قدس آنلاین- هنگامه طاهری- حسن هانی زاده: داعش از مرز دیاله می تواند به ایران نفوذ کند. اما جمهوری اسلامی با هوشمندی هر گونه تحرکات منطقه ای را دنبال می کند.

همپیمانی داعش و بعثی ها برای اثبات ناکارآمدی دولت مالکی است /هدف امریکا از کشاندن ایران به جنگ عراق یک دام وفریب است

 به گزارش قدس آنلاین این روزها اخبار تحولات سیاسی عراق بر هیچ کس پوشیده نیست . از  به رگبار بستن مردم  بی دفاع تا تصرف استانها  لحظه به لحظه توسط رسانه ها اطلاع رسانی می شود.  بسیاری از کارشناسان معتقدند گروهی که  در صدد سرنگونی دولت بشار اسد بودند و با ناکامی به طرف عراق راهی شدند و به ترور و  ایجاد آشوب در این کشور پرداختند  در درجه بعدی  ایران را مورد هدف قرار خواهند داد.  به هر حال تحولات خاورمیانه, مخصوصا  دامن کشورهای همسایه را می گیرد و خوب و بد آنها در یکدیگر موثر واقع می شود. ما امروز  امیدواریم داعش سرکوب شود اما  از مرز میانی ایران امکان رسوخ آنها به کشورمان  وجود دارد و اخباری نیز در مورد  دستگیری تعدادی از داعشی ها در ایران منتشر شد. با این که طی این هفت روز بیش از 250 داعشی کشته شده اند و علما علیه آنها اعلام جهاد کرده اند اما  ما نمیدانیم فردا  کجای این آشوب خواهیم بود. در هر صورت با این که داعش از طرف برخی کشورهای عربی , صهیونیستی و غرب تحت حمایت است اما جولان این گروه در سوریه ناکام ماند و پیشروی آنها در عراق هم  متوقف شده است. در مورد این اتفاقات پای صحبت دکتر حسن هانی زاده  کارشناس مسایل خاورمیانه می نشینیم:

 

*چه اتفاقی افتاد که داعش سوریه را ترک کرد و به طرف عراق رفت؟ آیا هدف آنها این است که وارد سایر کشورها شوند و بحران را به بقیه کشورها نیز بکشانند؟

- داعش یک گروهک تروریستی خطرناک با هدف تشکیل خلافت اسلامی در عراق و شام است که به طور مشخص در سال 2004 توسط  ابو مصعف الضرقاوی شکل گرفت و ابتدا فعالیت خود را علیه شیعیان عراق آغاز کرد و تلاش کرد تا از طریق حمله به اماکن مقدسه در عراق به نوعی بین شیعیان عراق و اهل سنت شکاف ایجاد کند.  ترور دردناک آیت الله سید محمد باقر حکیم رییس سابق مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و همچنین ترور برخی از شخصیت های سیاسی عراق بخشی از فعالیت داعش بود که در همان سال 2004 تحت عنوان گروه "التوحید و جهاد" شکل گرفت و بعدا همزمان با   حوادث سوریه تغییر نام داد و با عنوان "داعش" در عرصه های مختلف منطقه ظاهر شد.

داعش در سال 2012  یعنی اندکی پس از بحران سوریه فعالیت خود را در مناطق مختلف سوریه آغاز کرد و به اقدامات تروریستی دست زد که این فعالیت ها تا سال 2014 میلادی در سوریه ادامه داشت . هم زمان با پیشروی های ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور و پاکسازی  مناطق مختلف توسط ارتش, داعش که احساس می کرد توان مقابله با ارتش سوریه را ندارد به مناطق غرب عراق مثل الانبار و فلوجه منتقل شد و آنجا اقدام به فعالیت های تروریستی و قهری در خصوص ساکنان شمال و غرب عراق کرد .

پس از انتخابات عراق بعضی از عوامل حزب بعث و بازماندگان رژیم سابق عراق با هدف اثبات ناکارآمدی دولت شیعی نوری المالکی به این گروهک پیوستند وخواستند وانمود کنند نوری المالکی قدرت کافی برای حفظ امنیت عراق را ندارد و باید یک دولت سنی   اداره عراق را در دست بگیرد . لذا این مساله باعث شد داعش با  ایجاد آشوب در عراق و تمایل به تجزیه آن و با هدف سرنگونی دولت نوری المالکی به شهرهای عراق  حمله کند؛ ضمن این که پیش روی به طرف مرزهای ایران هم در دستور کار داعش قرار دارد.

