 34 نفر خودکشی کرده اند. مشکلات روحی و روانی، سرخوردگی، شکست های اقتصادی و عشقی از مهمترین عواملی هستند که باعث خودکشی افراد در کره جنوبی می شود.
نکته جالب در خودکشی ها این است که مردم کره جنوبی علاقه خاصی به کشتن خود در برخی نقاط خاص دارند و به عنوان مثال، افزایش آمار خودکشی در رودخانه "هان" در کره جنوبی باعث نگرانی دولت این کشور شده است.

 آمار پلیس کره جنوبی نشان می دهد که در پنج سال گذشته نزدیک به هزار نفر در کره جنوبی تلاش کرده اند تا خود را از روی پل رودخانه هان در سئول به پائین بیاندازند و دست به خودکشی بزنند که تعداد زیادی از آنها شکست خورده در مسائل عشقی و عاطفی بوده اند.
در گزارشی که به تازگی در کره جنوبی منتشر شده، آمده است که 408 نفر در کره جنوبی طی پنج سال گذشته در رودخانه هان در سئول پایتخت کره جنوبی خودکشی کرده اند.
هم اکنون پلیس کره جنوبی با نصب دوربین های مخفی و کنترلی در حاشیه رودخانه هان و پلهای احداثی روی آن و همچنین افزایش گشت زنی نیروهای گشتی سعی دارد تا آمار خودکشی را کاهش دهد.
 

***حمایت کاخ سفید از کلیپ مبتذل ایرانی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به دستگیری سازندگان کلیپ مبتذل ایرانی واکنش نشان داد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ چند روز پیش خبر دستگیری دست‌اندرکاران تهیه این کلیپ مبتذل را اعلام و عنوان کرد یک زن و مرد دستگیر شدگان را با دادن وعده‌های خوانندگی اغفال کرده بودند.
رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه متهمان سه پسر و سه دختر بودند، اظهار کرد: « آنان ضمن اعتراف به اقدامات مجرمانه خود بیان کردند: ما توسط یک زن (از دستگیر شدگان) و یک مرد اغفال شدیم و آنان با وعده خوانندگی و هنرپیشه شدن ما را مجاب به انجام این کار کردند، ضمن اینکه بدون اجازه ما تصاویر را در شبکه های مجازی پخش کردند.»
خانم «جین ساکی» در نشست خبری روزانه درباره دستگیری این چند جوان ایرانی که ویدئویی را از روی آهنگ «هپی» آمریکایی ساخته و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند گفت: «گزارش هایی در مورد آزادی این جوانان دریافت کرده‌ایم که تایید نشده اند. با این حال ما معتقدیم که آزادی بیان باید برای همه ایرانیان تضمین شود. در صورتی که این جوانان هنوز در بازداشت باشند ما خواستار آزادی آنان هستیم.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از اظهارات منتشر شده در حساب توئیتر منتسب به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که گفته بود «ما نباید درباره رفتارهای ناشی از شادی سختگیر باشیم» حمایت کرد. وی سخنان خبرنگاری که در حال نقل این اظهارات بود را قطع کرد و بلافاصله گفت: «ما با این موافقیم.»
اظهارات خانم ساکی در حالی صورت گرفته که رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند نیروهای امنیتی در ایالت شیکاگو، روز چهارشنبه با برخوردهای امنیتی شدید، دست‌کم 100 نفر از افراد شرکت‌کننده در یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در مقابل ساختمان «مک‌دونالدز» را دستگیر کرده‌اند.
 

***وهابیون صحاح را مقدم بر قرآن می‌دانند
دکتر عصام العماد، در نشست‌ شیعه‌پژوهی با عنوان «مبانی وهابیت و موانع جهان اسلام در مقابله با آنها» که عصر امروز در مرکز تخصصی شیعه‌ شناسی حوزه علمیه قم بر گزارشد، به تبیین راهکارهای مقابله با وهابیت پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: وهابیت بزرگترین خطر برای دنیای اسلام است، در آثار وهابیون، هیچ کتابی در رد تفکرات مارکسیستی، بودایی، مبارزه با اسرائیل و آمریکا وجود ندارد و تنها هدف آنان مبارزه با اصل اسلام و نابودی مکتب اهل‌بیت‌(ع) است.
عصام العماد گفت: وهابیت بر پایه دو تفکر خدا در بالای آسمان و شرک دانستن توسل به حضرت محمد(ص) بنا نهاده شده که هیچ وهابی‌ای نمی‌تواند این دو اصل را انکار کند.
این محقق و پژوهشگر با اشاره به اهمیت علم اصول فقه و مبانی الفاظ در این علم گفت: یکی از مهمترین مشکلات وهابیون این است که معانی علم اصول را به خوبی نخوانده‌اند و اشتباهات آنان در مباحث الفاظ، باعث گمراهی آنان شده است؛ چرا که علم اصول فقه مهم و روشی برای تفسیر و فهم قرآن است و هر مکتبی از علم اصول فقه عقب‌نشینی کند خطرناک است و باعث گمراهی در فهم قرآن مجید می‌شود و خوشبختانه در حوزه قم مراجع و علما به این علم مفید و مهم اهمیت زیادی می‌دهند.

