حسین پورحسین: با حضور مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی، از 43 طرح پژوهشی راه یافته به مرحله استانی جشنواره جوان خوارزمی در محل پژوهش سرای امام رضا (ع) رونمایی شد ودانش آموزان پژوهشگر به پرسشهای مدیر عامل بنیاد رضوی درخصوص آثار ارایه شده پاسخ دادند. <BR>

مدارس امام رضا(ع) باید الگویی برای کشور و جهان اسلام باشد

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در این مراسم عنوان کرد: آموزش و پرورش نقطه عزیمت تولید علم و پژوهش کشور است و پژوهشگران پژوهش سرای امام رضا (ع) بامشارکت 43 اثر در حوزه‌های هنر، زیست و پزشکی، ادبیات، علوم انسانی و فنی و مهندسی نقطه اول را به سوی تولید علم و پژوهش آغاز کرده‌اند.
محمد تقی فخریان با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و ضیافت ماه خدا گفت: در جایی نفس می‌کشیم که متعلق به امام رضا (ع) است و در مجموعه آموزش و پرورش و نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای علمی و فناوری در حوزه اختراعات دارای برنامه محوری بوده و در افق 1404 نظام جمهوری اسلامی باید شاگرد اول حوزه‌های علم و دانش و پژوهش باشد. وی با تأکید بر اینکه عربستان سعودی از برنامه‌‌های 1404 ایران اسلامی کپی برداری می کند، افزود: ما برنامه محور هستیم و سند بنیادین آموزش و پرورش با نگاهی پژوهش محور و در راستای تولید علم تدوین شده است.
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی بااشاره به اینکه در تولید علم و عرصه‌های بین المللی و المپیادها، آموزش و پرورش خراسان رضوی در رتبه دوم قراردارد گفت: تیم اعزامی به سنگاپور از چهار نفر در رشته زیست تشکیل شد که هر چهار نفر از خراسان رضوی انتخاب شدند و در آخر مجبور شدند یک نفر از مشهد را کم کنند تا یک نفر از استان دیگری اعزام شود.
محمدتقی فخریان با تأکید براینکه بنیاد فرهنگی رضوی آزمونی ارزشمند برای ورود دانش آموزان و معلمان شایسته است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند، جمهوری اسلامی به هر هدفی که بخواهد، دست پیدا می‌کند، بنابراین دانش آموزان مدارس امام رضا (ع) در جایی تحصیل علم ودانش می‌کنند که متعلق به عالم آل محمد است و همه امیدها به دستان پرتوان و اندیشه‌های ناب و پژوهشگر دانش آموزان این مدارس بسته شده تا بتوانیم در عرصه علم و فناوری و پژوهش از نخبگان به شمار آیند.
وی بااشاره به فناوریهای روز و مقایسه با یادگیری دانش آموزان در زمانی که از طریق مکتب خانه انجام می‌شد، گفت: دانش آموز امروز ازمعلم می‌آموزد و به همان میزان از اینترنت و ماهواره و دیگر فناوری‌های روز یادمی‌گیرد و براین اساس دانش آموز می‌تواند افزون بر یادگیری، یاددهی داشته باشد و دانش آموزان پژوهشگر از این نظر خودمعلم هستند وباخلاقیت و پژوهش کارهای ارزشمندی ارایه می‌دهند که می‌تواند آموزش و پرورش را به اهداف متعالی رهنمود کند.
فخریان، پژوهش‌سرای امام رضا (ع) را در امر پژوهش بسیار موفق برشمرد وافزود: امیدواریم در حوزه ورزش هم شرایطی را فراهم کنیم که بنیادفرهنگی رضوی با بهره‌گیری از امکانات فراهم شده در همه ابعاد، توسعه پیدا کند و مدارس امام رضا (ع) باید الگویی برای کشور و مدارس جهان اسلام باشد. مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در حاشیه رونمایی از طرحهای برتر پژوهش سرای امام رضا (ع) به خبرنگار قدس گفت: در راستای اهداف عالیه آستان قدس رضوی به اجرا درخواهد آمد و براین باورم که بنیاد فرهنگی رضوی در امر ارتقا بخشیدن به کیفیت بخشی آموزش و پژوهش همیشه پیشگام بوده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.