عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ،گفت: کارگروه ویژه ای در مجلس در حال بررسی کارشناسی وضعیت جایگاه قانونی شورای فقهی بانک مرکزی است و انجام این مهم را در اصلاح قانون بانکداری بدون ربا لحاظ خواهد کرد.<BR> <BR>

تصمیمات شورای فقهی بانک مرکزی ضمانت اجرایی ندارد/مجلس جایگاه قانونی شورای فقهی را بررسی می کند

محمد حسین‌زاده بحرینی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره جایگاه کنونی شورای فقهی بانک مرکزی گفت: باید پذیرفت هم اکنون شورای فقهی از لحاظ قانونی جایگاه تثبیت شده ای ندارد و اعضای این شورا نیز به این موضوع اذعان دارند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نظام بانکی کشور و همچنین شورای پول و اعتبار به جهت تعهد دینی اعضای آن، تا حد بسیار زیادی به تصمیمات شورای فقهی بانک مرکزی احترام می گذارند این در حالی است که به لحاظ قانونی تصمیمات این شورا ضمانت اجرایی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: مشخص شدن وضعیت جایگاه قانونی شورای فقهی بانک مرکزی در حال بررسی است و این مهم در اصلاح قانون بانکداری بدون ربا لحاظ خواهد شد.

حسین‌زاده بحرینی افزود: در حال حاضر کارگروه اقتصادی ویژه ای در مجلس موضوع تعیین جایگاه قانونی شورای فقهی بانک مرکزی را بصورت کارشناسی بررسی می کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: علاوه بر بنده، میرمحمدی، نادران، پورابراهیمی، موسویان و نظرپور از اعضای کارگروه ویژه مجلس در موضوع بررسی تثبیت جایگاه قانونی شورای فقهی بانک مرکزی هستند، البته آقای مصباحی مقدم رئیس این کارگروه ویژه است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.