این شیعه‌پژوه تاکید کرد: وهابیون گرچه در گفتار، قرآن را مهم می‌دانند، اما در مقام عمل کتب صحاح سته را بر قرآن مقدم می‌دارند و اگر آنان احادیث این کتاب‌ها را بر قرآن عرضه می‌کردند گمراه نمی‌شدند، ولی هیچ‌گاه این کار را انجام نمی‌دهند و این خود باعث فهم غلط آنان از معارف قرآن می‌شود.
وی افزود: همواره در طول تاریخ، بزرگان و علمای شیعه و سنی در مسایل اعتقادی به احادیث متواتر رجوع می‌کردند؛ اما متاسفانه وهابیت در مباحث اعتقادی به احادیث آحاد و شاذ رجوع می‌کنند و کسانی که در مباحث اعتقادی به احادیث متواتر رجوع می‌کنند را گمراه می‌کند.
 

***از صدور فتوای جهاد نکاح تا محرمیت از طریق چت!
حجت الاسلام علی امیرخانی، پژوهشگر پژوهشگاه اهل البیت (ع) در دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به آسیب های صدور فتاوای وهابیت گفت: برخی از فتواهایی که این فرقه مجعول صادر می کند، بنیان خانواده ها را دچار تزلزل کرده و بی اعتمادی میان زن و شوهر را سبب می شود.
وی ادامه داد: به طور مثال صدور فتوای جهاد نکاح یا محرم شدن زن و مرد با شرایطی بسیار نامناسب و به دور از شرع و عرف و عقل یا رواج ازدواج های اینترنتی به شیوه ای نامعقول، از جمله مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.
این پژوهشگر تصریح کرد: البته بسیاری از فتواهای وهابیت اگر چه از سوی بزرگان آنها صادر می شود اما به دلیل مخالفت با عقل و عرف و شرع، در جامعه عملا پیاده نمی شود یا به دلیل تقابل داشتن با ذات و فطرت با مخالفت شدید روبه رو می شود و آن دسته که اجرا می شود، مشکلات فراوانی را از جمله از هم پاشیدگی خانواده ها و دلزدگی و دلسردی میان زوجین را به همراه دارد چرا که طبیعت و ذات انسان نمی پذیرد مثلا همسر او رابطه ای غیر مشروع به نام دین و جهاد با افراد دیگر داشته باشد در واقع صدور این فتاوا به نوعی لاابالی گری دینی یا بی بند و باری با نام دین است.
کارشناس ارشد مذاهب اسلامی عنوان کرد: این روش باطلی که وهابیت در پیش گرفته، روشی است که عقل را تعطیل کرده و با توجه به ظاهر دین، فتواهایی صادر می شود که با عقل هر انسانی در تضاد است و متاسفانه این احکام به نام دین تمام می شود که این امری بسیار ناپسند است.
وی در ادامه ابراز کرد: وهابیت با توجه به روش نامعقول و نامانوسی که برای استخراج احکام خود در پیش گرفته، عقاید شیعه و اهل سنت را رد می کند؛ به طور مثال آنها مساله توسل یا زیارت قبور را شرک می دانند در صورتی که این امور در فطرت انسان ها خوابیده است و مخالفت با آنها، مخالفت با فطرت است.
حجت الاسلام امیرخانی بیان کرد: از جمله عوارض صدور فتاوای خانمان برانداز وهابیت، تولد فرزندانی نامشروع است که حاصل این ازدواج های اینترنتی است چرا که در این سبک زن و مرد در دو سرزمین یا شهر یا نقطه جدا از هم تنها با یک رابطه مجازی، مجاز هستند هر رابطه ای نامشروع با فرد دیگری داشته و فرزندی که در این میان حاصل می شود، منتسب به آن مردی است که در فضای مجازی با زن آشنا شده و ازدواج کرده و به این ترتیب تمامی احکام فقهی و حقوق اسلامی مانند ارث به آن فرزند نامشروع تعلق می گیرد.
وی یادآور شد: همچنین در بحث محرم شدن زن و مرد در محل کار با شیوه ای غیر عقلی و عرفی و شرعی، کانون خانواده ها از هم می پاشد و همسر آن زن دیگر نمی تواند به زندگی با او ادامه دهد؛ یا در جهاد نکاح وهابیت قصد دارد تنور جهاد و اقدامات تروریستی خود را با هر وسیله ای گرم نگه داشته و در میان افراد خود ایجاد انگیزه کند و برای این کار از زن هم استفاده جهادی می کند و هم استفاده جنسی و برخی از زنان(حتی زنانی که همسر دارند) نیز تنها با امید و وعده ثواب جهاد، اقدام به این کار می کنند. لذا صدور این قبیل فتاوا، جامعه را دچار چالش کرده و با ایجاد دگرگونی در سبک زندگی افراد، خانواده ها را از هم می پاشد.