* ما در ایران فقط یک مرز میانی برای ورد آنها داریم.

بله . از مرز دیاله می توانند به ایران نفوذ کنند ولی الان مرزهای ایران تحت کنترل است و نیروهای نظامی ایران هر گونه حرکت داعش را در مرزها زیر نظر دارند و  به نظر می رسد با توجه به فتوای اخیر مراجع شیعه در عراق  گروه داعش  موفق به انجام اقدام چندانی نخواهند شد.

* بسیاری از رسانه های عراق و برخی رسانه های دیگر فریب اخبار کذب داعش را خوردند و خواسته یا ناخواسته این گروه را بزرگ کردند . به نظر شما آیا این گروه واقعا بزرگ است یا رسانه ها بزرگش کردند؟

-  گروه داعش توسط عربستان و قطر تقویت می شود  و این کشورها هزینه های سنگینی برای کمک به این گروهک می پردازند. هدف آنها هم سرنگونی دولت عراق و بازگرداندن عراق به قبل از سال 2003  مصادف با زمان سرنگونی رژیم صدام است  چرا که حضور یک دولت دموکراتیک و شیعه را در عراق بر نمی تابند . به همین دلیل عربستان و قطربیشترین کمک های مالی را به نیروعای تحت امر داعش میکنند که  14 هزار نفر نیروی زبده , هستند.

* ولی این کمک های مالی در سوریه نتوانست باعث موفقیت داعش شود. چرا در عراق  منجر به موفقیت  آنها شده است؟

-  چون برخی از عوامل حزب بعث سابق وبازماندگان رژیم صدام  و فرقه نقشبندی توسط عزت ابراهیم الدوری  معاون دیکتاتور سابق عراق با داعش همکاری و هم سویی می کنند و اطلاعات کافی و لجستیکی  در اختیار داعش قرار میدهند لذا بافت اجتماعی  عراق به گونه ای است که اقلیت  عراق در استانهای موصل , صلاح الدین ,  نینوا و الانبار متمرکز هستند که نوعی همگرایی با داعش دارند و  از همین رو زمینه را برای شورش و قیام داعش مهیا کرده و اشغال بخش هایی ازاستانهای موصل نینوا و کرکوک را موجب شدند.

* معاون سیاسی  دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران گفته است فقط ایران و آمریکا هستند که می توانند به حل بحران عراق کمک کنند  و وضعیت این کشور را سامان دهند. نظر شما در این مورد چیست؟

-  آمریکائیها در سرکوب گروه های تروریستی خیلی صادق نیستند و  تا حالا هم نشانه ای از تمایل آمریکا ییها برای سرکوبی گروه های تروریستی دیده نشده و این که  تمایل دارند ایران را وارد درگیری های عراق کنند , فریب و دام است . قطعا جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی هر گونه تحرکات منطقه ای را دنبال می کند . اما ایران در چارچوب یک اعتلاف بین المللی  می تواند برای سرکوبی گروه های تروریستی ورود پیدا کند  ولی  باید توجه داشت آمریکایی ها می خواهند از جایگاه ایران برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

* در اخبار آمده شورای استانی نینوا استاندار نینوا را باعث مشکلات این استان دانسته اند و خواستار برکناری وی شده اند. نظر شما در این خصوص چیست؟

- خیانت های زیادی در استانهای موصل الانبار و صلاح الدین شد و بسیاری از کارکنان و مقامات محلی  این استانها با داعش همکاری کردند و ادارات , پادگانها را تسلیم داعش کردند . بنابراین وقتی گروهک داعش توسط دولت عراق سرکوب شد محاکمه مقامات محلی عراق هم در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.     

