شهر لاگوس، پایتخت اقتصادی نیجریه عصر گذشته شاهد انفجار خودروی بمب‌گذاری شده با 4 کشته بود و درهمین حال شورای امنیت تحریم‌هایی علیه سرکرده بوکوحرام وضع کرد.<BR>

انفجار در لاگوس نیجریه با 4 کشته/تصویب تحریم علیه سرکرده بوکوحرام

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، شهر «لاگوس» پایتخت اقتصادی نیجریه عصر دیروز در آستانه مسابقه حساس فوتبال این کشور در تورنمنت جام جهانی در برابر آرژانتین شاهد انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده بود.

در این انفجار چهار تن کشته، ده ها تن زخمی و چندین ساختمان و دو بانک در محل انفجار هم تخریب شدند و هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است.

10 عضو بوکوحرام توسط نیروهای کامرونی کشته شدند

سرهنگ «دیدیه بادجیک»، مسئول دایره اطلاع رسانی ارتش کامرون در اظهاراتی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت:نیروهای امنیتی کامرون روز سه شنبه شش تن از عناصر بوکوحرام را در روستای واربا در شمال این کشور و دو تن را در روستای اوماکا نزدیک مرز با نیجریه کشتند.

یکشنبه گذشته هم در درگیری گروهی از عناصر بوکوحرام که به داخل خاک کامرون نفوذ کرده بودند دستکم دو تن از این گروهک تروریستی کشته شدند.

شورای امنیت سرکرده بوکوحرام را تحریم کرد

دیپلمات‌های سازمان ملل گفتند: شورای امنیت دیروز چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه «ابوبکر شیکو» سرکرده بوکوحرام در نیجریه و گروهک الانصار که از گروه تروریستی بوکوحرام جدا شده اعمال کرد.

بر اساس فهرست تحریم‌های سازمان ملل علیه گروه های تروریستی، ابوبکر شیکو و گروه الانصار از سفر به خارج از نیجریه محروم و دارایی آنها بلوکه می شود.

ماه گذشته در پی ربوده شدن 250 دختر جوان از مدرسه‌ای در منطقه‌ای دورافتاده در شمال شرق نیجریه شورای امنیت تحریم‌هایی را علیه بوکوحرام اعمال کرد که شامل تحریم تسلیحاتی، ممنوعیت از سفر و بلوکه کردن دارایی آنهاست.

گروه الانصار متهم به کشتار چندین گروگان غربی است این گروه در اعتراض به کشتار 186 تن از غیرنظامیان مسلمان در شهر کانو در شمال نیجریه در اوایل سال 2012 از این گروهک تروریستی جدا شده و باندی جدید تشکیل داده است.

آمریکا برای دادن هر گونه اطلاعاتی از مکان اختفای ابوبکر شیکو هفت میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.