***پیام خاخام یهودی به روحانی
اسماعیل فلاح خبرنگار واحد مرکزی خبر در لندن با قرار دادن یک عکس در صفحه اجتماعی خود نوشته است: «پیام خاخام حامی فلسطین مقیم لندن: به آقای روحانی بگو برایت آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در مقابل صهیونیست ها محکم بایستد.»
 

***سفر حسن روحانی با هواپیمای آنگلا مرکل!
آبان‌ماه 1390 هواپیمایی ماهان یک فروند ایرباس آ310 را که متعلق به ناوگان تشریفاتی دولت آلمان بود خریداری کرد.خرید این هواپیما باعث شد تا رسانه‌های غربی جنجالی را برای فروش آن به یک شرکت ایرانی به راه بیاندازند.
این ایرباس آ310 با علامت ثبتی 10+22 ساخته شده و در اختیار نیروی هوایی دولت فدرال آلمان برای جابجایی سران این کشور بوده است.داخل این ایرباس به صورت VIP طراحی شده و مجهز به اتاق خواب و میز کار است.
اما این هواپیما پس از ورود به مهرآباد و رنگ‌آمیزی راهی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) شد و در هنگر هواپیمایی ماهان قرار گرفت و علامت ثبتی آن به EP-VIP تغییر کرده و پس از مدتی این علامت ثبتی نیز به EP-MMX تغییر یافت.
این هواپیما پس از چک‌های انجام شده برای سلامت فنی و تغییر رنگ و علامت ثبتی این روزها مامور انجام جابجایی سران کشورمان شده است.استفاده از این هواپیما برای پروازهای تشریفاتی با توجه به حساسیت کشورمان غیر عادی تلقی شده چراکه در کشورهای بزرگ دنیا همانند ایران ، رییس جمهور از هواپیمای کهنه و تشریفاتی دیگر کشورها استفاده نمی‌کند.
این امر زمانی پر رنگ‌تر می‌شود که جاسوسی کشوری مانند ایالات متحده از سران کشورهای اروپایی به ویژه آلمان فاش شده است.سوال اینجاست که آیا هواپیمای مذکور از نظر عدم وجود سامانه‌های جاسوسی بررسی شده است؟ چراکه امکان رد و بدل شدن صحبت‌های مهم در خصوص کشور در این هواپیما توسط سران کشورمان وجود دارد که فاش شدن آن به صلاح کشور نیست.
***ساعت 500 میلیونی بابک زنجانی
در شرایط فعلی اخباری مبنی بر ساعت 500 میلیونی ، انگشتر الماس و خودکار طلای بابک زنجانی به گوش می رسد که در دادگاه همراه او بوده و به مامور زندان تحویل داده است.
 