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 108
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادي IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    131 8
    از اين غلط ها در ايران نميتوانند بکنند
  • غغريب آشنا IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    39 21
    اي بابا، داعش را برعکس معنا کنيد. يعني شورشيان عقده اي امت دور. به اين موضوع واقف باشيد که شايد مدت کوتاهي سروصدا بپا کنن،مدتي خودشون رو در منطقه نشون بدن ولي اين گروه موسوم به شعاد و هيچ گروهک ديگري تا قبل ازخيلي نزديک شدن به ظهور مهدي زمان بر شيعيان پيروز نخواهند شد. اگر کتب مربوط به ظهور را مطالعه کنيد ،شما هم چون من خواهيد گفت. **براي فرج يگانه منجي عالم بشريت صلوات**
  • حسين IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    61 14
    ايران اگر ساکت بنشينه فردا که بغداد راگرفتن .با توجه با مشترکاتمان وحفظ جان شيعيان بايد به اقايان داعش بگويم برادر همنطور که به صدام گفتيم برادر بعد از هشت سال جنگ
  • طهمورثي IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    15 7
    با توجه به وضعيت مذاکرات هسته اي ايران و1 5 وطولاني شدن آن ونبودعزم جدي طرف هاي مذاکره کننده به توافق زودهنگام وپيش بيني نرسيدن به چارچوب توافق جامع و همچنين وضعيت وضعيت داخلي و فشارهاي سياسي مخالفان مذاکرات هردوطرف، به نظر مي رسداينگونه پيش بيني ها مبني برهدف بعدي داعش نوعي هشدارمبني برلزوم کنارگذاشتن اختلافات وتمکين ازنظررهبري ورهنمودهاي ايشان درراستاي تحقق محوريت ولايت فقيه وانسجام بخشيدن به امکانات براي مقابله با هرگونه توطئه درداخل ويا خارج وخنثي شدن آن درنطفه
  • jj IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    43 3
    طوري ميگين جنگ که انگار يه جنگ واقعيه با يه لشکره . محو کردن گروهک داعش چند ساعت بيشتر طول نميکشه. داعشو زياد بزرگش نکنين.
  • علي ازبوشهر IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    34 3
    جراتش رونداري که هدف بعديت روايران قراربدي-چپ به کشورمون نگاه کردي مطمئن باش نابودخواهي شد-ان شااله که مسولين هوشيارباشن وکوچکترين تهديدي رودرنطفه خفه کنن(ملت ايران هم پشتيبان هميشگي شماست وهرجااشاره اي کنيدباشجاعت واردعمل خواهندشد)-خداي نکرده زماني نشه که اقدام مابرعليه اونهابعدازانجام کوچکترين غلطي درخاک کشورمان باشه
  • ايراني با غيرت IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    59 4
    خود آمريکا خر کيه که داعشش باشه! مادرشون و به عزاشون ميشونيم اگه چپ نگاه ايران کنن
  • مهدي IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    63 1
    جرات دارن بيان تو ايران .تيکه تيکه شون ميکنيم
  • منصور IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    42 9
    حمله بعدي داعش عربستان وقطر است
  • محمد IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    45 3
    مردم و نظاميان ايران مثل عراقيها نيستند ما قدرت مردمي وهوشياري وتوان نظامي داريم
  • احسان IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    52 1
    سگ کي باشن؟؟؟اندازه اين حرفا نيستن.
  • 123 IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    51 1
    چرا درکشورهاي اروپاي از اين خبر ها نيست
  • حق گوي سنه IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    37 1
    داعش محصول کشورهاي حوزه خليچ فارس است که بعد پيروزي ايران در 8 سال دفاع مقدس و اينکه فهميدند با ارتش نمي توانند بر ايران پيروز شوند و بايد فتنه ايچاد کنند تا خودشان اسوده باشند و تجهيزات لجستيکي بکار گرفته شده در موصل نشان مي دهد عربستان سرمايه گذاري بلند مدتي دارد و لذا تنها راه نجات دولت عراق اعلان جنگ به رياض و حمله مستقيم به کاخهاي رياض استچون حمله به گشوري که چمهوري است حيات دولت را تهديد نمي کند اما حمله به کشوري که نظام ان سلطنتي است خيلي فرق مي کند و زود نتيجه مي دهد
