۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 226716

بررسی کم و کیف فروش و قیمت خرده‌فروشی اقلام خوراکی و محصولات صنعتی در سطح شهر حاکی از تشدید عرضه چند‌نرخی و نوسان قیمت این اقلام در سایه ضعف نظارت دستگاه‌های اجرایی است.

تشدید کم فروشی و عرضه چند نرخی خوراکی‌ها

تأکید دولتمردان بر پرهیز از تثبیت قیمت‌ها و جست‌وجوی راهکارهای تازه برای مقابله با تورم و رکود بازار، موجب سوءاستفاده برخی عرضه‌کنندگان کالا، افزایش کم‌فروشی و عرضه چند‌نرخی اقلام خوراکی شده که در برخی موارد واردات آن به‌مراتب بیش از نیاز است.

بررسی کم و کیف فروش و قیمت خرده‌فروشی اقلام خوراکی و محصولات صنعتی در سطح شهر حاکی از تشدید عرضه چند‌نرخی و نوسان قیمت این اقلام در سایه ضعف نظارت دستگاه‌های اجرایی است. عدم‌نظارت بر درج قیمت روی بسته‌بندی اقلام کالایی و گرانفروشی برخی اقلام موجب گلایه وزیر صنعت، گرانفروشی و اجحاف به مصرف‌کنندگان شده است.

وی و سایر وزرای اقتصادی دولت در حالی از نبود برنامه‌ای بر تثبیت قیمت کالاها به‌دلیل افزایش هزینه تمام‌شده تولید خبر می‌دهند که این امر موجب کاهش نظارت سازمان حمایت بر قیمت و عرضه کالاها و رشد کم فروشی و عرضه چند‌نرخی اقلام خوراکی شده است. به‌نحوی که به‌رغم واردات بی‌رویه برنج، روغن و چای خارجی، این کالاها با افزایش قیمت و نرخ‌های چندگانه به مردم عرضه می‌شود. با پیشتازی فرآورده‌های لبنی درکم‌فروشی و عرضه چندنرخی مواد غذایی، اکنون نرخ برخی انواع پنیر و ماست پرچرب در سطح شهر بیش از 20درصد افزایش و حجم و کیفیت این اقلام به‌شدت کاهش یافته است.

از سوی دیگر نرخ برخی فرآورده‌های لبنی کم‌چرب و پرچرب یکسان شده و قیمت برخی انواع بستنی و اقلام لبنی طعم‌دار و لوکس مدام تغییر می‌کند. بررسی قیمت خرده فروشی مواد پروتئینی نیز حاکی از نارضایتی مصرف‌کنندگان از عرضه چندنرخی این اقلام است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در نقاط مختلف شهرتهران از 25تا27هزار، ران گوسفندی از 32تا‌35هزار، گوساله بدون استخوان از 30تا 33هزار، مخلوط چرخ کرده از 18تا 22هزار و نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه از 6هزارو 500تا 7هزار و 600تومان در نوسان بوده است. همچنین هر شانه تخم مرغ 8تا 9هزار و 200تومان عرضه می‌شود.

منبع: همشهری
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.