***آبروریزی جهانی این‌بار به خاطر پیراهن‌های تیم ملی!
پس از اظهار نظر بازیکنان و مسئولان تیم ملی فوتبال ایران درباره پیراهن‌ بازیکنان، این موضوع به سوژه اصلی رسانه‌های ورزشی بین‌المللی تبدیل شد.نشریه «بیلد» آلمان در این باره نوشت: در تاریخ 16 ژوئن 2014 (26 خرداد) شاگردان کارلوس کی‌روش به دیدار نیجریه خواهند رفت ولی بازنده این دیدار نیجریه خواهد بود که پس از سوت پایان بازی دست خالی باید زمین مسابقه را ترک کند چون فدراسیون فوتبال ایران بازیکنان تیم ملی را از تعویض پیراهن خود با بازیکنان تیم‌های دیگر در جام جهانی 2014 برزیل منع کرده است.
«بیلد» در ادامه نوشت: دلیل این ممنوعیت «شرم‌آور» برای کشوری که غنی از نفت است مشکلات مالی برای تهیه پیراهن بیشتر است. علی کفاشیان هم در توضیح این ماجرا گفت: ما نمی‌توانیم در هر بازی به بازیکنان‌مان یک پیراهن بدهیم و بازیکنان باید در استفاده از پیراهن صرفه‌جویی کنند.
در ادامه این گزارش آمده است: بازیکنان و مربی تیم ایران از کیفیت این پیراهن‌ها که تولید کمپانی پوشاک ورزشی «آل اشپورت» آلمان است ناراضی هستند. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان 26 ساله تیم ملی با یک متر و 93 سانتی‌متر قد با نارضایتی از کیفیت پیراهن‌های ایران گفت که پیراهن سایز XL او پس از شسته شدن آب رفته است. البته کفاشیان در پاسخ به این موضوع گفت: بازیکنان نباید پیراهن خود را با آب گرم بشویند.
رسانه‌های دیگری هم همچون «رادیو پروگرام دل‌پرو» پرو و سایت «rionegro.com.ar» آرژانتین هم این موضوع را بازتاب داده‌اند.
 

**برخورد با کارشناس وزارت نفت به ‌خاطر یک مصاحبه
پرونده یک کارشناس حوزه نفت به خاطر یک مصاحبه و انتقاد وی از سازمان محیط‌زیست، به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان نفت ارسال شد.
این کارشناس باسابقه نفت، اوایل اسفندماه سال گذشته مصاحبه‌ای با «وطن‌امروز» انجام داد که طی آن به انتقاد از فضاسازی‌های سازمان محیط‌زیست درباره کیفیت بنزین تولید داخلی پرداخت.
البته این کارشناس هیچ اظهارنظری علیه سیاست‌های آن زمان مجموعه نفت نکرده و در کل به دفاع از عملکرد وزارتخانه و مجموعه‌های نفت در تولید بنزین پاک پرداخته بود. با این حال گویا همزمان با این مصاحبه، برخی رویکردها و سیاست‌های مجموعه نفت تغییر می‌کند و این مجموعه و آن سازمان زیست‌محیطی در سطوح بالا درباره بنزین با یکدیگر هم‌عقیده می‌شوند. بنابراین کارشناس یاد‌شده که فقط به بیان دیدگاه کارشناسی خود پرداخته بود، قربانی عدم‌اطلاع از این روند شده است.
یک منبع آگاه در وزارت نفت اظهار داشت: آقای سیدعلی س - م بیش از 20 سال است به عنوان کارشناس و مدیر در حوزه نفت فعالیت دارد اما در ماه‌های اخیر با بدترین شرایط کاری مواجه بوده است چرا که یک مقام ارشد حوزه نفت، خواستار برخورد با وی شده است.
وی با بیان اینکه این کارشناس از هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها بویژه رسانه‌های مشخص منع شده است، گفت: این فرد که از کارشناسان مجرب نفت است، هم‌اکنون وضعیت روحی مناسبی ندارد و از زمانی که با دستور یک مقام ارشد نفتی به هیات بدوی معرفی شده، این موضوع تاثیر منفی در زندگی شخصی و اداری وی داشته است. به گفته این منبع آگاه، سیدعلی س - م اکنون در انتظار حکم هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان نفت است.
 