  • سلام بر اهل بيت IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    43 2
    امريكا با اون ادعاش و انهمه متحدينش جرات حمله به ايرانو ندارن داعش كه خيلي ريزه خندم مياد از اين حرفا داعش مگه عقل از سرش پريده مي خواد برا هميشه تشيف ببره اون دنيا
  • رستم فرخزاد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    23 4
    تاريخ قادسيه را فراموش نکنيد
  • ر.ش IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    33 3
    تنش ميخواره .ميخوان با دم شير بازي کنن . خيال کردن ايران هم مثل عراقه هر کي به هر کيه
  • راضيه IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    46 4
    باسلام سپاه باز هم بايد هوشيار باشد اگر عراق مرزهايش رابر روي آوارگان سوري بسته بود حالا در چنين باتلاقي گرفتار نمي شد خواهشمندم دقت کنيد که داعشي ها به اسم جنگزده وارد کشور نشوند
  • رضا IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    45 4
    مادر نزاييده کسي بتونه جلو سربازان امام زمان وايسه .حتي خوابشم نميتونن ببينند
  • علي IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    42 1
    داعش رو داغش مي‏کنيم، به سيخ کبابش ميکنيم. با گوجه و نون و پياز ما نوش جونش ميکنيم. هپلي هپولش مي‏کنيم. :)))
  • ناشناس IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    55 2
    خدا رو شکر سپاه ايران قويه ما هم ازشون حمايت ميکنيم هيچ غلطي نمي تونن بکنن
  • هامان IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    48 2
    فقط يک اسپري حشره کش لازم داريم داعش چيه؟
  • حامد IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    31 1
    ارتش و سپاه ايران. داعش رو مث مگس له ميکنن ما هشت سال با کل جهان جنگيديم پيروز شديم داعش چيه
  • حسين IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    32 1
    داعش رو الكي بزرگ نكنيد به خدا اگه بيان لب مرز ايران ارتش و سپاه و نيروي اتنظامي و سربازاي گمنام به كنار بسيج داعش رو مي فرسته پيش سرورشون صدام.
  • ايران قهرمان IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    28 1
    اي بابا هيچ کشوري جرات نداره به ايران حمله کنه. گروه داعش که در برابر ايران عددي نيست.
  • غيرت IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    25 2
    اينجا ايرانه ما قبلا ثابت کرديم چند مرده حلاجيم پاي داعش به مرز ايران برسه جوون هامون ژل موهاشون رو ميشورن و باباي هر چي اجنبيه در مي آرن جون همه ي ما فداي ناموس و وطن اسلام مهربونمون
  • اکبر IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
    36 1
    داعش به مرز ايرانم نزديک نزديک بشه من غسل شهادت مي کنم و با هر سلاحي که بتونم به سمت مرز ميرم و جلوشون سينه سپر مي کنم
  • باران IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    26 1
    امام فرمودند ماامريکارا زيرپا ميگذاريم....داعش که ديگه عددي نيست.لعنه الله علي القوم الظالمين
  • مريم IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    43 7
    ارتش و سپاه و بسيج و .... به کنار! به مرز ايران ذره اي تجاوز بشه ! لاک و سرخاب و آرايشو ..... رو کنار ميذارم ، جونمو فداي کشورم ميکنم :)
  • مرتضي IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    34 5
    اينجا سرزمين ياران خميني و سربازان حسيني ومنتظران مهديست . اينجا سرزمين آرش و آريو برزنه . اينجا سرزمين جهان آرا ها و فهميده هاست . اين سرزمين ياد گار کورش کبيره . اين آيين و اين مذهب از پيغمبره و حيدره و ما ملت ايرانيم و حالا تو داعش با اين اوصاف ما ئيم و نواي بي نوايي بسم الله اگر حريف مايي
  • azade IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    32 4
    خاک توسرت داعش ميخواي بياي ازسطل اشغالاي ايران غذابخوري درحداين نيستي که حتي ازاشغالاي ايرانم غذاپيداکني چون اون اشغالاروکنارگذاشتيم واسه امريکا
  • محند IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    27 3
