سازمان سنجش به عنوان یکی از موافقان اصلی حذف کنکور هرگونه خبر درباره خلاف این موضوع را کذب می داند.<BR> <BR>

سازمان سنجش یکی از موافقان اصلی حذف کنکور است

دکتر سرورالدین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در ارتباط با حذف کنکور باید این را گفت که مجلس سال 86 این قانون را تصویب کرده بود و سازمان سنجش نیز مجری اجرای آن است اما برای حذف آن باید کار کرد.

وی گفت: بنده معتقدم کنکور باید حذف شود؛ زیرا کنکور شاید یک زمانی شیوه مناسبی برای گزینش دانشجو در ایران بود اما اکنون با ارائه و جایگزینی شیوه های مناسب تر باید حذف شود.

سرورالدین تصریح کرد: متاسفانه برخی از خبرنگاران مطرح کردند که سازمان سنجش مخالف جدی حذف کنکور است که باید گفت ما نه تنها موافقیم بلکه مصر هم هستیم که اجرا شود البته این مسئله جوانب امر، اشکالات و دغدغه های خاص خودش را دارد که این دغدغه هم مربوط به کمیسیون آموزش و هم وزارت علوم است که آنچه که باید جایگزین شود باید بهتر و مطمئن تر از این باشد.

وی با اشاره به اشکالات موجود در این طرح به بتشگاه خبرنگاران افزود: یکی از اشکالات بر سر راه حذف کنکور مشکل نوع سوابق تحصیلی است. درس هایی که به صورت نهایی، سراسری و کتبی است سوابق تحصیلی می گوییم که در مجموع 10 درس می شود اما اصلاح برگه ها به صورت سراسری نیست بلکه منطقه ای است که سلیقه یک منطقه با سلیقه منطقه دیگر متفاوت است به عنوان مثال یک پاسخنامه را به 5 نفر از اساتید دادیم 5 نوع نمره مختلف دریافت کردیم پس این برگه هایی که برای امتحانات نهایی است باید تستی باشد نه تشریحی.

در حال حاضر نیز کارگروه ماده 4 برای پیدا کرده شیوه سوابق تحصیلی در تلاش است تا این نگرانی ها برطرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.