***انشعاب در جیش العدل
رسانه‌های نزدیک به گروهک چند نفره جیش‌العدل از انشعاب(!) در این گروهک تروریستی خبر می‌دهند.
گویا نیوز در این باره نوشت: براساس خبر دریافتی، ماجرای گروگانگیری 5 سرباز در منطقه جکیگور بلوچستان باعث انشعاب در جیش‌العدل شده است. در این میان رئوف ریگی از برخی اتفاقات ناخرسند است. در طیف حاضر در جیش‌العدل علاوه بر هویت طایفه‌ای و منطقه خود، درباره شیوه ادامه مسیر نیز به اختلاف برخورده‌اند. صلاح‌الدین فاروقی رئیس جیش‌العدل خواستار سوق دادن جنگ فرقه‌ای از سوریه به ایران شده اما طیف دیگر مخالف این مسئله هستند.
گفتنی است عبدالرئوف برادر عبدالمالک ریگی در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه گفته «چرخاننده اصلی حرکت من بودم که از گروه جیش‌العدل جدا شدم و همه به این حقیقت اعتراف می‌کنند. در واقع نام فاروقی در منطقه ناشناخته است.
او همچنین گفته چون توازن قوا وجود ندارد، مذاکره با ایران ممکن نیست.
***همجنس بازی شاهین نجفی در انگلیس به ثبت رسید

با دقت در عرصه فرهنگ سازی جهانی به مواردی خاص برخواهیم خورد که نظام های غربی به خصوص آمریکا و انگلستان با تغذیه از سرمایه های مالی و انسانی یهود، به شدت و با اصراری بسیار عجیب سعی در گسترش و تبلیغ آنها در میان مردم خود و دیگر ملت ها دارند.
یکی از این موارد که شدیدا مورد توجه نظام فرهنگ سازی غرب بوده «همجنس بازی» است.
اسناد منتشره در سایت کمپین حمایت از همجنس بازان در انگلستان حکایت از به ثبت رسیدن اولین ازدواج های همجنس بازی در انگلستان دارد که در بین آنها اسامی "تارکان تِوِت‌اوغلو" خواننده مشهور کشور ترکیه و "شاهین نجفی" رَپِر ایرانی نیز به چشم می خورد.
گفتنی است 28 مارس 2014 ازدواج همجنس بازان در انگلستان و ولز قانونی شد و کمپین های حامی همجنس بازی در این کشور به تبلیغ و ترویج آن می پردازند که با انتشار برخی از اسناد رسمی ازدواج همجنس بازان در این کشور سعی در تشویق، حمایت و تبلیغ این کار غیراخلاقی دارند.
 

***درآمد 1000 میلیارد تومانی بانک‌ها از شتاب

بررسی پیش بینی‌های درآمدی و بیلان فعالیت چند بانک مهم کشور نشان می‌دهد بانک‌های خصوصی و دولتی کشورمان حدودا هزار میلیارد تومان از طریق مانده گرفتن از حساب و هزینه انتقال شتابی کسب کرده‌اند.
انتشار خبری مبنی بر دستور بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌ها برای اینکه بانکداران باید از 20 خرداد ماه بابت مانده گیری دستگاه‌های خودپرداز شتاب از مشتریانشان کارمزد بگیرند، بار دیگر ماجراهای مربوط به شبکه شتاب را برجسته کرده است.
بر اساس بخشنامه مذکور، مشخص شده است که در سه ماهه پایانی سال گذشته تعداد 1.673.571.982 تراکنش یعنی بیش از 1 میلیارد و 600 میلیون، در سه نوع خرید، مانده گیری، خرید شارژ و پرداخت قبض در سیستم شاپرک ثبت شده است که مانده گیری، بخش قابل توجهی از این تراکنش ها را شامل می شود. البته این موضوع مربوط به پایانه های مشهور به POS است اما حدودا نشان می دهد آمار شبکه شتاب نیز چیزی کمتر از این تعداد نخواهد بود.
شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی(شتاب) از سال 1381 با هدف یکپارچه کردن و به هم پیوستن سامانه های کارت تمامی بانک های کشور و در جهت خدمت مطلوب تر بانکداری الکترونیک به مردم کشور آغاز به کار کرد. با گذشت زمان تمام بانک های کشور در این شبکه عضو شدند و حالا این عملیات تحت پوشش شتاب دامنه وسیعی از تبادلات از قبیل برداشت وجه نقد، خرید الکترونیکی، انتقال وجه، پرداخت قبوض و مانده گیری را دربرمی گیرد و مردم به استفاده از این شبکه خو گرفته اند.
اما بد نیست بدانید که بانک ها در ازای ارائه این خدمت مناسب به مردم، سود قابل توجهی نیز می کنند که از جمع شدن 100 تومان های مربوط به مانده گرفتن از حساب در بانکی غیر از بانک صاحب حساب و انتقال مبلغی در حدود 500 تومان برای هر انتقال شتابی یا اصطلاحا کارت به کارت تشکیل می شود.
با بررسی پیش بینی های درآمدی و بیلان فعالیت چند بانک مهم کشور ارقام قابل توجهی به دست آمده که نشان می دهد بانک های خصوصی و دولتی کشورمان حدودا هزار میلیارد تومان از این راه درآمد کسب کرده اند، بدون آنکه این موضوع مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد.
 