    اينجا ايران است . مهد شيران با دم شير بازي نکن شير خفيه بيدار بشه انوقت چون سنوات گذشته تمام دنيا تنيتوانند جوابش بدهند.هنوز همتها باکريها وجهان اراها زياد داريم.که مثل حبدر کرارمولا ومقتدايشان مثل کوه جلو شما که مانند مگس ويزويزميکنيد خواهند ايستاد.يا مولا اين گو اين هم ميدان
  • سجاد IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    34 1
    آدم والله خندش ميگيره اخه اسراييل با تمام قدرتش مونده تو کف داعش تو عددي اخه تمام مردم ايران تففف کنن روتون آب تفشون شما رو ميبره کثافتا تو ايران سيد علي هست غم نداريم امريکا هم بياد جون ميديمبراي سلامتي آقا امام زمان وحضرت آقاسيد عزيزمون صلوات
  • محمد IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    21 1
    ملک عبدالله پادشاه عربستان انشالله زودتر بميره راه براي ظهور آقامون امام زمان باز بشه و انتقام خونهايي که ريخته شده رو خواهيم گرفت.اندکي صبر صحر نزديک است
  • روحي. IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    17 3
    داعش توعددي نيستي که واردايرون مابشي...چيريکامون مثل بستني غورتتون ميدن
  • سارا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    26 4
    اگه به ايرانم حمله کنن سريع سرنگون ميشن اخه سپاه و اطلاعات قوي ايران داره
  • عبدالله IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    15 1
    البته داعش حواسش هست كه ايران سپاه و نيروهاي انتظامي و ارتش قدرتمند و گمنام را داره...
  • آمنه IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    9 3
    راجع به دشمن هر جور که فکر کني همانطور درمقابلت قد علم ميکند .ولي داعش خيلي حقير تر از اين حرفهاست .آنها عدي نيستند که ازشون واهمه داشته باشيم.خدا قوت به تمام ايرانيان غيور براي مقابله با داعش حروم زاده.
  • فداييه ايرااااااااااان IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    12 2
    وطنم اي شکوه پابرجااااااااااا درميان التهاب دورانهاااااااااا قطره قطره خونمونو ميديم برا ايران عزيزمون
  • رضا IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    8 1
    تو را بخدا مسئله داعش را ساده نگيريد و اينجوري کارشناسي نکنيد . 80 درصد نظريه کارشناسي درست از آب در نمي آيد اين وقت يک نظر شخصي است کاري نکنيد که فردا پشيمان شويم که پشيماني هم فايده اي ندارد
  • عليرضا IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    9 6
    ايران مثل عراق و سوريه نيست.اشکال نداره پيشروي کنن بيان جلو ازشون پذيرايي ميکنيم.در ضمن ايميلم خراب شده نميتونم واردکنم
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    10 2
    جوک نگين بابا ما هشت سال با دنيا جنگيديم پژاک و ريگي چه غلطي کرددن.داعش کيلو چنده يه گروهک ميخواد عليه يه ارتش و نيروهاي نظامي کشور بزرگي مثل ايران جسارت کنه؟!کدخداهاشون نتونستن حالا اينا بيان؟!!!عراق آشفته و داغون بي در و پيکره
  • آرمان IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    8 4
    حمله به ايران يعني تمام شدن و بر باد رفتن همه برنامه ريزي هاي آمريکا ، اسرائيل و عربستان . چون با از بين رفتن داعش ديگه دليلي واسه حضور مستقيم و غير مستقيم در خاورميانه را ندارند .
  • مرز ايلامم IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    17 3
    با سلام من نظامي هستم مستقر در نوار مرز دهلران نزديک ميدادين نفتي دهلران 3 کيلومتري نوار مرز عراق . من اطمينان کامل ميدم که داعش توان نزديک شدن به نوار مرز کشورمان رو نداره چون بچه هاي.... به سمت يک خودرو گشتي شناسايي داعش آتش گشودند که ماشين رو گذاشتند و با پاي پياده زدن به کوه تا کشته نشن مرز ايلام مستحکم ترين مرز است و در وضعيت خوبي قرار داره.
  • سامانم IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    18 1
    داعش هيچ غلطي نميتونه بکنه فداي ايرانم بشم مرگ بر داعش نفرين خدا ب همه تروريست هاااااااااااااا
