قدس آنلاین – رها واعظی: اختراع سامانه‌ی جدید انتقال اطلاعات توسط متخصصان مکزیکی از طریق نور مرئی، دنیای تبادل اطلاعات را متحول خواهد کرد.

Li-Fi جایگزین Wi-Fi خواهد شد! آیا سیستم جدید بی خطرتر و پرسرعت‌تر است؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، استفاده از کابل های نوری در انتقال اطلاعات روشی سودمند و سریع می باشد.

سیستم های بی سیم مانند بلوتوث و Wi-Fi نیز در این زمینه بسیار کارآمد هستند.

حالا، پس از چندین سال بهره برداری جهانی از Wi-Fi، متخصصان مکزیکی قصد دارند که سیستم نوین خود با نام Li-Fi را جایگزین آن کنند.

این سیستم پنجره یی جدید به روی دنیای فناوری خواهد گشود.

سیستم ارتباطی جدید اطلاعات را از طریق نور مریی انتقال می دهد و کاربران می توانند سرعت انتفال اطلاعات خود را مشاهده کنند.

فرستنده های سیستم VLC که در معنای انتقال اطلاعات از طریق نور مرئی می باشد، دیودهای نوری یا همان لامپ های دیودی هستند که هر دستگاهی در معرض تابش نور آن ها قرار گیرد، به سیستم Li-Fi متصل می شود.

بنا بر تبلیغات منتشر شده از این کمپانی مکزیکی، در این سیستم تبادل اطلاعات تا سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه امکان پذیر است. این یعنی یک فیلم 90 دقیقه یی با کیفیت بلوری HD در مدت 45 ثانیه دانلود خواهد شد.

فیزیکدانان مکزیکی در خصوص فواید و مزایای این سیستم نظرات مثبت زیادی دارند و معتقد هستند که این سیستم انتقال اطلاعات علاوه بر سرعت بالا دارای قابلیت عدم ردیابی بوده و سرقت اطلاعات در این سیستم به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.

این سیستم در مکان های عمومی مانند بیمارستان ها قابل آنت دهی است و خطر امواج نامتعارف را نیز ندارد.

با استفاده از این سیستم، همچنین دیگر نیازی به پرداخت هزینه ی اضافی برای تامین نور منازل نیست و استفاده از Li-Fi نور منزل را نیز تامین می کند. این بدان معنا است که سیستم نوین از طریق شبکه و پریز برق، قادر به وصل کردن شما به اینترنت می باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    با سلام خط اینترنت و برق چگونه به چراغ lifi میرسد؟ سیستمی که در مقابل این دستگاه میخواهد اینترنت بگیرد ,بالفرض گوشی موبایل ,توسط چه سیستم داخلی این کار انجام میشود؟ و کامپیوتر چگونه و با چه دستگاهی توانایی اینترنت گرفتن را دارد؟