***انواع حجاب در لبنان و هزینه آن
وبلاگ خاطرات و نظرات یک ایرانی ساکن لبنان در آخرین مطلب خود نوشته است: از آنجا که مطالبی در سایت‌ها منتشر شد مبنی بر گران بودن حجاب چادر نسبت به حجاب مانتو، خواستم وضع لبنان را هم بشنوید. اطلاعات من حاصل شنیده‌ها و دیده‌های خودم در ضاحیه و فروشگاه‌های مختلف لبنان است؛ البته نه فروشگاه‌های خاص در خیابان الحمرا که هر قطعه لباسشان بین 600-500 دلار تا چند هزار دلار است؛ بلکه فروشگاه‌هایی که عموم مردم از آنها خرید می‌کنند؛ هزینه پوشش برای خانم‌های چادری در لبنان بسیار کمتر از مانتو پوش‌ها یا بی‌حجاب‌هاست.
حجاب شرعی خانم مانتو پوش (مانتو شرعی بلند) باید یک مانتو بخرد و یک روسری یا شال لبنانی (ترکی): قیمت‌های روسری و مانتو بیداد می‌کند؛ قیمت یک مانتوی خوب بین 50 تا 100 دلار است؛ هرچند ارزانتر، بی‌کیفت‌تر و ساده‌تر هم وجود دارد، اما این قیمت نرمال است و البته گرانتر هم موجود است، روسری و شال حریرِ اصل اقلاً کمِ کم 50 دلار قیمت دارد به بالا.
ارزانترین روسری حریر که پارچه آن حریر خالص نبوده و ترکیب دارد، 23 دلار به فروش می‌رسد؛ با یک روسری که کار راه نمی‌افتد، باید اقلاً به تعداد روزهای هفته روسری خوش رنگ و خوش طرح داشته باشند؛ تصور کنید خانمی فقط 7 مانتو و 7 روسری داشته باشد! اقلاً هزار دلار هزینه برده.
درحالیکه چادر بهترین نوعش از مغازه‌های صاحب نام، حدود 100 تا 200 دلار است؛ با این حال یک چادر برای یک کارمند یا دانشجو که ارزان و با دوام و ساده باشد، 50 دلار است؛ باید توجه کرد که چادر را برای یکسال می‌پوشند تا سال بعد یک چادر جدید بخرند و قبلی بشود چادر دم دستی؛ با این حساب هر خانم چادری کمِ کم، 3 چادر دارد؛ در مقابل، خانم مانتو پوش هر سال اقلاً 4-5 مانتو می‌خرد.
برسیم به کلاً بی‌حجاب‌ها؛ این خانم‌ها عموماً لباس مارک‌دار می‌پوشند؛ یک شلوار مناسب اقلاً 50 دلار هزینه دارد؛ چه جینز چه کتان چه نوع دیگر؛ بلیز هم همینطور؛ این قیمت‌ها تازه جزو ارزانترین‌هاست که مارک معروفی نباشد؛ لباس‌هایی که در مغازه‌های ضاحیه به فروش می‌رسد، زیر 70 دلار نیست؛ خانمی از یک مغازه صحبت می‌کرد که لباس‌های زیبایی داشت؛ می‌گفت شاید بتوانی لباس ارزان به قیمت 200 هزار لیره هم پیدا کنی! (130 دلار)
برسیم به کفش؛ کفش‌های چینی موجود در بازار در کمترین حالت 20 دلار قیمت دارند؛ اگر از مغازه‌های صاحب نام کفش مناسب بخواهید که باید اقلا ً50 دلار کنار بگذارید (مثل کفش فروشی Saly که کفش چرم لبنانی می‌فروشد)؛ کفش‌های مارک‌دار که زیر 100 دلار وجود ندارد تازه آنهم موقع حراجی؛ مثلاً اگر در هنگام تخفیف به مغازه آدیداس بروید شاید کفشی با حدود 100 دلار گیرتان بیاید.
کیف هم همان داستان است؛ از مغازه‌های پایین شهر و چیپ که خرید کنید کمتر از 30 دلار کیف بنجل گیرتان نمی‌آید؛ اما مغازه‌های شیک در پاساژها و مراکز خرید کیف‌هایی با قیمت‌های 100 دلار و 200 دلار به شما عرضه می‌کنند.
با این حساب، ظاهراً ایران حجاب گرانتر از خارج است؛ چه چادر و چه مانتو؛ پس بگو چرا بعضی از دخترها هی آستین یا پایین شلوارشان آب می‌رود!
 