  • نادر IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    12 2
    به ايزد يکتا قسم من حاضرم قطره قطره خونم در راه وطنم، ايران عزيزم فدا کنم ، اينجا ايران است سرزمين لاله هاي پرپر شده، اينجا ايران است سرزمين دوستيها، مهربانيها، اينجا ما همه با هم برادريم ،دشمنان ايران بدانند، اقليتهاي زيادي در ايران عزيزمان وجود دارند و هزاران سال است که دست در دست هم ودوش به دوش هم ، از خاک پاک ايران عزيزمان دفاع کرده وتا اخرين نفس ، تا اخرين قطره خونمان دفاع ميکنيم، ما خون وغيرت ايراني بودن تو رگهايمان جاريست. ايران عزيزم، مهربانترين مهربانان، بر خاک پاکت با پاکدلي وصداقت بوسه ميزنيم واز خاکت دفاع خواهيم کرد . نادر از کرمانشاه
  • پوريا IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    27 1
    با سلام .ايران سرزمين اهوراييه /ايران سرزمين کوروش کبيره/ايران سرزمين اهورا مزداست/ايران سرزمين اعراب نيست .درود بر ايرانيان اريايي.
  • محمد صادقي IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    12 4
    داعش هيچ عددي نيست..........................
  • سعيد IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    6 2
    بايد هوشيار باشيم، به نظر من داعش يا كساني كه حمايتش مي كنند در حال حاضر روي افكار عده اي از مردم تاثير كذاشته اند، برخي كارهاي افراطي كه انجام ميشه ، تو رو به خدا به هوش باشيد، همه ي ما ، شيعه و سني و هر ايراني عاشق ايران هستيم و كشورمون رو بهترين كشور ميبينيم ، نذاريم كاري كنن كه بين خودمون اختلاف بيفته و از طريق خودمون نابود نشيم
  • سعيد IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    9 1
    به راحتي از اين موضوع نكذريم، مراقب باشيم كه عقايد افراطي را منتقل نكنند، داعش نه ولي تاثير افكار سلفي و داعشي را بر روي متعصبين دست كم نكيريم، فقط اتحاد ، اتحاد و اتحاد بين همه ي ايرانيان
  • سامي IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    9 11
    ايران وطنم، خاکش کفنم، لبيک يا سيد علي خامنه اي
  • علي بازوند IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    12 1
    ايران امتحان خود را در جنگ هشت ساله با نمره عالي پشت سر گذاشته در اون جنگ ايران در مقابل تمام دنيا ايستاد باز هم ايران همان ايران است اينها که عددي نيستند
  • امين IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    13 1
    اينجا با تمام کشورها فرق داره.. اينجا همه ي قوميت ها چه کرد چه لر چه اذري چه عرب باهم برادر و متحدند اينجا وقتي پاي امنيت ملي و ناموس و وطن وسط بياد همه ي مذهب ها يکي ميشن و اسلحه به دست به جنگ دشمن ميرن.. داعش امريکا و اسراييل بدانند: تمام مردم ايران تا اخرين قطره خون...دقت کن تا اخرين قطره خون براي دفاع از خاک و وطن و ناموسشون قاطعانه ميجنگن..و کاري ميکنن که در تاريخ تا ابد اسمشون ماندگار باشه... ما از زندگي فقط يه چيز کم داريم..شهادت و در راه خدا و وطن مردن.. پس بياييد که اماده ايم.. جانم فداي اين خاک مقدس..ايراااااااااااااااااااان.
  • وحيد IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    23 1
    مگر کرد هاي کرمانشاهي مرده باشند که داعش وارد خاک ايران شوند.زنده باد سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • امين IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    14 1
    ما خدا و امام زمان و وحدت داريم هما داعش فقط زبون دراز داره
  • فراساز IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    5 2
    اگه عراق و سوريه فقط و فقط غيرت و ناموس پرستي ايروني ميداشتن نميذاشتن داعش به اينجا برسه اما بازم ميگيم اينجا ايران است سززمين مردان مرد حتي فکر حمله به ايران هم رويايي بيش براي داعش نيست
  • سائل IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    3 1
