قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با بیان این که ظرفیت سازی برای پالایش روزانه سه میلیون بشکه نفت یکی از برنامه های مهم این شرکت در آینده است، گفت:تا پایان سال روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد می‌شود اما تلاش می‌کنیم که با مدیریت مصرف و اجرای هرچه سریعتر طرح های پالایشی به واردات بنزین پایان دهیم. <BR>

به واردات بنزین پایان می‌دهیم

به گزارش (ایسنا) شاهرخ خسروانی با بیان این که این ظرفیت سازی با چشم انداز صادرات محصولات انجام می شود، اظهار کرد: علاوه بر تامین نیازهای کشور، مازاد محصولات نیز به بازارهای دنیا صادر خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: ساخت پالایشگاه های آناهیتای کرمانشاه و پارس شیراز، اجرای طرح تثبیت پالایشگاه آبادان و احداث 8 پالایشگاه کوچک میعانات گازی (سیراف) از جمله برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش به منظور افزایش ظرفیت پالایشی کشور است.

 

واردات 10 میلیون لیتر بنزین از اوسط تیر ماه

 

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش همچنین از برآورد روزانه 10 میلیون لیتر واردات بنزین تا پایان امسال خبر داد و گفت: بر اساس تقاضای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اواسط تیرماه امسال کمبود بنزین مورد نیاز کشور بر اساس استاندارد یورو 4 وارد کشور خواهد شد.

 

شاهرخ خسروانی افزود: این مقدار بنزین وارداتی بر اساس میزات تولید و مصرف در کشور، ذخایر و فصول سال ممکن است تغییر کند.

 

وی تاکید کرد: تمام تلاش شرکت ملی پالایش و پخش این است که با مدیریت مصرف و اجرای هرچه سریعتر طرح های پالایشی هرچه زودتر به واردات بنزین پایان دهد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.