پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین- معتمدی:قیمت خودرو بر اساس مصوبه هفته گذشته شورای رقابت 7/3تا 9/6 درصد افزایش یافت البته با این شرط که خودروسازان قبل از افزایش قیمت 5 الزام را رعایت کنند تا بتوانند از افزایش در نظر گرفته شده استفاده کنند.

ایران خودرو از اقتصاد کشور تمکین نمیکند/خودروسازان درتحریم سواستفاده و درآرامش گرو کشی میکنند/باید باکاهش تعرفه واردات جواب خودروسازان راداد

به گزارش قدس آنلاین شروط تعیین شده توسط شورای رقابت عبارتند: از میزان تولید خودرو در سطح قابل قبول (مورد تائید شورای رقابت )قرار گیرد،آپشن های نصب شده بر روی خودروها به هیچ وجه اجباری نباشد،طرح های فروش به نحوی که دریافت کننده خودرو مصرف کننده نهایی آن باشد اجراشود،بازار حاشیه از بین رودو در نهایت اینکه فرمت قرار دادهای طبق نظر شورای رقابت به نحوه منصفانه اصلاح شود.
*آب پاکی خودرسازان
در حالیکه تصور می رفت با این تعیین قیمت و شروط یادشده خودوسازان از آن تمکین کرده و ملزم به رعایت آن می شوند اما دبیر انجمن خودوسازان با اعتراض به این درصد در نظر گرفته شده برای افزایش قیمت خودرو آب پاکی را بر این خوش خیالی ریخت.
احمد نعمت بخش ضمن اینکه عنوان کردخودروسازان نرخ های اعلامی شورای رقابت را اعمال نخواهند کرد مدعی شد اجرای این مصوبه به ضرر خودروسازان است.و باید قیمت خودرو 10 تا 12 درصدی افزایش یابد.
این اعتراض صریح و روشن دبیر انجمن خودروسازان نشان از تمایل خودوسازان برای افزایش قیمت انواع خودرو بیش از درصد تعیین شده شورای رقابت دارد.
*ایران خودرو تافته جدا بافته!
نماینده مردم خمینی شهر اصفهان در این رابطه که با توجه به مخالفت خودروسازان با قیمت های اعلامی شورای رقابت، وقت ان نرسیده کمیسیون اقتصادی مجلس ورود یابد،گفت: قبل از پاسخ به این پرسش مایلم نظر شخصی خود را در این رابطه عنوان کنم و آن اینکه ایران خودرو یک شرکت انحصار طلب است که خود را تافته جدا بافته ازصنعت می داند.
صرامی فروشانی در گفتگو با قدس آنلاین افزود: این شرکت از نظرات اقتصادی کشور تمکین نمی کند و سوءاستفاده موردی می کند لذا با توجه به این مساله مجلس باید به طور جدی ورود یابد و با اعمال روش کاهش تعرفه واردات خودرو، فضای رقابتی را ایجاد کند.
*بی رحمی به پول و جان مردم
وی اضافه کرد:اگر این فضای رقابتی ایجاد شود ایران خودرو دیگر قادر نخواهد بود در هر شرایطی حرف خود را بزند. این شرکت در تحریم استفاده می کند در شرایط آرامش گرو کشی و از تحویل خودرو خودداری می کند و الان یک سال است که خودرو با کیفیت تولید نمی کند در واقع نه به پول مردم و نه به جان مردم رحم نمی کند .
عضو کمیسون اقتصادی مجلس ادامه داد:از سوی دیگر متاسافنه در کشور گروههای خودروساز دیگری مانند سایپا نمی توانند رقیب قدری برای ایران خودرو باشند لذا در چنین شرایطی بهترین را ه حل این است که تعرفه واردات خودروکاهش یابد تا این شرکت قدری سرحساب بیاید و خودش را با تصمیمات تطبیق دهد.
*تیرهایی که به هدف نخورد
وی در این باره که ایا کاهش تعرفه واردات خودروهای با کیفیت آخرین راه خواهد بود،گفت:تا کنون راههای مختلفی را رفتیم .اما هیچ یک از تیرهای ما در خصوص ایران خودرو به هدف نرسیده است به عنوان مثال وقتی بحث کیفیت بخشی مطرح شد باید پرسید از کدام یک از موارد در نظر گرفته شده در این حوزه تمکین کرد.
*لزوم کاهش بدنه قدرتی ایران خودرو
وی اظهار داشت:یا اینکه در زمان تحریم این شرکت ضربات اساسی را به قطعه سازان کشور وارد کرد چه کسی پاسخ گو بود.لذا باید بدنه قدرتی ایران خودرو را کاهش داد و در مقابل قدرت انتخاب مردم را بالا برد.
وی در این باره که با توجه به مخالفت دبیر انجمن خودروسازان با قیمت های اعلامی شورای رقابت آیا کمیسیون اقتصادی مجلس برای این مساله ورود یافته است،گفت:این اعلام مخالفت زمانی مطرح شده که مجلس تعطیل بود لذا به محض پایان تعطیلی به طور حتم در کمیسیون طرح موضوع خواهد شد.
وی تصریح کرد:واقعیت این است که اگر مجلس با آزاد سازی تعرفه واردات خودرو وارد کار شود ایران خودرو در برابر مردم و نمایندگان مجلس زانو خواهد زد و عذر خواهی می کند.باید مهلت زمانی از آنان برای کیفیت بخشی تولیدات و نیز بحث خدمات پس از فروش گرفته شودکه اگر در مهلت تعیین شده نتواند خود را هماهنگ کند تعرفه واردات خودرو کاهش یابد.
نماینده استان اصفهان در مجلس خاطر شنان کرد:این حق مردم است که بر خودرویی در خور شان سوار شوند که حالا یا باید این نیاز توسط تولیدات داخل تامین و اگر مقدور نیست ازطریق واردات به این نیاز پاسخ داده شود.