    ايرانيان بيدار وآماده باشند. وفريب آمريکا را نخورند. که اين گروهک پست فطرت فقط از خود آمريکا و سعودي وقطر است، ومن يک افغاني هستم، در افغانستان هم، نشانه هاي آشکاري از طرفداران "داعش " را ملاحظه ميکنم، همکاران زيادي براي مقابله با وجود احتمالي داعش د رافغانستان دارم، اما با تأسف که هيچ وسيله ي دفاعي ندارم، زياد فکر ميکنم، که اگر سياست هاي غرب پيشروي کند. چطور مبارزه نمايم، راهي نمي يابم . من وهم پيمانانم، بسيار از نبود امکانات رنچ ميبريم.
  • منصور IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    21 1
    مگه ترکهاوکردهای ایران میزارن این کثافتهای آشغال با ایران حمله کنند چه دل خجسته ای دارن این بدبختها
  • كامران IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    11 1
    به نظر بنده داعش نميتونه هيچ طوري به ايران عزيز صدمه بزنه تو ايران فارس و كورد و ترك وبقيه اقليتها... نميزارن داعش به ايران صدمه يا ضرري بزنه لعنت خدا بر اين داعش كافر... پيروز باد ملت ايران،ايران هم از نظر سياست وهم از نظر نظامي بهترينه.... حمله به ايران????????????ممنوع است !!!!
  • هانا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    4 1
    با احترام به نظر تمام کابران ، من یک زن کردم ولی به خدا خیلی می ترسم من ازمردن نمی ترسم ولی از اینکه به دست این وحشی های چندش اور بیافتم شب و روز ندارم به بچه هایم فکر می کنم ارام و قرار ندارم
  • مهدی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 1
    این دفع غافل نمیشین تا کاروامن حسینو به غرت ببرند
  • زویا IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    2 4
    واقعا وجود داره که داعش به ایران نفوذ کرده:-( :-( :-(
  • زویا IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    4 1
    خدا ایشاالله بکشه افراد داعش رو :-)
  • مصطفی حسینی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    5 1
    ما هستیم هستیم هستیم داعش هیچ غلطی نمی تواند بکند آره ما هستیم
  • اشکان IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    3 1
    نمیگم هیچ غلطی نمیکنه چون سوریه و عراق نشون میده یه غلطایی میتونه بکنه اما امیدوارم که پیروز میدان باشیم به حق اقامون امام زمان و منتظران واقعیش ان شاالله
  • amir IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    7 1
    بابا من خودم 1 پا داعشم اینجا ایران درست امکانات نیست اما به یک مردم عاشق به ناموس داره آمریکا با این کارا داره ما رو قوی تر میکن اوشکول هر حمله برابر تجربس :))) ما ایرانیا در برابر کل کشورها وایسادیم با اینکه هیچی نداشتیم ولی الان همه چی دارم اگه من رهبر بودم دستور حمله به آمریکا رو میدادم باوووو:)
  • اصغر IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    8 1
    داعش که هیج ماهشت سال بادست خالی با کل استکبار در جنگ تحمیلی جنگیدیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک عزیزمان از ایران جدا شود.اینا عددی نیستن در مقابل ایران بزرگ
  • غفاری IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    11 0
    داعش بداند اینجا ایران است خاکه شیران است با دم شیران نکند بازی
  • سجاد صادق IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    8 2
    داعش که قدرتی ندارد فقط اسپره ی حشره کش لازم است فقط
  • سجاد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    12 1
    دعش هیچ قدرتی ندارد امریکا که ان همه قدرت داشت با چند کشور دیگر نتوانست ایران را بگیرد حا لا داعش امده است
  • سهیل IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    6 0
    همینو دارم بگم ایران من سرزمین شیران ،شیران خفته است .همین
  • شاهین IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 5
    یه قرص میذارم تو جیبم خواستن منو بخورن قرصو میخورم راحت میمیرم بعد بخورن
  • محمد IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    10 0