***ماجرای روغن ریخته‌ای که آمریکا نذر ایران کرده بود
«توقف تلاش غرب برای کاهش فروش نفت ایران» یکی از بزرگترین امتیازهای 9 گانه آمریکا و اتحادیه اروپا به ایران محسوب می‌شود که در قبال 27 تعهد ایران به طرف مقابل باید انجام می‌شد.
امیرحسین ثابتی در وبلاگ دست نوشته‌های یک دانشجو آورده است: یکی از تعهدات 5+1 به ایران در توافق ژنو، «توقف تلاش برای کاهش فروش نفت ایران» بود اما به تازگی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که در دو ماه گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای صادرات نفت ایران کاهش یافته و به میزان قبل از انعقاد توافق ژنو بازگشته است.
جالب اینکه «توقف تلاش غرب برای کاهش فروش نفت ایران» یکی از بزرگترین امتیازهای 9 گانه آمریکا و اتحادیه اروپا به ایران محسوب می‌شد که در قبال 27 تعهد ایران به طرف مقابل باید انجام می‌شد.
با این اوصاف مشخص می‌شود که یکی دیگر از امتیازات بزرگ! آمریکا به ایران در عمل چه اندازه «پوچ و دروغ» بوده است چراکه اساساً مفهوم «تعهد 1+5 برای توقف تلاش‌های قبلی جهت کاهش فروش نفت ایران» یک تعبیر بسیار کلی و غیر قابل انداز‌ه‌گیری است و اکنون که فروش نفت ایران کاسته شده و به میزان قبل از توافق ژنو بازگشته است، ایران هیچ شکایتی نسبت به این مسئله نمی‌تواند ابراز کند چرا که اولاً طرف مقابل می‌تواند صورت مسئله را به راحتی پاک کرده و مدعی شود کاهش فروش نفت ایران در دو ماه گذشته ربطی به تلاش‌های آمریکا نداشته است.
ثانیا در صورت پذیرش این موضوع نیز می تواند ادعا کند «توقف تلاش برای کاهش نفت ایران» منحصر به همان ماه اول اجرای توافق ژنو بوده و بعد از آن آمریکا و اتحادیه اروپا ترجیح داده‌اند بار دیگر تلاش خود را برای کاهش فروش نفت ایران از سر بگیرند چرا که در متن اصلی توافق ژنو هیچ قید زمانی برای این مسئله مشخص نشده بود.
 

***سارقان، قاشق‌های قبر یک رئیس جمهور را ربودند
به تازگی شخص یا گروهی با ورود به مقبره رئیس جمهور مقتول ایالات متحده که تنها 4 ماه، یعنی از 4 مارس تا 19 سپتامبر 1881 میلادی، دولت این کشور را در اختیار داشت، ورود پیدا کرده و اقدام به سرقت 13 قاشق یادبود از این مقبره کرده است.
در همین حال کاترین گاس (Katherine Goss) رییس گورستانی که این مقبره در آن قرار دارد، ضمن تعجب از اقدام سارقین، می گوید تعجب کردیم آن‌ها قاشق برده اند، چرا که فروش آنها سخت است و همه خریداران این قاشق ها را می شناسند.
وی همچنین با اعلام این موضوع که سارقین یادبود های دیگر و حتی پول موجود در جعبه اعانه را دست نزده اند و فقط قاشق برده اند، رسما بیان می کند که احتمالا کسانی فقط می‌خواسته اند بفهمانند که این کار انجام شده.
این در حالی است که باید توجه داشت که آبرام گارفیلد بیستمین رییس جمهور آمریکا و یکی از 4 رییس جمهور ترور شده ایالات متحده محسوب می‌شود که به عنوان یهودیان پایه گذار ایالات متحده ، همواره قطب توجه حاکمان این کشور محسوب می شوند.