وی در خاتمه یادآورشد:ان چیزی که در دنیا  ریشه برخی  کار های مهم را اصلاح می کند  دست رسانه و مطبوعات است .به عبارت دیگر اگر رسانه های گروهی یکسان تلاش کنند احتیاج به هیچ قدرتی برای رفع مشکلات  نیست

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 0
    به لطف نمايندگان محترم مجلس و تمام ارگانهاي مربوطه که با خودروسازان منفعت طلب و ظالم همکاسه هستند فعلا ارزش يک ايراني از يک افغاني کمتر است.(ايراني دلسوخته و جگر خون ازدست ايرانخودرو وسايتهايي که نظرات مفيد به نفع مردم را منتشر نميکنند.)
  • اميد IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    2 0
    قيمت تمام شده پرايد 3.700.000 و فروش 20.000.000 ها ها ها ها تمكين تمكين آخ چه بانمكين
  • کورش IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 0
    اميدوارم اين نماينده وقتي ايران خودرو خواست تطميعش کنه يکدفعه عکس حرفهاي امروزش رو نگه وپاي مواضعش در در طرفداري از مردم بمونه
  • مهدي IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 0
    بخدا اگه مردم يک ماه دنبال اين خودروهاي بي کيفيت که قيمتشان معادل يک خودرو از جنرال موتور و بنز مي باشد نروند و دولت هم تعرفه واردات را کم کند اونوقت حساب کار مياد دستشان اينها به بهانه بيکاري کارگران و ضرر اقتصاد ملي دارند با جان مردم بازي ميکنند هزينه بي کيفيتي خودروها و ضرر و زيان وارده به جان و مال مردم اگه در نظر گرفته شود با تمام هزينه بيکاري بخشي از کارگران برابري ميکند که هيچ کلي هم بالاتر مي رود حيف که اين وسط سود مهمتر از جان مردم است
  • علي IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    6 0
    تنها راه مقابله با مفت خور هاي مافياي خودرو در ايران كاهش تعرفه واردات خودرو است . اين يه چيز بسيار ساده است ولي يه عده رشوه خوار وابسته به مافياي خودرو اجازه نمي دن .مردم چه گناهي كردن كه در دام اين از خدا بي خبر ها افتادن تا كي با يد صبر كرد واقعا حماقت هاي اين دولت ها و مجالس تمامي ندارد . غذاب خدا بر دنيا طلبان رياكار را دعا مي كنيم .
  • حسن IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    تاکي اين حرفها زده ميشود واقعا خون 25000هزارنفر تصادفات به گردن شما است که در اين کار کوتاه ي ميکنيد اين حق ملت بزرگ ايران نيست و اگر فکر ميکنيد ايران خودرو اينطوري رشد ميکند در اشتباه هستيد
  • خائن IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    1 0
    مردم از اين حرفها و وعده ها زياد شنيده اند ، فردا نظرتان را عوض مي کنند و تا آخر اين بازي ادامه دارد (متچکريم)
  • اغ IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    2 0
    شماها که نماينده مردم هستيد اکر راست ميگوييد وبه فکر مردم هستيد واردات خودرو را صفر کنيد ببينيد چطور مردم شاد ميشوندند
  • علي IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    2 0
    در عجبم مجلس به چه توجيهي 35 سال به اين دو خودرو ساز فرصت، امتيار و انحصار اعطا كرده است!‌ چرا به خود نميآيند؟؟ يكي از همين نمايندگان بود كه تعريف ميكرد اوايل انقلاب نماينده يكي از خودروسازان كره‌اي به ايران آمده بود و در حين بازديد از ايران خودرو گفته بود آيا ميشود ما هم روزي يكي از اين كارخانه‌ها داشته باشيم!!! اكنون بعد از 35 سال درجازدن و بلكه عقب گرد خودروسازها چرا اينهمه مسامحه؟؟؟؟ آيا كيفيت خودروي پرايدمدل 93 با پرايد 80 قابل مقايسه است؟؟ چرا؟؟ اين بيشرمي نيست؟ قابل هضم نيست درجايي كه توليد بنزين داخلي ما را در زمان بحراني از مخمصه نجات داد، الان دو مسئول بلند پايه مملكتي بر طبل قطع توليد داخلي و واردات ميكوبند!! و مجلس چيزي نميگويد اما براي اينهمه دست‌آندازي به جان و مال مصرف ‌كنندگان خودروهاي بي‌كيفيت داخلي، هيچ اقدامي نميكنند؟؟؟ آيا خود نمايندگان اين خودروها را سوار ميشوند؟