    دوستان عزیز این رو بدونید این مسئله رو نیابد کم اهمیت گرفت اما این رو بدونید هیچ کشوری هیچ کشوری به جرات اجازه تحکم بر ایران رو نداره ما هر چی اختلاف داریم در داخل مهم نیست اینا به خودمون مربورطه ما از ناموسمون دفاع میکنیم نه چیزی نترسید من تو لرستانم و همه اینجا اکثرا از خودشون سلاح دارن و این رو بدونید من توی یک بخش 16 هزار نفری هستم ک حد اقل 2هزار نفر داریم ک تو یک گروه جمع شدیم و هر جا لازم باشه همه میریم به دفاع از مرز هامون حتی حاضریم همین حالا هم بریم از هیچ چیز نترسید اینا همش شعار .و الکیه داعش فقط یک اسمه یا علی
  • ایرانی IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    8 0
    اینا تو همون عراق و سوریه موندن حالا چطوری میخوان قصد ایران رو داشته باشن مگر خوابشو ببینن که اونم نمیتونن ببینن
  • افشین IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    4 1
    با سلام به همه دوستان عزیز اینکه داعش جرات حمله به ایران را نداردبه خاطر این می باشد که مردم ایران غیر قابل پیش بینی هستند
  • هانیه IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    8 1
    داعش که نه آمریکاهم نمی تونه به شیرمردان ایرانی حمله کند
  • محسن IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    4 0
    ما خون دادیم.کشته دادیم.بی غیرتیم اگه بذاریم احدی به ما حمله کنه
  • سارا2030 IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    7 0
    من کاری با هیچ کدوموشون ندارم ولی اگه بخوان به کشورم دست درازی کنن حتی یه لحضه هم وای نمیستم من اگرم دخترم بازم غیرت دارم نمیزارم خون بچه های مظلوم که هیچ گناهی ندارن ریخته بشه. داعش جرئت داری بیا جلو تا بهت ثابت کنیم که ایران و ایرانی بودن یعنی چی هرچی تا حالا جلو رفتی خون مظلوم ریختی واست بست بوده اما دیگه ما نمیزاریم
  • s.m IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    1 2
    داعش اگر حمله کند اول ارتش طلایی خودش رو وارد عمل میکنه اگرهم بکنه ایران کاری فکرنکنم بکنه
  • حسن IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    4 0
    به امید خدا مادر بزرگ من می گه همشون نابود می شن. فقط آبروی مسلمانان را می برند واگر به ایران حمله کنند به گورستان شان تبدیل می شود
  • حسن IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    اسلام واقعی پیروز است ای داعش اسراییلی تا تولد امام زمان انشاءالله شکست می خورید. هر که با اسلام و ایران در افتاد ور افتاد. مرگ بر داعش تازه مادر بزرگ من پشه کشش رو گذاشته تا بکشتتون. مثل سگ می میرید. سگ هم بخورتت. جزای خون بچه ها را در میدید
  • سربازنزاجا IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    من سربازارتشم فقط جرات داره یه قدم به مرزنزدیک شه اونوقته که مس پرمرغ توآسموناخودشون رومیبینن....
  • حسین IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    2 0
    ما چیزی که به سختی بدست آورده ایم را به راحتی از دست نمیدهیم .
  • فرهاد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
    0 1
    خودشون خیال میکنند بزرگند.امریکا با اون قدرتش توان نگاه کردن به ایران را ندارد چه برسه به داعش. در ضمن درسته وضع اقتصادیمون خرابه ولی کشورمون را دوست داریم.من منتظرفرمان رهبرم هستم اذن جهاد بده بخدا مثل خودشون سر از تنشون بر میدارم این کثافتهای حرومزاده را
  • bahramnedamat@gmail IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
    1 1
    ب نام خدا داعش آمریکا اسراییل بداند هر ایرانی برای دفاع از ارمانهای الهی یک بمب اتم هستند
  • سولماز IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    1 3
    خخخحخ داعش!!!ب ایران حمله کنه !!!چ حرف هایی میزنید !!! اونا نمیتونن خخخخ
  • فرزانه IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    5 0
    حرف حرفه عمل شرطه با این جوونایی که از غیرت چیزی به ارث نبردن چطور جلوی اون عوضیا وایسیم . زن و مرد باید مرد باشیم و باغیرت و با ایمان . وگرنه ما هم سرگذشتمون مثل بقیه اس .
  • اریایی IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    شتر پر خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه