قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مدارس امام رضا(ع) باید انسانهایی تربیت کنند که افتخار اسلام و تشیع باشند.<BR>

 مدارس امام رضا(ع) باید انسان‌هایی تربیت کنند که افتخار اسلام باشند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دکتر سعید عبدالحسینی دیروز در مراسم معارفه مدیر عامل جدید بنیاد فرهنگی رضوی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انجام کار جدی در زمینه فرهنگ تأکید خاص دارند و بخصوص این تأکید را در نامگذاری سال جاری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نشان داده‌اند، امیدوارم همه با هم کمک کنیم تا در مدارس امام رضا(ع) انسانهایی تربیت شوند که مایه افتخار شیعیان و مسلمانان جهان باشند.
وی با بیان اینکه علم‌آموزی و تخصص در دین اسلام بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: کمتر دینی است که همچون اسلام این‌قدر به علم توصیه کرده باشد؛ به طوری که فراگیری علم، جزو ضروریات هر مسلمان و شیعه است و باید دنبال فراگیری علم در زمینه‌های مختلف برود و در راه‌هایی گام بردارد که به سعادت بشر کمک می‌کند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دست اندر کاران مقوله آموزش و پرورش، فرهیختگان و سازندگان ستونهای اصلی انقلاب هستند، گفت: وظیفه‌ای که شما عزیزان دارید، از خطیرترین وظایف جامعه بشری است، زیرا شما ساختار فکری انسانها و خمیرمایه شخصیتی آنها را شکل می‌دهید و پرورش نیروهای متفکر، متخصص و در عین حال متعهد را برعهده دارید.
وی با بیان این مطلب که ستونهای اصلی یک کشور را نیروهای متفکر آن می سازد، اظهار داشت: جوهره وجودی و ساختار فکری نیروهای متعهد و متخصص از سنین پایین و دوران دبستان تا قبل از دانشگاه شکل می‌گیرد و آنچه در آینده بدان اضافه می‌شود، بحث تکامل شخصیت است که بر روی آن خمیرمایه صورت می‌گیرد.
عبدالحسینی ادامه داد: در جهان، انسانهای متخصص زیادی هستند و شاید کشورهای غربی به مراتب در بعضی زمینه‌های تخصصی از ما جلوتر باشند، اما در بحث فرهنگی، ما دارای غنی ترین فرهنگ جهان هستیم، بنابراین وظیفه داریم متعهدان متخصص تربیت و این فرهنگ غنی را به دنیا معرفی کنیم.
وی افزود: امروز ساختن ستونهای اصلی نظام مقدس اسلامی با شما فرهنگ‌سازان عزیز است که با توکل به خداوند و کمک امام هشتم(ع)، انسانهای متخصص و متعهد تربیت و تحویل نظام مقدس اسلامی نمایید. وی با تأیید این مطلب که «تزکیه بر تعلیم مقدم است»، تأکید کرد: تخصص بدون تعهد می‌تواند حتی در مواقعی برای جامعه خطرناک باشد، اما تخصص همراه با تعهد همیشه برای جامعه سودمند خواهد بود.
عبدالحسینی افزود: آستان قدس رضوی بر اساس تأکیدات آیت ا... واعظ طبسی، با تمام توان و همواره در ایجاد بسترهای لازم برای تربیت چنین نیروهایی پیش‌قدم بوده و خواهد بود.
وی در پایان از خدمات سید علی مدنی، مدیر عامل قبلی بنیاد فرهنگی رضوی تشکر و محمد تقی فخریان را به عنوان مدیر عامل جدید این بنیاد معرفی کرد.
در این جلسه، سید علی مدنی و محمد تقی فخریان، مدیران عامل قبلی و جدید بنیاد فرهنگی رضوی به ارایه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته و یا اقدامهای مدنظر پرداختند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.