***ماجرای فیلم دویدن آیت الله هاشمی روی تردمیل، یک روز پس از عدم احراز صلاحیت
مصطفی فقیهی مدیرمسئول پایگاه خبری «انتخاب» در صفحه شخصی اش در فیس بوک نوشت:
در گزارش پیشین ، به روز پراسترس و مملو از هیاهوی کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره ای داشتم و اینک، بنا دارم با گذر از اتفاقات ایام تبلیغات و سپس عدم احراز صلاحیت جنجالی ایشان ، به روزهای پس از این اتفاق کم نظیر تاریخ انقلاب اشاره ای داشته باشم.
پس از اعلام رسمی نتایج صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدارهای متعددی با گروه های مختلف سیاسی داشتند که خواستار انصراف یکی از «کاندیداهای منتقد ایام احمدی نژاد» به نفع دیگری بودند. گوآنکه صفا و نجابت دکتر عارف دوست داشتنی ، از او چهره ای محجوب ، اخلاقمدار و محبوب در افکار عمومی ساخته بود، اما عمدتاً از همان ابتدا نظرات بر روی حجت الاسلام روحانی بود و "انتخاب" نیز سعی کرد ضمن ارام سازی فضا، برای نخستین بار تز انصراف را "کلید" زند ، هر چند با گلایه های اتشین برخی نزدیکان دکتر عارف مواجه شود.
یکی دو روز پس از آن ماجرای تلخ و خروج نسبی از شوک «عدم احراز صلاحیت»، در جلسه ای به همراه یکی از دوستان با یاسر هاشمی بودیم. از برخی کاندیداهای تایید شده گله داشت . بحث به «سن و سال» آیت الله کشید . طی روزهای اخیر، بارها در سالن سخنرانی مجمع تشخیص مصلحت ، هاشمی را دیده بودم که ایستاده ، دقایق طولانی سخنرانی می کند؛ اما در جلسه ی مذکور، یکباره با فیلمی مواجه شدم که سخت تکانم داد.
این فیلم که دقیقاً یک روز پس از نظر شورای نگهبان، با موبایل و توسط خود یاسر گرفته شده بود ، آیت الله را در وضعیتی متفاوت نشان می داد. ساعت 7 صبح... هاشمی ، تازه از خواب برخواسته بود و چون روزهای پیشین، قبراق و سرحال در حال ورزش کردن بود، اما نه نرمش های نرم ایام کهولت... او در گوشه ای از منزل و با لباس و شلوار تماماً سفید، بر روی "تردمیل" مشغول دویدن بود! نه پیاده روی یا دوی آهسته ، آیت الله حقیقتاً می دوید! غلو نمی کنم و نمی گویم من 28 ساله توان چنین دویدنی را ندارم ، اما قطعاً چنان دویدنی را از پیرمردی 78 ساله متصور نبودم و فکر نمی کردم او بتواند، چنین تحرک منحصر بفردی داشته باشد.
در حین دویدن، یاسر از پدر می پرسید که نظرتان در مورد این اتفاق چیست؟ او در حالی که همچنان می دوید ، چنین پاسخ داد که «بنای آمدن نداشتم، اما پس از آنکه درخواست ها بسیار زیاد شد، آمدم...من از این اتفاق [عدم احراز صلاحیت] ناراحت نیستم...به خاطر مردم و نظام آمده بودم...» (حافظه ام یاری نمی کند، شاید عبارات دقیقاً این ها نباشد اما محتوا همین بود)
پس از پایان این فیلم کوتاه موبایلی ، یاسر هاشمی پیشنهاد داد که فیلم را در «انتخاب» منتشر کنیم ، مشتاقانه پذیرفتم. انتشار این فیلم ، پاسخی مستند بود و قطعاً جنجال و کولاک سنگین رسانه ای را موجب می شد که گستره ی آن، تاثیر شگرفی در فضای انتخابات داشت.
یکی دو روز گذشت ، خبری نشد. تماس گرفتم که از فیلم چه خبر؟ پاسخ آمد که ظاهراً منصرف شده اند، معتقد بودند که انتشارش، در شان آیت الله نیست... و به همین سادگی پرونده ی دیدنی و جنجالی ترین مستند سیاسی کشور ، بسته شد! حقیقتاً صد حیف، از چنین فیلم تاریخی و ماندگاری که هرگز منتشر نشد!
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.